Met welk geld heb jij je paard gekocht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:22

Ik was nog maar een klein meisje toen kreeg ik ze van mijn ouders
Vader gek op paarden en vond het heerlijk om met op wedstrijd te gaan.
Toen ik daar te groot voor werd zochten we een paard.

Paard was veel te duur maar ze werd bij andere kopers afgekeurd wat ik niet wist. 2 maanden later zag ik haar staan en was ze nog maar een hoopje van wat ze eerst was.
Haar helemaal verwend die dag, maandags tegen mijn vader alles verteld met het ontbijt en vrijdag stond ze bij ons op stal :) Ook gekregen van paps dus..

16 jaar later haar moeten inslapen. Weer een paard gekocht maar een oudje van mijn eigen centen door verkoop van iets anders. Deze kreeg een koliek aanval en raakten we ook kwijt. Een paar maanden later weer een merrie gekocht (mijn huidige) de helft zelf betaald en de andere helft van mijn man gekregen. Ik had haar anders nu niet kunnen kopen door de vele DA kosten.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:23

Toej ik mijn paard kocht was ik net werkloos:p van een bijbaantje, was 18 en kreeg geen contract verlenging.
Toen werd mijn verzorgpaard verkocht aan een handelaar en dat zag ik niet zitten, dus ik wilde haar kopen. Maar ik had geen werk en dus geen geld.

Heb een deel aanbetaald met mijn spaarrekening en ben toen gaan werken op het distributiecentrum van Albert Heijn. Lekker kratten sjouwen als 18 jarig meisje tussen de Polen daar, haha!
Binnen 2/3 maand had ik de rest van het geld ook bij elkaar en kon ik haar afbetalen. Al die tijd stond ze al wel bij mij.
Par maand later ging mijn loon ineens omlaag. Ik kreeg nog maar de helft?! Dus ik boos naar mijn leidinggevende: "ja, er is een fout gemaakt, je was in een verkeerde loonschijf ingedeeld, dus je kreeg 200%. Als je slim bent ga je nu weg, en hoop je dat ze er niet achter komen."
Het werk was toch veel te zwaar voor mij, dus ik ben vertrokken en heb nooit iets over het geld gehoord.

Mijn paard is dus deels betaald door Albert Heijn!

Dapnik

Re: Met welk geld heb jij je paard gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:29

Door jaren elke cent te sparen, kon der kopen toen ik 16 was. Sindsdien ook alles zelf betaald. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:33

Anne_GTI schreef:
Bij elkaar gereden. Ik reed paarden voor iemand aan en deelde mee in de winst bij verkoop. Tot er een merrie voorbij kwam die voor mij gemaakt leek te zijn. Toen is die van mij geworden. Mijn huidige paard is het gevolg van een gewonnen dekking bij die malle merrie.

Wat een leuk verhaal is dat!

Ik heb zelf echt veel geluk met mijn ouders als ik dit topic zo lees. Het heeft ze duizenden euro's voor niets gekost, maar als ze mij maar met het juiste paard gelukkig zagen <3

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:47

Wat een leuk topic dit! En ook ontzettend leuk om het zo door te lezen! :D

Mijn 1e pony, een jong vrolijk en druk ding. Net als ik toen :') Heb ik gekregen van mijn ouders na een tijd lang de pony van mijn broer te hebben verzorgd en gedaan en pony's van anderen gereden te hebben.

Toen kwam pony 2, een echte leerpony en was ook al wat "ouder", van mijn ouders toen weer gekregen.
toen hadden wij pony 1 verkocht, want ik had nu immers pony 2

Langzaam aan werd pony 3 (wij hadden haar al een geruime tijd) mijn kant op geschoven omdat mijn broer en zusje niet meer reden en ik als enigst wel en werd zij dus van mij. Naast pony 2.

Helaas overleed pony 2 na 3 jaar.

Heb toen vervolgens helemaal zelf gespaard voor paard 1. Waar ik ontzettend trots op ben :D

Op dit moment ben ik nog in bezit van pony 3 en paard 1

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:51

Ik heb voor mijn paard gespaard en hem gekocht toen ik 19 was :)

Zou hem voor geen goud meer willen missen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:51

Mijn pony, die nu 27 is en ik al 9 jaar heb, heb ik helemaal zelf bij elkaar gespaard en gekocht toen ik 10 was :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:58

Mijn ouders zeiden altijd; een paard koop je maar van je eerste salaris. Het was niet mijn eerste salaris, toen ik ging samenwonen hebben we eerst het spaargeld aan het huis uitgegeven, door gespaard en daarvan de inrichting van ons koophuis gekocht. Spaarplan nummer 3 was voor een eigen paard.

Na ons derde kindje mijn paard verkocht.

Nu 6 jaar later kriebelt het.. maar ik rijd pas weer een maand of 10. Mijn zoon rijd een kleine 1,5 jr en wil niks liever dan een springpony. Maar ik twijfel enorm. Hij gaat nu naar groep 8, heeft hij in de brugklas nog wel tijd voor zn pony. Voor mijn man sowieso een no go, maar hij heeft niks met paarden

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 00:05

als cadeautje van mijn man en oma samen <3
Gelukkig is mijn man ook gek op paarden net als m'n oudste zoontje en de jongste mag ook mooi gelijk het paardenvirus opsnuifen :D

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:57

Mijn eerste pony van vakantiebaantjes en spaargeld gekocht, na 3 jr had ik het bij elkaar.
Toen werd mijn pony oud en ontwikkelde war kwaaltjes waardoor ze met pensioen mocht.
Maar geen geld voor een nieuw paard, ik was inmiddels 18 jr en druk geweest met wedstrijden zodat ik eigenlijk een dressuurpaard zocht om verder mee te gaan.

Mijn oma had de wens om van haar erfenis een deel aan mij te schenken zodat ik verder kon in de sport...
Maar dat moment kwam eerder omdat mijn pony met pensioen ging.
Mijn oma vond dat een mooi moment om nog bij leven een luxeus bedrag te schenken voor een nieuw paard.
Zo kon zij ook nog genieten van haar geschenk aan mij en kwam vol trots naar iedere wedstrijd kijken.
Het was voor haar gevoel ook een beetje haar paardje.....

Jaren later een fulltime baan waardoor met zuinig leven en flink door sparen mijn huidige paardje heb kunnen kopen.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:07

Mijn 1e pony zou ik gekocht hebben van centjes die ik zelf verdiend had. Enkel wisten mijn ouders er niets van dus op een avond achter in november tijdens het avond eten verteld dat ik een pony gekocht had , een veulen en ik zou hem aankomend weekend ophalen. De pony stond 3 boederijen verder en ik had nog niets betaald maar dat had ik voor het gemak even verzwegen voor mijn ouders. Ouders boos en ik mocht hem niet ophalen. Uiteindelijk na drama sessie van mijn kant mijn vader mee gegaan om bij de pony te kijken en was ook paps verliefd . Dus pony op gehaald en uiteindelijk voor sinterklaas van mijn ouders en opa gehad. Ik was toen bijna 15 en had een krantenwijkje en liep stage op een boederij waar ik goedkoop de pony kon stallen . Wel moest ik zelf de stalling betalen en namen mijn ouders dierenarts kosten en hoefsmid voor hun rekening. Alle andere dingen die ik wou voor de pony moest ik ook zelf betalen.
Mijn huidige paard is gekomen door het geld van mijn vriend := . Nee zonder gekheid , mijn vriend had 14 jaar geleden bedacht dat een cadeau in de zin van een paard wel leuk zou zijn. Ik was immers volledig de pony ontgroeid en reed op paarden van een ander om te kunnen blijven rijden. Voor ik het wist stond Kane op stal en was hij van mij .
Mooiste cadeau ooit , die mening delen we gelukkig samen :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:32

ik heb mijn paard gratis gekregen van de vorige eigenaar!

in 2008 wilde ik hem kopen (ofja mijn ouders, ik was 11), maar ze vroegen bijna 4000 euro en voor een kind die geen wedtrijden start is dat belachelijk veel. Dus toch niet gedaan en eigenlijk niet verder gekeken naar een paard. eind mei 2009 kreeg mijn mama telefoon of ik nog interesse in Olaf had. Mama zij ja, maar zoveel wilde ze niet betalen. Die eigenaar gaf aan dat we hem zo snel mogelijk voor niets mochten ophalen.
(bleek bij daar aangekomen dat beestje laatste jaar enkel in een vieze kleine stal had gestaan en enkel wortelen gevoerd had gekregen. Hij was zo mager en schuw als wat. Ondertussen heb ik hem al meer dan 6 jaar!

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:56

Van het geld wat ik voor mijn vorige pony kreeg bij het verkopen, en m'n moeder heeft het geld wat ik toen nog te kort kwam bij betaald :)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:00

Van mij eigen verdiende (spaargeld) en voor mijn dochter gekocht. Inmiddels genieten we samen van het paard

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:05

Mijn ouders hebben mijn paarden voor mij gekocht. Zelf betaal ik alles behalve DA kosten, voer en evt reparaties. Stalling hebben we gelukkig aan huis dat scheelt. Ik ben onwijs blij met deze luxe en ondanks dat ik het niet vaak zeg, zijn mijn ouders echt top :D.

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:08

Op mn 26ste mn eerste mini op de markt gekocht van mn salaris, mn rijpony Jader voor n deel van mn vader gehad en n deel zelf betaald, mn zwarte Dizny vd erfenis van mn oma, mn andere mini op de markt van salaris en mn laatste Lusitano van mn spaargeld. Nu is mn kudde wel compleet en zijn we 4 jaar verder sinds mn eetste mini! Nog steeds even verslaafd aan paarden als kind zijnde...vind het heerlijk!!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:30

Wat een super leuk topic ! Heel interesant om ieders ervaring te lezen :j

Mijn eerste pony heb ik toen ik 8 was gekregen van mijn ouders. Een schimmel welsh B pony'tje. M'n ouders betaalde alles, van stalling tot toebehoren. Dit pony'tje is 3 jaar later verkocht nadat ik er te groot voor ben geworden en toen heb ik een New Forest D pony gekregen, ook geheel van m'n ouders ( :o ) . Die is later weer verkocht ook wegens te groot worden en na een paar jaar paardloos door te brengen begint het echt weer te kriebelen, dus zijn we weer opzoek naar een leuk paardje......... En de kosten .... Alles betalen mijn ouders weer <3

Eigenlijk ben ik best wel verwent :') wel lijkt het me heerlijk om van eigen verdiend geld een paardje te kunnen kopen, zal echt een gevoel van voldoening geven :)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:36

_Femkeeex schreef:
Wat een super leuk topic ! Heel interesant om ieders ervaring te lezen :j

Mijn eerste pony heb ik toen ik 8 was gekregen van mijn ouders. Een schimmel welsh B pony'tje. M'n ouders betaalde alles, van stalling tot toebehoren. Dit pony'tje is 3 jaar later verkocht nadat ik er te groot voor ben geworden en toen heb ik een New Forest D pony gekregen, ook geheel van m'n ouders ( :o ) . Die is later weer verkocht ook wegens te groot worden en na een paar jaar paardloos door te brengen begint het echt weer te kriebelen, dus zijn we weer opzoek naar een leuk paardje......... En de kosten .... Alles betalen mijn ouders weer <3

Eigenlijk ben ik best wel verwent :') wel lijkt het me heerlijk om van eigen verdiend geld een paardje te kunnen kopen, zal echt een gevoel van voldoening geven :)

Haha, toen ik 8 was kreeg ik ook mn eerste pony van mn ouders, was ook een Welsh B schimmel. :Y)
overigens hebben we haar nog en gaat ze nooit weer weg!

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:36

M'n eerste eigen paardje heb ik eerst een jaar volledig geleasd van de fokker en toen op afbetaling gekocht. Zodat ik alles zelf kon betalen en kijken of het echt wat voor me was een eigen paardje.

Toen kwam daar een dekhengst bij en die is volledig van mijn vriend maar word door mij verzorgt en toen kwam er een leuke merrie op mijn pad. Toen erachter gekomen wat mijn once in a lifetime horse was en toen de ruin ( eerste paardje) met veel moeite een beter huisje gegeven waar hij nogsteeds staat en ik af en toe nog eens langs ga.

De Merrie is drachtig van onze hengst en dat is echt mijn paardje. De merrie is in bruikleen met eigendomsrecht dus ook van mij. Alles zelf gespaard en bekostigd. M'n ouders hebben nooit de mogelijkheid gehad het te bekostigen voor me.
Nu nogsteeds heel happy met m'n paardjes en de keuzes die ik heb gemaakt & vol ongeduld aan het wachten op mijn eerste eigen gefokte veulen wat wel echt mijn droompaard zal worden.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:40

met het geld wat ik toen verdiende met mijn bijbaan. Ik onderhoud hem nu van het geld van mijn fulltime baan :')

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:43

Ik heb vanaf kleins af aan altijd al gespaard omdat ik als ik groot was een paard wou kopen.

Nu kwam 2 jaar geleden toen ik 16 was mijn Merrie op mijn pad, ik verzorgde haar en de eigenaar wou ervan af. En daardoor kreeg ik de keus of ik haar over wou nemen of niet. Ik heb geen moment getwijfeld en ben nu nog steeds ontzettend blij met haar.

Verder werk ik gewoon om het onderhoud te betalen. En houd ook nog genoeg over, m'n moeder betaalt zo nu en dan ook wel wat hoor :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:45

Vrijwel alles is gewoon aan mijn zorgen over gelaten..,. Om een verscheidenheid aan redenen... :+
het veulen komt van mijn toenmalige merrie (die nu bij een vriendin staat) en de dekking daarvan heeft mijn man betaald. :)

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:50

Ik heb mijn paard betaald van mijn spaargeld, dat was niet per definitie voor een paard. Maar ik ging naar het buitenland en ik wilde mijn bijrijdpaard (nu dus mijn eigen) meenemen.
Toen mijn oma dat hoorde heeft ze ook wat centjes bijgelegd.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:04

Ik had genoeg spaargeld , maar had ondertussen 2 dochters ( en echtgenoot met huishouden )en mijn onregelmatige werktijden en wist niet of ik het aankon om ook nog een eigen paard te kunnen verzorgen qua tijd.
Heb eerst een leasepaard gehad, en toen dat goed ging een E-pony gekocht waar ook mijn dochters wedstrijden mee konden rijden , ik zelf ben ook niet groot.
Toen ze niet verder kwamen dan de M1 omdat de pony dat niet aankon, haar verkocht, en met dat geld en wat nieuw spaargeld een 3-jarige gekocht.
Eigenlijk voornamelijk voor de dochters. Deze merrie hebben we laten dekken op 13 jarige leeftijd toen ze inmiddels Z1 was en in de blessures begon te lopen, en daar nu alweer 7 jaar een leuke nieuw Wedstrijdpaard mee.
Maar goed dat kostte ook weer dekgeld en de opfok.
De kreet , als je geen paarden had gehad dan had je nu .......een eigen huis kunnen hebben, is hier ook vaak gehoord. Ik woon in een huurhuis, nooit gespaard voor een koophuis wel voor paarden. :+

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:13

Mijn eerste pony heb ik van mijn ouders gekregen, meerdere wel trouwens. :o Altijd shetlanders gehad voor kleine prijsjes. Mijn laatste pony's heb ik zelf gekocht, zelf voor gespaard en voorzie ook zelf in alle kosten voor ze. :j