Bullit was en is een geweldig paard die mij veel geleerd heeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sparky10 schreef:beetje raar, wie had het paspoort? en op welke naam staat de chip ? ... als iemand mijn paard zou verkopen terwijl ik op vakantie was, .....zijn ze nog niet van me af haha, bedoel chip op mijn naam ik heb het paspoort .. sta bij het stamboek ingeschreven enzovoorts.. maar dan zou ik toch zeker aangifte doen van diefstal , nou dan komt er geen zaak als je alles aan kan tonen, ... vind het raar.. zou toch wat zijn als ze van iedereen maar de paarden zouden verkopen, als die op vakantie zijn .. mooi bussnis..
stond staat die nu in almere jolein?
Hilli schreef:TS zegt ergens dat het paard op naam van de ex-man van haar stiefmoeder/vriendin van haar pa staat. Het paard is als pion in een vechtscheiding onder haar kont vandaan 'verkocht'. Als dat klopt dan is het zuur om je paard zo kwijt te raken, maar ik vermoed minder onrechtmatig dan het klinkt.
Cikilha schreef:Hilli schreef:@Geryon: nee, maar in dit verhaal zit al zoveel ruis/ontbreken dusdanig veel belangrijke details dat ik de opmerking heb geïnterpreteerd als 'paard is/was van ex-man'.
Helaas klopt dit
Brainless schreef:Sparky10 schreef:beetje raar, wie had het paspoort? en op welke naam staat de chip ? ... als iemand mijn paard zou verkopen terwijl ik op vakantie was, .....zijn ze nog niet van me af haha, bedoel chip op mijn naam ik heb het paspoort .. sta bij het stamboek ingeschreven enzovoorts.. maar dan zou ik toch zeker aangifte doen van diefstal , nou dan komt er geen zaak als je alles aan kan tonen, ... vind het raar.. zou toch wat zijn als ze van iedereen maar de paarden zouden verkopen, als die op vakantie zijn .. mooi bussnis..
stond staat die nu in almere jolein?
Naam op paspoort en (stamboek)papieren zijn geen eigendomsbewijs.
Daarmee kun je niet aantonen dat een paard van jouw is.
Brainless schreef:Sparky10 schreef:hoe ga je het dan aan kunnen tonen?
Aankoopcontract is het enige overtuigend bewijs.
Ik heb nu 2 paardjes op de dam die beide niet op mijn naam staan, en 1 van mijn ooit eens verkochte paardjes staat, na jaren terug verkocht te zijn, nog steeds op mijn naam.