Paard en studie combineren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:11

Ik werk fulltime en ik doe daarnaast ook nog een universitaire avondopleiding.
Toch weet ik altijd nog tijd te vinden voor mijn paarden :j

spottedponie

Re: Paard en studie combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:19

Ik studeer deeltijd en ben op zoek naar een baan van ongeveer 32 uur per week, daarbij twee paarden te rijden op 30 min met de auto van thuis, school is gelukkig maar 15 min fietsen. Maandagen en dinsdagen kan ik dus niet naar stal, rest van de dagen ben ik er iedere dag om ze allebei te rijden...
Verder nog ons huishouden, en dochtertje en beesten thuis, vriendje helpt gelukkig goed!

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:27

Hallo,

Ik zit eraan om de studie Hippische Bedrijfskunde te gaan doen.
Ik wil daar op de campus gaan wonen en bij de studentenvereniging.
Ik heb al gelezen dat die studie qua tijd heel goed te combineren is met een eigen paard.

Ik zit nu alleen nog met de kosten, ik snap niet hoe mensen het kunnen betalen..
Er zit bij die school speciale stalling voor maar 200 euro per maand en hij staat dan heel dichtbij de campus.

Ik krijg vanaf volgend jaar geen studiefinanciering meer dus dat zal al lastig zijn.
Ik betaal nu alles zelf qua schoolgeld ed. maar ik zal volgend jaar wel wat ondersteund worden door mijn ouders.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen qua geld.
Ik hoop dat iemand daar wat ervaring mee hebben!

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:32

Ik denk dat dit per persoon anders is. Heb een hoop fijne antwoorden gelezen hier, maar toch wil ik je 'waarschuwen' dat de ervaring van een ander niet jou ervaring hoeft te zijn.

Want een paard naast mijn studie is voor mij totaal niet haalbaar. Zowel financieel als qua tijd niet. Op het moment rij ik zelf 1x per week op zaterdag morgen, maar hier sta ik wel om 7 uur voor naast mijn bed omdat ik anders niet genoeg tijd voor haar heb. Daarnaast werk ik +- 10 uur per week verdeeld over de woensdag en zondag.

Maar als ik zeg dat ik niets anders doe dan school, huiswerk en werk dan overdrijf ik verder niet. Sinds dit schooljaar is begonnen heb ik welgeteld 3 of 4 huiswerk vrije dagen gehad. Vorig jaar had ik er doordeweeks minimaal 1 + vrijdag uit school huiswerkvrij.. Op dit moment lukt dat mij totaal niet. Ik zou er dus ook niet aan moeten denken om naast school ook nog naar paard te moeten..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:39

hier op kamers, 2 paarden, sport, iedere dag ernaartoe en 2 baantje red het prima hoor. soms is het wat nachtrust opofferen..

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:52

Paard en studie gaat goed samen, alleen proef ik af en toe wat minder van het studenten leven. Ik kan niet altijd naar elk feestje of evenement. Als je goed plant moet het goed komen en kun je het halen, maar bij iedereen is het anders. Tot nu toe gaat het bij mij nog goed. Woon expres thuis voor paardlief en reis elke dag een uur naar school met het openbaar vervoer (2 uur op een dag). Toch wil ik je waarschuwen voor de 'speciale studenten pension'. Ja het is misschien goedkoop, maar hoor er slechte verhalen over..

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:57

Qua tijd zal het niet zo'n probleem zijn! Daar maak ik me niet druk om!
Het enige waar ik niet uit zou komen misschien is financieel.

Wel fijn dat je me waarschuwt voor speciale studenten stalling.
Ik heb vrijdag open dag van de opleiding en krijg ook een rondleiding bij de stalling, ik ga zeker goed kijken!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:39

Ik heb inmiddels sinds twee weken een baan van 36 uur naast mijn deeltijd studie, verder nog 2 paarden, dochter, vriend en huishouden en nog wat beesten thuis...

Ik moet nog even ritme zien te vinden, deze week is helemaal drama, ik denk dat ik vrijdag en zaterdag even kan rijden, maar zaterdag is eigenlijk ook al discutabel ivm aankomende tentamens. Deze week is het voor mij alleen maar werken en leren...

Ik hoop snel een beetje ritme en fut te vinden om alles te blijven doen, maar gelukkig heb ik de beste vriend die ik me kan wensen, die gewoon het huishouden mee opppakt, al voel ik me daar wel rot over, hij werkt immers ook ontzettend veel... Straks waardering maar weer even extra laten blijken...

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:44

Ik studeer in Nijmegen maar woon thuis voor m'n pony. Dutch rijd ik woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag. M'n zusje rijd de andere drie dagen. Verder rijd ik vrijdag en het weekend op een handelsstal nog weer 45 min rijden van mij vandaan. En alles gaat nog prima ;)