Amaris schreef:Citaat:@ Amaralab: Ik ben weg van kwart over 7 in de ochtend en ben blij als ik dezelfde tijd in de avond weer terugben. Winkels / boerderijen voor hooi e.d. zijn dan dicht. Bovendien is er geen licht, stroom of water op het moment daar, dus echt makkelijk gaat het niet. Het moet ook enigszins praktisch zijn.
Maar... dat kan toch geen excuus zijn om dat diertje dagen zonder eten en drinken te laten staan? Wat is dat nou toch?
En verder... wie moet erachter staan... JIJ toch? En je vriend, maar daar moet toch uit te komen zijn?
Kun jij de kosten zelf dragen?
Ik zou het diertje opvangen en een paar toffe laatste jaren geven. Gelukkig wilt mijn vriend alleen maar dat ik gelukkig ben dus die zou zeggen "meiske, als jij dat beestje wilt houden dan doen we dat toch".
Ho wacht effe. De TS MOET helemaal niets. Ze krijgt een achtergelaten pony in haar mik gedouwd. Die vorige eigenaar, die MOET iets. Kom op zeg, leven we in een omgekeerde wereld?
Dat TS de pony wel WIL opvangen, dat siert haar. Maar ik kan me ook voorstellen dat de mensen om haar heen hier niet blij van worden. Ik wil ook niet opgezadeld worden met de "Rommel" (op welke manier dan ook) van een vorige bewoner. Die had op zijn minst het fatsoen moeten hebben om de nieuwe eigenaren te vragen of ze open staan voor het opvangen van dat diertje.
TS, is de vorige bewoner niet meer te traceren? en is het een optie om die dierenarts (of een andere) te vragen wat de kosten zouden kunnen gaan worden? Dan weet je waar je aan toe bent en kun je altijd een afweging maken of je dat (ervoor over) hebt.