Wat een geren voor je deze dagen
Met de deadline zo dichtbij in het vizier. Maar wel allemaal ontzettend gaaf!Kleding pfoe
lastig! Een galajurk zou er niet bij staan als ik het zo lees
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Met de deadline zo dichtbij in het vizier. Maar wel allemaal ontzettend gaaf!
lastig! Een galajurk zou er niet bij staan als ik het zo lees

The story of my life, zullen we maar zeggen.
dat terwijl laatst nog een pensionklant volstrekt geschokt tegen de vrouw van de stalhouder verkondigde dat mijn paard gewoon blijft staan. Ik zet haar ergens neer en ze blijft gewoon stáán. Gisteravond dus even niet. Toen moest mevrouw even een statement maken.
levensgevaarlijk, enzo. Onverantwoordelijk, onvoorstelbaar, ongelooflijk.
In my defence ik heb geen paard, ik heb een Akhal-Teke. Als je aan AT hebt of het ras kent begrijp je dat dat dus wezenlijk anders is. De stalhouder geloofde daar ook nooit zo in, maar ook die is er met zijn zestig jaar paarenervaring op terug gekomen. Maar goed, een heel goed opgevoed paard dat uit het juiste hout is gesneden snapt het concept "blijf" ook heel goed. Ik dwaal vreselijk af.

!
Voel me toch zo'n ongelooflijk ei soms...
dus niet zo) blote benen voor de camera opdraven of in een spijkerbroek die drie maten te groot is (ik ben 9 kilo afgevallen en heb nog geen nieuwe kleren gekocht... Snugger, ja). Qua weer had ik wat dat betreft geluk maar ik hoop maar dat het qua straf (voor mijn vergeetachtigheid) blijft bij de vele muggen- en dazensteken die ik die middag heb opgelopen op armen en benen.
Look away! It's a monster! (Hoezo, gevoel voor drama?)
ik zou zeggen wacht de 3de penny van 2016 af volgens mijn moet ie daar voor op komen te staan
Dat komt Europa echt niet in...
rocymax schreef:Ik meen gelezen te hebben dat het Engels eigenlijk van het fries afstamt, van toen Frisia tot aan Denemarken kwam . Klopt dat , heb je daar iets over gevonden¿
Niet alleen dit stuk over KI maar ook zo alles wat er bij je onderzoek komt kijken vind ik heerlijk interessant.
Het boek is natuurlijk iets formeler, maar probeer de dingen toch zo luchtig mogelijk te schrijven want stoffige geschiedenisboeken zijn er al genoeg.
Wel heb ik inmiddels wat ervaring met Oudfries en spreek ik in de wandelgangen op het werk vaak over taal (ik ben immers een boeiend studieobject haha). In de tijd van Magna Frisia (8e en 9e eeuw) dreven Friezen veel handel en reikte Friesland van Zeeland naar het noorden van Duitsland tot Denemarken (Jutland). In de zesde tot en met achtste eeuw trokken bovendien veel Friezen naar Engeland. Niet alleen Angelen en Saksen trokken dus daarheen, maar ook Vikingen en meer specifiek ook Friezen en Jutten. Dat heeft in de taal sporen nagelaten.
Het is in de jaren 70 en 80 pas echt in een stroomversnelling geraakt, dus dat het toen al bijna een eeuw bestond is moeilijk voor te stellen.