LenaBaars schreef:Rowdine schreef:De juiste leaser ga je niet vinden denk ik. Mijn paard was ook verleased en ik had 100% vertrouwen in de combinatie, met name omdat ik ook instructie verplicht had. Aan t eind van het verhaal kreeg ik mn paard totaal verpest en vast gereden terug. Het heeft me minimaal 3/4 maanden gekost mn paard weer recht te breien.
Dus zoek niet naar de 'juiste leaser' die op een bepaald niveau rijdt. Zoek naar iemand met liefde voor paarden die minimaal 2/3 keer in de week wordt begeleid. Liever een onervaren iemand die zacht is, dan iemand die perse wedstrijden wil rijden ten koste van de gesteldheid van het paard.
Ik snap nog steeds niet waarom er vanuit wordt gegaan dat hij gestart moet worden. Ik geef geen enkele waarde aan wedstrijd prestaties, maar zoek iemand die wel ervaring heeft met het rijden van een sensibel opgeleid paard. Ik ben zelf nog nooit gestart omdat de wedstrijdsport me totaaaal niet trekt.
Hoe omschrijf ik de juiste ruiter die wel opgeleid is, zonder daar een niveau aan te koppelen?
Dat zeg ik helemaal niet? Het was als tip bedoeld, dat ik dus niet opzoek zou gaan naar iemand die wil starten.
Ik zou moeite steken in het zoeken naar iemand met ruitergevoel, en met bereidwilligheid regelmatig te lessen. Dat stuk over dat wedstrijden rijden tot de mogelijkheden behoort zou ik persoonlijk achterwegen laten na mn eigen ervaring.