Openingstijden stal opeens anders

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:22

Vippie schreef:
Nou meiden, ik hoor het alweer ik heb een beste keus gemaakt, ik ga komend weekend pleite met Tjo, uit de laatste berichten begrijp ik dus dat ik met mijn merrie (die naast die hengst staat) niks meer mag en kan doen want anders gaat meneer uit zn stekkertje. Moeten ze verdomme een knol kopen waar ze wel mee om kunnen gaan, lijkt me toch een eerste vereiste als je een nieuw paard koopt. Niet op het erf lopen als hun longeren, t moet niet gekker worden....
Nee hoor ik hou het voor gezien, dan maar iets meer betalen maar deze gekte kan ik niet mee leven helaas. Ik vindt het erg dat ik jullie allemaal moet achterlaten bij deze mensen, hoop dat jullie het nog ff volhouden...
Via deze weg aan de mensen die ik niet zo vaak zie alvast een afscheids knuf van ons en Tjootje en we komen jullie vast wel weer ergens anders tegen.....


Ja, je hebt gelijk om te vertrekken

Het wordt steeds gekker daar op stal...
Eigenlijk zijn ze te onzeker van de hengst, ze durven niet de stal in, maar hij moet naar ze toe lopen, want ze zijn bang dat hij mischien te gevaarlijk wordt... waarom nemen ze dan een hengst?? *zucht*

Ach, ik heb gewoon schijt en kom voor Gracy. Ik laat ze mij niet rondbevelen waar ik moet gaan en staan als ik bezig bent...
Overleggen van te voren - prima, als ze maar niet op zo'n manier tekeer gaat net zoals bij de bijrijders van Lucas en Ukkie.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:23

klukkluk schreef:
Ook ik sta op deze stal en ik ben het er behoorlijk zat. Je wordt net zoals Vippie zegt binnengelokt met dingen die ze zullen doen zoals je paard iedere dag buiten/binnen zetten en dat doen ze vervolgens in de winter niet ieder dag maar wanneer zij vinden dat de paarden er zin in hebben, ja zij weet wat de paarden willen en dat is 24 uur liever in hun box staan, geloof jij het!!!
En dan die openingstijden in het weekend, gewoon belachelijk als ze dit van tevoren had gezegd was ik niet weggegaan bij mijn oude stal, die waren in het weekend van 22.30 naar 20.30 uur terug gegaan maar dat vindt ik dan een normale tijd om te sluiten. Nu wordt ik verplicht om overdag naar mijn paard toe te gaan, en als het nu echt om de rust van de paarden ging maar het is een klein stalletje waar het al nooit druk is, de paarden gaan zich nog vervelen zo rustig is het op stal, dus voor de rust is het niet, als ze nu eens gewoon de waarheid vertellen maar nee dat is natuurlijk moeilijk. Ze liegen ook al over de paarden buiten zetten, lekkere boel is het daar. Zo dat ben ik ook weer even kwijt.


Hai, hai... heerlijk hé om even je heart te luchten op Bokt Haha! Knipoog

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:28

AngelsDitch schreef:
Stomme situatie is het allemaal he?

Gisteren was het ook weer raak. Heb eigenlijk nog niet een aanvaarding gehad met beide eigenaren (behalve dan dat zij wel eens zeurt dat we Luc harder moeten aanpakken... jaja zij weet het zeker beter ). Maar goed gisteren was ik er tegelijk met Mistic. De paarden stonden om 16.00 uur nog binnen. Dus we gingen samen lopen (Mistic, Uck, ik en Luc). In de paddock waren de twee eigenaren een paardje aan het longeren, dat had ik wel gezien, maar verder niet gekeken welk paard. Mistic en ik lopen met de paarden op de stenen (tussen de paddock en de stenen ligt de stal, dus je kan eigenlijk niet zien wat er in de paddock gebeurt). Komt op een gegeven moment die man. best kwaad, melden dat wanneer zij met de hengst aan het trainen zijn, wij niet met de paarden mogen lopen. Nou ten eerste wist ik niet eens dat er een hengst op stal was (nog maar een weekje bleek later) en ten tweede hadden Mistic en ik echt niet door dat ze last van ons zouden hebben. Nou of we in het vervolg wel beter wilden kijken, want de hengst was door ons niet meer te hanteren (zei hij best op een iets minder vriendelijke manier dan hoe ik het nu zeg), m.a.w. of wel even op wouden**** met de paarden... maar goed we konden ook niet naar binnen want ze waren hem aan het borstelen, afspoelen, weet niet wat ze deden, maar hengst stond in het gangpad van de stal. We mochten dus niet lopen... maar ook niet naar binnen... sta je dan te wachten.
Uiteindelijk mochten we naar binnen en zou ik Luc lekker borstelen, komt die vrouw met de melding dat de paarden naar buiten gaan. Ik moest dus maar even buiten met Luc wachten dan zou zij zo met de andere paarden komen... had ze me wel even mogen vertellen dat ze ze niet stuk voor stuk aan de hand mee neemt naar buiten, maar nee hoor... allemaal los en denderen in gallop + boksprongetjes naar het weiland allemaal tegelijk. Sta ik dan met Luc aan de hand, die natuurlijk achter de rest aan wil... heel handig.
Al met al dus een lekker dagje...


Nou zeg, ik vindt het rond uit belachelijke dat jullie niet eens mogen lopen met die paarden! Stoom uit je oren

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:08

GVD!!!! Ze zijn echt helemaal gek gewordne daar op stal (de eigenaren dan) Maar denk maar niet dat ze kunnen bepalen wat ik wanneer doe wan tik heb niet heel de dag de tijd!

Stal_Fiore

Berichten: 9386
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:24

Gracy"]
[quote="Vippie schreef:
Nou meiden, ik hoor het alweer ik heb een beste keus gemaakt, ik ga komend weekend pleite met Tjo, uit de laatste berichten begrijp ik dus dat ik met mijn merrie (die naast die hengst staat) niks meer mag en kan doen want anders gaat meneer uit zn stekkertje. Moeten ze verdomme een knol kopen waar ze wel mee om kunnen gaan, lijkt me toch een eerste vereiste als je een nieuw paard koopt. Niet op het erf lopen als hun longeren, t moet niet gekker worden....
Nee hoor ik hou het voor gezien, dan maar iets meer betalen maar deze gekte kan ik niet mee leven helaas. Ik vindt het erg dat ik jullie allemaal moet achterlaten bij deze mensen, hoop dat jullie het nog ff volhouden...
Via deze weg aan de mensen die ik niet zo vaak zie alvast een afscheids knuf van ons en Tjootje en we komen jullie vast wel weer ergens anders tegen.....


Ja, je hebt gelijk om te vertrekken

Het wordt steeds gekker daar op stal...
Eigenlijk zijn ze te onzeker van de hengst, ze durven niet de stal in, maar hij moet naar ze toe lopen, want ze zijn bang dat hij mischien te gevaarlijk wordt... waarom nemen ze dan een hengst?? *zucht*

Ach, ik heb gewoon schijt en kom voor Gracy. Ik laat ze mij niet rondbevelen waar ik moet gaan en staan als ik bezig bent...
Overleggen van te voren - prima, als ze maar niet op zo'n manier tekeer gaat net zoals bij de bijrijders van Lucas en Ukkie.
[/quote]


Inderdaad groot gelijk dat je naar een andere stal gaat, want zoals het er nu gaat is het niet helemaal normaal natuurlijk. Het lijkt wel alsof ze iedereen weg willen hebben en dat met dit gedrag denken te bereiken.

We zullen jullie wel missen hoor Vippie. Denk dat Luc het ook wel gaat merken als Tjo weg is... zullen haar ook zeker missen.
Naar welke stal gaan jullie?

Denk dat we allemaal de instelling moeten hebben als Gracy. Je komt lekker voor je eigen paard en willen de eigenaren wat, dan moet dat maar van te voren in overleg. Maar ze kunnen ons niet dwingen om niks te doen wanneer zij met dieh engst bezig zijn... ga toch lekker weg met je hengst, koop een paard waar je wel mee overweg kunt, zonder dat je anderen er mee lastig valt.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:57

Helemaal mee eens hoor! Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 10:24

Even een waarschuwing voor degenen die er nog staan, blijkbaar kun je als je het voor ons opneemt aan het eind vd maand vertrekken dus be aware!!! Wij zijn ineens de boosdoeners schijnbaar, hihihihi, wat een lef zeg.... als ze ons normaal hadden laten uitpraten aan de telefoon was er niks aan de hand geweest, maar zoals jullie uit eigen ervaring weten denken ze met schelden meer te bereiken, handig zo'n telefoon.. klik toet toet toet....

Stal_Fiore

Berichten: 9386
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:50

Zucht... wat willen ze hier nou eigenlijk mee bereiken...

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 13:24

he viv,

jammer dat het zo ge-escaleerd is. Denk dat zowel jij als de stalhouders het wel op een nette manier hadden willen afhandelen.

Nu wordt onze stal als heel idioot afgeschilderd en zo is het denk ik ook niet. Oke, ze communiceren op een andere manier dan waarvoor ik zelf zou kiezen. Maar mijn paarden krijgen goed te eten (iets wat bij mijn vorige stal niet het geval was), ze gaan als het goed is elke dag naar buiten, in de paddock. De dressuurbak is altijd goed te rijden. Dus het is in mijn ogen echt niet helemaal verkeerd hoor!

En ik mag 's ochtends vroeg gewoon komen wanneer ik wil. Ben er soms al om half 8 en dat is dan geen enkel probleem.

Ach elke stal zal wel zo zijn voor- en nadelen hebben. Over de gehele lini ben ik zelf tevreden! Zeker in vergelijking met de andere stal waar we eerst stonden.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:25

Dit gaat echt met spongen bergafwaarts.... Te triest gewoon, en ik moet morgen gewoon fietsen naar stal!!~Me scooter is kapot, en er is nog regen voorspelt ook! GRR:(

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:27

Gisteren heb ik gewoon zonder probleem of aangesproken te worden rustig alles kunnen doen met mijn merrie. Er werd ook niets gezegd toen het werd gezien dat ik mijn merrie in de buurt van de stal van de hengst had vastgemaakt.

De volgende keer mijn bijrijder wordt aangesproken, dan ga ik gelijk gezamelijk met haar met hun rustig even bijpraten, want tegen mij hebben ze niets gezegd en ik wil toch wel alles ophelderen.

gerritje schreef:
Ach elke stal zal wel zo zijn voor- en nadelen hebben....


Eigenlijk kan ik mij hierin bevinden wat gerritje zegt.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:38

gerritje"]
Oke, ze communiceren op een andere manier dan waarvoor ik zelf zou kiezen
[/quote]

Sja, waardoor juist wel problemen zijn ontstaan *zucht*

[quote="gerritje"]
Maar mijn paarden krijgen goed te eten, de dressuurbak is altijd goed te rijden...
[/quote]

Er zijn geen klachten over het voer, inderdaad de voer is prima! en de dressuurbak is prima te rijden zolang als niet een waterhindernis is *LOL*

[quote="gerritje schreef:
En ik mag 's ochtends vroeg gewoon komen wanneer ik wil. Ben er soms al om half 8 en dat is dan geen enkel probleem.


Tegen mij doen ze ook niet moeilijk als ik doordeweeks wat later weggaat..

Maar door de miscommunicatie zijn er wel mensen op stal de dupe van geworden en dat is op zichzelf beste wel jammer Scheve mond
Zeker als er afspraken zijn gemaakt die worden niet nagekomen..

TomL

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: in de stal achter de PC :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:43

klinkt allemaal lekker wat daar op stal gebeurd.
Helaas gebeurd dit nu eenmaal, is het niet op deze stal, dan is het wel op een andere. Het enige wat je kunt doen is als klant (want dat ben je toch uiteindelijk) samen een protest brief schrijven waarin je duidelijk stelt dat dit voor het overgrote deel van de mede-klanten onmogelijke maatregelen zijn. Samen sta je altijd sterker dan 1 (die uiteindelijk inderdaad vaak de boosdoener is)
En als zij van jullie verwachten een zo goed ontwikkeld reuk orgaan te hebben, dat jullie kunnen ruiken dat zij een hengst aan het longeren zijn, dan mogen ze ook verwachten dat jullie die wel zullen gebruiken. Maar helaas zal dit niet zo zijn en mag je van de eigenaren verwachten dat zij duidelijk en op tijd eea communiceren over de wijzigingen op stal. (puntje voor de protest brief)
Zoals gezegd, doe dit als klanten samen en niet in je eentje. Samen sta je echt sterker. Als er dan uiteindelijk nog niets veranderd kun je altijd nog vertrekken. (wat dan helaas je enige laatste mogelijkheid is... Boos!( )
Heel veel succes en sterkte!

Stal_Fiore

Berichten: 9386
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:59

gerritje schreef:
he viv,

jammer dat het zo ge-escaleerd is. Denk dat zowel jij als de stalhouders het wel op een nette manier hadden willen afhandelen.

Nu wordt onze stal als heel idioot afgeschilderd en zo is het denk ik ook niet. Oke, ze communiceren op een andere manier dan waarvoor ik zelf zou kiezen. Maar mijn paarden krijgen goed te eten (iets wat bij mijn vorige stal niet het geval was), ze gaan als het goed is elke dag naar buiten, in de paddock. De dressuurbak is altijd goed te rijden. Dus het is in mijn ogen echt niet helemaal verkeerd hoor!

En ik mag 's ochtends vroeg gewoon komen wanneer ik wil. Ben er soms al om half 8 en dat is dan geen enkel probleem.

Ach elke stal zal wel zo zijn voor- en nadelen hebben. Over de gehele lini ben ik zelf tevreden! Zeker in vergelijking met de andere stal waar we eerst stonden.


kan me hier ook wel invinden. Zij zullen het allemaal ook niet zo bedoelen als het er uit komt, maar goed een normaal gesprek moet toch mogelijk zijn?
De accomodatie is natuurlijk prima, bak is goed, voer is prima.
En zoals er eerder gezegd werd: elke stal heeft zo zijn voor- en nadelen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 08:46

Even voor de goede orde, ik heb het ook zeker niet over de accomodatie, want die is goed OK dan! , (houwel we van de helft geen gebruik mochten maken terwijl we juist voor die helft kwamen), het ging mij om hoe er met mijn kostbare bijrijder wordt omgesprongen, heb mijn vorige stallen zelfs gevraagd of denies echt zo'n probleem kind was en geen enkele heeft hierop bevestigend geantwoord, in tegendeel, ze wordt de hemel ingeprezen, dus snap echt niet waar deze mensen dan zo'n probleem mee hadden.
Ieder zijn recht om het ergens naar zijn/haar zin te hebben en andersom, maar als ik niet meer met plezier naar mn paard ga omdat ze niet naar buiten is geweest en als een supersjagarijn op stal staat en mn bijrijder op het punt staat ermee te kappen dan moet ik helaas een beslissing gaan nemen die dan idd bij sommige mensen niet goed valt. De manier waarop is misschien niet helemaal netjes gegaan, maar heb er geen seconde spijt van.
Valt me wel op dat de enige die het voor me opneemt daar nu dus kan vertrekken Huilen , snap ook dat de rest zich van de domme houdt om verder escalaties te voorkomen... geen probleem zou ik misschien ook doen op dat moment Verward .

Ik weet nu in ieder geval dat ik een goeie keus heb gemaakt als ik naar Tjo kijk, die is weer helemaal de oude na 2 dagen, is happy, hinnikt weer als ik op stal kom Lovers , staat lekker de hele dag buiten en dan ben je zelf meteen alle zorgen van die dag vergeten ....

Iedereen die daar met plezier staat, lekker blijven staan, even goeie vrienden, iedereen heeft verschillende prioriteiten en zoekt daar de stal bij die hem past toch? Wij klikten gewoon niet met deze personen, kan gebeuren, helaas weet je zoiets pas als je er staat en dan kan wel eens blijken dat je een verkeerde keus hebt gemaakt of iets verkeerd hebt ingeschat.....

Zo te horen aan de verhalen was onze boodschap naar hun wel duidelijk, aangezien ze zo te lezen als een blad aan de boom zijn omgeslagen...
Geniet ervan zou ik zeggen....

Veel plezier allemaal en kom jullie wel weer tegen.....
Groetjes....

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 09:59

Hai Vippie, je hoeft jezelf niet te verdedigen en het is wel zo, als we er wat van gaan zeggen dat kunnen diegene ook vertrekken...
Een goede bijrijder is heel waardevol, dat zijn die van ons ook!
Dus daar krijg je alleen maar gelijk om als het niet uit te praten valt.. dan is er geen ander optie.

Ik wacht even af hoe ze nu reageren tegen mijn bijrijder, ben reuze benieuwd of de boodschop van jullie is 100% overgekomen.. want ik heb hetzelfde probleem dat mijn bijrijder (megantjuh) ook niet met plezier naar stal gaat, en ik vindt haar een super meid!
Verder geef ik de voorkeur om vol-pension op een stal te staan, dus het toekomst vooruitzicht is korte termijn bij deze stal, intussen hoop ik dat tot die tijd mij bijrijder kan volhouden.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:52

Vippie je hoeft je inderdaad niet te verdedigen. Jij hebt je redenen gehad om weg te gaan en die kunnen wij allemaal begrijpen. Veel plezier op je nieuwe stal en een grote knuf voor Tjo.

Ondanks alles ga ik nog steeds met plezier naar stal. Ik ga voor Ucky (en ook voor Nasirtje) en niet voor de staleigenaren. Gaat er iets fout, dan zijn de paardjes er om me te "troosten". Als er iets tegen mij gezegd wordt zeg ik ja en amen en probeer er verder niet zo veel problemen over te maken.