Op een ander paard rijden dan je eigen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:25

jorretje schreef:
Wat leuk!

Is er ook iemand die een paard heeft dat super makkelijk is aan de dubbele longe / lange lijnen? Ik ben dat nu met mijn jonge paard aan het leren en zou graag eens 'voelen' hoe een volleerd paard dat doet :)

In ruil heb ik een beer van een 4 jarige tinkerhengst, die graag wil knuffelen. Hij kent een beetje vrijheidsdressuur, grondwerk en lange lijnen / dubbele longe. Omdat we dit allemaal nog aan het leren zijn, wil ik er geen mensen aan hebben die het zelf ook nog moeten leren. Maar heb je hier ervaring in en wil graag eens met een hengst werken, dan kan dat. (regio Hilversum).
Oh ja en ik wil eventueel ook best wat leuke foto's schieten (met digitale spiegelreflex).

Bommetje_, horse agility lijkt mij erg leuk om eens te proberen!

Mijn paard is niet volleerd, maar wel enorm braaf en leert snel en reageert fijn (al zeg ik het zelf). geen hoogstandige dressuur oid.
mocht je interesse hebben, een reactie terug van mij heb ik genoemd waar hij staat :) als de afstand je niet te groot is ben je welkom hoor :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:28

Nientsje schreef:
Ook als je geen eigen paard hebt, ben je welkom om hier in Friesland samen een buitenritje te komen maken. Als je maar leuk gezelschap bent en wel ervaring hebt :)

Deal :D ik woon ook in een dorpje tussen Drachten en Heerenveen :) ik heb geen eigen paard (rij wel een paard van iemand anders), dus kan niks zelf aanbieden

ruitje

Re: Op een ander paard rijden dan je eigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:32

Ik heb inderdaad ooit een topic hierover geopend en een ruilmiddag op stal gehouden, was super leuk maar wel veel werk :) . Leuk dat het weer een vervolg krijgt!!

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:39

ik heb evt een fries X kwpn die nu L1+9 en een B/L parcours springt, ook mogelijkheid om naar het bos te gaan omgeving (grote waterplas in wekerom): ede/lunteren/veenendaal

ik zou zelf wel eens op een een z dressuur paard willen rijden, of wat hoger willen springen (+/_1.30)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:28

Gucci_ schreef:
Dan moet ik daar maar niet op :P

Haha als je hem niet aanspoort om te galoperen dan doet hij het niet hoor, met stappen en draven is hij heel braaf :D Mijn nichtje van 12 kan er ook op weg rijden :j

@Ballard_L, je hebt pb ;)
Laatst bijgewerkt door Nientsje op 21-07-15 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:29

Gucci_ schreef:
Lijkt mij leuk :)
Ik heb een zwarte Kwpn merrie van 6 jaar en twee 15 jarige springpony's. Zou wel eens willen ruilen met iemand die een menpony heeft en dan gaan mennen.
Rijden wordt denk ik niets, heb het al twee keer meegemaakt dat een pony van een ander er meteen in galop met mij vandoor ging :') Moet een paard eerst goed kennen.

Ze staan in Friesland, De Valom.

Geen idee waar dat ligt..ik woon n sneek en heb een pony met kar, je mag wel een keer komen mennen!

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:33

Ik woon in friesland en verzorg een A ponytje die alles wel kan hahah, mennen, VD, grondwerk, rijden etc etc. Als iemand een x wat wil doen stuurt ie maar een pb!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:39

Ik wil best een keer ruilen! Mijn D-pony (1.45) staat in Vorstenbosch, Noord-Brabant!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:50

karin1994 schreef:
ik heb evt een fries X kwpn die nu L1+9 en een B/L parcours springt, ook mogelijkheid om naar het bos te gaan omgeving (grote waterplas in wekerom): ede/lunteren/veenendaal

ik zou zelf wel eens op een een z dressuur paard willen rijden, of wat hoger willen springen (+/_1.30)

Als je het lef hebt, ik heb een paard staan die dit soort hoogten zo springt. Ook beheerst ze appuyeren e.d. Is alleen wel vrij ver weg voor jou (net onder Groningen).

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:08

Mij lijkt het tof om eens op een IJslander te rijden :D
Ook een keertje een rit over de veluwe of ander mooi gebied (anders dan de duinen hier := ) lijkt me wel een keertje gaaf (alleen niet zo dichtbij :D)
Een keer crossen over - serieuze - hindernissen of inderdaad op een Z dressuur paard rijden lijkt mij ook erggg gaaf.

Helaas heb ik geen eigen paard, maar kan in ruil daarvoor wel een kleine fotoshoot houden ? :D
Laatst bijgewerkt door hamsterfan op 21-07-15 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:14

Duality schreef:
Voor mij geld overigens ook, ik hoef er niks voor terug hoor!

Dus ook als je zelf geen paard hebt, of iets in ruil zijn jullie van harte welkom om eens een dagje grondwerk/agility te komen doen! (We hebben zelfs de hoepel staan DE agility hindernis haha!) Of een strand of duinrit.
Ik bedenk me nu ook dat ik ook werk aan de lange teugel aan kan bieden, want dat doen we ook geregeld!

Wat ik eigenlijk zelf wel leuk zou vinden om eens te doen is om een keer 1.30 of hoger te springen (wel al eens gedaan maar paard is er nier meer geschikt voor) en zou graag weer eens op een fijn paard een sprongetje maken! Of een buitenrit op een ander gebied dan duin of strand!

Mocht je t niks vinden wat ik aanbied zou ik ook een fotoshoot aan kunnen bieden in ruil (jvdbphoto)

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:16

germie schreef:
karin1994 schreef:

Als je het lef hebt, ik heb een paard staan die dit soort hoogten zo springt. Ook beheerst ze appuyeren e.d. Is alleen wel vrij ver weg voor jou (net onder Groningen).

nou daar kom ik graag een keertje voor langs, moet kunnen met de trein! lijkt me echt zo gaaf :))

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:22

Mijn paard staat in laaghalen ongeveer 10 minuten van Assen weg. Is een american quarter horse en word western bereden. Is niet een gemakkelijk paard maar voor een gevorderde ruiter misschien wel leuk om eens kennis te maken met de western tak van de paardensport.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:13

Iemand die het leuk lijkt om een keer een lekkere bosrit te maken op mijn 6 jarige draver? Is in Noord limburg, mag je een mooi ritje maken
bij het reindersmeer in well, Google maar even ! Prachtige locatie! Of iemand die een goede dressuur is en hem eens wil uitproberen (erg benieuwd hoe hij bij andere loopt )
Ik zelf vind alles wel leuk om te doen ! Ik ben niet bang en stap zo op ieder paard op . Of t nu een pony of een groot paard is maaky mij niet uit hahq :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:18

Ik heb een fries in de aanbieding om een robdje oo te rijden en over een paar maanden als mijn pony goed bevestigd is, heb ik een pony om te mennen..

Oh, en ik heb een aaiveulen een een aai tweejarige tinker.. :p

Ik heb deze week en komende week nog vakantie en ik zoek eigenlijk iemand waarbij ik aan mag haken voor een buitenrit.. Kom zelf vanaf omgeving alphen aan den rijn, maar wel in bezit van een trailer..

diedepol14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:10

Mijn paard staat in de Gemeente Tubbergen! een haflinger van 4 jaar. als iemand zin heeft om een keer te komen rijden! iemand in een hoger niveau zou ik ook zeeer waarderen omdat ze nog best wel onervaren is en ik ook :D
Misschien dat iemand haar wat dressuur basis dingen wil bijbrengen. dan zou ik zeer blij zijn

esther_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:31

hoi
lijkt me leuk om een keer op een andere pony/paard te rijden. ik ben 14 jaar oud, 1,65 m lang, niet bang en ik kan goed rijden. ik woon in Vianen(Utrecht)
ik heb een 5 jarige nieuwsgierige e-pony.
Ook heeft mijn moeder een 11 jarige e-pony en we zoeken er nog een een bijrijder bij.
wie heeft interesse in ruilen of bijrijder worden?
groetjes Esthert /3

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:46

nine1987 schreef:
Ik heb een fries in de aanbieding om een robdje oo te rijden en over een paar maanden als mijn pony goed bevestigd is, heb ik een pony om te mennen..

Oh, en ik heb een aaiveulen een een aai tweejarige tinker.. :p

Ik heb deze week en komende week nog vakantie en ik zoek eigenlijk iemand waarbij ik aan mag haken voor een buitenrit.. Kom zelf vanaf omgeving alphen aan den rijn, maar wel in bezit van een trailer..

van mij mag je een buitenrit komen maken , weet niet of je Noord limburg te ver vind :p

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:02

benthevigox schreef:
Iemand die het leuk lijkt om een keer een lekkere bosrit te maken op mijn 6 jarige draver? Is in Noord limburg, mag je een mooi ritje maken
bij het reindersmeer in well, Google maar even ! Prachtige locatie! Of iemand die een goede dressuur is en hem eens wil uitproberen (erg benieuwd hoe hij bij andere loopt )
Ik zelf vind alles wel leuk om te doen ! Ik ben niet bang en stap zo op ieder paard op . Of t nu een pony of een groot paard is maaky mij niet uit hahq :)

Als je wil, dan wil ik het wel een keertje proberen op die van jou. Ben geen enorm dressuur talent, maar zit wel in de buurt en het reindersmeer wil ik nog altijd een keer naar toe. Helaas kan ik je mijn paard (niet van mij) niet uitlenen. Mijn oude d-pony kan geen kilometers meer afleggen te voet, maar kun je wel een klein rondje onder het zadel maken of voor de wagen. Pony is dood braaf, dus kan je gemakkelijk mee weg rijden.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:05

Is er iemand die het leuk vindt om met mij en mijn dubbelspan shetlanders op pad te gaan? Ze zijn heel makkelijk in de omgang en ook zonder ervaring klauter je zo op de bok! ;)

En mocht er dan iemand zijn die deze schijtluis een keer op een paard durft te hijsen... Ik ben best bang voor grote paarden, maar dat wil ik graag overwinnen. :')

We zitten in de omgeving Bunschoten-Amersfoort

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:13

hamsterfan schreef:
Mij lijkt het tof om eens op een IJslander te rijden :D
Ook een keertje een rit over de veluwe of ander mooi gebied (anders dan de duinen hier := ) lijkt me wel een keertje gaaf (alleen niet zo dichtbij :D)
Een keer crossen over - serieuze - hindernissen of inderdaad op een Z dressuur paard rijden lijkt mij ook erggg gaaf.

Helaas heb ik geen eigen paard, maar kan in ruil daarvoor wel een kleine fotoshoot houden ? :D

Je mag wel een keer naar mij toekomen? Wij rijden op de Utrechtse Heuvelrug (bij Amerongen het bos in)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:46

Dinsdag komt de eerste Bokker al gezellig langs om met mij en mijn paard op buitenrit te gaan, gezellig!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:00

Chiave schreef:
Is er iemand die het leuk vindt om met mij en mijn dubbelspan shetlanders op pad te gaan? Ze zijn heel makkelijk in de omgang en ook zonder ervaring klauter je zo op de bok! ;)

En mocht er dan iemand zijn die deze schijtluis een keer op een paard durft te hijsen... Ik ben best bang voor grote paarden, maar dat wil ik graag overwinnen. :')

We zitten in de omgeving Bunschoten-Amersfoort

Aks jij alphrn aan den rijn niet te ver vindt, dan heb ik nog een brave fries voor je..

pluisenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:05

Ik rijd ook vaak op een paard van iemand anders is idd erg handig voor de afwisseling en ervaring haha

pluisenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:05

Ik rijd ook vaak op een paard van iemand anders is idd erg handig voor de afwisseling en ervaring haha