zouden jullie zonder paarden kunnen leven??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:45

Ja hoor, ik wel..

Af en toe ben ik zo druk met school dat ik wel eens denk van góh, hoe zal het zijn zonder pony, maar hij gaat écht niet meer weg hoor :P

Mallow

Re: zouden jullie zonder paarden kunnen leven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:47

Ja zeker. Zou een hoop geld en tijd overhouden :)
Als mijn merrie zou overlijden of verkocht zou worden zal er ook niet nog een paard komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:49

Ja, ik kan het wel. In de situatie waarin ik nu leef moet ik wel.
Ik studeer in de randstad, heb geen geld voor een eigen/lease paard, wil ook andere dingen ervaren en ben daarom nu zeer actief bij een boardsportvereniging waarbij ik aan mijn trekjes kom qua sociale contacten en kickende sporten.
Daarnaast rij ik western en ik rij liever niet dan dat ik weer engels ga rijden. Gewoon omdat engels mij niet dat 'wauw' gevoel geeft wat western wel doet. En via mijn vereniging heb ik genoeg mogelijkheid tot sporten die mij dat gevoel ook geven (snowboarden, (kite)surfen, skateboarden).

Maar de paarden zelf mis ik wel heel erg. Ik zit regelmatig achter de computer te kijken naar leuke paarden en plekken waar je mooi kunt rijden omdat ik het zo ontzettend mis. Maar het feit dat het niet permanent is en ik na mijn studie tijd en geld ervoor heb, maakt het dragelijk. Verder probeer ik af en toe een lesje bij mijn oude instructrice, een mooie buitenrit of leuke clinic mee te rijden om het een beetje te onderhouden. Ik vind het wel goed te doen zo :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:01

Nou ik moet er niet aan denken. :n Ik heb een jaar niks met paarden kunnen/mogen doen en dat was vreselijk op z'n zachtst gezegd.... Elke dag verlangde ik...

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 06:46

Mijn max staat op een half jaar niet tussen de paarden vanaf mijn 15e. Ik ging zo vreselijk dromen dat ik vanzelf weer opzoek ging naar een bijrijdpaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 07:56

Ik zou zonder paarden kunnen leven. Ik denk dat het alles te maken heeft met een bepaalde instelling, en ik kan ook geluk halen uit dingen die niets met paarden te maken hebben.

Wel kom ik altijd op een punt (als ik bijv. door omstandigheden even stop met paardrijden en verzorgen), dat ik het mis. Lekker ontspannen rijden, een band opbouwen, bezig zijn... Maar daar niet zonder kunnen, lijkt me wat ver gaan.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:49

Ik denk dat ik dat wel zou kunnen, al zou ik ze op den duur wel gaan missen.

Maar wat Kayleigh al zegt, ligt ook aan je instelling..

Ik heb/ben de laatste tijd serieus aan het overwegen geweest mijn paard eruit te doen ivm het samenwonen.

Paard kost toch minstens €2400 per jaar, alleen al aan stalling! Dus je kunt echt behoorlijk wat besparen als zij er niet meer zou zijn..
Anderzijds, is het mijn hobby, is mijn pony mijn vriendinnetje en is ze zo lief!
En daarom roept mijn hart ook heel hard NEE, terwijl mijn verstand dus JA roept :')

Lastig...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:50

Ik dacht het ook niet te kunnen, maar het gaat prima. Ik vind paarden nog steeds mooi ed, maar ergens ben ik heel blij dat ik de "verplichting" niet meer heb elke dag naar het paard te moeten.
Ik rij al jaren niet meer en er zijn best momenten dat ik het echt mis, maar over het algemeen vind ik het wel prima zo en zal er denk ik nooit weer een eigen paard komen.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:12

Kunnen vast wel... Dan wordt ik vast en zeker een gezelliger socialer mens voor familie en vrienden :P. Nu ben ik vaak druk met het paarden gebeuren, vind het soms maar moeilijk om tijd vrij te maken voor andere dingen :+ ... Het is een verslaving voor mij :=

Paar weken paardloos geweest maar dat beviel me niet, gelukkig kwam snel het juiste paard weer op mijn pad. Voor mij is het goede bezigheid om het hoofd leeg te maken en naast mijn kantoor baan een gezonde hobby lekker buiten..

Sommige hebben het over het geroddel van paarden mensen op pension dat ze dat niet zullen missen (logisch). Maar dan sta je op de verkeerde plek :P.. Valt bij ons gelukkig heeeeel erg mee.. En het grappige is de roddelaars verdwijnen van zelf voelen zich op 1 of andere manier niet thuis :') en gelukkig maar!!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:18

SAKKIA schreef:
Ik dacht het ook niet te kunnen, maar het gaat prima. Ik vind paarden nog steeds mooi ed, maar ergens ben ik heel blij dat ik de "verplichting" niet meer heb elke dag naar het paard te moeten.
Ik rij al jaren niet meer en er zijn best momenten dat ik het echt mis, maar over het algemeen vind ik het wel prima zo en zal er denk ik nooit weer een eigen paard komen.

Ligt er ook maar aan hoe je het paard gehuisvest heb. Ik kan makkelijk een weekje weg blijven als ik zou willen, hooguit iemand vragen om er een keer een blik naar te werpen of die nog overeind staat

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:19

Ik dacht een aantal jaar geleden dat ik het niet zou kunnen. Inmiddels ging het de laatste jaren niet zo lekker en moest ik me echt naar de paarden slepen. Dit jaar heb ik de knoop doorgehakt en het paard verkocht. Voor alle partijen is dit de beste beslissing ooit geweest. Het paard is dolgelukkig dat ze nu een eigenaar (in haar ogen slaaf) heeft die lekker wat met haar doet, de nieuwe eigenaar is er dolgelukkig mee en ik vind het heerlijk dat ik van de verplichting af ben. Het paard mocht lekker op haar plekje blijven staan en de stalgenoten zijn helemaal blij met de nieuwe eigenaar. Wat wil een mens nog meer.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:21

LZP -> PP

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:24

zonder de paardn, im gonna die! /3

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:26

Ik zou paarden niet kunnen missen, mijn verzorgpaard is echt een groot deel van mijn leven en paarden zijn voor mij een hele goede ontspanning

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:28

Nee eigenlijk echt niet..
Als ik wakker wordt denk ik aan paarden, als ik ga slapen.. Als ik met de honden wandel en ik zie een ruiterpad denk ik ohh wat wil ik graag even crossen.. Als ik mijn hond aan het borstelen ben denk ik, goh wat zou ik nu graag op stal staan met m'n oude paardje.. En dan te bedenken dat ik 19 ben :')

Zodra er weer tijd & geldoverschot is, komt er zeker weer een paard in onze familie :) een uurtje in de week op de manege is echt te weinig voor mij _O-

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:57

Ik zou wel zonder kunnen, echter is het met paarden een stuk leuker :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:00

Ik heb ruim 3 jaar niet gereden en mistte vooral de geur en het tutten.. Rijden vind ik geweldig, maar is niet het belangrijkste! Vooral het bezig zijn met de paarden mistte ik!

Nu sinds februari weer aan de gang en zit weer stukken beter in mijn vel! Heerlijk!

Sharony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:44

Ik weet het eigenlijk niet, ik denk het wel. Maar wij hebben de paarden aan huis en mijn moeder zou ze nooit weg doen, dus ik zou niet eens zonder hoeven :D .

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:56

Ik denk het wel, maar aangezien ik al zolang een pony heb, weet ik niet hoe het leven zonder zou zijn.
Maar het is eerlijk gezegd vooral mijn eigen pony waar ik zo aan gehecht ben. De gedachte is wel eens bij me op gekomen wat ik zou doen als hij er niet meer is. Ik denk in eerste instantie geen nieuw paard, maar ik vrees dat ik daar heel snel op terug zou komen. Voorlopig is hij er nog en hoop ik dat hij nog heel wat jaartjes bij me blijft.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:55

Van mijn kant een volmondige JA! Het gaat super, het scheelt een hoop tijd en kosten en mijn sociale leven is er ook een stuk beter op geworden. Natuurlijk heb ik van die momenten waarop ik de paardensport mis. Ik woon op een plek waar je prachtig buiten kunt rijden. Af en toe kriebelt het dan enorm, maar ik weet beter. Ik wil graag mijn school en opleiding goed afronden en er dan nog een paard bij is tegenover ons beiden niet eerlijk.

Maar stelde jij mij deze vraag 2 jaar geleden, dan had je een 'Nee' gekregen. Ik had een verzorgpony aan huis staan en al mijn vrije uurtjes en centen gingen naar de pony.

Uithuilen bij je paard kan fijn zijn, maar wees nou eerlijk. Iemand die je antwoord geeft op vragen of met goede adviezen komt is toch veel beter.

Blijkbaar ben ik dus niet een doorgewinterde paardenvrouw.

Een paar weken terug heb ik een grote kastopruiming gedaan en al mijn spullen weggegeven/verkocht. Afgelopen weekend nog wat gevonden en dat gaat ook weg. En het geeft mij een goed gevoel. Ik kan zo de paardensport afsluiten en andere mensen gelukkig maken met spullen die ik niet gebruik.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:55

_Nancy schreef:

Ik heb/ben de laatste tijd serieus aan het overwegen geweest mijn paard eruit te doen ivm het samenwonen.

Paard kost toch minstens €2400 per jaar, alleen al aan stalling! Dus je kunt echt behoorlijk wat besparen als zij er niet meer zou zijn..
Anderzijds, is het mijn hobby, is mijn pony mijn vriendinnetje en is ze zo lief!
En daarom roept mijn hart ook heel hard NEE, terwijl mijn verstand dus JA roept :')
Lastig...

Goedkoop paard heb jij. Kost mij meer dan het dubbele...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:21

Nikass schreef:
_Nancy schreef:

Lastig...

Goedkoop paard heb jij. Kost mij meer dan het dubbele...

Heeft niks met mijn paard te maken, maar aan de omgeving!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:25

Weet ik niet zo goed.
Ik denk dat ik dat de eerste tijd prima zou kunnen. Even tijd voor andere dingen en even andere dingen op een rijtje zetten. Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle tijd van de wereld over voor mijn paard, maar soms is dat wel even lastig met bijv vakanties/feestjes/ed.
Maar, bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus ik denk dat ik het snel zou gaan missen.

Ik sta er nu overigens wel zo in dat Caesar mijn laatste eigen paard is. Ik wil hierna niet stoppen, maar zou dan serieus weer een bijrijdpaard gaan overwegen.
Maar misschien loopt alles wel anders, krijg ik toch kinderen(heb nu absoluut geen kinderwens) en willen die wel heeel graag paardrijden. Dan zal er toch weer een pony komen denk ik.
Maar dan wijk ik wel heel erg af van de vraag ;) .

Yannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:41

Nee, ik zou niet zonder ze kunnen. Ze zijn in deze jaren toch wel goede maatjes geworden van mij, en ik hoop ze ook te kunnen blijven financieren tot dat ze overlijden. Ik zou trouwens ook niet goed weten wat ik met al die "vrije tijd" dan zou doen haha

mugjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:18

nee ik kan niet level zonder paarden
vanaf klein meisje loop k al tussen de paarden en pony's