Penny Meisjes jagen een kudde pony's op !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 13:02

Kinke schreef:
Vind het een rare methode, maar dat vind ik ook van paarden die in een paddock opgejaagd worden. Zie in jouw geval ook de toegevoegde waarde niet, paarden opjagen op 1,5 ha. voor hun beweging???

Wat is daar zo raar aan?
Ik doe het ook bij me shet. ( kan er slechts op gaan zitten).
En dan balkjes springen.

xSlvna

Re: Penny Meisjes jagen een kudde pony's op !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 13:38

Nee vrouwke, je moet je erop zetten anders heeft het bewegen geen toegevoegde waarde. :+

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 13:54

TS als ik jou was zou ik inderdaad zo snel mogelijk een bezoekje brengen aan hun ouders (snap dat dat nu misschien lastig is ivm je knie)! Zijn ze nou helemaal gek geworden... Dat ze één keer in je weiland staan is tot daar aan toe, maar als je ze meerdere malen moet verzoeken het weiland uit te gaan :n
Als dat niet werkt zou ik zeker eens bij de politie gaan informeren wat er mogelijk is. Ze betreden in principe land waar ze niets te zoeken hebben en zitten aan andermans eigendommen dus het lijkt me dat de politie daar iets aan zou moeten kunnen doen ;)

Als ze dan toch nog het land op komen en aan de ponys zitten kan je misschien regelen dat de politie een keertje langs hun huis komt oid, je weet maar nooit!

Het nadeel aan dit soort PM is dat ze zich niks aantrekken van al je advies, regels en dreigementen. Als jij ze uitlegt dat de kans bestaat dat ze een keer een trap krijgen van een pony dan zal dat ze waarschijnlijk heus niet afschrikken ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:47

xSlvna schreef:
Nee vrouwke, je moet je erop zetten anders heeft het bewegen geen toegevoegde waarde. :+

Als je aanneemt dat ik daar zo over denk, dan zit je helemaal fout.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:52

jansje73 schreef:
Vandaag was het weer raak en hoe ! Toen ik mijn tinkers ging voeren rond een uur of 5 in de middag waren er weer 4 PM bij de pony's , waarvan 2 PM in het voor weitje waren en eentje nog in de paddock. Het leek wel of er eentje op de uit kijk stond , want toen ze mij zagen aan komen lopen toen wisten ze niet hoe snel ze uit de paddock moesten komen. Normaal voer ik mijn tinkers rond een 19:00 uur , omdat mijn oudste zoontje op woensdag en vrijdag eerder thuis voer ik die 2 dagen eerder.

Mijn tinkers stonden net achter de paddock , de poort was niet dicht en 2 pony's die bij mijn tinkers stonden vlogen naar de weiland. Een shetje was in de voor weitje gezet en kon dus niet weg , die hadden ze nog vast met een halster touw om zijn nek. Een buur PM wist niet hoe snel ze uit de paddock vandaan moesten komen en de andere 2 ( weer 2 nieuwe ) die in het voor weitje bezig waren bleven staan met de shetje in de hand .

Ik was het nu zo zat dat ik kwaad werd op de PM, vroeg weer aan hun welke pony er van hun was. Een nieuwe PM met een grote smoel zei heel vrolijk deze die ze bij hadden !! Weet jij dat zeker vroeg ik toen aan haar ? Nou ik denk toch van niet. Zei ook dat ik het sh*t beu bent met de PM en stuurde ze weg van de pony's.

De 2 die bij de shetje stonden wilde weg lopen en de shetje laten staan , moet dat shetje niet terug gezet worden bij de rest ? Dat wilde ze eerst niet doen , maar zei dat het toch moest. Ze moesten met die shetje langs mij , ze hadden de shetje in de paddock gedaan waar mijn tinkers stonden te eten. Zei nog dat ze de shetje achter de poort van de paddock moesten zetten , dat konden ze niet dus ik heb de shetje maar uit de paddock gezet.

De 2 buur PM die waren onder tussen al gevlogen , en ik heb die andere 2 eens goed toe gesproken . Eentje had er een grote smol op staan want toen ze toen ze weg fietste en riep je bent mijn moeder niet. Ik zei gelukkig niet , want anders liet ik je toch alle hoeken van de weiland zien als je niet luistert !

Onder het voeren was ik naar de weiland beheerder gegaan en heb daar ook lopen klagen ! Hij had ze ook al gezien en had mij ook gezien dat ik ze weg stuurde. Het word steeds gekker met die PM en er moet het eens van komen dat een van de pony's door de draait heen gaat. En wat dan ? Dan zit de eigenaar van de pony met een grote rekening van de DA !

Ik weet het niet hoe we de PM uit de weiland kunnen houden ? Of kan ik ( en de andere eigenaren ) de weiland beheerder erop aan spreken mocht er iets erg gebeuren van een van de pony's dat hij dan daar voor verantwoordelijk is ? Omdat hij de weiland beheerder is?

Weet iemand nog iets om dit te stoppen van de PM ? Dan hoor ik het graag !

De weilandbeheerder is toch degene die verantwoordelijk is, tenminste toch wel als hij de eigenaar van het land is en het verhuurt als verblijfplaats voor paarden/ponys. Zoiets is toch echt wel aan regels gebonden. Ik zou dit eens goed uitzoeken, als ik jou was.. Want volgens wat ik heb gehoord is de eigenaar/verhuurder van het land verantwoordelijk voor wat er op dat land gebeurd, en goede omheining wat ook nog aan bepaalde hoogte moet voldoen, en de juiste hoeveelheid stroom wat op de omheining moet staan. Maar hij kan toch ook niet zomaar jan en alleman bij paarden laten die niet van hem zijn??

Lijkt me dat je hoe dan ook een stuk strenger op moet gaan treden, voordat er iets verschrikkelijks gebeurt wat niet terug te draaien valt...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:56

Bordje ophangen met verboden toegang en de volgende keer als je ze daar ziet toch de politie/wijkagent bellen, situatie uitleggen en vooral benadrukken dat het zeer gevaarlijke situaties op kan leveren als er pony's uitbreken, desnoods de namen doorgeven aan de wijkagent.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:59

Neem je mobiel mee en filmen!

Gegevens noteren van de meisjes (op de hoop dat ze die geven) en contact opnemen met de ouders.

Ook zou je info kunnen vragen bij de politie, hoe te handelen in dit soort situaties.

kroontje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 15:40

bij mij op stal staan voornamelijk volwassen mensen, maar ook 1 jong meisje die een shetlander verzorgd, laatst kwam ik ook aangefietst en zag dat ze met een vriendin die ongv 14 jaar was, en iets voller.. op de shetlander hindernissen aan het springen was terwijl niemand aanwezig was! toen was ik ook best kwaad geworden, okal ben ik zelf niet heel oud (16) snap ik wel dat dit niet de bedoeling is!
arme shet!
hopen dat ze het nooit meer doen :(

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 15:47

En ik bedoel natuurlijk niet dat de hele verantwoordelijkheid bij de beheerder ligt.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 19:12

Voor zover dat ik het weet is het nu heel erg rustig met de PM bij de weiland , ook al is het nu nog vakantie ik heb de PM ook niet meer gezien. De ouders nog niet aan kunne spreken omdat er een paar PM op vakantie en als er andere PM bij voor de weiland staan en ze zien mij aan komen dan fietsen ze snel weg.

Met mijn knie gaat het weer de goede kant op , heb meer last gehad van mijn blauwe plekken en bloed uitstortingen dan van mijn gekneusde knie schijf. Wel moet ik nog een keertje naar de ZH voor controle.

Jan_Klaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:10

kijk opjagen is geen probleem ( doe ik ook wel eens) maar zozo als je ze niet kent en ze niet van jou zijn wordt het gevaarlijk. ik weet wat de paarden van mij gaan doen en zo kan ik ook echt met ze spelen en zijn met mij dit mag van mij als ze op het weiland staan. haha. maar niet als je de paarden niet kent is gevaarlijk en niet leuk voor de beestjes

Jan_Klaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:17

ook pm mogen niet zomaar overal komen het is een grond die in bezit is van niemand en daar mag je alleen maar op komen als je toestemming heb. en je mag al helemaal niet aan de paarden zitten. ik zou woedend op ze worden goed dat je de 2de x echt er iets van heb gezegd

Blue_Lagoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:50

Wauw, goed dat je je zo hebt kunnen houden! Ik zou onredelijk boos worden. O:)

loveollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:12

ik heb vandaag zelf ook iets mee gemaakt
ik ging op vakantie met een van mijn vier paarden.
na een week vandaag dus kwam ik terug en het hek van mijn weiland staat open.
en het touw is doorgesneden....
gelukkig heb ik een tussen stuk van draden en zijn ze niet ontsnapt.
al eerder kinderen in MIJN wei gehad en vriendelijk weggestuurd..
maar wat kan ik eraan doen om geen kinderen meer in mijn weiland te krijgen??
iemand een idee?? hoor het graag!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:18

TS ik vind dat je netjes hebt gehandeld.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:21

loveollie schreef:

nou je bent 12 jaar...dus laat het aan je ouders over?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:44

loveollie schreef:

Kettingslot ipv touw.

struikgewas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:54

Castle doctrine invoeren in Nederland.

Citaat:
A castle doctrine (also known as a castle law or a defense of habitation law) is a legal doctrine that designates a person's abode (or, in some states, any legally occupied place [e.g., a vehicle or workplace]) as a place in which that person has certain protections and immunities permitting him or her, in certain circumstances, to use force (up to and including deadly force) to defend themselves against an intruder, free from legal responsibility/prosecution for the consequences of the force used.

~~}>

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:36

loveollie schreef:

Waarschijnlijk waren die 'kinderen' niet eens jonger dan jijzelf :') Gewoon vriendelijk blijven dus. Lijkt me nogal arrogant om je toon te verheffen tegen kinderen van je eigen leeftijd.

loveollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:55

*\o/* maar het is mijn wei en het zijn mijn eigen paarden ik denk dan maar koop lekker je eigen paard!
ik vraag toch ook niet als iemand bij mij inbreekt of dat hij vanavond gezellig komt eten?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:04

Waarschijnlijk waren die 'kinderen' niet eens jonger dan jijzelf :') Gewoon vriendelijk blijven dus. Lijkt me nogal arrogant om je toon te verheffen tegen kinderen van je eigen leeftijd.[/quote]

Oh maar dat doe ik ook gerust tegen mensen van mn eigen leeftijd. Of je nou 10, 20, 30 of ouder bent. Er is een grens.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:05

Nee, snap ik hoor. Ik snap ook dat je het ontzettend vervelend vindt. Maar wat mij opvalt is dat je een bepaalde toon in je bericht hebt, die mij dat doet zeggen :)

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:12

Arc_En_Ciel schreef:
Nee, snap ik hoor. Ik snap ook dat je het ontzettend vervelend vindt. Maar wat mij opvalt is dat je een bepaalde toon in je bericht hebt, die mij dat doet zeggen :)

Ik snap je wel, Ik zie t ook.
Maar ik snap haar ook.
Ik ben zelf ook 12 en ''vriendinnen'' gingen even voor mij bepalen wie er op mijn paard mocht en wie niet.
Ik heb ze na een tijdje van niet durven en bang zijn voor ruzie toch maar rustig uit gelegd dat ik liever niet meer wou hebben dat ze zich met mijn paard en zijn training bemoeide.
Ze waren wel kwaad maar dat maakt niet uit.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:16

nicole_xx schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Maar ik snap haar ook.
Ik ben zelf ook 12 en ''vriendinnen'' gingen even voor mij bepalen wie er op mijn paard mocht en wie niet.
Ik heb ze na een tijdje van niet durven en bang zijn voor ruzie toch maar rustig uit gelegd dat ik liever niet meer wou hebben dat ze zich met mijn paard en zijn training bemoeide.

Ik vind het eigenlijk normaler om je vriendinnen uit te leggen dat je het liever zelf wilt doen, dat valt voor mij onder wat vriendinnen gewoon tegen elkaar kunnen en mogen zeggen.
Daar ben je vriendinnen voor, en je mag echt wel zeggen wat je dwars zit :)
Maar ik vond dat loveollie's bericht meer overkwam van 'Er staan een stelletje kinderen in MIJN wei en ik wil ze eens even goed vertellen dat ze dat niet bij mij kunnen maken'.

Nu ga ik er ook niet over verder, want zoveel ouder ben ik ook niet :') maar ik vond dit een beetje een rare ondertoon.

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:22

Arc_En_Ciel schreef:
Maar ik snap haar ook.

Ik vind het eigenlijk normaler om je vriendinnen uit te leggen dat je het liever zelf wilt doen, dat valt voor mij onder wat vriendinnen gewoon tegen elkaar kunnen en mogen zeggen.
Daar ben je vriendinnen voor, en je mag echt wel zeggen wat je dwars zit :)
Maar ik vond dat loveollie's bericht meer overkwam van 'Er staan een stelletje kinderen in MIJN wei en ik wil ze eens even goed vertellen dat ze dat niet bij mij kunnen maken'.

Nu ga ik er ook niet over verder, want zoveel ouder ben ik ook niet :') maar ik vond dit een beetje een rare ondertoon.[/quote]

Ik snap je ook volledig!
Want MIJN wei, Dat zou wel heel knap zijn.
Op zo'n jonge leeftijd :')