Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Murosch schreef:Ratina was toch ook een pony? Die haalde altijd zo uit na een sprong.Hugo is dat klein stevig mannetje idd, die zo met zijn schouders zat mee te drijven altijd, hele opvallende houding had die man.
Dat paard van Melliger was echt enorm, leek wel slow motion te springen en verbaasde doordat hij ondanks zijn formaat en logheid uitkwam met de sprongen en soms zelfs de barrage won, misschien staat ie nog wel op youtube.
Murosch schreef:Dat paard van Melliger was echt enorm, leek wel slow motion te springen en verbaasde doordat hij ondanks zijn formaat en logheid uitkwam met de sprongen en soms zelfs de barrage won, misschien staat ie nog wel op youtube.
rina schreef:Kwa springen was er in de 70-er/80-er jaren nog 1, een donkerbruine hengst, die ook altijd liep te bokken na de sprong. Was van een Spanjaard/Braziliaan??? Zo uit mijn hoofd. Beestje had nogal een lange naam, en ik kom er niet meer op. Iemand die het nog weet??
rina schreef:Nee het was die van Willy Melliger, Carthago![]()
![]()
Amon idd ook een begrip. net als voor mij Matador van Kyra Kirklund. Of Ahlerich van Klimke, Marzog van Anne-Grethe Jensen, Rembrandt van Uphof.
Kwa springen was er in de 70-er/80-er jaren nog 1, een donkerbruine hengst, die ook altijd liep te bokken na de sprong. Was van een Spanjaard/Braziliaan??? Zo uit mijn hoofd. Beestje had nogal een lange naam, en ik kom er niet meer op. Iemand die het nog weet??

LBLGypsyCobs schreef:Toch was dat gaaf toen, ik heb ook het idee dat je toen veel meer paardensport op tv zag.
idje schreef:Hij was eerst van Hartwich Steenken (schrijf je die naam zo?)
Toen deze verongelukte heeft Gladstone een hele poos stil gestaan.
Geen mens die er wat mee kon.
Behalve dus Hugo Simon.
Geweldig paard was dat toch, met zoveel uitstraling.
)
Lusitana schreef:Amerikaansde Volbloed... http://www.youtube.com/watch?v=yv92v6m4iOY
Jaren 60-70-80, was Nelson Pessoa bekend. Rodrigo kwam pas later in beeld. Heeft trouwens nog tegen zijn vader gesprongen.