2 hengstveulens gekregen, wat nu?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 23:44

vanavond heb ik spelenderwijs geoefend met het halstertje. ze waren erg nieuwsgierig en vonden het best leuk! daarna de massageborstel gepakt en ze heerlijk hard geborsteld en dat vonden ze heul erg lekker :D ook nog een paar foto's gemaakt en daarop is te zien dat Ollie al lekker aan het verharen is en Binky eigenlijk nog bijna niet. best raar want Binky is 2 weken ouder :Y)

ik heb een poging gedaan tot standfoto's zodat jullie de bouw goed kunnen zien maar het lukte niet heel erg :') de foto's zijn kwalitatief ook erg slecht omdat de zon al bijna onder was

1.Links Binky, rechts Ollie
Afbeelding

2.links Ollie, rechts Binky
Afbeelding

3.Binky
Afbeelding

4.links Ollie, rechts binky
Afbeelding

5.ollie lekker aan t verharen
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.Ollie
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.dit is echt te schattig
Afbeelding

11.en als laatste Binky nog een keer <3
Afbeelding

dus wat vinden jullie van ze? ik ben in ieder geval heel erg blij met ze!

Talindos

Re: 2 hengstveulens gekregen, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:53

Wat een schatjes!
En zo te zien zijn het nu al goeie vriendjes.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 23:57

Ze zijn harstikke leuk Ts <3
Als je er de tijd en het geld er voor hebt zou ik ze houden hoor.
Waarom niet? toch?

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:32

ik vind ze super leuk en schattig!
en ik vind dat ze geluk met jou hebben!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:15

Ha ha foto 6 is grappig.Een leuk stel samen.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:26

knap stelletje!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:31

Wat een schatjes snap wel dat je die wilt houden!

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:37

Zonder merrie?? Jeetje, dat is wel erg vroeg hoor! Ik zou die man dankbaar zijn maar... Toch even vragen of je ze voor een bepaalde tijd nog terug mag brengen tot ze zijn Afgespeend.
Voor de rest zijn het wel echte scheetjes om te zien hoor. Leuk dat je ze hebt gekregen! :o

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 16:51

Ianrowan2009 schreef:
Zonder merrie?? Jeetje, dat is wel erg vroeg hoor! Ik zou die man dankbaar zijn maar... Toch even vragen of je ze voor een bepaalde tijd nog terug mag brengen tot ze zijn Afgespeend.
Voor de rest zijn het wel echte scheetjes om te zien hoor. Leuk dat je ze hebt gekregen! :o

Ze zijn nog niet afgespeend hoor! Ze staan allebei nog bij moeders in een kudde van 7 shetten. Ik denk dat ik ze in oktober ga afspenen:)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:01

ahw, wat en schatjes! Leuk dat je ze hebt genomen. Zou ik ook hebben gedaan. Heel veel plezier en geluk met ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:22

Ik vind ze leuk om te zien. En qua bouw, voor zover je vanaf foto's kunt beoordelen, helemaal niet verkeerd.

En ja, tuurlijk is het uitgekookt van die oude baas om ze aan jou te geven. Chippen kost minimaal zo'n €25,- (en dat excl. voorrijkosten). En die €25,- is ongeveer gelijk aan de handelsprijs van dat spul. Had hij er via de slacht vanaf gewild, dan had hij wel moeite moeten doen: veearts bellen, veearts laten komen of inladen en daarheen, laten chippen, handelaar laten komen of naar de paardenmarkt etc etc. Nu is hij er dus makkelijk vanaf: hij hoeft geen moeite te doen en er geen geld in te steken ;)

Naar ik me heb laten vertellen, zijn shetten en ander klein spul niet erg populair bij slachthuizen in Nederland, omdat de slacht- en keuringskosten hoger zijn dan wat het oplevert aan vlees. Ook daarom brengen ze hier weinig op. Ze hadden dan dus waarschijnlijk een enkeltje naar het verre buitenland gekregen als jij ze niet genomen had.

Dus ik zou zeggen: die doos sigaren en die fles jenever, om die oude boer te bedanken, kan je gerust achterwege laten. :D En nu lekker genieten van die twee knappe mannetjes. Zorg dat ze goed opgevoed worden en wat kunnen. Mennen, kinderrijpony, maakt niet uit. Zelfs voor pony's geldt: een goede opleiding is de beste toekomst die je ze kunt geven! ;) +:)+

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 18:17

safina schreef:
Ik vind ze leuk om te zien. En qua bouw, voor zover je vanaf foto's kunt beoordelen, helemaal niet verkeerd.

En ja, tuurlijk is het uitgekookt van die oude baas om ze aan jou te geven. Chippen kost minimaal zo'n €25,- (en dat excl. voorrijkosten). En die €25,- is ongeveer gelijk aan de handelsprijs van dat spul. Had hij er via de slacht vanaf gewild, dan had hij wel moeite moeten doen: veearts bellen, veearts laten komen of inladen en daarheen, laten chippen, handelaar laten komen of naar de paardenmarkt etc etc. Nu is hij er dus makkelijk vanaf: hij hoeft geen moeite te doen en er geen geld in te steken ;)

Naar ik me heb laten vertellen, zijn shetten en ander klein spul niet erg populair bij slachthuizen in Nederland, omdat de slacht- en keuringskosten hoger zijn dan wat het oplevert aan vlees. Ook daarom brengen ze hier weinig op. Ze hadden dan dus waarschijnlijk een enkeltje naar het verre buitenland gekregen als jij ze niet genomen had.

Dus ik zou zeggen: die doos sigaren en die fles jenever, om die oude boer te bedanken, kan je gerust achterwege laten. :D En nu lekker genieten van die twee knappe mannetjes. Zorg dat ze goed opgevoed worden en wat kunnen. Mennen, kinderrijpony, maakt niet uit. Zelfs voor pony's geldt: een goede opleiding is de beste toekomst die je ze kunt geven! ;) +:)+

Heel erg bedankt voor je reactie! Hier heb ik echt iets aan :D ik ben echt blij met ze en ik ga ze zeker een goede opvoeding geven! Vanavond weer even oefenen met het halstertje en met hoefjes optillen :) misschien dat ik nog wat foto's maak van ze of misschien wel selfies!

Lucky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 18:23

Ik zou ze lekker houden! Zou inderdaad een hele leuke tweespan zijn en anders misschien van die verborgen vrijheidsdressuur toppertjes! Wie weet *\o/*

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 18:52

Die ene is leuk zeg met die 4 witte benen.succes er mee word een prachtig span

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 12:18

gisteren lekker met ze geknuffeld en prachtige selfies gemaakt :+

ook heeft Binky het halstertje omgehad en hij vond het heeel erg vreemd haha

kusje van Ollie <3
Afbeelding

Afbeelding

Binky houd van likjes geven en ik keek hier heel erg de zon in :Y)
Afbeelding

Afbeelding

en nog eentje met allebei :')
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:25

Leuke foto's hoor! Jullie staan er alledrie hartstikke knap op. +:)+

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:46

Leuk! Geweldig leuk stel bij elkaar, misschien leuk als tweespan maar anders sowieso fijn dat ze samen kunnen opgroeien :) Jij wilt ze, je ouders staan er achter dus waarom niet?? Kosten moet je inderdaad wel maken, maar het scheelt al enorm dat de DA voor twee dezelfde voorrijkosten vraagt als voor één, dus de kosten zullen in verhouding lager zijn. Castreren zou ik wel snel doen, i.v.m. de medische kant, jong gecastreerd betekent dat het herstel ook veel sneller gaat. (zaadstrengen zijn dan minder ontwikkeld dan bij een drie-jarige)

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:00

Die laatste foto echt lief, ze zijn dol op je!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:56

Leuke foto's zeg! Mooie beentjes heeft Ollie!

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 16:25

Hoe gaat het nu met de shetjes?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 16:30

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 18:24

Cactusknuf wat leuk dat je er naar vraagt! Het gaat heel erg goed met ze. In het topic wat Granoek net noemt kun je zien hoe ze er nu uit zien :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:29

Ik zag net dit topic uit 2015 :? :')
En toen je linkje naar je nieuwe topic.
Wat een heerlijke boefjes ! <3