Uitspraken van potenciele paarden/pony kopers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:34

Dat is wel een beetje jammer Pipo...Begrijpelijke fout, maar vervelend voor zo'n meisje

rubywhite schreef:
"Vraagt u 5.000 voor die merrie, denkt u dat ik hem voor 10.000 snel door kan verkopen?" (als dat zo was, verkocht ik hem niet aan u).

Ik had ja gezegd Tong uitsteken *LOL*

En Esme, jij hebt vast gordon aan de lijn gehad, maar het gesprek te snel afgekapt Haha!

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 03:29

zo hebben wij vanmiddag nog iets leuks meegemaakt. onze veulens (welsh (met bles) en arabier (zonder bles)) staan in de opfok, maar beiden in aparte stal. staan er 2 mensen die een ander veulen hebben staan en vragen aan mij (ik stond met de welsh) of dat het veulen is dat bij hun veulen staat. dus ik vragen welk veulen dat was, ja die zwarte (staan van de 14 paarden 7 zwarten verdeeld over beide boxen). omdat ik een vermoeden had vroeg ik of het een fries was die dus in de andere box stond. dat bleek te kloppen. ik antwoordde toen nog netjes dat dat niet hetzelfde veulen was (dacht de 1 dat het een paardenveulen met bles was die daar stond en ik vast had (beest is 2x zo groot) en de ander zag dus ons arabiertje ervoor aan). ik weer nee dat is een ander veulen van ons. toen vroegen ze of het zusjes waren (zijn 2 hengsten). ik heb weer beleefd nee geantwoord, maar ben toch snel doorgelopen.
zie voor de verschillen mijn profiel.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 04:13

Ik heb natuurlijk zoveel meegemaakt in de loop der jaren, dat ik het jullie zal besparen alles op te schrijven.

1 Keer een zwaar overdreven, oneerlijke Engelse mevrouw, met een schat van een dochter en een dito man.
Ik beantwoordde haar zoals ze ons behandelde, volgens het lik op stuk beleid dus.
Daarna is ze door een ambulance afgevoerd met een epeleptische aanval....... Bloos!
Haar man heeft daarna een scheiding aangevraagd.......

Volgend verhaal: ik vind ruitjesbroeken best mooi, maar niet als ze door dat soort bepaalde mensen met een vreselijke air ( meestal zonder te besteden geld, ja dit is echt waar in de praktijk) gedragen worden.
Ik had een goed doorgereden, M dressuur KWPN ruin.Een SCHAT van een paard.
Laat hem eens lopen.Doe dit .Doe dat.Laat dat meisje hem eens voorrijden, want ik heb Deurne gehad hoor!In dit paard zit voor mijzelf veel te weinig uitdaging, maar voor diegene waar ie voor is is dat beter, zon brave.
Degene waar ie voor was stond bij alles te kijken, zonder dat er een woord uitkwam.
Ik zeg: als u Deurne heeft gehad kunt u hem beter zelf rijden, want dan haalt u er waarschijnlijk meer uit als die meiden bij ons.

Het was zo'n doodsbrave leerruin.Nadat het meisje van ons erop had gereden,en daarna diegene voor wie het paard bedoeld was, clubje fans van de Deurne vrouw stond aan de bakrand te kijken, ging de grote expert er zelf op.
Begint ze dat paard toch in zijn mond te sjorren, en onredelijk in zijn buik te schoppen.......
Het paardwas doodsbraaf nogmaals en reageerde daarop ook niet spectaculair.
Ik kon het niet meer aanzien en zat te kijken vanuit de kantine.
Ik mompel : ga bokken ga bokken .
Wat er toen gebeurde was ZO grappig en onvoorstelbaar op dat moment:
Mijn Mozart die in de wei er naast stond, lijkt mijn woorden gehoord te hebben en begint ineens idioot te springen.
De ruin is het getrek ineens gelukkig toch beu en BEGINT me een partij te rodeo-en......

Je had dat gezicht van dat mens moeten zien, toen ze omhoog krabbelde , helemaal onder de modder, en ik zei: u gaat er toch nog wel even op he, want u met uw ervaring moet toch weten dat t paard zo niet naar stal mag, als ie stout is geweest........

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 08:23

Een aantal jaren geleden had ik een bruinbonte shet te koop, merrie en een jaar of 6 oud..

Komen er mensen kijken, pap, mam en dochter van een jaar of 6 (in ieder geval een klein tenger meisje)
Meiske reed ongeveer een jaar bij de manege en mocht een eigen pony hebben. Opa had een weide met stalletje enz...
Pony gezadeld, meiske erop en ging allemaal super leuk....Mensen wilden de pony graag hebben...
Vraagt die vader hoe lang zijn dochter nog op deze pony zal kunnen rijden...Ik vertel hem dat het ligt aan hoe snel zijn dochter groeit, en wat ze er mee wil doen (reacreatie of sport). vader:"groeien pony's dan minder snel dan kinderen?" Ik:"eh????, hoe bedoelt u dat?"
Tja we moesten een pony kopen op de groei, maar we wilden dan wel klein beginnen....
Het duurde even voor ik hem begreep, en heb hem netjes uitgelegd wat men daarmee bedoeld...

Ze hebben de pony wel gekocht en tot op heden niet weer verkocht.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:06

Haha lig echt dubbel van het lachen achter de compu..... Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:09

sorry voor de off-topic reactie
maar dit topic is in 1 woord

G-E-W-E-L-D-I-G Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 12:54

Jorie schreef:
Dus jullie zagen sterretjes Ziek

Ja, zo iets. Ik heb heel wat sterren uitgedeelt. Haha!
Je snapt het af en toe toch niet meer. Het paard hebben we uiteindelijk verkocht voor heel weinig aan een handelaar.
Een jaar later kregen we papieren van de douane. Ze was verkocht voor 25000 gulden naar Amerika. Het bedrag stond erop.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:56

PhiaBink"]
[quote="Jorie schreef:

Ja, zo iets. Ik heb heel wat sterren uitgedeeld. Haha!
Je snapt het af en toe toch niet meer. Het paard hebben we uiteindelijk verkocht voor heel weinig aan een handelaar.
Een jaar later kregen we papieren van de douane. Ze was verkocht voor 25000 gulden naar Amerika. Het bedrag stond erop.
[/quote]

Je had op haar papieren ergens bij 3 merries uit de moederlijn met alchoholstift een sterretje moeten tekenen Schijnheilig

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 13:02

xKatleentjex"]
[quote="PhiaBink"][quote="Jorie schreef:

Ja, zo iets. Ik heb heel wat sterren uitgedeeld. Haha!
[/quote]

Je had op haar papieren ergens bij 3 merries uit de moederlijn met alchoholstift een sterretje moeten tekenen Schijnheilig
[/quote]

Was wel een idee geweest Schijnheilig .Ik heb het maar niet gedaan.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:40

Ik heb voor kennissen eens een paardje verkocht. Een hele lieve schimmel ruin. Ik had het op een site gezet en al snel volgde er een mailtje van een mevrouwtje.

Ik zoek een paardje voor mijn dochter. Het is een verassing voor haar. U zei in uw advertentie dat hij een schimmel was maar bruin geboren. Wat denkt u, zal het paard nog eens verkleuren?

Nou, jullie moeten weten dat we met de hele familie plat lagen van het lachen achter de computer. Ik wilde haast terug mailen dat hij nog wel eens paars kon worden....... Cool Maar dat vond m'n moeder niet zo netjes. Toen braaf terug gemaild dat een schimmel steeds lichter wordt en uiteindelijk wit. Schijnheilig Hij is er trouwens niet heen gegaan.

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:49

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!
dit is toch allemaal niet normaal!!
hier moet gewoon een boek van gemaakt worden!!!!!!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:58

Jaren geleden hebben we een paard te koop.
Komt een man en vrouw op af.

Het paard was nog jong (4 jaar) maar dat was voor "mevrouw" geen probleem.

We vragen heeft u rijervaring?
Ja zegt haar man ze krijgt na aankoop een instrukteur. Haha! .

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:48

Ook zo een veel gebruikte uitspraak als je paarden gaat kijken om te kopen

"DAT DOET IE ANDERS NOOOOOOIT"

Ik moest met mensen mee om naar een paard te kijken. Niets bijzonders, moest een heel braaf schimmeltje zijn. Op stal zag ie er lief uit. Hij werd van stal gehaald en er werd een zadel op zijn rug gelegd, alleen toen ze de singel vastmaakten liet het dier zich spontaan vallen. "doe ie anders nooooit!" was de reactie van de handelaar die het dier pas 2 dagen op stal had. Ik heb er nog wel op gezeten, maar ik heb het toch maar afgeraden het dier te kopen.

Kom met een klant bij een stal waar ze een quarter te koop hadden staan. Op het eerste gezicht een lief dier, maar als het een quarter was dan was ik een boon. Dier wordt van stal gehaald en liep ongelofelijk lomp. Niets te bespuren wat ook maar enigsinds op een quarter leek. Ook het gangwerk was verre van ideaal. Ik gevraagd of er ook papieren bij zaten. Ja die waren nog onderweg, nu had hij wel dit boekje (paspoort zonder ras) en een foto van het dier met een westernzadel, dus het was een quarter. Jaja

In Deurne kregen we paarden te rijden van school. Ik moest op een dier wat net gebracht was. Paard in de stal op gezadeld, het deed toch een beetje vreemd, mee naar de bak genomen. Daar heb ik het toch maar eerst even gelongeerd, Bokken, niet normaal meer. Bleek het dier niet eens zadelmak. De eigenaar had gedacht dat we dat niet zouden merken en dat hij een braaf gereden paard terug zou krijgen!

Ik heb mijn lesje wel geleerd als het om voorrijden van vreemde paarden gaat. Als het even kan laat ik eerst iemand anders van de verkoper het dier voorrijden. (kan ik ook even kijken) Dat was maar goed ook met een grote "brave" bruine die onmiddelijk op zijn achterbenen ging staan toen een stalmeisje van de eigenaar erop stapte. en weer klonk er "Doet ie anders nooit!"

Zomaar een greep uit de ervaringen met paarden kopen.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:14

ingeo schreef:
HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!
dit is toch allemaal niet normaal!!
hier moet gewoon een boek van gemaakt worden!!!!!!

Een heel goed plan!!!!

Jady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:19

Zeker Haha!

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:20

HAhaha van dit topic wordt je weer helemaal vrolijk hahaha Haha!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:21

he dit topic vrolijkt me altijd weer op!
geweldig die verhalen!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:23

Net als de collums van "Manvan" in de hoeslag!! Kennen jullie die??
Echt heel erg leuk!! Paardensport gezien door het oog van een leek!!!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:27

'gaat ie nog eens verkleuren?'
'doet ie anders noooooit!!'
om je dood te lachen, geniaal Lachen

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:07

Jemig, dit topic is echt om te gieren. Ik lig dubbel achter mijn computer Haha!
Ik heb ook pas een paard verkocht. Onze recreatie merrie van 11 jaar. Had een advertentie op Marktplaats gezet. Te Koop: mooie, lieve 11 jarige KWPN merrie, zeer geschikt om mee buiten te rijden of voor lichte dressuur. etc. Als laatste stond er: Kiri is niet geschikt om mee te springen, heeft hier weinig ervaring in en vind het niet leuk (of zoiets). Verder stond er nog bij dat ze niet naar handelaren ging.
Komt er hier ook iemand, zeer zelfbewust, het erf op. Nou, laat maar zien dat beest... (:?). Ik zoek een springpaard om wedstrijden te gaan rijden ( Verward ). Oh, kan ze niet springen... ( ), nou laat haar toch maar even los springen dan kan ik dat zelf beoordelen.
Nou, ik was nogal overdonderd dus laat Kiri los springen, nou, een hindernisje van zo'n 30 cm daar loopt ze dus gewoon doorheen... 'oh, het zit er wel in hoor, ze vind dit alleen te laag he...' 'Ik zal haar zelf wel even proberen...' Nou zij erop, weer springen. Kiri loopt keihard richting hindernis, stopt en kijkt mij aan van 'ik was toch geen springpaard he...?' en steekt haar hals naar voren. Mevrouw er bijna van af gedonderd natuurlijk. 'Oh, ze kan echt niet springen, nou dan heb ik er te veel werk aan om haar dat nog te leren (als het haar te leren was geweest had ik haar zelf wel gehouden... Tong uitsteken ) voor ik haar weer kan doorverkopen (geen handelaar had ik toch gezegd Verward )
Gelukkig is ze nu verkocht aan hele leuke mensen waar ze het heel erg goed heeft en lekker het bos in mag met haar nieuwe baasje...

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:22

Het kan trouwens ook andersom... Bijna twee jaar terug was ik op zoek naar een paard voor mezelf. Ik wilde weer wedstrijden gaan rijden en zocht een geschikt paard daarvoor omdat Kiri daar niet geschikt voor is.
Overal gekeken, op internet, paardebladen en ook de Vondst. Ik had niet zo veel geld, dus dat het niet makkelijk zou zijn iets geschikts te vinden wist ik ook wel. Ik schiftte dus de advertenties meteen al op prijs. En alles wat voor mij te betalen was belde ik op met verdere vragen. In de Vondst stond een advertentie die je normaal 3 keer voorbij kijkt als je een (wedstrijd)paard zoekt.
10 jarige Vosruin te koop, Ahorn x Porter, zeer betrouwbaar, klein stalgebrek. Vaste prijs 2300 euro.
Verder dus niks. Maar ik belde toch en toen ik Jump's vorige eigenaar aan de telefoon had werd ik steeds enthousiaster. Dus gaan kijken... Nou was ik meteen verliefd op dat paard, maar het bleek ook dat hij ontzettend veel kon. Had ZZ springen gelopen, was zeer goed opgeleid in de dressuur t/m de wissels (en dat wilde hij ook wel even laten zien Cool ), was ook nog eens superbraaf (2 weken niet buiten geweest, een half jaar niet gereden en ik kon er zo mee weg rijden!), maar niet sloom OK dan! . Bleek dat hij ooit zelfs naar Tineke Bartels zou zijn gegaan. Kortom, voor mij het ideale paard dus! Als die man dat in de advertentie zou hebben gezet zou hij vast veel meer reacties hebben gehad, en misschien had ik als die prijs er niet bij gestaan had, dan dus niet gereageerd omdat ik er vanuit zou zijn gegaan dat hij toch wel te duur zou zijn.
Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik hem meteen gekocht heb. Heb ook nog steeds af en toe contact met de vorige eigenaar (weet dus alles van zijn verleden), die het ook leuk vind om te horen hoe het met Jump gaat (is zelfs van de zomer komen kijken toen ik op de Brabantse mocht rijden)

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:26

sarabande schreef:
Komen er hier mensen voor een ruin. Ik laat ze lekker een ritje maken, alles ok het absoluut geschikte paard dat ze zochten, maar hij was te .... goedkoop

Ze hadden al 2 paarden die naderhand 6 jaar ouder bleken dan de verkoper gezegd had, ik was te eerlijk dat vonden ze heel eng.

Hee, ik wil (als ik weer genoeg gespaard heb... Tong uitsteken ) een jong paard kopen als opvolging voor Jumper.... Volgens mij woon je in de buurt.... Ik vind goedkoop geen bezwaar hoor.... Haha! Haha!

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:44

RUBYWHITE schreef:
"ik wil graag mijn haflinger veulen inruilen tegen uw 3jarige ruin van Havel, hoeveel betaald u mij toe?" (euhm, ik u toebetalen?)

*LOL* die was echt wel héél geslaagd
nice try *LOL*

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:51

Ach, zo zijn wij ooit gaan kijken naar een 5 jarige. Er was nog niet zoveel mee gedaan, maar hij zou wel regelmatig bereden zijn. Stokmaat rond de 1.75m. Komen we daar: paard staat los in een buitenbak:

- longeren? Kan niet, dat lukt niet met dat paard.
- rijden? Uhm, er heeft een keer 1 iemand op gezeten.
- schofthoogte? Als ie de 1.65m haalde dan was het veel.
- halster moest ie omhouden in zn stal anders kregen ze hem niet meer te pakken Scheve mond.
- papier zat er natuurlijk niet bij (dat was een of ander vaag verhaal en moeilijk en ingewikkeld).

En daar stonden wij met onze rijkleertjes aan en onze cap in de hand Clown.

Voor de vorm hebben we nog wat gespeeld met het paard in de buitenbak. Later teruggebeld en aangegeven dat het best een leuk paard was, maar dat er nog wel erg veel werk in zat. Ook dat ze wellicht met een andere schofthoogte konden adverteren (anders waren wij niet eens komen kijken).

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:03

Ik had vorig jaar 2 c ponies te koop. Via internet reactie gehad van iemand uit belgie. Zij deed zich voor als moeder van een meisje van 13 en wilde ponies kopen als verassing ze kon wel rijden. Na weken heen en weer gemaild te hebben en afgesproken te hebben wanneer we ze kwamen brengen vroeg ik om haar nummer deed ze vaag over dan zou misschien haar dochter opnemen en was de verassing voorbij. Ik mijn nummer geven ze moet nu nog bellen.
Achteraf waren het dus 2 meisjes die met meerdere mensen contact hebben gehad per mail en dus paarden kochten van foto`s en ze dan naar hun huis lieten brengen!
Mijn pony`s zijn uiteindelijk toch nog goed terecht gekomen. Zulke meiden zou je toch!!