Hoe vaak per week ga jij gemiddeld naar stal ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak ga jij naar stal

1-2 keer eigen paard
21 (2%)
3-5 keer eigen paard
190 (20%)
6-8 keer eigen paard
320 (33%)
9-11 keer eigen paard
67 (7%)
12+ keer eigen paard
148 (15%)
Verzorgpaard 1-2 keer
56 (5%)
Verzorgpaard 2-4 keer
86 (9%)
Verzorgpaard 5-6 keer
34 (3%)
Verzorgpaard 7-8 keer
14 (1%)
Verzorgpaard 9-11 keer
4 (0%)
Verzorgpaard 12+
5 (0%)

Totaal aantal stemmen: 945

Wijslander

Re: Hoe vaak per week ga jij gemiddeld naar stal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:57

1x per dag met eigen paardjes, checken en vitaminekorrel voeren :j

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:02

Vroeger 2/3 keer per dag. Nu nog zo'n 5 keer per week.

lievenamme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:06

Mijn pony staat bij huis :o, dus meestal ga ik 2 x per dag naar haar toe op een schooldag, en in het weekend ga ik 3/4 x per dag naar haar toe :D
Laatst bijgewerkt door lievenamme op 12-12-14 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:17

Ikzelf 5 x per week en mijn verzorger 2 x per week. Elke dag dus iemand. Ze wordt gevoerd en buiten en binnen gezet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:19

Ik vind de vraag een beetje ongenuanceerd. Mijn paarden staan ongeveer 20km van mijn woonplaats af. Ik zou er met alle liefde dagelijks meerdere keren naartoe willen maar de brandstofprijzen staan het helaas niet toe, en de tijd die het in beslag neemt heb ik ook niet.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:22

Idd cassidy helemaal mee eens.
Als de dracht op zijn eind is zal ik wel alle dagen zelf gaan en meerdere keren op een dag.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:26

op de dagen dat ik werk ga ik 1x per dag, tenzij ik 's morgens een deken moet wisselen of iets in die richting.
als ik een halve dag werk of vroeger thuis ben ga ik van 's middags en 's avonds nog een keer.

op dagen dat ik vrij ben ga ik 2x of 3x per dag.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:37

Ik ben er door de weeks kedere avond. Dan mest ik de stal uit en doe ik de hoeven en mijn dochter zorgt voor haar beweging , en verzorg ik mijn paard. In het weekend ben ik er de hele dag. Of breng ik mijn dochter en haal ik haar eind van dag op. Meestal (tinker) wordt ze dan helemaal schoongemaakt, doen we haar manen en ruimen we de kast op en zo voorts. W
Soort tweede huis dus :) 7 tot 8 keer pw. Wij wonen overigens 22 km bij stal vandaan ik sta vol pension op mesten na.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:02

Ik snap niet dat al die mensen zo weinig te doen hebben dat ze meerdere keren per dag op stal te vinden zijn :P:P

Pff, dan zou ik geen paard hoeven hoor.

Toen ik zelf uitmestte had ik of een bijrijder die ook paar keer per week deed; of uitloop stal; ze stond zelden vrijwillig binnen dus dan kon ik wel makkelijk om de dag uitmesten.

Nu sta ik all-in, de ene pony is nog te jong om echt fanatiek wat mee te doen, en de ander moet ik nog inrijden en heeft 0,0 conditie, ze staan in een groepje de hele dag buiten, dus ach. Dagje meer of minder maakt hun ook niets uit!

Als ik toevallig 4 vrije dagen achter elkaar heb, ben ik er 4 dagen achter elkaar. Uit de nachtdienst ga ik ook altijd wel. Maar voor een late dienst heb ik nooit zin, dus heb ik 4 late achter elkaar kom ik 4 dagen niet.

na een vroege hangt het heel erg af hoe moe ik ben.

Dus een gemiddelde; ik kom vast en zeker wel op 4 a 5 keer.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:28

Ik heb 3 tot 5x per week gestemd. Paard staat volpension en wordt ook binnen-en buiten gezet. Ze staat de hele dag buiten op het land in een kleine kudde van 11. Die vermaakt zich prima als ik een dagje niet kom :D

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:45

Toydoll schreef:
Ik snap niet dat al die mensen zo weinig te doen hebben dat ze meerdere keren per dag op stal te vinden zijn :P:P

Pff, dan zou ik geen paard hoeven hoor.

Toen ik zelf uitmestte had ik of een bijrijder die ook paar keer per week deed; of uitloop stal; ze stond zelden vrijwillig binnen dus dan kon ik wel makkelijk om de dag uitmesten.

Nu sta ik all-in, de ene pony is nog te jong om echt fanatiek wat mee te doen, en de ander moet ik nog inrijden en heeft 0,0 conditie, ze staan in een groepje de hele dag buiten, dus ach. Dagje meer of minder maakt hun ook niets uit!

Als ik toevallig 4 vrije dagen achter elkaar heb, ben ik er 4 dagen achter elkaar. Uit de nachtdienst ga ik ook altijd wel. Maar voor een late dienst heb ik nooit zin, dus heb ik 4 late achter elkaar kom ik 4 dagen niet.

na een vroege hangt het heel erg af hoe moe ik ben.

Dus een gemiddelde; ik kom vast en zeker wel op 4 a 5 keer.

Ehhh waarom gelijk weer een oordeel vellen over mensendie er voor kiezen vaak te zijn?? Zelf werk ik 40 uur in de week en mijn paard staat in de nacht binnen, dat is onze keuze. Dus mesten we dagelijks. Kunnen we laten doen maar dat willen we zelf. Daarnaast is het onze keuze om ons paard dagelijks aandacht te geven en te verzorgen. Heeft niets te maken met nietste doen te hebben. Heeft te maken met prioriteiten stellen ik respecteer mensendie een andere wijze hebben.
Ga ervan uit dat we ALLEMAAL hier goed voor onzepaarden zorgen. Dus als iemand het anders indeeld wil dat nog niet zeggen dat het beter of slechter is.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:33

Citaat:
Toydoll schreef:

Heeft niks te maken met niks te doen bij mij.
Ik ben nogal streng opgevoed met wil jij een pony dan moet je ervoor zorgen, heb al van kleins af een pony stond vroeger ook altijd aan huis, mijn vader vond veel goed en kreeg veel van hem maar ik moest wel de klusjes die ik zelf kon zelf doen.
Als ik liep te miepen ik heb geen zin om mijn pony te gaan verzorgen, werd bij het dekken van de tafel mijn plek overgeslagen, met de mededeling ik heb echt geen zin om voor jou te koken.
Ik moest al van jongs af aan 's morgens en 's avonds mijn pony voeren, uitmesten en binnen en buiten zetten natuurlijk werd ik wel altijd geholpen door mijn vader maar

Nu woon ik samen mijn ouders leven niet meer en mijn paard nu staat bij een boer een 5km van mijn huis en ga nu ook gewoon naast mijn 36 uur werk en huishouden 2 x per dag naar mijn paard, als ik een dag oversla hoor ik mijn vader mopperen, wil je leuke dingen doen goed maar eerst je paard verzorgen.

Mijn paard is dus al van klein af aan in mijn leven geroeid en ik weet niet beter, paard heeft ook een tijdje volpension gestaan maar dat vond ik echt niks werd er heel onrustig van.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:39

9 keer per week. In het weekend ga ik twee keer per dag. Paard staat op een pension dichtbij, heerlijk. Kan er gewoon spontaan naar toe, zelfs als ik maar 5 minuten wil knuffelen. Toen ze nog op de vorige stal stond, gebeurde zulke spontane momenten veel minder, alles was gepland. Je gaat niet in totaal 40 minuten in de auto zitten om gewoon je paard even een aai over de bol te geven.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:40

Mijn paardjes staan naast mijn huis dus ik ga elke dag wel even kijken. Vandaag bijv moet ik 2x voeren en poep ruimen, morgen doet mijn vriendin dat. Sowieso 1x per dag.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:40

Ik heb een verzorgpaard en ga ongeveer 2 a 3 keer per week.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:42

Toydoll, je zit er echt helemaal naast!

Eigen paarden hebben is een keuze die je maakt en daar hoort ook bij dat je er tijd in investeert!
En dat je dus andere dingen moet laten!
Ik zie op mijn stal allemaal mensen die gewoon een goede en drukke baan hebben (mezelf incluis) maar wel het restje vrije tijd dat ze hebben aan de paarden besteden. Zeker door de weeks doe je dan dus weinig anders dan werken je paard(en), maar als je paard je passie is heb je dat er graag voor over! ;)

En in het weekend is het heerlijk om 2x per dag naar je paard te kunnen. Kun je ook nog eens wat anders leuks met ze doen dan alleen maar rijden. :j

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:50

Ik ga 4 a 5 keer per week naar mijn pony, alles wordt daar gedaan en pony staat 24/7 buiten met schuilstal en met 2 andere shets en een paard. ik kom dus puur voor zijn beweging.
Vaak gaat zijn verzorgster dan ook nog 1 x per week.
het zou bij mij anders zijn als hij hele dag in een stal staat dan zou ik veel vaker gaan, nu beweegt hij toch wel lekker!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:53

Ik heb een eigen paard. Ik ga in ieder geval elke dag en een paar keer per week twee keer per dag. Ik heb haar helaas niet aan huis staan, maar 25 minuten fietsen enkele reis.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:54

Elke dag.
Als is het om haar alleen even te zien en binnen te zetten.
Vind het ook heel moeilijk om een dag niet te gaan (verjaardag, feestje, doodziek etc)

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:54

Gemiddeld kom ik op 3-5 keer per week, misschien wel iets vaker (eigen paard), maar er zijn ook periodes dat ik er twee keer per dag kom. Nu in de winter is het te vroeg donker om laat op de middag/'s avonds nog wat te doen (geen verlichting) dus ga ik alleen als ik overdag kan gaan. In principe krijgt ze gewoon te eten en ze staat 24/7 buiten in een kudde, dus ze mist me echt niet als ik één of twee dagen niet langskom. Nu is ze ook 'maar' een recreatiepaard, dus dat ik nu maar 1x per week ga rijden doet niemand kwaad :) Betekent uiteraard niet dat ik dan ook maar 1x per week langs ga hoor, ze staat dichtbij genoeg dat ik ook wel even langs kan gaan als ik haar mooie koppie even wil zien <3

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 13:55

5/6 keer per week

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:05

Volgens mij was het een grapje van Toydoll, maar inderdaad, "niets te doen" komt in mijn woordenboek niet voor. Gewoon eerder opstaan dan de rest van de mensheid :D

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:45

Mensen die twee keer per dag gaan of er het hele weekend zijn: hebben jullie een relatie/kinderen? Zijn die het ermee eens en is er ook nog tijd voor hun?
Lijkt mij een lastige kwestie dus ben ik wel benieuwd naar :)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:51

Dagelijks 1x en vanaf aankomende week 2x.
Dan breng ik sochtends vroeg voor het werk haar een keer eten, en savonds na het werk nog een keer en stalletje uitmesten.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:51

3 a 4x per dag. Paarden staan aan huis. De stal is ongeveer 20 meter bij mijn huisdeur vandaan.