Paard kopen: niks dan frustraties!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:53

loes-freke schreef:
haal geen paard op uit drogteropslagen voor heen ria van veken of ria bochs en nu komt ze uit via andere naam.
nare ervaringen mee.

www.mindful-paard-en-mens.nl , zoek heel goed uit of je hier mee in zee wil gaan. Ik zeg niet dat ze onbetrouwbaar is of slecht voor de dieren is maar er zijn nogal wat bokkers en andere mensen die met deze dame een zeer slechte ervaring hebben.

Pinda_Dipje

Re: Paard kopen: niks dan frustraties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:26

Ze zijn zeker wel te vinden, maar het is goed zoeken en heel kritisch kijken. En anders hulp in schakelen van een professionele, goede paardenkenner.

Ik besloot donderdag weer een paard te willen kopen: Donderdagavond een afspraak gemaakt bij het dier van mijn keuze, zaterdag wezen kijken en zondag gekocht.
Mijn wijlen paard idem: Selectie van 3 dieren op volgorde van voorkeur, bij hem als eerste gaan kijken op een zaterdagmiddag, daar direct eens geworden over de prijs op voorwaarde van goedkeuring, woensdag goedgekeurd met alleen maar 1'tjes en meegenomen.

Overigens valt het me wel op dat er veel mensen zijn die ten onrechte erg zagen. Mijn wijlen paard had een OCD in zijn linkerknie maar werd simpelweg goedgekeurd omdat het dier zich al ruimschoots had bewezen Z+ wetende dat een ander daar gerust over zou zijn gevallen. Blijf reëel!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:31

Wow wat heb ik mogen boffen dan met mijn zoektocht. Jou beginpost had de mijne kunnen zijn, alleen zocht ik een iets ander paard. Per toeval is het tweede paard waar ik ben gaan kijken zo goed bevallen en had de oude eigenaar mij een eerlijk gevoel, alle kleine dingetjes zijn genoemd en uit de keuring bleek ook dat het verhaal gewoon helemaal klopte :). Waar ik een zoektocht van maanden had verwacht, had ik ineens binnen 2 weken het paard gevonden waar ik naar zocht. En mijn eisenpakket was denk ik een stukje ingewikkelder te vinden dan wat ik bij de TS lees.

Ik denk dat het inderdaad wel 'botte pech' is, er zijn zoveel eerlijke mensen die het belangrijker vinden dat zijn paard een fijn baasje krijgt. Maar helaas zijn er ook heel veel oneerlijke mensen die liever een bedrag zien en daarom 'de gebreken' maar even achterwege laten. Heel erg dat mensen dit over een de rug van een paard willen doen !

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:28

Ze zijn er wel hoor, handelaren die echt geen rotzooi verkopen en ook nog opletten of ze hun paarden wel aan een goede persoon verkopen, tenminste in het PRE wereldje wel.

huppiejuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 19:40

De PRE wereld heb ik nog niet persoonlijk leren kennen! Maar ik ben dan ook niet op zoek naar een PRE, Fries, Tinker, draver en dergelijke. Vast hele leuke paarden hoor, niks ten nadele van die rassen, maar ik zoek echt KWPN, NRPS o.i.d. Overigens ben ik wel heel blij met alle tips die ik van iedereen krijg. Ik zal ze goed in mijn oren knopen!!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:42

je weet niet wat je mist :D

huppiejuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 19:56

@kinke Tsja....! ;)

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:00

Ts ik heb je een pb gestuurd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:18

janderegelaa schreef:
huppiejuppie schreef:
Euh Percy, ik stel mijzelf echt niet uitgebreid voor als een goede eigenaar hoor! De mail is wel uitgebreid, maar ik vertel slechts 'iets' over mijzelf en dan alleen heel specifiek wat ik met dit paard voor ogen heb. Juist om een duidelijk beeld te geven waar het paard in elk geval wel en niet aan moet voldoen en om mijzelf voor een teleurstelling te behoeden. Ik stel daarnaast een aantal vragen over het paard, zijn geschiedenis, reden verkoop, karakter, etc.

Pfffff, zo'n mail zou ik ook gelijk wegklikken. Dat zijn de vreselijkste kopers. Als ze al kopen... Over jou zelf hoeft een verkoper sowieso al niets te weten, het is geen sollicitatiegesprek.

Daarnaast vind ik dat iemand gewoon moet komen kijken, dat doe ik zelf ook. En dan kun je met een kop koffie gewoon praten over het paard. Is nog eens leuker.

Edit: Marijke80 was me al voor :D

Toen ik een leuk paard had gevonden wou de verkoper dat ik haar eerst uitgebreid bericht stuur met daar in wat ik paard allemaal kon bieden enz.
Ik was daar erg verbaast over, Want ja je kunt zo gemakkelijk een verhaal schrijven naar de oren van de verkoper en juist gene waar je paard niet aan wilt verkopen zijn daar erg goed in.