Raymond en Chantal, we gaan al heel erg vooruit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re: Raymond en Chantal, we gaan al heel erg vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:59

ik heb je een pb gestuurd.

lees maar eens.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 16:03

"Skyefate

Ja hij heeft wel respect, met lange teugel gaat gewoon het hoofd naar beneden, Maar het heeft nu nog wel 30 minuten nodig om mét contact op het bit mijn paard ontspannen te krijgen.
Grondwerk en longeren gaan prima. Hij volgt, stopt en 'ontspant' wanneerik dat wil.
Met longeren luistert hijhartstikke braaf, omdat hij een tuiger is doet hij veel op stem, dus longeren is geen enkel probleem, met of zonder lijn.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 16:05

farahdiba46 schreef:
Nog even teruggelezen en het valt erg op dat je overal je weerwoord op klaar hebt. Als je nu gewoon eens luistert naar mensen ( je geeft zelf aan het laatste half uur van je les te lopen jammeren over je rug) en niet het zielige meisje uithangt, kom je veel verder.gewoon je instelling veranderen. Mijn instructrice zet ons gewoon aan het werk en roept af en toe "gaat ie nog" en op mijn "yep" moeten we een tandje bijzetten, je bent echt niet de enige met pijn. Het enige waar ik mee weg kom in de les, is dat ik een letter mis omdat ik van de morfinepillen nogal wazig ben soms :z

*edit
er gaat niets boven het gevoel van het afsluiten van een fijne les *\o/* dat overstijgt wat mij betreft alle lichamelijke ongemakken, krijg er ook echt geestelijk een boost van. Succes!

Ja klopt, dat laatste :j
Maarja,hij liep heel netjes dus ik had ook een fijne boost want hij had heel goed gelopen en ik was weren stukje verder :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:45

Hoi hoi ts! Ik ben imuum geworden voor paracitemol, aleve ben ik ook imuum voor. Alleen tijdens het maandelijkse probleem helpt aleve bij mij. Ik slik nu ibrufen. Dat gaat redelijk. Aangezien je misselijk word van paracitemol en aleve kan je dat ook proberen. Maar vroeger (heb al pijn vanaf mijn 2de) gebruikte ik paracitemol in een fles. Ik zal eens zoeken hoe het heet. Dan hoef je niet echt te slikken maar je drinkt het op en dan heb je je pijnstiller binnen gekregen. Misschien een optie? En diclofinac? (*weet niet hoe je het schrijft*)

EDIT: het heet sinaasspril. Is 5 ml siroop en 120 gram paracitemol. Ik heb dit echt gebruikt tot mijn 13de ofzo. Kan je tot 12 jaar gebruiken maar ik zou als ik jou was dit gewoon eens proberen. Is ook niet echt vies want er zijn verschillende smaken verkrijgbaar. :)
succes!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:52

chantalnadia schreef:
LauLauu schreef:
Ik kan meespreken over rugproblemen..2 maand geleden geopereerd aan mijn rug.
maar mijn houding was helemaal niet zoals TS haar houding ondanks ik reed met 6 pijnstillers met morfine. :)

-O- Dit vind ik dan weer helemaal niks, zo'n reactie.
Dat je mijn houding niet goed vind, oke, ik ben er immers op aan het verbeteren, maar om dan zo door te gaan, niet bepaald aardig. Ik heb namelijk prima instructrices en er wordt wel degelijk gecorigeerd, maar ik kan niet in een wip opeens perfect zitten :(

Helemaal met je eens hoor TS!! Want ik vind deze reactie ook niet erg netjes van deze persoon

Je houding, ja die kan wel wat verbeteren, maar met rugproblemen denkm ik dat dat niet zo makkelijk gaat!!! Ik vind het er wel ontspannen uit zien als in: je bent gelukkig niet een type wat zn hoofd naar beneden trekt en dan zegt mooi loopt ie he maar geeft hem lengte om te ontspannen (ik haat mensen die in de krul trekken voor een mooie op de boktwebsite foto die dus helemaal niet mooi is)
Vind jullie ook een leuke combinatie!!! Nog wel wat werk te doen, maar daar ben je al mee bezig!!! Ik zou zeggen, lekker genieten en je paard is echt een knapperd

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 17:59

@Cas123
Dankjewel! Misschien een optie!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 18:01

@Storm2009
Bedankt voor deze reactie:)
We zijn hard aan het werk, genieten doen we zeker!
Bedankt, hij is ook knap <3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 19:20

Verder niemand nog tips behalve mijn teugel en handen, en mijn rug?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:26

Ts, het feit dat je last van je nek kunt hebben na het rijden betekend dat je bekken niet voldoende de beweging van je paard volgt, dan van je het met je nek op. Dus wanneer je zover bent dat je bekken soepel en los is zal je dat aan je bovenlichaam ook merken. Succes.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 19:29

bigone schreef:
Ts, het feit dat je last van je nek kunt hebben na het rijden betekend dat je bekken niet voldoende de beweging van je paard volgt, dan van je het met je nek op. Dus wanneer je zover bent dat je bekken soepel en los is zal je dat aan je bovenlichaam ook merken. Succes.

Nee heb nooit last van mijn nek na het rijden :o Maar wel bedankt, misschien helpt het voor mijn rug, ook al zit ik best losjes naar mijn inzien, knoei alleen zo met mijn armen, dat vin ik lastig!
Dan te veel gestrekt, dan te weinig, dan te los, grr :+

Maar van mijn nek heb ik nooit last na het paardrijden, wel als ik bijvoorbeeld in een verkeerde houding heb gelegen of een rare klap heb gemaakt met kunstrolschaatsen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:32

Oke, dacht dat je zei dat je in je nek wel eens spierpijn had na het rijden dan heb ik verkeerd gelezen.

Probeer via de bieb eens het boek, Verlichte rijkunst" van Heather Moffet te lezen, staan hele fijne en goede tips in.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 19:34

bigone schreef:
Oke, dacht dat je zei dat je in je nek wel eens spierpijn had na het rijden dan heb ik verkeerd gelezen.

Probeer via de bieb eens het boek, Verlichte rijkunst" van Heather Moffet te lezen, staan hele fijne en goede tips in.

Ik ga even online kijken of ze dat boek hebben ;)
Bedankt!

Edit; Ik kan hem niet vinden :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:10

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 07:01

@bigone
Ik heb gekeken :j
Ben niet zo van kopen, het past namelijk echt niet in mijn boekenkast....
Houdt hem wel in mijn achterhoofd!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 15:37

Besloten om eens door mijn eigen boeken te snuffelen, misschien kom ik wat tegen :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:21

TS ik vind dat je een ontzettende leuke tuiger hebt die je mag rijden. Zo te zien heeft die plezier aan het rijden (kijk maar naar zijn oortjes).
Veel paarden die zo niet nageeflijk lopen en dus niet echt over de rug zie ik er zelden zo vrolijk bijlopen dus veel last blijkt hij niet te hebben.

Wat betreft je rug, ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar misschien moet je eens googelen naar 'flexchair' misschien kan dat je helpen. :)
Dat zijn trainingen voor ruiters waar goed naar de zit wordt gekeken en dan niet op een paard.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 16:26

Queelens schreef:
TS ik vind dat je een ontzettende leuke tuiger hebt die je mag rijden. Zo te zien heeft die plezier aan het rijden (kijk maar naar zijn oortjes).
Veel paarden die zo niet nageeflijk lopen en dus niet echt over de rug zie ik er zelden zo vrolijk bijlopen dus veel last blijkt hij niet te hebben.

Wat betreft je rug, ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar misschien moet je eens googelen naar 'flexchair' misschien kan dat je helpen. :)
Dat zijn trainingen voor ruiters waar goed naar de zit wordt gekeken en dan niet op een paard.

Ik heb de flexchair hopelijk niet nodig (ben al in zit-training) maar ik ga even googelen nu :j

Heeft hij ook niet, hij geeft namelijk na een halfuurtje (staat in de OP) wel echt mee:)
Ook zijn we elkaar al helemaal gewend, wat ook al helpt, hij houdt namelijk echt niet van vreemde op zijn rug en dan gaat hij helemaal in de blokkade staan.