[VOLG]Van dikke vette pony naar slanke sportshetlander!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Re: [VOLGTOPIC]Van dikke vette pony naar slanke sportshetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:28

Vroeg ik me ook af!

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 18:41

XMandylover schreef:
Heb je nog nieuwe foto's?

Sorry! Ben de laatste tijd erg druk en had dus geen tijd voor echt mooie foto's! En ik ga morgen op vakantie, dus ik kan niet veel updaten. Maar misschien is Anne (xhereisanne) zo lief om wel updates te plaatsen? :D Zij blijft de pony's verzorgen terwijl ik weg ben! Vandaag hebben we ook weer foto's gemaakt, misschien krijg ik ze vanavond binnen, dan show ik ze hier gelijk!

Om toch maar even foto's te showen, hier zijn een paar foto's van toen ze nog mooi slank was :o Hier willen we weer naar toe!

Afbeelding

Afbeelding

oke hier is ze weer wat dikker :+
Afbeelding

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 18:46

oowh wat een leuk topic ga ik volgen
die van mij mag ook wel wat kilo'tjes kwijt..

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:20

Hoe gaat het ondertussen? :)

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 18:02

marley93 schreef:
Hoe gaat het ondertussen? :)

Het gaat echt vre-se-lijk! :') Ik was 3 weken geleden 10 dagen op vakantie, en in die tijd hebben mijn opa en oma voor de paarden gezorgd. Nou, ze hebben het in ieder geval wel heeeel goed gehad! :Y) :') Diva en mijn andere pony zijn gewoon echt tonnetje rond geworden -O- Toen ik weer naar ze toe ging, dacht ik gewoon eerst dat er een koe in de wei stond ofzo, maar het was Diva. :o Dus ik vroeg aan mijn opa en oma (die waren mee) hoeveel ze ze te eten hadden gegeven. We hadden afgesproken:

Als de hooiruif leeg is, mogen er 2 plakken hooi in, en anders 1. 'S ochtends mogen ze maar 1 plak hooi. Diva mag maar 1 handje brokjes en mijn andere pony een kwartje. Ik heb het 2x voorgedaan, mijn moeder heeft het opgeschreven, mijn vriendin heeft het zelfs nog een keer voorgedaan.

Wat hebben mijn opa en oma gegeven: 4 plakken 's avonds, diva een halve of kwart bak brokken en mijn pony halve/3 kwart :O Dus ik zei: Oma, opa, dat is toch veel te veel! ''ja maar de hooiruif was steeds leeg en ze vinden het zo lekker.'' Ja goh, Diva denkt, ETUHHHHN :+ Naja, we zijn dus weer zo goed als bij af -O- Morgen zal ik een foto van haar maken!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:04

Oh jee... := Tja, opa's en oma's zijn het gewend te verwennen hè. :')
Voor jou wel vervelend natuurlijk, als je van voor af aan kan beginnen.

(Wel een lekkere vakantie gehad?)

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 18:08

marley93 schreef:
Oh jee... := Tja, opa's en oma's zijn het gewend te verwennen hè. :')
Voor jou wel vervelend natuurlijk, als je van voor af aan kan beginnen.

(Wel een lekkere vakantie gehad?)

Moet je nagaan dat ze ook nog eens op gras staan en dat mijn opa en oma ze af en toe ook nog een stuk erbij gegeven hebben -O-
Ja, ik baal er wel van, maarja ze zijn absoluut geen paardenmensen (mijn oma is er een beetje bang voor) dus ik kan ze het ook niet echt kwalijk nemen, ze hebben immers hun best gedaan. :)

Ik heb een heerlijke vakantie gehad! Lekker 10 daagjes naar Spanje geweest! :D

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:29

fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!
ahh haha ja opa's en oma's staan er idd om bekent..verwennen :')
maar jammer dat je nu weer van voor af aan moet beginnen.

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:02

Ach wat jammer! Wel lief dat ze dat voor je wilden doen ondanks dat ze niet zoveel met paarden hebben :(:)

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:14

Heeel herkenbaar het gedrag van je opa en oma! Maar goed, je kan het ze niet kwalijk nemen ze willen alleen maar het beste voor je paardje. Het is super balen maar ik weet zeker dat die knappe sportpony echt wel weer te zien wordt!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:37

Mag ik trouwens een tip geven? Het schiet me plots te binnen: een beetje magnesium helpt ook met afvallen. Een haflinger bij mij op stal was ook aardig aan de maat, en gecombineerd met voldoende beweging en dieetmuesli doet die magnesium echt wonderen!
Het hoeft niet zo'n belachelijk duur supplement te zijn. Die potjes van X gram zijn echt tien keer zo duur als een zak van X kilo bij bijvoorbeeld de Welkoop.

Just a thought. :j

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 20:12

marley93 schreef:
Mag ik trouwens een tip geven? Het schiet me plots te binnen: een beetje magnesium helpt ook met afvallen. Een haflinger bij mij op stal was ook aardig aan de maat, en gecombineerd met voldoende beweging en dieetmuesli doet die magnesium echt wonderen!
Het hoeft niet zo'n belachelijk duur supplement te zijn. Die potjes van X gram zijn echt tien keer zo duur als een zak van X kilo bij bijvoorbeeld de Welkoop.

Just a thought. :j

Daar ga ik even naar kijken! Mijn andere pony is ook te dik, dus daar zou het ook nog goed voor zijn! :D

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

31-8-2015

Inmiddels heb ik al weer even niks van me laten horen, maar dat komt omdat ik eigenlijk absoluut niet actief ben met het afvalprogramma. Ik heb vaak geen tijd om 2 pony's te doen, en dit is alweer de 3e week school voor mij, inclusief al het huiswerk, dat lukt me niet allemaal. Aangezien mijn lieve vriendin (xhereisanne) is gestopt met Diva verzorgen ivm. privé redenen, ben ik opzoek naar een lieve spontane leuke nieuwe verzorgster die lekker met Diva aan de gang kan en mij helpt met haar afvalprogramma. :) Verzorgster gezocht voor mijn lieve shetlandermerrie RIJSSEN

Zaterdagmiddag ben ik samen met een vriendin naar de paarden geweest, daar hebben we Diva even 'losgegooit' in de bak (ze staat 24/7 in het weiland, maar toch :Y) ) en daarna lieten we haar over balkjes draven. uiteindelijk kwam ze over de 14 balkjes heen :D :D Het is 2x gelukt om geen 1 balkje aan te raken, alleen die heb ik niet gefilmd, wel waar ze 1 balkje aanraakte.

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:17

Jammer dat je een nieuwe verzorger moet zoeken. Helaas woon ik niet bij je in de buurt :D
Je post geeft een error op het eind, misschien even naar kijken?

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 20:05

NailB schreef:
Jammer dat je een nieuwe verzorger moet zoeken. Helaas woon ik niet bij je in de buurt :D
Je post geeft een error op het eind, misschien even naar kijken?

Is inderdaad heel erg jammer, ik ga haar ook echt missen ;( Jammer hahaha! :D
Owh wat raar, geen idee wat dat is :o

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6-9-2015

Vandaag had ik ein-de-lijk tijd om een lekkere wandeling met Diva te maken! Daarvoor hebben we nog even wat vrijheidsdressuur gedaan, wat ze zoals altijd weer heel erg leuk vond! Tijdens het wandelen was ze heel erg voorwaarts en ze vond het echt geweldig :D We hebben ook nog een stukje hardgelopen (ook goed voor mijn conditie hihi :o ).

Eerst... selfietimee! :+
Afbeelding

tja.. het kan ook niet altijd goed gaan... :Y)
Afbeelding

Ondertussen mocht ze nog even grazen :)
Afbeelding

Afbeelding

en onze mooie omgeving!
Afbeelding

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:19

Super jammer dat ik niet in de buurt woon, heb altijd wel tijd over als het om paarden draait :D

Verder moet je wel echt opassen met het gewicht van je shet! Is echt randje hoefbevangenheid.

Top dat je je er bewust van bent en traint maar laat de brokken helemaal weg in het voerpatroon en voer alleen hooi en gras, het liefst zo sober mogelijk qua inhoud.

Heel veel succes nog

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:20

Wat heb jij een leuke pony en wat kun je enthousiast schrijven! Jammer dat je er nu minder tijd voor hebt, maar je school gaat natuurlijk voor.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 20:36

aishcream schreef:
Super jammer dat ik niet in de buurt woon, heb altijd wel tijd over als het om paarden draait :D

Verder moet je wel echt opassen met het gewicht van je shet! Is echt randje hoefbevangenheid.

Top dat je je er bewust van bent en traint maar laat de brokken helemaal weg in het voerpatroon en voer alleen hooi en gras, het liefst zo sober mogelijk qua inhoud.

Heel veel succes nog

Ah dat is jammer!

Dat klopt! Ik ben me er ook heel erg bewust van dat ze echt veel en veel te dik is. Alleen krijg ik dit er niet alleen af, omdat ik ook nog school, huiswerk, mijn andere paard en nog meer heb.. Daarom ben ik dus hard opzoek naar een verzorger! Ze krijgt echt een heel erg klein handje brok van mij, puur voor de smaak, ik wil haar ook niet alles in een keer afpakken. :(:) Ze staat in een heel schraal weiland met eigenlijk geen gras meer. Voerpatroon kan ik dus denk ik ook niet verder aanpassen, ze krijgt ook geen snoepjes etc. meer. Ze moet weer veel beweging krijgen! Ik hoop dat ik ooit nog een keer een sulky oid kan kopen, daar zou ze denk ik heel veel mee afvallen!

Dankjewel! :D

DonCamillo schreef:
Wat heb jij een leuke pony en wat kun je enthousiast schrijven! Jammer dat je er nu minder tijd voor hebt, maar je school gaat natuurlijk voor.

Dankjewel! :o Ik vind het ook erg jammer, ze is zo'n heerlijke pony om mee te werken! Ik hoop dat een nieuwe verzorgster er net zo lekker mee kan werken als ik doe, dat zou perfect zijn <3

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:41

Snap ik heel goed met school ed!
sulky's zijn heel tof! Kosten wel veel geld voor jou als scholiere, ook icm met lessen enzo, mocht je iemand met verstand van mennen en sulky's in de buurt hebben word dat een heel ander verhaal natuurlijk!

Je zou ook kunnen gaan fietsen met een bijzetje oid eraan, lichtjes op spanning, wel vierend zegmaar, zodat ze zich iets meer opricht en daardoor meer spieren en kracht moet gebruiken maar wel lekker zelf kan blijven lopen. Dit is natuurlijk aan jou om te bepalen of je dat wat vindt. :)

Ik volg voor zover dat gaat, zou zo goed mogelijk met je proberen mee te denken!!

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 20:50

aishcream schreef:
Snap ik heel goed met school ed!
sulky's zijn heel tof! Kosten wel veel geld voor jou als scholiere, ook icm met lessen enzo, mocht je iemand met verstand van mennen en sulky's in de buurt hebben word dat een heel ander verhaal natuurlijk!

Je zou ook kunnen gaan fietsen met een bijzetje oid eraan, lichtjes op spanning, wel vierend zegmaar, zodat ze zich iets meer opricht en daardoor meer spieren en kracht moet gebruiken maar wel lekker zelf kan blijven lopen. Dit is natuurlijk aan jou om te bepalen of je dat wat vindt. :)

Ik volg voor zover dat gaat, zou zo goed mogelijk met je proberen mee te denken!!

Ja inderdaad, zag toevallig laatst een sulky staan voor maar €75,- maar die was al gelijk verkocht -O- Ik kan lessen bij mijn ponyclub, les daar ook met mijn andere pony!

Dat is misschien ook wel een idee, maar heb ik dan geen longeersingel nodig? Die heb ik namelijk nog niet. Ik weet trouwens ook niet of ze dat heel erg fijn vind, ze vind het erg leuk om lekker rond te kijken etc :D

Leuk zeg! En super dat je mee wil denken, dat waardeer ik! :D

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:53

Ja die heb je nodig, kost wel wat training inderdaad als ze dat niet gewend zijn, dan zou ik het misschien even laten en gewoon lekker zo verder gaan, mocht je dat ook nog willen gaan doen kun je het in ieder geval onthouden, bijzetjes oid en singeltjes kosten geen drol op markten of mp dus kijken kan altijd :)* En met zo'n bol buikje past ze misschien wel een singel maat pony, heb je alweer wat meer keus ;) *D

NickyH01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:04

Ik volg ook!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:30

In verband met de nieuwe afspraken rondom volgtopics op VVDD verplaats ik dit topic nu naar -> PP

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 19:31

Ik kom dit topic weer nieuw leven in blazen!!

Wow, dit topic is al bijna? een jaar oud! Helaas is mevrouw Diva nog net zo dik als een jaar geleden.. Ik heb het verschrikkelijk druk gehad met school, ik sta nu nog steeds op randje overgaan, dus ben hard aan het leren voor de toetsweek. (vanaf vandaag tot volgende week dinsdag). Maar omdat ik maar voor 1 of 2 toetsen naar school moet, heb ik smiddags tijd om Diva weer wat op te pakken!

-------------------------------------------------28-6-1016--------------------------------------------------
Diva heeft de hele winter stilgestaan, mede door haar mega wintervacht, je kon niks met haar doen of ze was zo nat als een zwembad. Scheren was helaas geen optie. Maar nu is het zomer, het is langer licht en over een weekje heb ik de tijd om haar nou eens echt goed te gaan trainen. Ik heb samen met mijn vriendin die Diva verzorgt een longeersingel voor Diva gekocht (elastieken had ik al). Nu kunnen we dus pas echt goed aan de bak! We longeren haar, doen lange lijnen, vrijheidsdressuur en binnenkort (als ze weer een beetje conditie heeft) gaan we weer fietsen!

Longeerfoto's van gisteren! De elastieken zitten absoluut niet strak, ze kan eigenlijk gewoon overal heenkijken, de elastieken zijn puur voor dat extra zetje om met haar hoofdje naar beneden te gaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na de training was ze een beetje moe :P
Afbeelding

Ik heb ook nog een filmpje van het longeren, maar moet even kijken hoe ik die van mijn Iphone op mijn laptop krijg. :)

Een reactie zou leuk zijn!

WildBirds

Re: [VOLG]Van dikke vette pony naar slanke sportshetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:37

ik volg ook even!
leuke shetlander echt een mooierd!

Jeika

Re: [VOLG]Van dikke vette pony naar slanke sportshetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 19:51

Yes! weer updates :D