Nog steeds is het niet te bevatten, dit kan toch niet ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cikilha

Re: Nog steeds is het niet te bevatten, dit kan toch niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:54

Ik snap hem nog haha. Heel erg bedankt in ieder geval.
Bullit was en is een geweldig paard die mij veel geleerd heeft :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:55

Ik heb overigens geen idee van de familiebanden tussen de verschillende mogelijke eigenaren.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:56

geerke schreef:
ik snap er helemaal niets van...

ik ook niet! en los van alle familietoestanden, het is nog steeds verduistering op zijn minst (als het verhaal klopt) en dan zouden ze met mij nog lang niet klaar zijn :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:57

Sparky10 schreef:
beetje raar, wie had het paspoort? en op welke naam staat de chip ? ... als iemand mijn paard zou verkopen terwijl ik op vakantie was, .....zijn ze nog niet van me af haha, bedoel chip op mijn naam ik heb het paspoort .. sta bij het stamboek ingeschreven enzovoorts.. maar dan zou ik toch zeker aangifte doen van diefstal , nou dan komt er geen zaak als je alles aan kan tonen, ... vind het raar.. zou toch wat zijn als ze van iedereen maar de paarden zouden verkopen, als die op vakantie zijn .. mooi bussnis..

stond staat die nu in almere jolein?

Naam op paspoort en (stamboek)papieren zijn geen eigendomsbewijs.
Daarmee kun je niet aantonen dat een paard van jouw is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:58

Ik zie nu trouwens dat Collin, mijn voormalige leasepaard (te zien in mijn profiel) op de tweede foto met Amor in het openingsbericht staat. :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:59

TS zegt ergens dat het paard op naam van de ex-man van haar stiefmoeder/vriendin van haar pa staat. Het paard is als pion in een vechtscheiding onder haar kont vandaan 'verkocht'. Als dat klopt dan is het zuur om je paard zo kwijt te raken, maar ik vermoed minder onrechtmatig dan het klinkt.

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 22:00

Jolien87 schreef:
Ik zie nu trouwens dat Collin, mijn voormalige leasepaard (te zien in mijn profiel) op de tweede foto met Amor in het openingsbericht staat. :D

Klopt, naar wat mij verteld is konden die het goed vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:00

Hilli schreef:
TS zegt ergens dat het paard op naam van de ex-man van haar stiefmoeder/vriendin van haar pa staat. Het paard is als pion in een vechtscheiding onder haar kont vandaan 'verkocht'. Als dat klopt dan is het zuur om je paard zo kwijt te raken, maar ik vermoed minder onrechtmatig dan het klinkt.

Ja precies, als het paard op de naam van ex-man staat dan is het dus niet stiefmams' haar paard... -O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:02

Hilli: voor zover ik heb begrepen is er nooit een cent betaald voor Bullit of dit moet later alsnog zijn gedaan.
Nogmaals: Bullit is destijds door haar 'eigenaar' naar de manege gehaald om haar weg te halen bij haar rechtmatige eigenaar omdat die niet goed voor haar zou zorgen. Omdat ze er zo mager uitzag was dit zeer aannemelijk en dit werd dus ook door iedereen aangenomen.
Kleine toevoeging: er werd toen niet onder stoelen of banken geschoven dat er geen verkoop had plaatsgevonden. Dit werd dus openlijk toegegeven. Hoe dit verder is afgelopen weet ik dus niet. :n

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:06

Op welke naam ie staat maakt niet uit, als je het paspoort bedoelt. Veel mensen laten dat nooit aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:08

Wat ik niet snap: is het probleem met haar kapotte schoft dan nooit ontdekt voor de manege of bijrijder? Want ze kon toch niet meer bereden worden?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:09

@Geryon: nee, maar in dit verhaal zit al zoveel ruis/ontbreken dusdanig veel belangrijke details dat ik de opmerking heb geïnterpreteerd als 'paard is/was van ex-man'.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:10

Ah oké, duidelijk Hilli.

Helmoni: de kapotte schoft betrof geen inwendige schade, puur oppervlakkige schuurplekken. Dat is uiteindelijk dus weer goed gekomen.

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 22:13

Hilli schreef:
@Geryon: nee, maar in dit verhaal zit al zoveel ruis/ontbreken dusdanig veel belangrijke details dat ik de opmerking heb geïnterpreteerd als 'paard is/was van ex-man'.

Helaas klopt dit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:14

Kun je niet via Jolien87 in contact komen met de bijrijder om Bullit nog eens te zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:15

Cikilha schreef:
Hilli schreef:

Helaas klopt dit

Tja, gemeen dit....maar dit soort dingen gebeuren helaas in scheidingen...

Kijk vooruit, geniet van je nieuwe pony...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:19

Doanique schreef:
Kun je niet via Jolien87 in contact komen met de bijrijder om Bullit nog eens te zien?

Ik zal dit eerst moeten overleggen met de staleigenaar waar ze nu staat. Haar bijrijder kennende (die ken ik ook al jaren) gaat het ongetwijfeld geen probleem vinden.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:28

als ik het goed heb begrepen heeft de pony schoft problemen, hoe dom was die manege dan om de pony te kopen en trouwens ook zielig voor de pony.
veel sterkte :(:)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:35

Je moet alles echt nog een keer goed doorlezen.
De manege heeft de pony nooit gekocht en de schoft had geen blijvende schade.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:37

Brainless schreef:
Sparky10 schreef:
beetje raar, wie had het paspoort? en op welke naam staat de chip ? ... als iemand mijn paard zou verkopen terwijl ik op vakantie was, .....zijn ze nog niet van me af haha, bedoel chip op mijn naam ik heb het paspoort .. sta bij het stamboek ingeschreven enzovoorts.. maar dan zou ik toch zeker aangifte doen van diefstal , nou dan komt er geen zaak als je alles aan kan tonen, ... vind het raar.. zou toch wat zijn als ze van iedereen maar de paarden zouden verkopen, als die op vakantie zijn .. mooi bussnis..

Naam op paspoort en (stamboek)papieren zijn geen eigendomsbewijs.
Daarmee kun je niet aantonen dat een paard van jouw is.

hoe ga je het dan aan kunnen tonen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:57

Sparky10 schreef:

:n
De manege is in Zwolle, hier woonde ik tot voor kort. Waar de stal precies is waar Bullit nu staat weet ik niet evenals waar ze voorheen stond.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:05

Sparky10 schreef:

Aankoopcontract is het enige overtuigend bewijs.

Ik heb nu 2 paardjes op de dam die beide niet op mijn naam staan, en 1 van mijn ooit eens verkochte paardjes staat, na jaren terug verkocht te zijn, nog steeds op mijn naam.

Cikilha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 08:59

Brainless schreef:
Sparky10 schreef:

Aankoopcontract is het enige overtuigend bewijs.

Ik heb nu 2 paardjes op de dam die beide niet op mijn naam staan, en 1 van mijn ooit eens verkochte paardjes staat, na jaren terug verkocht te zijn, nog steeds op mijn naam.

Daarom hebben wij nu ook een kopcontract opgesteld met het paard wat we nu hebben.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:04

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:04

Sorry hoor maar dit kan toch gewoon niet? Vind het een erg vreemd en ongeloofwaardig verhaal...