Maar aan de andere kant vind ik het ook een passieve manier om toch op een agressieve wijze je mening er door te drukken

Zag TS net iets zeggen over ijzers en dat we dat nemen omdat het zo mooi klinkt of voor de wedstrijden...
Wat is er mis met ijzers voor de wedstrijden? Ik heb een paard omdat ik het een leuke sport vind... en dus rij ik ook in de sport met hem...
En springen en dan vooral crossen zonder ijzers is nu eenmaal niet zo veilig... Dus waarom zou ik geen ijzers onder zijn voeten laten slaan in het outdoor seizoen? Juist voor zijn eigen veiligheid? Zie niet in wat daar mis mee is...
Zelfde als het stukje in de brief over dekens en een wintervacht...
Jij laat misschien de wintervacht zitten... maar ik train mijn paard in de winter net zo hard als in de zomer... en voor het behoud van zijn spieren heb ik gekozen om hem te scheren... en dus krijgt hij dekens op... met een hals...
En ja... Ik ben wel zo'n gek die 20 dekens heeft voor 1 paard en waarbij als het moet elke dag een andere deken er op gaat

Op stal zetten, oh mijn god daar gaan we weer...
Paarden moeten buiten want paarden vinden dat fijn... generaliseren op en top...
Mijn paard komt pas tot rust als hij in zijn eigen stalletje staat en daar in alle rust zijn hooi en zijn brokjes kan eten...
En we hebben juist een maand geleden na 8 jaar een kant van e stal afgesloten zodat hij juist niet meer kan neuzen met zijn weidemaatje...
Mijn paard was namelijk erg jaloers en beet steeds in de trailies als zijn maatje meer aandacht kreeg dan hij... Het dier wordt dit jaar 13 en de ene helft van zijn tanden zijn nu zo afgesleten dat hij als hij zo door ging nooit meer normaal gras zou kunnen eten...
Brokjes... ieder paard kan leven op alleen hooi... maar als er intensief getraind wordt hebben ze toch iets meer nodig dan alleen hooi...
Ik rij met een bit en met een boomzadel, en zelfs met sporen.
Mijn paard loopt het fijnst op een bit. Een boomzadel is het best voor de rug van het dier en de sporen gebruik ik om mijn hulpen te verfijnen zodat het dier beter weet wat ik bedoel en wij geen miscommunicatie krijgen...
Alle keuzes die ik maak worden in het belang van mijn paard gedaan en niet in het belang van mijzelf...
En toch, omdat je andere keuzes maakt dan dat een ander zou doen wordt je afgeschilderd als een onwetende eigenaar... of zelfs als of je dierenmishandeling pleegt...
Oh crap nu ik alles terug lees ben ik echt slecht voor mijn keizerlijke hoogheid