Project hengst naar rijpony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 21:40

Haha nee het is niet zon paardenvriend. Alhoewel hij de gezeldschap van Kyano en Booster wel kan waarderen hoor. Hij staat toch vaak wel bij ze, eten samen hooi en zij kunnen dus ook gewoon naast hem staan en lopen! Wandelen al een keer met Kyano gedaan en dat gaat naadloos samen. Hij kan het wel dus.

Hoorde laatst zelfs dat ze met regen in 1 stal stonden XD

Silkwood

Re: Project hengst naar rijpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:45

Echt super leuk dat het zo goed gaat en je zijn vertrouwen wint, super mooi om te lezen! _/-\o_ En echt goed dat je een stukje terug bent gegaan in de training dat heb je echt goed gekozen!

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:07

oef hier ook een steigerend paard..
er is echt niks vervelenders dan dat..
ik zei zelf ook altijd, ach steigeren dat doet me niks, tot ik er een paar keer op had gezeten met flink gesteiger :oo
je went er ook wel weer aan :P
het is er bij ons nog niet helemaal uit maar we hebben het inderdaad met rust en vertrouwen geprobeerd eruit te krijgen, dat is ook gewoon de beste manier denk ik.
denk dat het nooit helemaal weg zal gaan aangezien ze een moeilijk verleden heeft maar ik vind je aanpak erg goed en je ziet nu al hoe erg hij is verbeterd !
echt complimenten voor jou :j
ik vind het leuk om jullie te volgen :)

Proco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:15

Super leuk om mezelf te zien, ik ben de nieuwe bijrijdster op de foto bij mij de eerste keer zonder stakingen, zelfs zo braaf dat ik bijna niet kon voorstellen dat hij ooit anders had gedaan!
Hij is zo leuk! Ben blij dat ik er zo leuk oppas!

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:27

Ik ga het ook volgen. Tot nu toe mijn complimenten! Wat ik lees/zie is rust, maar consequent.

Hij toont ook echt veel groter. Leuk beestje!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 12:30

Proco schreef:
Super leuk om mezelf te zien, ik ben de nieuwe bijrijdster op de foto bij mij de eerste keer zonder stakingen, zelfs zo braaf dat ik bijna niet kon voorstellen dat hij ooit anders had gedaan!
Hij is zo leuk! Ben blij dat ik er zo leuk oppas!

Jaa je hebt t ook gevonden :D

Hij toont idd groter he haha dan die 1.35! Het is zo'n dwergje eigenlijk haha!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 12:48

Nou weer een positieve update vandaag!

Ik moet zo werken dus had alleen even sochtends tijd, ik denk ik ga gewoon naar stal en zie wel wat ik doe, longeren of rijden. Als er niemand is ga ik niet rijden namelijk.

Maar er was iemand, dus ik stoute schoenen aangetrokken en gewoon, voor het eerst dan sinds het goed gaat, zonder hulp, gaan rijden. Wel met iemand die keek, voor de zekerheid, maar geen hulp!

Wel eerst even gelongeerd haha :+ Er kwamen wel wat vreugde bokjes uit }:)

Nou erop, eerste rondje ging wel goed, tweede rondje dacht hij toch bij de uitgang van hmmmm ik kan ook wel wat langzamer lopen. Ik natuurlijk flink gewerkt om hem voorruit te houden, maar hij had al snel door dat er niemand met longeerzweep bij was. Dus ja. Hij kwam na een aantal rondjes toch omhoog.

Nu had ik wel een zweep klaar gelegd, en ik voelde me vrij zeker, zo van, ' En nu ben ik er klaar mee; ik ben de baas' zegmaar, dus zweep gepakt, en nu hij dus bij de uitgang weer ging stoppen, toch een tik verkocht, samen met been uiteraard. En het hielp O:)

Hij trapt nog wel naar de zweep uiteraard maar niet eens echt gemeen.

Het was dus toch wel eventjes een gevecht, maarja, ik moet er toch eens doorheen. Ook nog half rondje gegalopeerd omdat hij zo reageerde op de zweep en ik heb hem dan maar even in galop gehouden.
Uiteindelijk ging hij soepel langs de uitgang dus meteen laten stappen, alleen omdat hij in stap toch een beetje aan het kloten was (stil gaan staan, omdraaien) toch maar weer een paar overgangen naar draf gedaan, en met zweep om reactie op het been wat te krijgen. na 3 overgangen ging de 4de perfect op t been, mooi aangedraafd, dus ik terug naar stap genomen en uitgestapt, en toen was hij dus wel braaf :D

Het was niet zo soepel als met de longeerzweep, maar ik heb als ruiter nu wel de leiding gehad! Dus het voelt als een succes!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 12:53

Even voor de helderheid, we hebben er nu 10 keer opgezeten
3 maal op de 'oude' manier, wat dus met alleen maar gestaak ging
3 maal aan de longeerlijn waarbij de ruiter langzaam meer leiding neemt; waarbij hij alle keren braaf was
1 maal een stap rit buiten
2 maal met hulp met iemand met een zweep om hem voorruit te zetten als dat nodig is, hier heeft hij de eerste keer 1x gestaakt
en nu dus 1 maal helemaal los zonder hulp, waarbij hij bij de uitgang wel wat gestaakt heeft, maar echt steigeren maar 2 keer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:55

Kan alleen maar beter gaan, dier heeft alleen manieren voor de show geleerd en waarschijnlijk ook geen paardenmanieren. Moet even respect voor zijn mens krijgen en dan heb je een topper, lijkt me een slim dier toe. Hij pakt alles goed op,succes

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:07

Dat gestaak aan de uitgang ken ik ook! Thunder liep in het begin altijd uit de piste :')

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 13:11

Nordique schreef:
Dat gestaak aan de uitgang ken ik ook! Thunder liep in het begin altijd uit de piste :')

hahaha zo vader zo zoon! Post anders eens een foto hier van hem :D

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:12

Ik heb ook welshje gehad, staken steigeren en aanvallen komt mij zeer bekend voor! Maar eenmaal daar doorheen was hij ontzettend trouw en een maatje voor het leven. Heel veel succes en plezier met taz!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:18

Wat een vooruitgang heb je geboekt!!

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:44

Wow in zo'n korte tijd heb je zo veel vooruitgang geboekt, echt super. En ja het is wel is vervelend om het gevecht op te zoeken, maar als het echt niet meer gaat zou het toch wel is moeten en daarna respecteert hij je dus ook gewoon! Maar echt, wat een respect heb ik voor jouw dat je dit zonder geweld kan oplossen en het gewoon lekker rustig aan wil doen. _/-\o_

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 14:01

Thanx!! :o

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:19

Zelfs 'mijn' Welsh x Hackney die toen 18 was toen ik haar als 8 jarige ging rijden, ging steigeren en staken :') Dus beetje Welsh eigen volgensmij :') :+

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 14:43

Haha ja het lijkt wel een beetje een Welsh ding haha!!
Moet zeggen dat mijn Connemara merrie ook wel zo een is, maar die heeft pech en is opgegroeid bij mij XD maar ook die kan dus lekker steigeren als ze haar zin niet krijgt... qua karakter heeft die wel veel van Taz weg!
Afbeelding

Hamsnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:12

Ik volg ook!! :D Wat een ontzettend leuk dier!

Mag ik trouwens vragen waar je dat bruine hoofdstel vandaan hebt? Verliefd <3

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:34

Wauw Romy, wat goed!!! Toen ik je buitenrit foto zag op Facebook, had ik helemaal niet door dat je op Taz zat :oo Petje af hoor!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:36

Gefeliciteerd met vanmorgen.

Vorderingen kunnen nog zo klein zijn, maar die zijn vaak beter dan hele grote vorderingen.

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:49

Toydoll schreef:
Nordique schreef:

hahaha zo vader zo zoon! Post anders eens een foto hier van hem :D

Ik zal vanavond eens kijken om een foto te plaatsen als ik op computer zit :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 16:05

Suusenmalvin schreef:
Wauw Romy, wat goed!!! Toen ik je buitenrit foto zag op Facebook, had ik helemaal niet door dat je op Taz zat :oo Petje af hoor!

_O- _O- haha. Ja het was ook wel een beetje een malle actie XD Maar ik weet het niet, hij geeft mij stom genoeg best vertrouwen, kan het niet uitleggen.

Hoofdstel komt bij de epplejeck vandaan! Die had ik eigenlijk gekocht voor mijn hengstje. Maar goh, die was te groot :+ Dus lag sindsdien in de kast; en nu kwam die eigenlijk wel van pas!

DEugnietje: ja dat denk ik ook wel ja, te grote veranderingen komen vaak als je jojo gewoon weer terug.
Alhoewel ik bij hem wel denk dat hij altijd snel in zijn oude gedrag zal vallen hoor, zag ik bij Flower ook, die is wel 10x in de pubertijd geweest opnieuw. Was dan natuurlijk wel sneller opgelost dan in het begin maar toch

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:13

Toydoll schreef:
_O- _O- haha. Ja het was ook wel een beetje een malle actie XD Maar ik weet het niet, hij geeft mij stom genoeg best vertrouwen, kan het niet uitleggen.

Dat heb ik dus ook bij mijn verzorgpaard, ze rent haar stal in en kan je zo omver trappen. Ze houd niet van mensen bij haar stal dus gaat ze in de tralies bijten. Maar op een of andere manier vertrouw ik haar meer dan de andere paarden en weet gewoon dat ze me niet omver loopt of bijt. Echt een super raar gevoel en ik kan het ook niet echt goed omschrijven...

nonosb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:22

ik volg! Vind dat je het onwijs knap doet!
Maar toch voorlopig niet gaan rijden zonder dat er iemand bij is. Dat is beter voor mijn hart :P

love_juliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:25

Wat een super gaaf dier zeg! En complimenten aan jou hoe druk je met hem bezig bent! Ik heb ook een welsh cob sectie C, en vroeg me af wat voor zadeltje je op hem hebt liggen? Die van mij heeft namelijk een enorm brede rug, maar ook heel kort, dus was even benieuwd :)