Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ook heb ik contact met de fokker
Ik ben de derde eigenaar van mijn paard.
.
Snollygoster schreef:Ik heb de vorige eigenaar van mijn paard op FB, kan ze regelmatig zien hoe het met hem gaat. Ze reageert af en toe op mijn foto's, maar dat zijn meestal complimentjes over hoe goed het gaat met ons en dat ze echt blij is dat hij bij mij terecht is gekomen. Verder heb ik geen contact met haar. Ze is in de 8 jaar dat ik hem heb één keer langsgekomen om eens te zien hoe het met hem gaat en daar is het ook bij gebleven. Ik vind het niet erg om haar op FB te hebben, ik vind het zelfs fijn dat ze blij is dat het zo goed gaat
safina schreef:Geryon schreef:Ik snap nooit zo goed wat er vervelend aan is. Het kost weinig moeite iemand op de hoogte te houden en je maakt diegene er hartstikke blij mee! Zelf zou ik het ook fijn vinden nog contact te hebben met de nieuwe eigenaar.
Zelf heb ik de huidige eigenaar van mijn aller eerste pony op facebook, de derde en de vierde. De tweede is terug in mijn bezit. De vorige 'tijdelijke' eigenaar heb ik op facebook. De vorige eigenaar van de vierde had ik ook op facebook. En van de tweede, m'n huidige, heb ik ook een verzorgster van toen hij veulen was op facebook.
Ik vind het allemaal leuk, zowel als op de hoogte gehouden te worden, als anderen op de hoogte houden.
Sterker nog ik ga eens langs met mijn huidige, bij nummer drie en vier. Die zijn bij dezelfde eigenaar, degene die mijn huidige ook tijdelijk heeft gehad![]()
En ik denk dat ik ook eens ga vragen of ik bij mijn aller eerste pony langs mag komen.
Ik denk dat veel 'm zit in de manier waarop, Geryon. Ik heb de vorige eigenaren van mijn pony's ook op Facebook. En één daarvan komt af en toe langs, voor de gezelligheid. Eigenlijk niet eens zozeer voor de pony. En de fokker van de andere vraagt af en toe om updates. En dat vind ik ook allemaal prima en leuk. Maar weet je: als ik geen updates meer zou geven, of het contact verwatert, dan is er niks aan de hand. Dan zouden ze dat jammer vinden, maar dan ligt er niemand met een gebroken hart te janken in d'r bedje bij wijze van spreken.
Als jij de indruk zou hebben dat iemand emotioneel nog heel erg met je paard bezig is....? En bijvoorbeeld bij het weerzien niet een bescheiden traantje wegpinkt, maar een heftig potje gaat staan janken? Regelmatig langs wil komen? Steeds weer nieuwe foto's vraagt...? Herhaaldelijk blijft vragen hoe het is als je een poosje niets gepost hebt...? Zou je het dan nog leuk vinden allemaal?
Want die zijn er ook he? Mensen die een paard verkopen maar het emotioneel niet loslaten. Oprechte belangstelling is leuk, maar als je een paard verkoopt en je blijft maar bezig met hoe het gaat met het paard, dan ga je maar naar een psycholoog ofzo. Maar val dan de nieuwe eigenaar er niet mee lastig, denk ik dan.Gezonde belangstelling versus iets niet goed af kunnen sluiten zou voor mij een groot verschil maken in hoe ik het als eigenaar beleef.