Wel of niet overwegen te verkopen..moeilijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:16

Pony is 17, was die van ons ook.
Die kon met gemak 30 worden, was kerngezond, en zeker niet oud.
13 jaar niks doen was voor haar niet weggelegd, ze kon er na een paar maand al niet tegen.
Niet elke pony is een ouwe sul op die leeftijd die best wat rustiger aan wil doen, sommige gedragen zich als een 8-jarige.
Zo ook die van ons, en ze werd chagrijnig en zat niet lekker in haar vel, wat zich uitte door de anderen dan maar de hele tijd op te jagen.
Ze mocht graag rijden, dus waarom dan op pensioen zetten, als je er ook nog een ander kindje mee blij kan maken en die ook weer heel veel van haar kan leren, en vooral vertrouwd kan rijden.

Annelove16x

Re: Wel of niet overwegen te verkopen..moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:29

Lekker houden, super leuke pony is hij :D

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:39

Percy, jouw dochter had de pony 5 jaar. Da's wel even andere koek vind ik hoor en niet vergelijkbaar met de situatie van de TS.
Maar goed, ik denk dat deze pony met nieuwe eigenaren op zijn vertrouwde plek kan blijven, dan vind ik het ook weer anders en misschien moet je die kans aangrijpen, TS.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:27

Hemel, doe allemaal niet zo dramatisch! Waarom zou hij ergens anders geen goed leven kunnen hebben? Genoeg ouders die zo lieve kinderpony zoeken voor hun kind. Die vindt heus een heel mooi plekje, dus laat je geen schuldcomplex aanpraten.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 22:08

@percy Mooi verwoord inderdaad :)

Vandaag heeft dochter nog de laatste reeks van de oefenparcoursjes 50 cm gesprongen. Het ging om de beste van 5 wedstrijden. Ze heeft een 1e prijs behaald dus trots dat ze was ;)

Bueno staat zeker nog niet klaar voor salami haha. En ook zeker niet al te koop. Het is een overweging die wij maken. Voor nu, of voor over een tijdje. In ieder geval zijn wij geen mensen die een dier zomaar weg doen. Al onze kleine huisdieren blijven levenslang en onze shetter is 31 jaar van ons gebleven....Maar zoals al aangegeven, kinderen willen meer/minder en dan is het soms lastig om voor allemaal goed te doen.
Het is niet zo dat Bueno verwaarloosd wordt hihi soms voel ik me "aangevallen" want lijkt het dat men hier denkt dat wij een stel onervaren mensen zijn. Dit is niet het geval. Alsof wij overhaaste beslissingen nemen. Ook dit is niet waar.

Hij is zeker weten een super pony! Een schat van een beest waar ik echt ieder kind mee durf om te laten gaan (welliswaar is hij wel een stuitertje geen lekkere zit maar daar leren ze van rijden hihi). Maar juist daarom is de twijfel er, omdat we ook andere kinderen deze basis gunnen.
Na vandaag plezier te zien, eerst tijdens een les en daarna met dat ene parcourtje en een douche voor Bueno zeg ik absoluut niet weg...maar er zijn momenten dat ik weet dat de kinderen langer plezier kunnen hebben met een wat grotere (en nee dat zou zonder emotioneel ernaar te kijken, niet erg zijn voor die van 6, past ook prima op een D pony)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:26

Persoonlijk zou ik overgaan tot verkoop.
Je geeft aan dat ze eigenlijk toe zijn aan wat groters. Bovendien, klinkt misschien hard, maar zo is het leven. Je kunt ze niet allemaal houden. Hoe leuk ze ook zijn.
Nu is het naar dat hij weg is, maar denk aan het kindje, of de kindjes die hij ook gaat leren rijden, net als jullie kinderen.
Sowieso komt er nog een leuke pony op je pad. Misschien duurt het een tijdje, misschien hebben jullie er zo een gevonden. Als je de kinderen actief mee laat zoeken en uitproberen is het verdriet om bueno vaak al minder. Tenminste die ervaring heb ik in mijn omgeving.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 15:56

@ Liedjuh, dat is dus exact de reden om te twijfelen of we nog even moeten wachten of nu verkopen.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 13:42

Dit is niet de meest ideale foto maar zo zie je wel al dat onze zoon met zijn voeten onder zijn buik uitkomt. Hij wordt dan ook alweer 12 jaar ;)

We twijfelen nog. We hebben hem wel te koop gezet omdat zoon van 7 (noem hem ff DJ is wat makkelijker) van de week nog eens heeft geprobeerd. Na 15 min wilde hij er al vanaf en zei dat hij niet meer wilde rijden met Bueno. Hij gaat wel af en toe met plezier op onze D maar hij is gewoonweg te klein om daar netjes mee te leren rijden.
Dochter rijdt nu wel nog af en toe maar meer met tegenzin. Zo jammer van de pony! We hebben het er de laatste weken duidelijk over gehad en zij zegt zelf dat ze Bueno gunt aan kindjes die er veel van kunnen leren. En dat voor een kind van bijna 10....ik vind het toch knap.
Oudste zoon vindt het nog steeds lastig...logisch hij is een vrij onzekere ruiter...

Ik denk dat we gewoon mensen laten komen kijken. Dan is hij nog niet weg natuurlijk maar bij een juiste combinatie zouden we het dan wel kunnen overwegen...De mensen die interesse hadden hebben nu ondertussen een andere gevonden (logisch na bijna 4 weken twijfelen van onze kant uit)

Afbeelding

Joellevrxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 02:10

Ik denk opzich dat het verstandig was om af te wachten, want zoals jd nu ziet heeft niet iedereen meer zin om op hem te rijden en dat zou echt zonde zijn van het beestje. Nu kun je het ook aan andere kindjes aanbieden die er misschien net zo'n plezier van zouden kunnen hebben als dat joun kinderen hadden. Wat de foto betreft: ik zelf vind niet dat hij veels te groot is, want op de manege waar ik rij rij ik ook af en toeop een D/C pony en ik ben al 1.73/1.74 (best wel lang dus) en mijn benen steken er uiteraard veels te ver onderuit, maar ikben niet te zwaar en ik verw8 nii dat je zoontje dat ook is. Ik denk dat je nu wel een antwoord op je vraag hebt, omdat je kinderen er steeds minder naar om kijken (beetje late reactie)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 05:57

Als ik heel eerlijk ben,vind ik jouw zoon nog niet te groot voor Bueno hoor.Mensen hebben altijd zo'n ideaal-plaatje in hun hoofd.
Ik rijd zelf IJslanders,dan leer je anders kijken ;)

Wat ik begrijp is dat de geïnteresseerden ook bij jullie op stal zijn en bij een eventuele verkoop Bueno gewoon blijft staan.
Kun je anders niet met deze mensen tot een overeenstemming komen en Bueno "samen"doen.Op deze manier kun je de tijd en de kosten wat delen.Bueno blijft jullie eigendom maar kan toch ook de andere kindertjes blij maken en ook nog steeds die van jou.

Bijrijders van Bueno dus...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 08:35

Wat een leuke pony. Je zoon past nog prima toch?
Ik zou Bueno rustig te koop zetten. Misschien niet direct een advertentie maar gewoon mondeling verspreiden dat hij voor de juiste ruiter te koop is.
Er zijn vast veel ouders die een leuke lieve pony zoeken en zo kunnen jullie rustig verder kijken.
Succes

Petra8591

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:00

Mooie leerpony voor andere kinderen op de voorwaarde van goed thuis!

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 00:37

Helemaal vergeten te vermelden hoe het afgelopen is....en dat na zoveel hulp/meningen, mijn welgemeende excuus!

Per toeval kwam er een gezin op stal met een dochter van 8 en een autistisch zoontje van 6. Ze waren op zoek naar een brave wandelpony. Ze hadden al een shetlander, maar deze waren de kinderen ontgroeit.
Aan de babbel geraakt (de handelspony's van de stal waren niks voor hen) en zo een afspraak gemaakt om Bueno eens te proberen. Onze kinderen speelden direct met deze twee kids en voor we het wisten zaten ze al in de stal.....
Dag erna zijn ze op het gemak komen kijken. Daarna nog een aantal keer en de rust wat het autistische manneke daarvan kreeg was onbeschrijflijk. We zijn gaan kijken bij hen thuis (ook voor onze kinderen) en hebben toen besloten dat hij op proef mee mocht. Beste beslissing ooit! Nu bijna een jaar later een gelukkige Bueno en met regelmaat foto's van 2 gelukkige kinderen.

Lunabelle wordt momenteel gereden door dochter, oudste zoon en zoon van ondertussen bijna 8, we hebben een eigen weide gevonden waar wij als gezelschap voor Lunabelle een shetmerrie bij hebben gezet en er is 1 wedstrijdpony mee verhuisd waar dochter, zoon van ondertussen bijna 7 mee rijden.....jongste van 3 hobbelt af en toe op de shet, wat zoon van 7 ook nog wel eens wilt doen ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:55

je zou ook met hem kunnen gaan mennen dan kan ook iedereen er plezier van hebben. en kunnen ze dat ook leren.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:07

Het was laat franka75, post boven je niet gelezen ? ;)

@Buenootje, wat een geweldige oplossing. Soms komt het "per toeval" allemaal op z'n pootjes terecht en als ik zo lees voor iedereen een prima uitkomst _/-\o_

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 10:08

Ja de kinderen zijn ook allemaal tevreden :) Eigenlijk was al het dubben dus voor niets geweest.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:28

Fijn dat het zo is opgelost en dat anderen nu plezier van Bueno hebben.