Citaat:
heb maanden lang voor der gevochten, heb vanaf ik 13 was alleen maar in de trein gezeten van Delft naar Eindhoven omdat ik zo graag bij der wilde zijn en haar niet kwijt wilde en dan gebeuren er dingen die ik geen enkele paarden lief hebber wens
dan snap ik helemaal dat de huidige eigenaar op een gegeven moment de navelstreng wil doorknippen..
hoe zou jij het vinden als jij een pony zou kopen en een grietje van 16 komt om de haverklap opdraven en aan de pony hangen omdat ze hem maar niet los kan laten..
en als je dan een ander erop zet, of je kiest ervoor om jouw pony ergens een paar maanden te stallen bij een vriendinnetje.. dan wordt die 16 jarige wild woest en beticht jouw van liegen omdat ze vind dat jij haar had moeten vertellen dat je iemand anders zou laten rijden..
hoe zou jij dat vinden? is het dan echt jouw paard.. of werkt die griet van wie het paard eerst was dan verstikkend?
Dat je een heel jaar alleen maar in de trein hebt gezeten om haar te kunnen zien, lijkt mij een zware last voor een nieuwe eigenaar.. Ik zou spijt hebben als haren op mijn hoofd dat ik je dan 1x had uitgenodigd om heel eerlijk te zijn.. want je komt dan blijkbaar nooit meer van de oude eigenaar af.
'wat je geen enkele dierenliefhebber toewenst?'
uhh sorry.. maar je paard leeft, het wordt getraind en je hebt geen idee of hij het fijn heeft of niet..
wat je geen paardenliefhebber toewenst is dat hij zijn paard verkoopt en de volgende dag in de krant leest dat zijn paard met trailer en al gekukeld is op de snelweg en een DA het dier moest laten inslapen.
DAt wens je niemand toe.. of dat het dier twee weken later aan koliek overlijd..
maar dat het paard een andere ruiter krijgt of doorverkocht wordt voor de tweede keer is zo erg dat
je dat niemand toewenst?
de pijn zit hem in dat jij hem moest verkopen.. niet dat hij daarna wordt doorverkocht..
Je maakt van iets kleins zo'n enorm punt, en praat zo op jezelf in dat het misdadig is, dat je het zelf bent gaan geloven dat je onrecht is aan gedaan..
het enige dat gebeurd is dat je je pony moest verkopen.. pijnlijk ja.. maar de eigenaar heeft je een jaar lang gedoogd rondom het paard op haar terrein en vond het nu tijd om het paard te verplaatsen en de rouw bij jou te beindigen. Haar goed recht.
Citaat:
heb maanden lang voor der gevochten, heb vanaf ik 13 was alleen maar in de trein gezeten van Delft naar Eindhoven omdat ik zo graag bij der wilde zijn en haar niet kwijt wilde en dan gebeuren er dingen die ik geen enkele paarden lief hebber wens
dat klinkt niet alsof je maanden gewacht hebt voor je beleefd wat vroeg..
je bent jezelf echt dingen aan het aanpraten waar jezelf in bent gaan geloven
of je bent er continue mee bezig geweest en hebt daar de deur plat gelopen.. of je kreeg af en toe eens een update.. maar beiden de twee posts spreken elkaar tegen?
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 14-09-14 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt