gelogen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:31

Niet jouw paard dus ook jouw zaken niet.

Let it gooooo.... :evaw:

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:32

Wat heb jij eigenlijk voorheen als contact gedaan? Liet ze zelf soms iets weten of vroeg jij elke week om nieuwe updates?

xxSchimmiexx

Re: gelogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 23:33

nee ze zei zelf altijd hoe het ging en als ik na een paar maanden niks meer had gehoord stuurde ik wat

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:33

Citaat:
heb maanden lang voor der gevochten, heb vanaf ik 13 was alleen maar in de trein gezeten van Delft naar Eindhoven omdat ik zo graag bij der wilde zijn en haar niet kwijt wilde en dan gebeuren er dingen die ik geen enkele paarden lief hebber wens

dan snap ik helemaal dat de huidige eigenaar op een gegeven moment de navelstreng wil doorknippen..

hoe zou jij het vinden als jij een pony zou kopen en een grietje van 16 komt om de haverklap opdraven en aan de pony hangen omdat ze hem maar niet los kan laten..

en als je dan een ander erop zet, of je kiest ervoor om jouw pony ergens een paar maanden te stallen bij een vriendinnetje.. dan wordt die 16 jarige wild woest en beticht jouw van liegen omdat ze vind dat jij haar had moeten vertellen dat je iemand anders zou laten rijden..

hoe zou jij dat vinden? is het dan echt jouw paard.. of werkt die griet van wie het paard eerst was dan verstikkend?

Dat je een heel jaar alleen maar in de trein hebt gezeten om haar te kunnen zien, lijkt mij een zware last voor een nieuwe eigenaar.. Ik zou spijt hebben als haren op mijn hoofd dat ik je dan 1x had uitgenodigd om heel eerlijk te zijn.. want je komt dan blijkbaar nooit meer van de oude eigenaar af.

'wat je geen enkele dierenliefhebber toewenst?'

uhh sorry.. maar je paard leeft, het wordt getraind en je hebt geen idee of hij het fijn heeft of niet..

wat je geen paardenliefhebber toewenst is dat hij zijn paard verkoopt en de volgende dag in de krant leest dat zijn paard met trailer en al gekukeld is op de snelweg en een DA het dier moest laten inslapen.

DAt wens je niemand toe.. of dat het dier twee weken later aan koliek overlijd..

maar dat het paard een andere ruiter krijgt of doorverkocht wordt voor de tweede keer is zo erg dat
je dat niemand toewenst?

de pijn zit hem in dat jij hem moest verkopen.. niet dat hij daarna wordt doorverkocht..

Je maakt van iets kleins zo'n enorm punt, en praat zo op jezelf in dat het misdadig is, dat je het zelf bent gaan geloven dat je onrecht is aan gedaan..

het enige dat gebeurd is dat je je pony moest verkopen.. pijnlijk ja.. maar de eigenaar heeft je een jaar lang gedoogd rondom het paard op haar terrein en vond het nu tijd om het paard te verplaatsen en de rouw bij jou te beindigen. Haar goed recht.

Citaat:
heb maanden lang voor der gevochten, heb vanaf ik 13 was alleen maar in de trein gezeten van Delft naar Eindhoven omdat ik zo graag bij der wilde zijn en haar niet kwijt wilde en dan gebeuren er dingen die ik geen enkele paarden lief hebber wens

dat klinkt niet alsof je maanden gewacht hebt voor je beleefd wat vroeg..
je bent jezelf echt dingen aan het aanpraten waar jezelf in bent gaan geloven

of je bent er continue mee bezig geweest en hebt daar de deur plat gelopen.. of je kreeg af en toe eens een update.. maar beiden de twee posts spreken elkaar tegen?
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 14-09-14 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:35

idd; gegeven of verkocht; bij beide doe je afstand van bezit.

Leg je er bij neer; paard is niet meer van jou. Wat die mensen met dat paard doen is geheel aan hun en betekend ook dat zij jou geen verantwoording schuldig zijn.

Kun je leuk vinden of niet en het niet willen accepteren vooral; het is wel een feit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:37

Zet nu alles eerst even op een rijtje TS..
Dan klopt dit, dan dat.. Maar dat bleek weer niet zo te zijn..

Rot voor jou, maar wees blij dat het paardje het goed heeft.

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 23:38

ja daar ben ik ook heel blij om en ik zou der heel graag nog 1 keertje willen zien mis haar zo...

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:40

Maar ben je dan regelmatig met de trein van Delft naar Eindhoven gegaan om je oude pony terug te zien of waarvoor ging je dan naar Eindhoven? Ik kan je niet volgen.

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 23:41

Ja om me eigen paard te zien! ik hield gewoon te veel van haar, ik kon haar niet los laten nu nog steeds ligt heel mijn kamer vol met haar.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:41

xxSchimmiexx schreef:
ze staat alleen ergens anders omdat ze te weinig plek hadden. meer niet

wat is dan het hele issue?

dat ze na een jaar van updates besloten heeft dat met de verplaatsing van het paard het einde van een al veel te lang slepende kwestie gekomen is?

Je wenst dus geen mens toe dat de pony die je verkoopt ergens anders geplaatst wordt wegens plaatsgebrek en dat door een white lie er min of meer op een nette manier tegen je verteld wordt dat je het hoofdstuk nu moet sluiten?

Ja om me eigen paard te zien! ik hield gewoon te veel van haar, ik kon haar niet los laten nu nog steeds ligt heel mijn kamer vol met haar.

het is niet je eigen paard..

en als je hele kamer vol haar ligt, dan zou ik toch maar een keertje stofzuigen :j
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 14-09-14 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:42

xxSchimmiexx schreef:
ja daar ben ik ook heel blij om en ik zou der heel graag nog 1 keertje willen zien mis haar zo...

Ik mis mijn oude verzorgpaard ook, maar daar is, buiten herinneringen ophalen, niets aan te doen.
Ze is nu eenmaal plots (ik wist dat ze zou worden verkocht, kom ik op de boerderij is de box leeg!) verkocht, en ik kon geen afscheid nemen.

Maar ik heb een halfjaar geleden gehoord dat alles goed met der gaat. En dat is het belangrijkst :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:42

Heel sneu dat jij je zo rot voelt.
Het is inderdaad niet netjes als mensen liegen maar ondanks de leugen van die mensen ben jij nu niet de in de mogelijkheid het paard terug te kopen toch?

Jij hebt door dat het paard niet meer in jou eigendom (eigendom van je ouders) is niets te vertellen over het paard.
En boos worden om de leugen van die vrouw gaat jou ook niet helpen het paard terug te krijgen.
Je kunt dus niets anders doen dan verder gaan met je leven en je richten op een verzorg pony.

Dat is niet leuk om te lezen en te horen en ik wens je dan ook sterkte met de emoties en gevoelens die nu door jou heen gaan.
Maar geloof mij je gaat je als je alles een plekje hebt kunnen geven beter voelen.

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 23:43

ja je hebt wel gelijk

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:45

Dat je haar mist zal haar nog 1 keer zien niks aan veranderen. Je moet het loslaten, dan wordt het vanzelf minder want op deze manier blijf je er zelf mee bezig. Hoe het ook gelopen is, het is jouw paard niet meer en dat zul je moeten accepteren. Het is inmiddels al een jaar geleden en je hebt alleen jezelf er mee door hierin te blijven hangen.
Wat er precies gebeurd is is mij absoluut niet duidelijk, maar wees blij met de informatie die je gekregen hebt van de huidige eigenaresse en dat je in het begin nog langs mocht komen, dat is al heel genereus van haar geweest.

xxSchimmiexx schreef:

Net zoals dit, het is heel hard maar het is jouw eigen paard niet meer en als je dat zelf ook zo gaat zien wordt het vanzelf makkelijker.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:46

Meid het was toen al je paard niet meer. Laat die nieuwe eigenaar eindelijk eens met rust!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:46

Dus toen je naar eindhoven reed had je haar al verkocht en ging je naar de nieuwe eigenaren? In dat geval kan ik me voorstellen dat die het tijd vonden de navelstreng door te knippen. En zullen ze gedacht hebben dat het veel minder pijnlijk is om te zeggen dat hij verkocht is dan dat je niet meer welkom bent...

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 23:47

nee toen was ze nog van mij, toen ze nog van mij was ging ik op en neer reizen met de trein

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:49

Waarom als ze nog van jouw was (neem aan dat je daarmee je ouders bedoeld) stond ze dan in Eindhoven? En bij wie stond ze daar dan? Waarom stond ze niet gewoon in Delft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:50

Ts, zet alsjeblieft alles even netjes op een rijtje :=
Ik begrijp er de pannekoeken nog van :')
en ist niet tijd om te slapen? Tis al bijna 12 uur! Ik hield dat als 13jarige met school niet vol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:51

Ts waarom was het nodig dat je op en neer moest rijden met de trein? stond ze zo ver weg van je huis?

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 23:51

het was heel stom, door mijn vader(die toen spoorloos was) geen stalling betaalde moesten wij de volle mep betalen en daar hadden we even tijd voor nodig om dat terug te betalen

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:52

Dat verklaart niet waarom jullie in Delft wonen en het paard in Eindhoven stond

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 23:52

ja ze woonde 148 km van mij vandaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:53

xxSchimmiexx schreef:
het was heel stom, door mijn vader(die toen spoorloos was) geen stalling betaalde moesten wij de volle mep betalen en daar hadden we even tijd voor nodig om dat terug te betalen

En dat heeft te maken met?
Ook in delft moet je stalling betalen..

xxSchimmiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 23:53

we konden het nog niet terug betalen en we moesten eerst dat afbetalen en dan pas mochten we weg voor de tijd niet