Minder plezier in paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:37

Gewoon, eigenlijk alle dressuuroefeningen in stap. Travers, wijken, tempowisselingen, voltes... Lang en laag, gewoon rijden dus...

Bambi1995

Re: Minder plezier in paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 20:39

Oke, ja sorry ben hier niet zo bekend in, Als ik stap dan stap ik gewoon rondjes en wat voltes en dan wat van hand veranderen. Al die oefeningen van travers, lang en laag rijden doe ik nooit.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:42

Het paard is 21. Heeft het nog behoefte aan veel beweging? Anders zou ik gewoon even wat minder gaan doen. Het is geen verplichting om nu alles op te pakken. Ga lekker buiten rijden bijvoorbeeld. Of misschien is het juist een idee om ergens les in te nemen en iets nieuws te proberen. Koop een boek over vrijheidsdressuur of natural horsemanship en ga wat dingen leren aan je paard en jezelf. Misschien prikkelt dat de boel weer op. Het is geen zonde hoor om even niet veel te willen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:44

Zijn wel fijn om het paard soepel te maken. Overgangen maken sowieso, even kort middenstap (lekker alles grote stappen en los bungelen, even strekken etc.) en weer normaal, dan weer kort middenstap en weer normaal.

Zolang je het paard niet vooruit moet stampen is het, over het algemeen, prima. 21 is ook niet oud.

Hier meerde paarden op oude leeftijd opgepakt na járenlange weiderust (van 2 tot 10 jaar!), en tot nu toe allemaal goede resultaten. Paarden die weer best een B proef mee kunnen lopen (en een heel wedstrijd schema inclusief 2 proeven per weekend).

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 20:49

Ik heb met een stalgenoot afgesproken om binnenkort even samen een buitenrit te maken.

Middenstap is ze nooit goed in geweest, ze luistert heel matig naar mijn been.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:52

Ja dan is dat iets om te doen, haar aan het been maken en leren rijden.

Ik zou binnen 2 dagen uitgekeken zijn op het paard als die niet naar mijn hulpen zou luisteren. Maar ja, als jij daar het geduld voor hebt, heb je ook het geduld om stapritjes te maken en het paard als een giraffe er bij te laten lopen.

Maar ach, beest kan beter als een giraffe lopen als helemaal niet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 14:59

TAO -> PP

Petra8591

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:12

Samen met een vriendin/vriend nieuwe dingen doen zodat het weer leuk wordt.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:18

Meid, geef jezelf een donderse schop onder je kont en klim op je knol.
Wat jij nu hebt is koudwatervrees.
Desnoods met iemand op de fiets ernaast of achter de kont van een ander aan.

Stop met excuses zoeken en doe het gewoon. :)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 21:09

Ooh even een update, Ik heb nu weer heel erg veel plezier in mijn merrie. Ik rij weer, ze loopt super goed en soepel voor een oude dame. Ik longeer haar en hou grotere poetsbeurten, ik vind het weer leuk om met haar aan de slag te gaan! Vandaag was ik bij haar en ik ging bij de paarden in de paddock staan voor een half uur. Wat een leuke dingen zag ik. Ik was even met een haflinger aan het knuffelen, komt mijn merrie er boos aan om de haflinger weg te jagen, de haflinger mocht denk ik niet te close zijn met mij haha. Ik stond ook stokstijf en toen kwam mijn merrie aangelopen, ging voor mij staan en ging mijn handen likken en duwen met de neus omdat ze aandacht wou, dit gedrag heb ik nog nooit mee gemaakt met haar. Dus ik heb me echt slap gelachen. Toen duwde ze haar neus tegen in mijn gezicht en keek echt zo van; Ben ik grappig??? haha. Ik wist niet dat ze zoveel humor had.

Ja, ik kan wel weer zeggen dat ik het weer erg leuk vind!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:13

Wat een leuke update. Zo te lezen hebben jullie elkaar weer helemaal gevonden. Geniet ervan!

Lovehorses55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:59

wat leuk dat het weer goed is tussen julie :D :D

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 15:46

Ja echt super fijn! Gelukkig maar :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:46

Wat een leuke update!! Fijn dat jullie elkaar weer gevonden hebben, ga zo door!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 12:33

Nou gaat mijn merrie haar beste maatje weg, naar een andere stal. Ik hoop niet dat ze er depressief van word.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:40

Ik hoop het ook niet. Is er niet een ander paard waar ze goed mee over weg kan want dan zou ze daar misschien wat steun aan kunnen hebben.

Hebben jullie weer alle plezier samen?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 17:37

Nee, dit was echt haar enige vriendinnetje, die andere paarden vind ze niet leuk. Na het weekend gaan er weer 4 paarden verhuizen, dan staan er nog maar 2 andere paarden waarmee ze niet kan opschieten. Die twee paarden zijn ook vaak in de weekenden weg op wedstrijd, dit betekent dat ze dan helemaal alleen is. Dat gaat ze echt niet leuk vinden. De eigenaar van de stal heeft ook nog paarden maar die staan niet bij haar in het land en ook niet naast haar in een land. Dus maar afwachten hoe het gaat.

Ondertussen hebben we samen het plezier weer te pakken.