de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lizzy1

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 19:54

Ik heb vandaag met m'n puppy ff met de trailer geoefend. Hier heeft ze pas 2x in gestaan maar voor een paar brokjes liep ze er zo in! Heerlijk paard *\o/*

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 20:24

Toch fijn hoor, zo jong en onbedorven alles leren, net zoals trailermak maken, alleen maar handig voor later!
Ik heb bij Dolce Vita ook de tandarts er bij gehad, ze bleef namelijk erg onrustig met haar hoofd, wilde niet echt het bit aannemen, haar achterste kiezen bleken erg scherp te zijn, zelf zo scherp dat je je handen er aan open kon halen, op haar wangen had ze er ook allemaal wondjes van.
3 dagen nadat de tandarts was geweest werd ze ineens veel stiller en makkelijker in de aanleuning, was dus geen overbodige luxe!

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 20:45

Ze had trouwens nog geen wolfstandjes, de tandarts vertelde me dat ze die meestal pas op 4 jr. leeftijd krijgen, dus waarschijnlijk dat die er volgend jaar nog aan zitten te komen.

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 20:50

Leuk topic!

Wil wel even kwijt. Voordat je met je 3 jarige gaat beginnen, gewoon zowiezo eerst die tandarts erbij.

Wij kunnen helaas vanaf de grond niet altijd zien of er vervelende haken op de kiezen zitten. En wolfstandjes die moeten er toch echt uit. Een goede tandarts kan de boel zoveel aangenamer maken.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:07

Foto's van Zack.
Zijn ergens begin maart gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:11

Hier nog 2 foto's van onder het zadel.
Een stal genoot rijd hem nu dus ik zat er maar even op.

Afbeelding

Charmante sta foto :+
Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:06

Dit is Gameboy! Geen recente foto's, hier was hij +/- 2 á 3 weken zadelmak. Maar hij is al 100x verbeterd en veel minder puppy.
Afbeelding

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:33

Ik kon even voorbij waaien.

Wat een mooie paarden allemaal zeg en zitten mooie afstammelingen tussen.
Iedereen is lekker aan het genieten zo te lezen. Het jonge spul is ook zo leuk.
Volgend jaar is onze Charmeur x San Remo ook aan de beurt.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:59

Leukleuk ons vorige paard was een San Remo x Negro Zeoliet deze is een Charmeur.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:07

Afbeelding

Dit is Broer toen wij hem net gekocht hadden.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:08

Leuk Zirano..
Ik zal eens kijken of ik een foto kan uploaden van Hero.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:16

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de 2-jarige Charmeur x San Remo

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:20

Zo, wat komen hier verschrikkelijk mooie paarden voorbij <3 ! Leuk !

Wij zijn momenteel ook bezig met het beleren van onze 3 jarige hengst , een Wilson x Sirius :j Ook hier zitten we nog te wachten op het 'kaboom' moment want het enige waarbij hij tot op heden een bokje heeft gegeven is met de losse beugels longeren. En dan was dan ook 1 bokje en verder vond hij alles wel prima ;) Heerlijk hoor zo'n nuchter paard, doe me er daar maar 10 van :D

Meet Gregor (ala Gin) :

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-OUUTIGPY.jpg

Afbeelding
2 weken terug met het longeren

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-WKDX8EMI.jpg
en even stoer doen ;)

Momenteel is hij 3 keer in de week aan het 'werk' , verder hebben we eigenlijk elke ochtend standaard na het voeren ons 'speelkwartier' in de bak waar bij we lekker vrij aan het grondwerken zijn. Het is een paard wat graag werkt, maar heeft wel afwisseling nodig, anders vind hij het maar saai en sloft hij een beetje rond ;) Volgend jaar wordt hij door een professionele ruiter in de sport uitgebracht, maar nu zijn we er fijn zelf mee bezig :)

Erg leuk zo'n topic, en ook interessant om te lezen hoe verschillende mensen het doen :D

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:21

Dit is nog een foto van Broer van deze maand:
Afbeelding

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:21

Wauw dat is een knapperd zeg!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:26

Aansprekende hoofden hebben ze zeg Witoto :j :D !

Hier was het trouwens met het bit ook gewoon hap en het hoofdstel zat erop ;)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:42

Wauwieeeee wat een knappe paarden!

Ikben gisteren heel snel en heel hard afgestapt.... toch maar even longeren de volgende keer. Hij had wat te veel spanning en na 2 rondjes ontplofte hij. Hoofd tussen de benen en dat huppen met de rug bol. Nog even blijven zitten maar toen er voorover af. Paard was helemaal geschrokken, stond te trillen als een rietje. Even gelongeerd en daarna er weer op en was hij weer zo mak als een lammetje . Echt de eerste keer dat hij zo deed, normaal is hij echt super braaf.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:42

Kan ik me ook melden met mijn (net) 4 jarige D-pony Larissa?

Ze is een welsh Nwr, haar moeder is Old Avenue's Luana en haar vader Rhodin Hedde. Ze is pas beleerd toen ze 4 was, dit heb ik zelf gedaan. Nu is ze bijna 5 maanden onder het zadel, en ze doet het super! Ik rijd haar 3 tot 4 keer in de week, en dan 20-30 minuten. 2 van de 4 keer heb ik les, een keer privéles en een keer op club. Dit doe ik vooral zodat ik goede instructies krijg, en we niks verkeerd aan gaan leren :) . Het zadelmak maken was bij haar heel makkelijk, ze is nergens bang voor en heel koel in het hoofd! Hier een paar foto's :) Afbeelding Afbeelding en een filmpje https://www.youtube.com/watch?v=oYN9r90 ... e=youtu.be . Ze heeft een veulen van nu 3 maanden oud. Als alles goed gaat doen we 16 september mee aan een oefenparcours op onze club. (Ik spring maar 1 keer in de 2 weken normaal)

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:03

G_entle schreef:
@selka, nee, heb hem wel een paar keer aan de touwtjes gelongeerd maar heel lang en laag. Vanaf de eerste keer met bit in zakt ie gelijk voor druk. Zodra ik me teugels op maat neemt gooit hij zijn kin op z'n borst. Wou niet me teugels helemaal lang gooien omdat ik niet wist hoe hij zou reageren. Maar hij duikt idd veel te diep.

Edit: hij doet het zelfs als ik zonder bijzet of touwtjes longeer en heb aan het bit klik met zo'n ding voor aan beide bitringen

Dat is wel grappig. Ik heb een 4 jarige merrie van united en doet precies hetzelfde. Ook heel gevoelig in de mond in loopt ook snel te diep. Ze heeft weinig tot niet nodig.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 09:08

Mijn United is ook zo zacht in de mond. Ik ben gestopt met het bijgezet longeren en nu gaat het na een paar weken niet meer longeren met bijzet steeds beter. Kruipt er amper meer achter en zoekt steeds meer contact.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:27

Wat een leuk topic!

Mijn merrie is net anderhalve maand 3 en zadelmak, nu geniet ze nog een paar maanden van vakantie aangezien ze op het moment ook flink aan het groeien is.

Ik kocht haar als veulen van bijna 5 maanden en als lelijk eendje, ze is gelukkig goed opgedroogd (vind ik :) ).
Ze is een kruising paint ( Sporty Danny) x draver (Naction Skoatter) en haar kleur is Roan.. Of te wel, elke maand een ander kleurtje.. Ze is letterlijk nog nooit een maand hetzelfde geweest *\o/*

April 2014:
Afbeelding

Mei/juni 2014:
Afbeelding

Je weet de leuke topics wel uit te zoeken he Marjan :D . Jullie San Remo was ook een super knapperd! En Gently uiteraard ook :)

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:34

Oei nee zeg, Gameboy was dus te fris.. Gelijk heb je hoor, weer even vooraf longeren. Ik heb dat de eerste paar keer ook met Broer gedaan, maar doe dat nu al lang niet meer. Maar mocht hij in eens zo doen, dan zou ik het zeker weer oppakken hoor. Heb je je niet heel erg bezeerd?

Natuurlijk Larissa, je bent van harte welkom.. En wat een knap koppie zeg, en zelfs al aan het springen, stoer hoor.

Nsky wat een leukerd zeg en nu dus lekker vakantie.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:30

De foto's die ik van jullie ohz zie zien er al goed uit zeg! Die van mij is echt nog een ongeleid projectiel! Hoofd hoog, onderhals erop en gaan met de banaan :Y) sturen? mja... :D

Mavantos oei, hopelijk maar iets eenmalig en anders idd gewoon terug de longe eraan :j

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:38

Dankje Witoto !

Titsia wat en boefje! Maar zal ook wel goedkomen toch :D

Leena heb ik ook elke keer even gelongeerd hoor, was het alleen al om eerst haar te laten ontspannen. Deze foto was van de eerste keer dat we aan de longe erop zaten en ook gingen draven. Heel fijn is dat ze zelf de ontspanning opzoekt.
Nu heb ik ook wel elk jaar de fysio erbij en voordat we haar weer gaan oppakken komt Zirano langs voor een goede sportmassage behandeling en dat kan ze er weer tegen aan.

Afbeelding
Dit was dus de eerste keer in draf aan de longe

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:42

Leuk zo die collage van Leena..