Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
farahdiba46 schreef:Nog even teruggelezen en het valt erg op dat je overal je weerwoord op klaar hebt. Als je nu gewoon eens luistert naar mensen ( je geeft zelf aan het laatste half uur van je les te lopen jammeren over je rug) en niet het zielige meisje uithangt, kom je veel verder.gewoon je instelling veranderen. Mijn instructrice zet ons gewoon aan het werk en roept af en toe "gaat ie nog" en op mijn "yep" moeten we een tandje bijzetten, je bent echt niet de enige met pijn. Het enige waar ik mee weg kom in de les, is dat ik een letter mis omdat ik van de morfinepillen nogal wazig ben soms
*edit
er gaat niets boven het gevoel van het afsluiten van een fijne lesdat overstijgt wat mij betreft alle lichamelijke ongemakken, krijg er ook echt geestelijk een boost van. Succes!
chantalnadia schreef:LauLauu schreef:Ik kan meespreken over rugproblemen..2 maand geleden geopereerd aan mijn rug.
maar mijn houding was helemaal niet zoals TS haar houding ondanks ik reed met 6 pijnstillers met morfine.
Dit vind ik dan weer helemaal niks, zo'n reactie.
Dat je mijn houding niet goed vind, oke, ik ben er immers op aan het verbeteren, maar om dan zo door te gaan, niet bepaald aardig. Ik heb namelijk prima instructrices en er wordt wel degelijk gecorigeerd, maar ik kan niet in een wip opeens perfect zitten
bigone schreef:Ts, het feit dat je last van je nek kunt hebben na het rijden betekend dat je bekken niet voldoende de beweging van je paard volgt, dan van je het met je nek op. Dus wanneer je zover bent dat je bekken soepel en los is zal je dat aan je bovenlichaam ook merken. Succes.
Maar wel bedankt, misschien helpt het voor mijn rug, ook al zit ik best losjes naar mijn inzien, knoei alleen zo met mijn armen, dat vin ik lastig!
bigone schreef:Oke, dacht dat je zei dat je in je nek wel eens spierpijn had na het rijden dan heb ik verkeerd gelezen.
Probeer via de bieb eens het boek, Verlichte rijkunst" van Heather Moffet te lezen, staan hele fijne en goede tips in.

Queelens schreef:TS ik vind dat je een ontzettende leuke tuiger hebt die je mag rijden. Zo te zien heeft die plezier aan het rijden (kijk maar naar zijn oortjes).
Veel paarden die zo niet nageeflijk lopen en dus niet echt over de rug zie ik er zelden zo vrolijk bijlopen dus veel last blijkt hij niet te hebben.
Wat betreft je rug, ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar misschien moet je eens googelen naar 'flexchair' misschien kan dat je helpen.
Dat zijn trainingen voor ruiters waar goed naar de zit wordt gekeken en dan niet op een paard.