spekenham schreef:nou eigenlijk wilde ik me niet aanpassen aan de behoefte vd pony (..........)
IIg is het wel de bedoeling om hem meteen in de z1 of z2 te starten dus wordt geen beginnerspony.
Lees dit zelf nou eens........
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Arabesk schreef:spekenham schreef:nou eigenlijk wilde ik me niet aanpassen aan de behoefte vd pony (..........)
IIg is het wel de bedoeling om hem meteen in de z1 of z2 te starten dus wordt geen beginnerspony.
sallandval schreef:spekenham schreef:
Is die m2 pony geen optie? Als je dochter die gaat rijden wordt hij alleen maar duurder en als hij toch weg moet in de winter, waarom niet nu aan jullie verkopen?
Arabesk schreef:spekenham schreef:nou eigenlijk wilde ik me niet aanpassen aan de behoefte vd pony (..........)
XMaaiike schreef:spekenham schreef:oke kom maar op met die pony's?
Ben benieuwd.
Ik vraag me dan toch af wat je eisen lijst is, een pony van 1.42 is bij voorbaat al afgekeurd maar een stakende pony niet![]()
vraag me ook af wat de prijscategorie is waar de pony nu voor wordt aangeboden en wat je dan wel ongeveer bereid bent om te betalen... stuur anders via pb
spekenham schreef:Heb niet echt veel eisen maar een pony van 1.42 is toch echt te klein, haar c pony is al bijna die maat dus schiet ik niks mee op. Ging er alleen maar over dat dit een supergave pony is voor weinig geld maar met een handicap. Of je de gok moet wagen!
Elisa2 schreef:Ik zou je dochter gewoon laten proefrijden en daarna evalueren samen met je dochter en instructie wat ze voelt/wat ie doet etc. en of je dochter er wat mee kan.
Ik begrijp dat dit een buitenkans is om een pony van deze kwaliteit aan te schaffen. En wellicht als je de tijd neemt en het goed aanpakt dat je dan een toppertje hebt.
spekenham schreef:Omdat ze per toeval niet lager met een geklasserde Z2 pony mag starten omdat ze zelf al Z2 geklasseerd is
En dochter is nu bijna uit haar c pony gegroeid ga dan toch geen kleine d pony kopen waar ze dan ook al te groot voor is.
En die m2 pony is gewoon zijn geld niet waard dus ga ik dan ook niet kopen ze mag hem waarschijnlijk wel gaan rijden.
Als je reageert moe tje wel even goed lezen want deze vragen heb ik al eerder beantwoord.
Angela schreef:Niet doen. Een stakende pony op hoger niveau kan soms best leuk een B proef lopen, inderdaad omdat de druk eraf is. Z vragen, is dus druk vragen, namelijk het niveau waar de pony nu op staakt. Doe het niet, koop een pony die zonder problemen Z loopt, en hoop dat de pony goed na te rijden is. Zo'n pony kost geen "prikkie", of moet oud zijn.
Als je pony tijd (een jaar of 3) wilt geven, dan is het wellicht vanaf de basis met veel geduld wel te helpen. Bij ons op stal zijn meerdere "probleem" paarden door MANEGE ruiters weer opgeknapt. Puur door goede begeleiding EN VEEEEEL geduld. Dus echt GEEN druk. Het paard hoeft niet te presteren, en dat geeft het verschil. Z is presteren...... en dat zal dus zeker mis gaan.
spekenham schreef:Foaly schreef:Ik vraag me af waarom je per se Z MOET starten? Je legt nu een enorme druk op een pony die er nog niet eens is en ook op je dochter (waar is die eigenlijk in dit verhaal? Jij zegt dat je die M2 pony niet leuk vindt, maar hoe denkt je dochter daarover?). Ik krijg er eerlijk gezegd een beetje de kriebels van, je komt op mij heel prestatiegericht over, over de rug van anderen heen...
Omdat ze per toeval niet lager met een geklasserde Z2 pony mag starten omdat ze zelf al Z2 geklasseerd is
En dochter is nu bijna uit haar c pony gegroeid ga dan toch geen kleine d pony kopen waar ze dan ook al te groot voor is.
En die m2 pony is gewoon zijn geld niet waard dus ga ik dan ook niet kopen ze mag hem waarschijnlijk wel gaan rijden.
Als je reageert moe tje wel even goed lezen want deze vragen heb ik al eerder beantwoord.
Libbylove schreef:Zeker niet doen.. Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al, alle goede pony's kosten veel geld. Deze mensen gaan echt niet ineens een prikkie vragen omdat je het jou zo gunnen om een goedkope getalenteerde pony te hebben. Als het een rijtechnisch probleempje zou zijn dat makkelijk op te lossen is zou er niet zoveel van de prijs af gaan.
Geef je dochter een leuke pony waar ze een leuke tijd mee heeft en vooral plezier mee kan hebben, dan maar een iets minder spectaculaire beweger. Waar denk je waar je dochter meer van geniet?
Daarnaast kan een volwassene vaak nieteens het geduld opbrengen om een stakend paard weer terug aan de gang te krijgen, laat staan dat je dit door je dochter laat doen met alle bloed zweet en tranen van dien.
Conclusie; eventjes met beide benen op de grond en een leuke pony kopen voor je dochter waar ze op een leuke manier mee aan de slag kan.
Borriee schreef:Libbylove schreef:Zeker niet doen.. Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al, alle goede pony's kosten veel geld. Deze mensen gaan echt niet ineens een prikkie vragen omdat je het jou zo gunnen om een goedkope getalenteerde pony te hebben. Als het een rijtechnisch probleempje zou zijn dat makkelijk op te lossen is zou er niet zoveel van de prijs af gaan.
Geef je dochter een leuke pony waar ze een leuke tijd mee heeft en vooral plezier mee kan hebben, dan maar een iets minder spectaculaire beweger. Waar denk je waar je dochter meer van geniet?
Daarnaast kan een volwassene vaak nieteens het geduld opbrengen om een stakend paard weer terug aan de gang te krijgen, laat staan dat je dit door je dochter laat doen met alle bloed zweet en tranen van dien.
Conclusie; eventjes met beide benen op de grond en een leuke pony kopen voor je dochter waar ze op een leuke manier mee aan de slag kan.
^ dit dus
Er is al eerder geschreven: problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf wel. Dwz die kans zit er met paarden nou eenmaal in.