Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gillbo schreef:Verkoper, baal jij niet gewoon heel erg dat je er waarschijnlijk meer geld voor had kunnen krijgen dan die €500,-? en jij hebt de pony toch ook doorverkocht omdat die niet bij jou past?
Tobbes schreef:Les voor volgende keer.
Nooit van vraagprijs laten afpraten door zogenaamde mooie/zielige paartjes. (Eigenlijk moet je juist heel erg op passen wanneer men dat soort verhaaltjes komt).
Wil je dat een paard goed terecht? Zorg er voor dat je een goede prijs vraagt. Want meestal zijn mensen die wel geld over hebben voor het paard ook de gene die er voor over hebben om er goed voor te zorgen.
Maar verkocht is verkocht.....
Gillbo schreef:Verkoper, baal jij niet gewoon heel erg dat je er waarschijnlijk meer geld voor had kunnen krijgen dan die €500,-? en jij hebt de pony toch ook doorverkocht omdat die niet bij jou past?
Gillbo schreef:Ik snap echt niet wat er mis is met een pony kopen, dan erachter komen dat die toch minder geschikt is en dan je plan te wijzigen en de pony te beleren voor de verkoop zodat er geld in het laatje komt om een andere meer ervaren pony te kopen.
Had ze de verkoopster moeten bellen en toestemming moeten vragen dan?

gekvanfleur schreef:Gillbo schreef:Ik snap echt niet wat er mis is met een pony kopen, dan erachter komen dat die toch minder geschikt is en dan je plan te wijzigen en de pony te beleren voor de verkoop zodat er geld in het laatje komt om een andere meer ervaren pony te kopen.
Denk je echt dat het zo gegaan is? Ts handelt al tijden in pony's. Vrijwel allemaal jong, allemaal goudeerlijk, en allemaal sportpotentie. Tuurlijk
en o ja, zijn oude baasje heeft hem natuurlijk ook nog slecht verzorgd... Gillbo schreef:Ik snap echt niet wat er mis is met een pony kopen, dan erachter komen dat die toch minder geschikt is en dan je plan te wijzigen en de pony te beleren voor de verkoop zodat er geld in het laatje komt om een andere meer ervaren pony te kopen.
en blijkbaar staat op fb van TS dat ze pony's doorverkoopt dus met een beetje zoeken had je het kunnen weten

19LindA83 schreef:Gillbo schreef:Dat staat op haar fb, dan had je dit toch ook kunnen weten als verkoper.
Ik had nl wel even gezocht op fb als ik mijn pony verkoop
Tja maar de site van het bedrijf bestaat ook.... dus..... wat had mij dat dan moeten zeggen...
Sure_lee schreef:Jeetje ik wilde eerst reageren: leuke pony, zadel ligt niet goed, je bent te groot, en het stoort me dat ze zo snel al zo diep loopt.
Maar dan krijgt het topic ineens een andere wending.
Ik kan me echt heel goed voorstellen dat je als oude eigenaar hier niet heel blij van wordt. Ik heb 1 van mijn paardjes ook voor een heel leuk prijsje kunnen kopen. Ze wilde echt alleen verkopen aan iemand met een klik. Pff ik zou echt geen mooi weer kunnen spelen en hem dan vervolgens weer door verkopen voor een veel hoger bedrag... Bah!
Ik hoop dat Indy op een leuk plekje terecht komt!
Fotsy schreef:Rare wending in dit topic.
Wat is me eigenlijk afvraag, een pony van 1m32 is toch absoluut geen match voor kinderen met een beperking, heb zelf namelijk ooit een paardje gekocht van zo een vzw omdat ze een te korte stap had en de kinderen teveel aan het wiebelen gingen, dat weet TS toch ook wel, tinkers zijn daar uitstekende paarden voor, grote lange passen en stabiele rug en nog super goed in het hoofd, en veel plaats op de rug, want ooit al eens een zadel gezien voor de kindjes? is niet zoals wij rijden dus dienen de diertjes een goeie rug te hebben, pony's zijn daar uiterst NIET geschikt voor, trouwens moeten er volwassenen naast lopen om het kind goed te begeleiden en op te vangen indien nodig.
Toch mooie pony, die vindt vast wel een leuke thuis, alleen jammer voor de vorige eigenaar.
Sure_lee schreef:met een klik. Pff ik zou echt geen mooi weer kunnen spelen en hem dan vervolgens weer door verkopen voor een veel hoger bedrag... Bah!
19LindA83 schreef:Gillbo schreef:
Tja maar de site van het bedrijf bestaat ook.... dus..... wat had mij dat dan moeten zeggen...
Bij mij waren er bellen gaan rinkelen of had ik er in ieder geval naar geïnformeerd of ze dat van plan waren.
Het is vervelend maar get over it zeg, pony is verkocht, en wordt nu beleerd en weer verkocht.
Hopelijk aan een goed baasje, pony blij nieuwe baasje blij,manege voor gehandicapte meer geld in het laatje, iedereen blij.
Wie weet kan TS je op de hoogte houden waar de pony heen gaat