Vreemde roept mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ginus1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:24

Wij hebben gister de politie gebeld, omdat we vermoeden dat de mishandelaar bij ons op het erf geweest is. De politie roept juist op om alles wat verdacht is te melden, want ze hebben het hele land erop staan. Dus ik zou er zeker melding van maken als ik jou was. Ook raadden ze aan om camera's op te hangen. Geen neppe, want dit soort mensen kennen dat zei ze. Echte camera hoeft niet heel duur te zijn, en je mag op je eigen erf gewoon camera's ophangen als je dat wil.

ginus1988

Re: Vreemde roept mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:25

En ik zou het ook heel raar vinden als iemand mijn paarden met een fluitje gaat roepen. Er komen hier ook weleens kinderen die willen aaien, prima, geen probleem. Maar als iemand ze met een fluitje probeert te lokken en wegrijdt zodra hij iemand ziet, is dit gek.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:27

Hmmm. Vreemd.Tegenwoordig kun je niemand meer vertrouwen. Liever 10x loos alarm dan 1x niet.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:34

Cameras die snachts goed beeld geven zijn volgens mij best prijzig.
Je hebt er niks aan snachts als je op je erf lopen en je kijkt de beelden na en je ziet er weinig tot niks op.

Je kan altijd melding bij de politie maken dat er een persoon bij jullie weide regelmatig rond hangt.
Verder geen informatie geven over dat hij de naam van je paard weet.
Dan gaan ze misschien te makkelijk denken.

Goed dat jullie zijn kenteken noteren en een foto willen maken kan nooit kwaad.
Hoop dat jullie de man ook te spreken krijgen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:37

Of aan die kant van het hek bewegingslampen ophangen :)

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:45

Wanneer je de man ziet en je moet een beschrijving geven wil de politie vaak het volgende weten (gemakkelijk geheugensteuntje je linker hand zie:)
Pink : P van postuur slank/volslank/dik etc.
Ringvinger: R van ras blanke man/getint uiterlijk
Middelvinger: M van Man of vrouw (geslacht)
Met je wijsvinger en je duim maak je een L : L van Lengte en Leeftijd
Wanneer je deze dingen door zou kunnen geven heb je de beschrijving compleet ;)
Hopelijk is het niet iemand met verkeerde bedoelingen.

En een goede nacht camera kan wel wat duur zijn, maar veiligheid voor je paard is toch belangrijk?
Je hoeft natuurlijk geen duizenden euro's uit te geven maar beter een goede camera dat alles goed opgenomen wordt dat dat er dadelijk wat is gebeurt (wat ik niet hoop voor je) en je achteraf zegt had ik nou maar toch die €50,- meer betaald voor een goede ;)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:50

Ik zou het ook niet vertrouwen. Vooral dat de focus op 1 paard ligt. Mishandelaar is meteen een groot woord, maar hoe vaak voeren mensen de paarden van anderen wel niet of klimmen ze zelfs de wei in? Dat wil je ook niet hebben.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:56

Goof schreef:
Ok het is een heel vaag verhaal en ik zou ook duidelijkheid willen, maar wat heeft deze man nou in feite fout gedaan? Niets toch? Hij mag daar gewoon komen, hij zoekt de aandacht van het paard. Ik vind het nogal wat om meteen de politie te bellen eigenlijk.
Ik geef ook wel eens een vreemd paard een aai over zijn neus, maakt dat dan verschil omdat ik een vrouw ben?

allemaal goed en wel, maar jij loopt waarschijnlijk niet weg als de 'eigenaars' naar je toe komen ...
deze man loopt instant weg, als de mensen naar hem toe komen om hem gewoon aan te spreken ... dat maakt hem gewoon verdacht :)
ik sta ook soms aan de weides van anderen naar de paarden te kijken, maar ik loop ook niet weg als deze mensen komen om iets te vragen ofzo :)

ik zou mijn paarden ook niet snel meer laten staan op die wei, waar die man komt ^^ en ik zou wss nog wat meer electriciteit op mijn afsluiting zetten
ik vind het een goed idee om in de struiken te liggen en het nummerplaat te noteren en indien mogelijk een foto trekken

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:59

linnie050 schreef:
Cameras die snachts goed beeld geven zijn volgens mij best prijzig.
Je hebt er niks aan snachts als je op je erf lopen en je kijkt de beelden na en je ziet er weinig tot niks op.

Je kan altijd melding bij de politie maken dat er een persoon bij jullie weide regelmatig rond hangt.
Verder geen informatie geven over dat hij de naam van je paard weet.
Dan gaan ze misschien te makkelijk denken.

Goed dat jullie zijn kenteken noteren en een foto willen maken kan nooit kwaad.
Hoop dat jullie de man ook te spreken krijgen.

Dat valt nog reuze mee. Mijn ip camera van 50,- van de Aldi geeft perfect infrarood beeld.

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:08

Als ik jou was zou ik inderdaad ook gewoon camera's ophangen..
Het zou best kunnen dat de man geen kwaad wil hoor, maar better safe than sorry.. ;)

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 17:16

@Goof; Nee, is niet omdat je een vrouw bent, is omdat jij waarschijnlijk niet wegloopt als je iemand ziet. En denk ook niet dat jij meerdere dagen per week bij dezelfde vreemde paarden gaat staan roepen?

Voor de camera ga ik even overleggen met mijn stalgenoten, als iedereen wat meebetaalt vallen de kosten best mee.

Gisteren is hij trouwens niet geweest, of we moeten hem gemist hebben.

Voor zover ik weer is er geen inrichting in de buurt, dichtstbijzijnde is een dorp verder, maar die hebben geen auto.

Het paard waar de focus echt op ligt, is 2 jaar (en 2 maanden). Maar hoe vaak lees je wel niet dat er iemand stiekem op paarden rijdt in de wei?
Normaal ben ik altijd vrij nuchter, het is ook niet dat ik nu helemaal paranoia ben, maar ik controleer de paarden nu toch wel vaker dan normaal. Gelukkig zijn stalgenoten er ook allemaal alert op!

Het liefst zou ik mijn paarden ook ergens anders zetten op dit moment, maar dat gaat helaas niet. 's Nachts binnen gaat ook niet, paard breekt letterlijk zijn stal af dan.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:19

Wat eng allemaal!! Ik hoop op een goed einde!!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:39

SSmonamiSS schreef:
Wat eng allemaal!! Ik hoop op een goed einde!!

Hier sluit ik me bij aan.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:51

Klinkt inderdaad verdacht...
Bij ons op het landje staan ook weleens mensen te kijken, roepen en aaien, maar zelden dat ze weglopen als je er aan komt. Eerder dat ze dan een praatje maken en bij kids hoe de paardjes heten en of ze ook brood met tonijn mogen. Als mensen ineens hard zouden wegrennen zou ik het ook niet vertrouwen.

Melden bij de politie dat er met enige regelmaat een zich ietwat vreemd gedragend heerschap zich ophoudt bij de paarden kan altijd, lijkt me zelfs verstandig. Dat ze er nog niks mee kunnen is wat anders, paarden roepen is inderdaad niet illegaal, maar mocht het signalement van de man en auto bekend zijn dan hebben ze er wel wat aan en mocht er toch wat gebeuren (wat ik echt van harte hoop van niet) dan staat er in ieder geval alvast een aantekening.

Hebben de paarden halsters om? Je zou er over kunnen denken om ze voorlopig af te doen. Hoe minder makkelijk een engerd een paard te pakken kan krijgen hoe beter. En als het niet die dierenbeul is kan het net zo goed iemand zijn die een paard wil stelen en die wil je het toch ook niet makkelijker maken dan strikt noodzakelijk.

En nu maar hopen dat het inderdaad gewoon een erg verlegen meneer is die het alleen maar leuk vindt om paarden te zien en stiekem onschuldig verliefd is op die tweejarige. Dan kun je altijd nog een bordje ophangen met 'Komt u rustig eens aan voor een kopje koffie, de paarden bijten misschien, maar wij niet'.

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:02

ik heb je topic doorgelezen wat vervelend allemaal. als die persoon meteen wegrijd heb ik er al een vreemd gevoel bij mensen die"gewoon" komen kijken rijden niet weg maar maken een praatje.

fotos, cameras en de halsters af is het beste wat je kan doen denk ik succes! en hopen dat het snel ophoud of dat je deze man te spreken krijgt

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:08

Ik zou als ik hem zien me ergens achter verstoppen voor hij de kans krijgt om jou te zien en dan zo wat in het oog houden wat ie allemaal doet, vind het toch maar vreemd allemaal.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:20

Schuttersputje graven in de buurt waar hij zijn auto parkeert. Wat camouflage, en dan je mobieltje met camera mee. Politie bellen als hij er is en zelf veilig in die put blijven.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:35

Ik ga er zo weer naar toe, camera en mobiel gaan mee.
Schuttersputje werkt niet echt als je een paard hebt die het liefst in je kruipt.
Gisteren kwam hij bij me liggen, wel ontzettend lief btw!

Paarden hebben gelukkig geen halster om! De ruin weet ook dondersgoed dat hij zonder halster de wei niet uit mag en een halster in zijn maat heb je niet standaard bij je.

Nu een melding doen bij de politie heeft helemaal geen nut, moeten we minstens een kenteken voor hebben.

Die jonge hengst wil je sws niet hebben, die is nogal lomp en er moet minstens 1x per jaar een da komen, met spoed. 2x een (heftige) bloedneus, over het draad proberen te springen en het net niet halen, koliek, hij kost nogal wat dus aan da kosten :-P Maar hij is wel ontzettend leuk :D

Ik houd jullie op de hoogte.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:36

Nou ja, touwtje om de hals en je houdt sommige paarden al tegen...!

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:38

Het is een trekpaard, die houd je niet zomaar tegen met een touwtje om z'n nek. Neem je ook niet zomaar mee met een touwtje trouwens.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:39

Dat weet ik natuurlijk niet :D Maar heb je inmiddels de politie gebeld?

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:43

Misschien dit topic eens lezen? [VVDD] Paardenbeul in Bergen
Woon je hier in de buurt?
Vind het verdacht dat er opeens weer zoveel paardenbeulen zijn in NL.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:45

ninietje_x schreef:

Bergen, is dat niet in België?

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:46

je hebt van die halsters die van xx full tot minni versteld kan worden.......

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:46

Gigixponys schreef:
ninietje_x schreef:

Bergen, is dat niet in België?

nee de bergen in nh