Vriendje mee naar paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Zoe

Re: Vriendje mee naar paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:53

Ik heb eerst echt 2 jaar moeten zeuren om hem op een paard te krijgen, hij ging af en toe wel mee maar bleef dan van een afstandje kijken (en nee natuurlijk was echt niet bang, wilde gewoon niet vies worden :') ). Maar toen ik hem deze zomer toch zover had gekregen eens op te stappen vond hij het helemaal geweldig (ondanks dat hij op een pony zat die nogal op geluiden reageert, dus na zo'n 50 meter al in volle galop wegging nadat hij een soort cowboykreek maakte :') ). Maar ze moeten niet groter dan 1.50m, op mijn paard zou hij echt nooit gaan helaas.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:03

De mijne is naar stal pas een keer of 5 meegegaan, wedstrijden vind hij daarentegen wel heel leuk om te zien :) hij is toch wel naar zeker meer dan de helft van de wedstrijden van het buitenseizoen komen kijken :D
Helaas krijg ik m wel niet op een paard, maar wel wil hij mn paard aaien als ze dr neus in zijn gezicht steekt hahaha :D

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:11

Wij gaan sowieso dagelijks samen. Soms ben ik al eerder op die dag geweest om te rijden, en soms rij ik waar hij bij is. Ik rij op zijn pony dusja.. :D we mesten dan samen de stallen uit of hij doet dit terwijl ik aan het rijden ben (hebben samen daar 5 pony's staan).
Hij is mijn groom en voorlezer op wedstrijd. Ik moet er ook niet aan denken om dit zonder hem te doen. We zijn zo'n fijn team samen.
Hij fokt met pony's, rijden doet hij absoluut niet. Eerder wilde ik nooit een paardenvent. Maar nu ben ik zo gelukkig, het is echt heerlijk om dit samen te kunnen delen. (Ook een iets uit de hand gelopen hobby, waardoor het meer een manier van leven is hihi)

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:19

Mijn man had aanvankelijk niets met paarden, maar ging geregeld een keertje mee naar stal. Na een jaartje of acht vroeg hij zich af of paardrijden misschien ook iets voor hem zou zijn. Dus is hij gaan lessen op een manege en binnen een half jaar had hij zijn motor verkocht en ingeruild voor een paard. Nu rijden we vaak samen :-).

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:30

Hij zet pony wel eens in de stapmolen als ik niet kan (vanmiddag nog, hij had braaf ook zijn hoeven gekrabt haha ;) ).
Verder gaan we op zondag meestal met de hond en de pony wandelen.

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:25

Mijn vriend gaat ook wel eens mee :D. Soms gaan we ook samen wandelen of gaat hij op de fiets en ik te paard.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 08:22

Mijn vriend gaat wel eens mee, hij woont bij mij en mijn paard staat aan huis dus lekker makkelijk!
Hij heeft er ook wel eens een buitenritje op 'gereden', vond die wel leuk :P Mijn paard is echt gek op hem want hij krijgt altijd heel veel appeltjes en biks :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 08:23

Beloven schreef:
Ik moet van mijn vriend vragen wie van de bokkers ook een heel lief vriendje heeft die meegaat naar de paardjes en hoe vaak?

Groetjes

Eerst bijna altijd, nu ze in Gasselte staan en ik moet rijden altijd. Soms is het andersom en moet ik [naam] zien mee te krijgen. :D

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 08:25

Mijn vriendje ging bij voor de dagelijkse verzorging altijd mee. Hij mestte de stal terwijl ik allerlei fratsen uithaalde met meneer paard: beetje tutten, beetje rijden, beetje gymnastiek etc.

Uiteindelijk heeft hij daar zelf een verzorgpaard gevonden, een super leuke en gezellige tijd.

Nu Silas niet meer leeft en ik weer een verzorgpaardje heb, gaat hij niet meer mee, dat vind hij saai en vervelend omdat het niet ons paard is en hij niks te doen heeft.

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 08:27

Die van mij gaat in het weekend regelmatig mee :D
Dan gaat hij mijn stal mesten en als ik aan het rijden ben gaat hij klussen ( pas nog een dekenrek voor me gemaakt! Handig zo'n timmerman!) Of gaat hij zijn auto schoonmaken :+

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 08:28

*\o/* Hij probeert 1/2x per maand mee te gaan.
Dan krijgt mijn paard zoveel snoepjes dat ze als een schooiend hondje achter hem aanloopt. Zijn dag goed, hij is vriendjes met mijn paard.

Als ik ergens naar toe ga met de trailer gaat hij altijd mee (hij kan natuurlijk veel beter met de trailer rijden (en vooral in die waan laten)

Hij rijdt zelf ook maar zijn paarden staan ergens anders.
Laatst bijgewerkt door IrishDraught op 05-12-14 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 08:28

Mijn vriend ging in het begin wel vaak mee. Als ik hem vraag gaat hij als nog wel mee, helpen met het opbouwen van hindernis enzo.
Ook heeft hij een keer op de haflinger gezeten. Vond hij niet zo geslaagd.
Maar hij helpt mij altijd wel met klussen rond de stal en hooi verplaatsen/halen.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 13:48

Mijn vriend heeft het niet zo op paarden. :+
Hij gaat zo heel af en toe wel eens mee en is wel degelijk geinteresseerd, maar ik weet dat ik hem geen plezier zou doen door hem constant mee te slepen en dus doe ik dat ook niet. Het is echt míjn hobby en hij vindt het leuk hoe enthousiast ik er over ben, vraagt vaak naar mijn paard. Hij vindt het leuk om eens te komen kijken en wil er in de toekomst wel eens op zitten, maar echt paardenfan zal hij nooit worden en dat hoeft voor mij ook niet. Vind het juist hartstikke leuk dat we allebei heel verschillende hobby's hebben. :)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 14:00

Wij gaan elke week samen op buitenrit, ik op mijn paard en mijn vriend met de hond ernaast. Supergezellig
Stiekem wil hij best een eigen paard, maar daar heeft hij eigenlijk te weinig tijd voor.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 14:11

de mijne gaat ook vaak mee. verder gaat hij altijd mee op wedstrijd en leest hij me ook altijd voor :)
wil er ook wel eens uit zichzelf op, of uit de wei halen of erin zetten. Best schattig samen.
mijn pony vindt hem vooral heel lief omdat ie altijd eten mee heeft voor der.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 14:24

Mijn vriend gaat zelden mee. Vind ik ook niet erg, ik snap best dat het saai is voor hem :+

Daarnaast voel ik me toch altijd een beetje gejaagd als iemand met me mee gaat dus ik vind het net zo prettig om alleen te gaan.
Op wedstrijd gaat mijn vriend wel vaak mee trouwens.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 14:58

Ik rij mijn paard nu 5 jaar en mijn vriend is denk ik minder dan tien keer meegeweest in die tijd. Hij vindt er gewoon niks aan haha.

Sharony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:18

Mijn vriend vindt het wel leuk, maar ook eng. Hij is er wel altijd bij als ik bij de paarden ben, gewoon omdat ik dat leuk vind.

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:23

Mijn man had in het begin niet zoveel met paarden, is toch besmet geraakt en heeft nu een eigen tinker ;) We genieten van onze buitenritten samen en gaan onze droom waarmaken om een plekje te zoeken waar de meiden aan huis kunnen komen te staan. Echt een droom die uitkomt!

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:28

Ikke! Hij ging eerst bijna elke week wel mee, hij vind het ook heerlijk om te zien als ik met mijn paard bezig ben volgens mij :)

Ik probeer hem zelf ook wat van het virus op te laten snuiven, maar hij vind haar vooral behoorlijk eng, vooral na het 'ongelukje', mijn paard is altijd braaf mijn nichtje van 10 kan er zo mee weg lopen, maar net die ene keer dat hij haar mee wilde nemen ging het net wat mis.
Hij stootten met zijn voet tegen de poetskist aan waar mijn paard van schrok die half lang uit over de gang lag, toen vond hij het zelf toch wat minder leuk gerum :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:31

Die van mij!

Niet vaak, niet met plezier, maar ergens vind hij het stiekem wel leuk :j als hij niet te vaak mee hoeft blijft hij het ook leuk vinden :Y)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:34

Als we bij mij thuis zijn gaat mijn vriend ook gewoon mee naar mijn paard. Hij knuffelt graag met de paarden en als we (ik eigenlijk en hij fietst mee) gaan rijden dan loopt hij al voorop met het halster :+

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:39

Mijn vriend gaat wel eens in de twee maanden mee, hij vindt het wel leuk (en een beetje eng :') ) om bij alle paardjes rond te lopen. Hij vertikt het echter wel om voor me uit te mesten, maar hey, tis mijn hobby! :+

Veegman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:47

Hij vond het niets maar is ondertussen wel gek met mijn paard. Maar het is en blijft mijn ding. Hij gaat wel regelmatig mee op concours, dat vind hij mooi en leest dan ook, houd hem vast en stapt er gerust mee rond. Ernaast, maar laatst thuis ook erop (als ik een handje help)
Maar echt mee op stal zal misschien eens in de 2 maand zijn, ik vind het heerlijk!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:48

Mijn ex ging bijna altijd mee als ik er ook was. Hij heeft ook 'leren' paardrijden. Konden samen buitenritjes maken e.d. :)

Hij wilde me zelfs helpen met uitmestten. :+