Onderzoek naar problemen in de dagelijkse paardenwereld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seltje

Re: Onderzoek naar problemen in de dagelijkse paardenwereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:51

Mijn trailer staat in een schuur, dwars op de rijrichting, en hoe goed ik ook manouvreer, ik moet altijd de laatste 15 cm de trailer verplaatsen, omdat ik anderd te schuin sta en een stuk muur meeneem. Bij recht achteruit rijden en recht kunnen aanhangen geen problemen, maar in de schuur vloek ik toch elke keer opnieuw.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:56

Aahzo, idd eens kijken naar zon caravan verplaats ding

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:32

tamary schreef:
Zindelijkheidstraining voor paddock/weide paarden. :D

Dat is niet zo moeilijk hoor, maar kost gewoon wel tijd. Sommige paarden zijn al netjes van zichzelf zoals je ontgetwijfelt wel weet. Maar ze houden niet van een vieze toiletplek en dan gaan ze elders. Dus wel de poepplek weghalen.
Ik heb mijn paard zindelijk gemaakt in de stal en in de bak. Als of ze los loopt, alleen of met mij, of ik aan het rijden ben: ze poept nu netjes naast de poepbak. Ik ben nog de puntjes op de i aan het zetten zodat ze er ook in poept. Nog handiger. :P

Een foto is op mijn facebook te vinden. https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

In de wei is ze al zindelijk en poept ze echt alleen op bepaalde plekken.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:24

Afgelopen maandag heb ik nav bovenstaande foto op mijn FB een blog geschreven over het zindelijk maken van mijn paard in de bak. In de wei is ze al zindelijk, dus daar hoefde ik niets aan te doen. In een van de comments leg ik uit hoe ik haar mestgedrag op stal heb verbeterd.

Lees hier hoe ik dat gedaan heb: Best Basics: House-training for Horses (zindelijkheidstraining voor paarden)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 00:25

Waterafstotende vliegen/zomerdeken en dan niet een met van die gekke vlakken erin.

Verder zoek ik nog een schaar om oren bij te knippen die minder geluid maakt.

Als laatste zoek ik een hulp die ik bijv. Aan het hek kan hangen ivm opstappen en dan als ik erop zit kan inklappen zodat ik er met rijden geen last van heb.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 03:18

Een apparaat die de gedachte en de spanning van het paard kan aflezen tijdens het zadelmak maken met erop zitten en er op hangen.