Waanzinnig knappe C pony Indy nu 5x onder het zadel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Re: Waanzinnig knappe C pony Indy nu 5x onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:33

Verkoper, baal jij niet gewoon heel erg dat je er waarschijnlijk meer geld voor had kunnen krijgen dan die €500,-? en jij hebt de pony toch ook doorverkocht omdat die niet bij jou past?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:35

Gillbo schreef:
Verkoper, baal jij niet gewoon heel erg dat je er waarschijnlijk meer geld voor had kunnen krijgen dan die €500,-? en jij hebt de pony toch ook doorverkocht omdat die niet bij jou past?

Ehmm, dan had ze hem toch niet weggedaan voor 500 euro als ze graag meer had willen krijgen. :=
Het gaat om het liegen, niet om het feit dat ze hem gekocht heeft.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:37

Tobbes schreef:
Les voor volgende keer.
Nooit van vraagprijs laten afpraten door zogenaamde mooie/zielige paartjes. (Eigenlijk moet je juist heel erg op passen wanneer men dat soort verhaaltjes komt).
Wil je dat een paard goed terecht? Zorg er voor dat je een goede prijs vraagt. Want meestal zijn mensen die wel geld over hebben voor het paard ook de gene die er voor over hebben om er goed voor te zorgen.

Maar verkocht is verkocht.....

De reden dat ik dit heb gedaan is omdat ik destijds ook gematst ben met de aanschaf van Indy. Zelf had ik net mijn bejaarde fries moeten laten inslapen na een hoop getob en dus DA kosten.
Indy stond een paar 100 meter verder op en de eigenaresse gunde mij Indy voor het bedrag (400) dat ik op dat moment had. We hebben ook contact gehouden en toen ik de knoop door had gehakt om Indy dan toch te verkopen ivm haar lengte vs mijn lengte heb ik haar ook op de hoogte gesteld.

Dus soms zijn de ''zielige'' verhaaltjes wel degelijk waar..
Zelf ben ik ook niet het type dat een dier ziet als een winstgevend product, vandaar dat ik door het verhaal wat er verteld werd geen moeite had met het zakken van de prijs. Indy zou super zijn voor het bedrijf waarvoor ze zou zijn gekocht.. Lief, mensgericht, hoog knuffelgehalte, zachtaardig..

En verkocht is verkocht klopt.... ik heb niks te zeggen over wat iemand doet met een dier dat niet meer van mij is. Ik ben ook niet iemand die eist contact te houden
Maar wanneer je de moeite kan nemen om vorige week nog, uit eigen beweging, een foto te sturen om te laten zien hoe goed ze het onder het zadel doet, dan kun je toch ook de moeite nemen om een berichtje te sturen dat je haar toch te koop zet omdat ze '''te goed'' is.
Het gaat meer om het stukje valse voorwendselen..

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:44

Gillbo schreef:

Absoluut niet.... ik heb er zelf ook niet veel voor hoeven betalen. Wanneer ik winst had willen maken had ik haar niet voor 500 meegegeven.
Daarnaast had ik haar ook zelf zadelmak kunnen maken, of laten maken en dan kunnen verkopen...

Ze is verkocht omdat toen ik haar ruim een jaar geleden kocht nog de verwachting was dat ze tot een D pony zou uitgroeien. Dit gaat ze gewoon weg niet halen en ik vind het niet fair om met 1,67 en 60 kg op een pony van 1.32 te gaan zitten. Indy heeft een korte rug dus een 17'' zadel zal net max zijn.

Ik baal ervan dat ze onder valse voorwendselen is aangekocht en binnen 3 weken alweer te koop staat... Dan kun je je verhaal nog zo mooi draaien als: ze zou te goed zijn.. maar het schreeuwt gewoon: handelaren... en dat word in dit topic ook nog beaamt door mensen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:45

Ik snap echt niet wat er mis is met een pony kopen, dan erachter komen dat die toch minder geschikt is en dan je plan te wijzigen en de pony te beleren voor de verkoop zodat er geld in het laatje komt om een andere meer ervaren pony te kopen.
Had ze de verkoopster moeten bellen en toestemming moeten vragen dan?

en blijkbaar staat op fb van TS dat ze pony's doorverkoopt dus met een beetje zoeken had je het kunnen weten.
Netjes is het niet maar valse voorwendselen en schrijven dat de pony hier slachtoffer is, zag ik ergens voorbij komen, vind ik zeer overdreven
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 11-07-15 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:47

Gillbo schreef:
Ik snap echt niet wat er mis is met een pony kopen, dan erachter komen dat die toch minder geschikt is en dan je plan te wijzigen en de pony te beleren voor de verkoop zodat er geld in het laatje komt om een andere meer ervaren pony te kopen.

Denk je echt dat het zo gegaan is? Ts handelt al tijden in pony's. Vrijwel allemaal jong, allemaal goudeerlijk, en allemaal sportpotentie. Tuurlijk :Y)

Waar haal je trouwens dat geld in het laatje vandaan om een ervaren pony te kopen. TS benoemt dat nergens en jij al twee keer.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 11-07-15 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:48

gekvanfleur schreef:
Gillbo schreef:

Denk je echt dat het zo gegaan is? Ts handelt al tijden in pony's. Vrijwel allemaal jong, allemaal goudeerlijk, en allemaal sportpotentie. Tuurlijk :Y)

Dat staat op haar fb, dan had je dit toch ook kunnen weten als verkoper.
Ik had nl wel even gezocht op fb als ik mijn pony verkoop

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:52

Dus, eindconclusie: je mag een banketstaaf ophangen, want dan had verkoper maar Facebook moeten checken..Ze had gewoon eerlijk moeten zijn, punt.
Een super lieve brave pony was toch niet zo geschikt, hij had toch teveel potentie voor de sport. :roll: en o ja, zijn oude baasje heeft hem natuurlijk ook nog slecht verzorgd...

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:53

Gillbo schreef:

en blijkbaar staat op fb van TS dat ze pony's doorverkoopt dus met een beetje zoeken had je het kunnen weten

Zoals je leest zou ze juist overgeschikt zijn....
Net wat andere ook zeggen, als ze zo bomproof is als er gezegd word is het juist een gouden aanwinst voor zo een bedrijf

Ze hoefde geen toestemming te vragen, maar zoals ik zeg.. als je de moeite kunt nemen om afgelopen week een foto te sturen kun je ook best even melden dat ze ''te goed'' is voor je bedrijf en haar daarom weer verkoopt...
Bij de eerste foto van onder het zadel die ze naar me toe stuurde werd zelf nog beaamt dat ze echt geschikt is waarvoor ze aangekocht is omdat ze het super braaf oppakt...

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:54

Gillbo schreef:

Tja maar de site van het bedrijf bestaat ook.... dus..... wat had mij dat dan moeten zeggen...

Anoniem

Re: Waanzinnig knappe C pony Indy nu 5x onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:56

Vind dit ook niet netjes van TS. :n
Hopelijk krijgt deze mooie pony toch een goed tehuis.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:56

19Linda83 Jouw onderschrift is wel toepasselijk..maar de smile is wel moeilijk met dit verhaal.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:02

19LindA83 schreef:
Gillbo schreef:

Tja maar de site van het bedrijf bestaat ook.... dus..... wat had mij dat dan moeten zeggen...

Bij mij waren er bellen gaan rinkelen of had ik er in ieder geval naar geïnformeerd of ze dat van plan waren.
Het is vervelend maar get over it zeg, pony is verkocht, en wordt nu beleerd en weer verkocht.
Hopelijk aan een goed baasje, pony blij nieuwe baasje blij,manege voor gehandicapte meer geld in het laatje, iedereen blij.
Wie weet kan TS je op de hoogte houden waar de pony heen gaat

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:05

De Ts heeft zich 'goed' op de kaart gezet.
Wat jammer zeg.

Wel een ontzettend leuke pony. Zou wel fijner zijn als er een kleiner persoon op gaat rijden. Deze combinatie is niet echt fijn.

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:06

Schandalig dit.. Hiop dat ze een heel goed huisje krijgt waar ze langer mag blijven.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:09

Jeetje ik wilde eerst reageren: leuke pony, zadel ligt niet goed, je bent te groot, en het stoort me dat ze zo snel al zo diep loopt.
Maar dan krijgt het topic ineens een andere wending.
Ik kan me echt heel goed voorstellen dat je als oude eigenaar hier niet heel blij van wordt. Ik heb 1 van mijn paardjes ook voor een heel leuk prijsje kunnen kopen. Ze wilde echt alleen verkopen aan iemand met een klik. Pff ik zou echt geen mooi weer kunnen spelen en hem dan vervolgens weer door verkopen voor een veel hoger bedrag... Bah!

Ik hoop dat Indy op een leuk plekje terecht komt!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:12

Sure_lee schreef:
Jeetje ik wilde eerst reageren: leuke pony, zadel ligt niet goed, je bent te groot, en het stoort me dat ze zo snel al zo diep loopt.
Maar dan krijgt het topic ineens een andere wending.
Ik kan me echt heel goed voorstellen dat je als oude eigenaar hier niet heel blij van wordt. Ik heb 1 van mijn paardjes ook voor een heel leuk prijsje kunnen kopen. Ze wilde echt alleen verkopen aan iemand met een klik. Pff ik zou echt geen mooi weer kunnen spelen en hem dan vervolgens weer door verkopen voor een veel hoger bedrag... Bah!

Ik hoop dat Indy op een leuk plekje terecht komt!

Helemaal mee eens, is geen goede reclame voor het bedrijf ook. :n

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:35

Rare wending in dit topic.
Wat is me eigenlijk afvraag, een pony van 1m32 is toch absoluut geen match voor kinderen met een beperking, heb zelf namelijk ooit een paardje gekocht van zo een vzw omdat ze een te korte stap had en de kinderen teveel aan het wiebelen gingen, dat weet TS toch ook wel, tinkers zijn daar uitstekende paarden voor, grote lange passen en stabiele rug en nog super goed in het hoofd, en veel plaats op de rug, want ooit al eens een zadel gezien voor de kindjes? is niet zoals wij rijden dus dienen de diertjes een goeie rug te hebben, pony's zijn daar uiterst NIET geschikt voor, trouwens moeten er volwassenen naast lopen om het kind goed te begeleiden en op te vangen indien nodig.

Toch mooie pony, die vindt vast wel een leuke thuis, alleen jammer voor de vorige eigenaar.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:36

Fotsy schreef:
Rare wending in dit topic.
Wat is me eigenlijk afvraag, een pony van 1m32 is toch absoluut geen match voor kinderen met een beperking, heb zelf namelijk ooit een paardje gekocht van zo een vzw omdat ze een te korte stap had en de kinderen teveel aan het wiebelen gingen, dat weet TS toch ook wel, tinkers zijn daar uitstekende paarden voor, grote lange passen en stabiele rug en nog super goed in het hoofd, en veel plaats op de rug, want ooit al eens een zadel gezien voor de kindjes? is niet zoals wij rijden dus dienen de diertjes een goeie rug te hebben, pony's zijn daar uiterst NIET geschikt voor, trouwens moeten er volwassenen naast lopen om het kind goed te begeleiden en op te vangen indien nodig.

Toch mooie pony, die vindt vast wel een leuke thuis, alleen jammer voor de vorige eigenaar.

Er worden ook vaak fjorden en haflingers gebruikt, die zijn vaak ook lekker hobbelig en kort hoor....

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:40

Sure_lee schreef:
met een klik. Pff ik zou echt geen mooi weer kunnen spelen en hem dan vervolgens weer door verkopen voor een veel hoger bedrag... Bah!

En vooral dat is wat me het meeste stoort...
Ik ben niet het type dat eist contact te houden, hun hebben uit eigen beweging mij foto's gestuurd ed.

Na heen en weer geappt te hebben over Indy kreeg ik de mededeling dat ze niet meer dan 500 te besteden hadden of dat akkoord was, waarop ik reageerde met dat hangt ervan af wat je met haar van plan bent. Omdat ik zelf niet veel betaald heb voor haar hoefde ik, bij een goed thuis, ook niet de hoofdprijs.
Nu zal ik zeker niet zeggen dat ze het nu niet goed heeft, ze ziet er niet ongelukkig uit in ieder geval..
Met ophalen ook heel medelevend... de dag erna meteen een appje met foto in de wei, de week erna nog een maar dan onder het zadel, afgelopen week nog een foto onder het zadel..
En dan ineens kom je dit topic tegen, als je dan toch elke keer updates stuurt had je deze update ook wel even kunnen meldden... en blijken de dames dit wel meer te doen op deze manier...
Vervolgens reageer je vol verbazing in het topic en veranderen de dames als donderslag bij heldere hemel in niet zo meelevende mensen... in alles behalve dat zelfs...
Ga me nu terug trekken uit dit topic, ik hoop dat Indy ergens komt waar ze haar niet binnen 3 weken weer te koop zetten... aan Indy zal het niet liggen

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:55

Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen Linda. Uit je post begrijp ik dat de dames je nu buiten dit topic benaderen op niet zo'n leuke wijze?
Als dat zo is dan vind ik dat nog lager dan laag. Ik zou als Ts dan de eer aan mezelf houden en het toegeven en dan is het ook klaar toch? Nog steeds niet netjes maar alles is dan duidelijk en klaar.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:12

19LindA83 schreef:
Gillbo schreef:

Bij mij waren er bellen gaan rinkelen of had ik er in ieder geval naar geïnformeerd of ze dat van plan waren.
Het is vervelend maar get over it zeg, pony is verkocht, en wordt nu beleerd en weer verkocht.
Hopelijk aan een goed baasje, pony blij nieuwe baasje blij,manege voor gehandicapte meer geld in het laatje, iedereen blij.
Wie weet kan TS je op de hoogte houden waar de pony heen gaat

Over goed van vertrouwen gesproken...denk je echt dat ts elke keer pony's verkoopt om geld voor de manege voor gehandicapten bij elkaar te krijgen?? Zou dat niet heel toevallig in eigen zak gaan??

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:14

Als ts echt netjes is dan geeft ze na de verkoop nog een x bedrag aan de vorige eigenaar, ik vind het smerig om met zielige verhaaltjes dieren in je bezit te krijgen met het oog op doorverkoop. Natuurlijk steekt ts er tijd en geld in en als het dier op een pensionstal staat is de winst niet zo ontzettend groot maar toch, eerlijk zijn is altijd het beste. Daarnaast zal een eventuele koper die wel goed graaft in de geschiedenis van de pony ongetwijfeld dit topic tegen komen en hoppa, ts heeft er 500 voor betaald, 500 onkosten dus ze heeft zichzelf met dit topic geen dienst bewezen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:30

Aangezien het topic een heel andere wending heeft genomen en niet meer geschikt is voor RIJ-ITP is hier een definitief slotje geplaatst.