Hoe vind ik de juiste leaser?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:55

LenaBaars schreef:
Rowdine schreef:
De juiste leaser ga je niet vinden denk ik. Mijn paard was ook verleased en ik had 100% vertrouwen in de combinatie, met name omdat ik ook instructie verplicht had. Aan t eind van het verhaal kreeg ik mn paard totaal verpest en vast gereden terug. Het heeft me minimaal 3/4 maanden gekost mn paard weer recht te breien.
Dus zoek niet naar de 'juiste leaser' die op een bepaald niveau rijdt. Zoek naar iemand met liefde voor paarden die minimaal 2/3 keer in de week wordt begeleid. Liever een onervaren iemand die zacht is, dan iemand die perse wedstrijden wil rijden ten koste van de gesteldheid van het paard.

Ik snap nog steeds niet waarom er vanuit wordt gegaan dat hij gestart moet worden. Ik geef geen enkele waarde aan wedstrijd prestaties, maar zoek iemand die wel ervaring heeft met het rijden van een sensibel opgeleid paard. Ik ben zelf nog nooit gestart omdat de wedstrijdsport me totaaaal niet trekt.

Hoe omschrijf ik de juiste ruiter die wel opgeleid is, zonder daar een niveau aan te koppelen?

Dat zeg ik helemaal niet? Het was als tip bedoeld, dat ik dus niet opzoek zou gaan naar iemand die wil starten.

Ik zou moeite steken in het zoeken naar iemand met ruitergevoel, en met bereidwilligheid regelmatig te lessen. Dat stuk over dat wedstrijden rijden tot de mogelijkheden behoort zou ik persoonlijk achterwegen laten na mn eigen ervaring.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:59

LenaBaars schreef:
Gruis schreef:
Ik denk als je wil dat iemand ervoor betaalt dat je nooit een zeer goede ruiter krijgt. Goede ruiters komen niet op zulke advertenties af; zij rijden voor niks een getalenteerd paard of willen er zelf voor betaald krijgen. Ik denk dat je hier een keus tussen moet maken: óf een goede ruiter, óf ervoor betaald krijgen.
Ik denk dat iedereen wel een M / Z ruiter wil op zijn paard en er nog voor betaald wil krijgen ook := .

Ik wil er helemaal niet voor betaald krijgen?????? En een m/z ruiter betalen? Dacht t niet, dat zijn nog lang geen proffesionele ruiters. Ik zoek iemand die de kosten over neemt en hem dus kan stallen waar hij/zij wil. Eigenlijk iemand die de maandkosten kan dragen, maar geen duizenden euro's heeft voor aanschaf van een paard.

Duizende euro's over heeft voor een paard...dit paard is echt geen duizenden euro's waard
En waar is jouw moraa in het verhaal, je leent je paard uit aan een M/Z-ruiter en wat moet die allemaal gaan betalen wat draag jij bij
Want paard uitlenen is niet echt een topgunst

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:00

Een serieuze recreatie/wedstrijd ruiter?

TS je topic was in ieder geval voor mij geheel duidelijk.... ik denk dat je nog best wel schappelijk bent in je voorwaarden....niet veel lease paarden mag je stallen op een plek naar keuze...
Ook dat je verantwoordelijk wilt blijven voor de overige kosten vind ik toch best aardig hoor....zeker aangezien mediche noodzaak ook kan worden veroorzaakt door toedoen (omgang etc) van de eventuele leaser....

Maar misschien moet je het wel nog eens overdenken wat je precies wilt.... zoals me hier duidelijk wordt geef je heel erg veel nog om je paardje en om hem dan ergens naar toe te laten gaan waar jij helemaal geen overzicht hebt hoe er met hem omgegaan wordt....
Dan moet je die persoon toch wel heeeeeel erg veel vertrouwen lijkt me zo.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:01

CoRiNa1983 schreef:
Weet niet of meedere dit hebben maar ik vind de advertentie nu niet fijn lezen.
meer in alinea's zoals ik hieronder gedaan heb, verder mis ik geslacht, en evt. kosten stalling en wie wat gaat betalen.

Citaat:
Wegens ernstig tijdgebrek zoek ik iemand die mijn paard in bruikleen wil nemen, hij is niet te koop en komt ook niet te koop.

Het betreft een zwarte kwpn'er van 178 die voornamelijk dressuurmatig gereden is, maar ook heel graag springt, hiervoor moet de techniek nog verbeterd worden. Loopt fijn los door zijn lijf en reageert op kleine hulpen. Vlot aan het been en goed voorwaarts, maar ook netjes te sluiten.
Paard is zeer aanhankelijk en heeft een duidelijke vriend nodig, geen strenge baas.
Is bos en strand gewend. Moediger met andere paarden erbij, maar ook zeer regelmatig alleen op buitenrit geweest zonder problemen.

Het paard komt uit 2006 maar pas met 5 jaar opgepakt en met 7 wat serieuzer aan het werk gezet.

Zou redelijk snel uitgebracht kunnen worden door de juiste ruiter. Dit is echter geen voorwaarde.
Ik heb zelf geen affiniteiten met de wedstrijdsport.

Hij staat gestald in Leusden en dient hier ten minste gedurende de proeftijd te blijven staan. Kan daarna elders gestald worden in overleg.

Loopt eigenhandig trailer op en af.
Loopt braaf met kleine meisjes en volwassen mannen, het is gewoon een braaf dier.

Passend harnachement is aanwezig.

Voor meer informatie graag bericht sturen.

Mvg Lena

Bedankt voor je toelichting! Bn de advertentie aan het aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:02

tita schreef:
LenaBaars schreef:

Ik wil er helemaal niet voor betaald krijgen?????? En een m/z ruiter betalen? Dacht t niet, dat zijn nog lang geen proffesionele ruiters. Ik zoek iemand die de kosten over neemt en hem dus kan stallen waar hij/zij wil. Eigenlijk iemand die de maandkosten kan dragen, maar geen duizenden euro's heeft voor aanschaf van een paard.

Duizende euro's over heeft voor een paard...dit paard is echt geen duizenden euro's waard
En waar is jouw moraa in het verhaal, je leent je paard uit aan een M/Z-ruiter en wat moet die allemaal gaan betalen wat draag jij bij
Want paard uitlenen is niet echt een topgunst

Dat zie je dan verkeerd. Er zijn genoeg ruiters/amazones die een paard willen leasen. Zij willen/kunnen geen kosten voor de aankoop van een paard betalen en willen geen risico dragen. Ts heeft daarentegen wel het risico dat wanneer er iets gebeurt met her paard zij voor de dierenarts kosten bijv opdraait.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:03

srsW schreef:

TS je topic was in ieder geval voor mij geheel duidelijk.... ik denk dat je nog best wel schappelijk bent in je voorwaarden....niet veel lease paarden mag je stallen op een plek naar keuze...
Ook dat je verantwoordelijk wilt blijven voor de overige kosten vind ik toch best aardig hoor....zeker aangezien mediche noodzaak ook kan worden veroorzaakt door toedoen (omgang etc) van de eventuele leaser....

Maar misschien moet je het wel nog eens overdenken wat je precies wilt.... zoals me hier duidelijk wordt geef je heel erg veel nog om je paardje en om hem dan ergens naar toe te laten gaan waar jij helemaal geen overzicht hebt hoe er met hem omgegaan wordt....

Ik zou mn paard ook niet verplaatsen hoor. Tenzij je echt in een ontzettend buitengebied woont, zou je eerst kunnen zoeken naar een leaser die het paard laat staan waar hij nu staat. Zo houd je overzicht en controle.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:06

srsW schreef:

Is ook zo! Ik zal de komende tijd veel in het buitenland zijn en wil dan de geruststelling hebben dat er voor hem gezorgt wordt. Ik kan dan niet elke week komen kijken hoe hij erbij staat.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:07

Vind je Rowinde ik denk dat de ts toch wel mee wil beslissen over waar het paard komt te staan
In mijn omgeving betaal je voor een fatsoenlijke stal tussen de 300-575 euro per maand de stallen van 200 euro per maand wil je niet eens bezichtigen

Laat ik zo stellen iemand die 575 stalling en 100 kosten opzij kan zetten voor een paard koopt er wel zelf een

Ik heb jaren een pony geleasd en meegenomen na 5 jaar lease ik betaalde de helft van de stalling en alle andere was voor de eigenaar. Alleen ik reed erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:10

tita schreef:
Vind je Rowinde ik denk dat de ts toch wel mee wil beslissen over waar het paard komt te staan
In mijn omgeving betaal je voor een fatsoenlijke stal tussen de 300-575 euro per maand de stallen van 200 euro per maand wil je niet eens bezichtigen

Laat ik zo stellen iemand die 575 stalling en 100 kosten opzij kan zetten voor een paard koopt er wel zelf een

Ik heb jaren een pony geleasd en meegenomen na 5 jaar lease ik betaalde de helft van de stalling en alle andere was voor de eigenaar. Alleen ik reed erop.

Ts kan daar toch ook over meebeslissen? Ze hoeft der paard toch niet aan iedereen mee te geven die maar interesse toont?
De constructie die jij geeft is hoogst ongebruikelijk bij volledige lease. Ik zou nooit de helft van de stalling betalen zodat een ander er 100% profijt van heeft.

tita

Re: Hoe vind ik de juiste leaser?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:12

Ik zou nooit 500 euro stalling voor een B-paard betalen.
Ik denk niet dat de mensen in de rij staan om dit concept te leasen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:15

tita schreef:

Uit eigen ervaring weet ik dat mensen dat wel willen :) En niet overal is de stalling 500. Je kan vaak ook goede stalling vinden voor minder :)

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:18

of misschien vindt TS wel een super leuk iemand die de paarden aan huis heeft..... dan is stalgeld al helemaal geen probleem meer....

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:21

tita schreef:

Asjemenou, is lezen zo moeilijk? Als het een b paard zou zijn had ik geen problemen om een geschikt persoon te vinden, probleem is dat vorige bijrijder m opgeleid heeft voor t z, en hij daardoor niet meer te rijden is door een b ruiter, hij is te sensibel daarvoor.

Ik heb dit topic geopend om advies en tips te krijgen hoe ik de advertentie aan kan passen om wel de juiste persoon te trekken (dus omschrijven)

Ik heb verder geen interesse in jullie oordeel en/of jullie het een interessant aanbod vinden. Kun/wil je het niet betalen, dan vooral niet reageren. Maar aangezien zát mensen wél reageren, wil ik de advertentie aanpassen zodat ik minder, maar meer passende reacties krijg.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:22

Rowdine schreef:
tita schreef:

Uit eigen ervaring weet ik dat mensen dat wel willen :) En niet overal is de stalling 500. Je kan vaak ook goede stalling vinden voor minder :)

Uit mijn ervaring ook! Krijg meer dan genoeg reacties en niemand die valt over de voorwaarden. Maar wil niet 50 mensen laten proefrijden, dus probeer zo specifiek mogelijk te zijn om alleen geschikte personen lang te krijgen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:23

TS, als ik naar mijn ervaringen kijk.....

Heb ik de kans van mijn leven gehad, woonde nog bij mijn ouders maar deed paardenopleiding en geen geld voor aanschaf van het paard.
Ik kreeg een super leuk paard ter lease, deze mensen woonde zelf in limburg en hebben het paard bij mij in Almere gebracht waarna ik met het paard naar stages ben geweest en heel fanatiek wedstrijden heb kunnen rijden. Ik droeg de zorg voor stalling en hoefsmid en als het paard ziek was, kon ik in overleg met de eigenaar een dierenarts laten komen en zij betaalde de dierenartskosten dan.
Zelf werkte ik super hard voor de centen om het paard te stallen (met een beetje hulp ;) )
Toen de merrie drachtig was is ze terug gegaan en heb ik haar half zusje nog een jaar gehad waarna ik zelf een paard gekocht heb.
Ik stond onder goede begeleiding en heb op dit paard een aardig rondje leren sturen, ik ben ze tot de dag van vandaag nog steeds dankbaar voor deze kans, maar ook voor het vertrouwen!

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:25

srsW schreef:
of misschien vindt TS wel een super leuk iemand die de paarden aan huis heeft..... dan is stalgeld al helemaal geen probleem meer....

_/-\o_

Ik "eis" voldoende ruwvoer en voldoende loslopen met vriendjes, als leaser/gebruiker het paard voor €575 per maand wil stallen (wat belachelijk is, ik sta voor €275 op een 5 sterren complex) moet hij dat zelf weten, hij is even tevreden bij een boer in t land en stappend naar de rijvereniging..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:26

LenaBaars schreef:
tita schreef:

Asjemenou, is lezen zo moeilijk? Als het een b paard zou zijn had ik geen problemen om een geschikt persoon te vinden, probleem is dat vorige bijrijder m opgeleid heeft voor t z, en hij daardoor niet meer te rijden is door een b ruiter, hij is te sensibel daarvoor.

Ik heb dit topic geopend om advies en tips te krijgen hoe ik de advertentie aan kan passen om wel de juiste persoon te trekken (dus omschrijven)

Ik heb verder geen interesse in jullie oordeel en/of jullie het een interessant aanbod vinden. Kun/wil je het niet betalen, dan vooral niet reageren. Maar aangezien zát mensen wél reageren, wil ik de advertentie aanpassen zodat ik minder, maar meer passende reacties krijg.

Ik denk dat je je niet blind moet staren op het niet te rijden door een b ruiter. Een sensibel paard is ook te rijden door een b ruiter, met ruiter gevoel en voldoende rust. Daar hoef je geen niveau voor te hebben!

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:27

ivy_power89 schreef:
TS, als ik naar mijn ervaringen kijk.....

Heb ik de kans van mijn leven gehad, woonde nog bij mijn ouders maar deed paardenopleiding en geen geld voor aanschaf van het paard.
Ik kreeg een super leuk paard ter lease, deze mensen woonde zelf in limburg en hebben het paard bij mij in Almere gebracht waarna ik met het paard naar stages ben geweest en heel fanatiek wedstrijden heb kunnen rijden. Ik droeg de zorg voor stalling en hoefsmid en als het paard ziek was, kon ik in overleg met de eigenaar een dierenarts laten komen en zij betaalde de dierenartskosten dan.
Zelf werkte ik super hard voor de centen om het paard te stallen (met een beetje hulp ;) )
Toen de merrie drachtig was is ze terug gegaan en heb ik haar half zusje nog een jaar gehad waarna ik zelf een paard gekocht heb.
Ik stond onder goede begeleiding en heb op dit paard een aardig rondje leren sturen, ik ben ze tot de dag van vandaag nog steeds dankbaar voor deze kans, maar ook voor het vertrouwen!

En dat is ook een beetje wat ik zoek! Bedankt voor het delen van je ervaring, geeft hoop! :j

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:31

Ik heb verder geen interesse in jullie oordeel en/of jullie het een interessant aanbod vinden. Kun/wil je het niet betalen, dan vooral niet reageren. Maar aangezien zát mensen wél reageren, wil ik de advertentie aanpassen zodat ik minder, maar meer passende reacties krijg.[/quote]

Ik denk dat je je niet blind moet staren op het niet te rijden door een b ruiter. Een sensibel paard is ook te rijden door een b ruiter, met ruiter gevoel en voldoende rust. Daar hoef je geen niveau voor te hebben![/quote]

Dat klopt! Ik ben zelf ook nooit gestart, maar zou mezelf geen b ruiter noemen. Vandaar mijn vraag hoe ik het beste iemand omschrijf die wel goed heeft leren rijden, ongeacht of hij/zij ooit gestart is.
Althans dat was mijn oorspronkelijke vraag, voordat een ik een hoop ongevraagde meningen kreeg waar ik verder niks mee kan.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:37

Misschien iets meer structuur in je advertentie brengen? Dus heel duidelijk:

- Wegens tijdgebrek zoek ik iemand om mijn paard te leasen.
- Eigenschappen paard (naam, geslacht, schofthoogte, afstamming, niveau)
- Karakter paard
- Daarom zoek ik iemand die ....
- Verwachtingen en mogelijkheden lease, verwachtte kosten etc

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:44

Ik zou eigenlijk niet teveel info over je paard in de advertentie zetten. Zaken als afstamming, niveau etc zou ik achterwege laten. Daarbij zou ik dus duidelijk in je advertentie zetten dat je een rustige ruiter zoekt, met voldoende gevoel.
In je advertentie kan je kwijt dat de stallingskosten voor de leaser zijn, en dat jij de overige kosten draagt. Treedt niet te ver in detail, dat kan je later nog altijd doen.

EvaLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:46

hii,

ik heb je een berichtje gestuurd over morgen, ik hoop op antwoord over hoe en wat.
dan kunnen we ook even rustig in gesprek gaan over hoe jij het graag zou willen , en wat mijn verwachtingen zijn

Groetjes

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:16

Ik zou tot voorkort geïnteresseerd kunnen zijn in je advertentie. Ik heb gezocht naar een paard in bruikleen. (dus stalkosten voor mij, maar geen aanschaf en dierenarts). Hier heb ik ook een advertentie voor geplaatst. Echter kreeg ik alleen reactie van mensen die zijn paarden graag zadelmak willen laten maken.. Dat was voor mij natuurlijk geen optie. Ik wilde de sport in.

Dus eigenlijk zou dit voor mij ideaal klinken. Tot het puntje: niet te koop in de toekomst.
Dit zou voor mij een struikelblok zijn. Ik zou graag zo een constructie willen omdat ik NU de aanschaf niet heb, maar wel het maandelijkse bedrag.

Echter als ik een jaar lang iets aan het opbouwen ben met een paard (ik zou het doen om verder te komen in de sport) zou ik het heel moeilijk vinden om hem na deze tijd weer terug te geven. En heb ik een jaar lang geld uitgegeven aan stalling, lessen, wedstrijden en sta uiteindelijk met lege handen.
Een korte berekening 300,- x 12 maanden = 3600,- Daar kun je toch een leuk paard voor kopen !

Zou je de optie bieden dat ze over te nemen is op termijn, zou dit al een stuk interessanter worden.

Ik zelf heb echter (buiten dat ik geen paard op niveau heb gevonden) een andere weg gekozen. Ik ben (gratis) gaan bijrijden en paarden van andere gaan trainen, waar ik zelf alleen mijn lesssen (zelfs deze werden deels betaald) & wedstrijden hoefde te betalen en ook op niveau kon rijden en daarnaast heb ik mooi maandelijks een bedrag opzij gezet. En nu een hele tijd later had ik zowaar een aankoopbedrag om zelf het paard van mijn dromen te kopen :).
Acherteraf ben ik heel blij dat deze constructie toen niet gelukt is.

De ruiters die je beschrijft hebben voldoende mogelijkheid gratis paarden van andere te trainen.. Je hoeft maar 1 iemand tegen te komen. Maar ik denk niet dat het makkelijk zal zijn.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:45

TS, ik zit met een soort gelijke situatie met mijn paard. Bij ligt het alleen niet aan tijdgebrek, maar aan een fikse knieblessure waardoor ik in totaal zeker een jaar niet zou kunnen rijden.

Heel kort heb ik overwogen mijn paard te verkopen. Echter voor ik mezelf deze vraag volledig had kunnen stellen was het antwoord nee. Hoe dan verder? Ik heb een bijrijdster. Helaas kan zij hem niet helemaal doen. Ben ik verder gaan kijken. Heb ik iemand gevonden die hem wil gaan rijden.

Paard blijft staan waar ie staat. Ik heb volledig toezicht nog van wat er met hem gebeurd. Kosten betaal ik allemaal zelf en helaas niet een goedkope stalling (maandelijks tussen de 370 en 400 euro) Ja is een hoop geld in een jaar. Echter ik wil mijn paard niet kwijt en niet iedereen kan met hem door 1 deur wat rijden betreft.

Ik heb bewust gekozen voor iemand erbij die goed met mijn paard rijdt en op dezelfde manier erover denkt als ik dan dat ik ga kijken naar een leaser. Nu net een operatie gehad, maar ik probeer regelmatig bij mijn paard te komen om zelf ook feeling met hem te houden. Ga ik op zoek naar een leaser in deze regio dan weet ik bijna zo goed als zeker dat ik mijn paard een stuk slechter terug krijg dan dat ie meeging. Besef goed dat verplaatsing ook weer stress geeft voor een paard.

Ik snap heel goed dat je wil kijken voor een lease die een deel van de kosten van je overneemt, maar bedenk dat het heel lastig is gezien je paard en bij verplaatsing je ook alle controle kwijt bent. Ik wens je heel veel succes. Mocht je een laser vinden, maak hele goede afspraken. Dat je straks niet met dierenartskosten komt te zitten die veroorzaakt zijn door de leaser.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:25

Nou zal ik als ervaringsdeskundige vanaf de andere kant mijzelf eens melden? :D

2,5 geleden waren mijn dochter en ik het betaald bijrijden meer dan zat na een hoop verdrietige ervaringen, details zal ik jullie besparen. Ik was erover uit: we wilden een eigen paard!
Manlief was niet heel enthousiast en we hadden niet gespaard voor dit doel dus wilde eigenlijk ook niet hem daarmee belasten en de spaarrekening plunderen. De maandelijkse kosten waren geen probleem.
Ik keek rond op Bokt en MP en kwam een advertentie tegen waarbij een KWPN merrie voor bruikleen werd aan geboden.
Telefonisch leuk contact gehad en elkaars verwachtingen uitgesproken en we zijn gaan kijken. Ontzettend leuke klik met zowel de eigenaren als met het paard, dus nogmaals gaan kijken en rijden. Beiden partijen zagen het zitten, dus contract opgesteld met afspraken,
Ze zijn het paard komen brengen (1,5 uur rijden)zodat ze meteen konden zien waar ze terecht kwam.
We zijn lekker gaan lessen, buitenrijden en het paard was binnen aantal maanden getransformeerd van fokmerrie tot sportpaard, alle partijen superblij. Vorig jaar kerst werden wij verrast met een prachtig kerstkado: de eigenaar droeg de papieren over en we kregen haar geschonken..
Helaas heeft zij onlangs een nare peesblessure opgelopen en weten we niet of zij nog zal herstellen. Maar er zijn dus wel degelijke ook heel positieve verhalen, al is enige voorzichtigheid natuurlijk geboden. Want ik las hier bijvoorbeeld: niet doen want ik kreeg mijn paard kreupel terug! Maar in hoeverre is dat iemands schuld?? Bij onze merrie hebben we bijvoorbeeld geen idee wat er gebeurd is, waarschijnlijk gewoon in de box. Kan je dat dan iemand aanrekenen? Ik denk het niet....