jansje73 schreef:Vandaag was het weer raak en hoe ! Toen ik mijn tinkers ging voeren rond een uur of 5 in de middag waren er weer 4 PM bij de pony's , waarvan 2 PM in het voor weitje waren en eentje nog in de paddock. Het leek wel of er eentje op de uit kijk stond , want toen ze mij zagen aan komen lopen toen wisten ze niet hoe snel ze uit de paddock moesten komen. Normaal voer ik mijn tinkers rond een 19:00 uur , omdat mijn oudste zoontje op woensdag en vrijdag eerder thuis voer ik die 2 dagen eerder.
Mijn tinkers stonden net achter de paddock , de poort was niet dicht en 2 pony's die bij mijn tinkers stonden vlogen naar de weiland. Een shetje was in de voor weitje gezet en kon dus niet weg , die hadden ze nog vast met een halster touw om zijn nek. Een buur PM wist niet hoe snel ze uit de paddock vandaan moesten komen en de andere 2 ( weer 2 nieuwe ) die in het voor weitje bezig waren bleven staan met de shetje in de hand .
Ik was het nu zo zat dat ik kwaad werd op de PM, vroeg weer aan hun welke pony er van hun was. Een nieuwe PM met een grote smoel zei heel vrolijk deze die ze bij hadden !! Weet jij dat zeker vroeg ik toen aan haar ? Nou ik denk toch van niet. Zei ook dat ik het sh*t beu bent met de PM en stuurde ze weg van de pony's.
De 2 die bij de shetje stonden wilde weg lopen en de shetje laten staan , moet dat shetje niet terug gezet worden bij de rest ? Dat wilde ze eerst niet doen , maar zei dat het toch moest. Ze moesten met die shetje langs mij , ze hadden de shetje in de paddock gedaan waar mijn tinkers stonden te eten. Zei nog dat ze de shetje achter de poort van de paddock moesten zetten , dat konden ze niet dus ik heb de shetje maar uit de paddock gezet.
De 2 buur PM die waren onder tussen al gevlogen , en ik heb die andere 2 eens goed toe gesproken . Eentje had er een grote smol op staan want toen ze toen ze weg fietste en riep je bent mijn moeder niet. Ik zei gelukkig niet , want anders liet ik je toch alle hoeken van de weiland zien als je niet luistert !
Onder het voeren was ik naar de weiland beheerder gegaan en heb daar ook lopen klagen ! Hij had ze ook al gezien en had mij ook gezien dat ik ze weg stuurde. Het word steeds gekker met die PM en er moet het eens van komen dat een van de pony's door de draait heen gaat. En wat dan ? Dan zit de eigenaar van de pony met een grote rekening van de DA !
Ik weet het niet hoe we de PM uit de weiland kunnen houden ? Of kan ik ( en de andere eigenaren ) de weiland beheerder erop aan spreken mocht er iets erg gebeuren van een van de pony's dat hij dan daar voor verantwoordelijk is ? Omdat hij de weiland beheerder is?
Weet iemand nog iets om dit te stoppen van de PM ? Dan hoor ik het graag !
De weilandbeheerder is toch degene die verantwoordelijk is, tenminste toch wel als hij de eigenaar van het land is en het verhuurt als verblijfplaats voor paarden/ponys. Zoiets is toch echt wel aan regels gebonden. Ik zou dit eens goed uitzoeken, als ik jou was.. Want volgens wat ik heb gehoord is de eigenaar/verhuurder van het land verantwoordelijk voor wat er op dat land gebeurd, en goede omheining wat ook nog aan bepaalde hoogte moet voldoen, en de juiste hoeveelheid stroom wat op de omheining moet staan. Maar hij kan toch ook niet zomaar jan en alleman bij paarden laten die niet van hem zijn??
Lijkt me dat je hoe dan ook een stuk strenger op moet gaan treden, voordat er iets verschrikkelijks gebeurt wat niet terug te draaien valt...