Zonder overleg vreemd paard bij paard in

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:10

JudArthos schreef:
Ik zou toch echt eerder denken van "hé wat leuk, nieuw vriendje voor mijn paard". Hoefbevangen of niet.
Ik denk dat een stalhouder zich er 100% van bewust is dat hij aansprakelijk gesteld zal worden als er extra schade komt aan het paard, en dus echt wel goed na zal denken.

En dit is dus gewoon echt niet waar! De eigenaar is ten alle tijden aansprakelijk voor zijn paard, dus ook als een pensio houder besluit er een ander bij te zetten! Dus overleg is wel degelijk op zijn plaats.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:20

hwn schreef:
Vind ik zelf wel normaal, ik denk wel dat de meeste pensionhouders dat wel kunnen inschatten (en dat je je paard bij een pensionhouder zet waar je vertrouwen in hebt), en is toch nog zo fijn voor je paard dat ie er een vriendje bij heeft?

Ik denk dat niemand dit kan inschatten.
Dit ku. Je pas zien als ze bij elkaar in staan, naar mijn mening.

Ik was hier niet mee akkoord gegaan.

Maar ieder zn ding.

vuurneon

Re: Zonder overleg vreemd paard bij paard in

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:21

Buiten ziekte om en hengst en merrie om duidelijke redenen :') vind ik overleg niet nodig.

Anoeska

Re: Zonder overleg vreemd paard bij paard in

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:28

Wat ben ik toch bij met mijn eigen stal, waar er geen beslissingen over mijn paard genomen worden, zonder mij in te betrekken. Ik bepaal wat voor voer er wordt gegeven en hoeveel, ik bepaal met welke paarden mijn paard op het land/in de paddock komt.

Ik betaal mijn staleigenaar niet om het beheer van mijn paard over te nemen als ik niet aanwezig ben. Ik betaal voor de huur van de locatie en de faciliteiten. Voor de rest heb ik geen behoefte aan inmenging van mijn stalhouder.