Wat is: 'De klik'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fleur_a

Re: Wat is: 'De klik'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:28

Ik vind de klik zeker belangrijk, ik rijd ook geen paarden die ik niet leuk vind.

De aller eerste keer dat ik naar mijn pony ging kijken vond ik hem eigenlijk meteen niet leuk :') Hij was heel chagrijnig in de stal (het bleek dat ie net eten had gekregen en dat verklaard een hoop _O- ), en ik neig zelf liever naar vriendelijke paarden. Meerdere paarden daar gereden, en die waren allemaal niks. Uiteindelijk wilde ik Fernando toch nog proberen (god zij dank dat ik dat heb gedaan). Zodra ik hem uit de stal had was het opeens een heel ander paard! Met borstelen heel nieuwsgierig en de hele tijd als ik er voor langs ging zn neus tegen me aandrukken. Hij was toen nog jong dus die nieuwsgierigheid zit er sowieso in, maar bij hem was het anders, het was gewoon echte interesse.
Ik heb het zelf ook niet zo op de iets slomere paarden, ik wil graag uitdaging en dus een paardje met pit. Ik stapte op Fernando en het voelde meteen vertrouwd. Stap, draf, galop, er kon nog aan gewerkt worden, maar ik voelde de samenwerking.

We hebben hem toen gekocht, en hij is inmiddels al weer bijna 1 maand en 2 maanden van mij. Nog elke dag word ik steeds weer verliefd.

Maar om een lang verhaal kort te maken, ik heb een klik met een paard als het gewoon interesse in je toont, en vriendelijk is. Ik denk dat een klik toch te maken heeft met de behoeftes van ruiter, maar ook zeker van paard.

AmkeE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:57

Kendra schreef:
'Geen klik' in verkoopadvertenties is ook vaak een manier om niet te hoeven zeggen dat je problemen met je paard hebt. Dat je dan geen klik hebt moge duidelijk zijn, maar vaak gaan de problemen veel verder dan alleen maar een gevoel en kan de ruiter/amazone gewoon echt niet overweg met het paard. Verkooptechnisch is het natuurlijk niet handig om dat te zeggen, dus dan maar 'geen klik'...

Helemaal met je eens.
Een "klik" kan je altijd krijgen met een paard! Natuurlijk vind je de een leuker dan de ander en op een enkele in je leven wordt je verliefd. Maar een "klik" krijg je met ieder paard als je maar eerlijk bent en gewoon vaak samen bent.

Dat de "klik" er niet is staat in advertenties om de problemen te verbloemen of door ontwetendheid van de ruiter (wat helemaal niet erg is, zolang dat niet te koste gaat van een paard. Als een ruiter denkt geen "klik" te hebben, is het voor het paard vaak toch beter naar iemand anders te gaan).

Een "klik" bouw je op. Verliefd op het eerste gezicht is bijzonder :j

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:23

Daar verschillen we dan over van mening. Met elk paard kun je een band opbouwen, maar de klik vind ik toch anders.

Wel heel leuk om de verschillende meningen over de klik te lezen.