Moeilijke keuze paard kopen, of toch laten gaan.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:36

Volgens mij heeft bijna iedereen die daar rijdt dat dilemma :') Het kan nog 5 jaar zo doorgaan en het kan volgende maand afgelopen zijn... Zolang ze er nog gewoon zijn, waarom dan al kopen? Lekker doorsparen dus en als het zo ver komt, dan nog eens alles op een rijtje zetten.... De juiste tijd is het natuurlijk nooit... Maar waarom nu kosten gaan maken terwijl je misschien nog een paar jaar gratis alles kunt hebben?

Maarja, waarom nu al een huis verkopen met verlies, terwijl je echt niet slecht woont daar. (Ken de buurt een beetje en volgens mij zit je daar best leuk?) Waarom dan niet even wachten tot de tijd wat beter is? En een baby merkt echt niet dat ie geen tuin heeft om in te spelen... Zou me daar dus zeker niet nu al druk over gaan maken.. Te koop staan kan natuurlijk, maar zou het niet verkopen met een restschuld... Zou daar ook gewoon lekker even mee wachten... Snap dat groter wonen vast leuker is (kan het me even niet voorstellen... of nouja... ik had eerst een te groot huis gehuurd en het was vooral meer schoonmaakwerk en je verzameld meer rotzooi ;) Maar voor de tuin was het geweldig :$ Paard in de achtertuin.... De rest was gewoon drama :') in Dinther was het ;)) Een tuintje is echt wel leuk en fijn... eerlijk is eerlijk, maar geen prio? (Nouja, ik denk er nu zo over.. maarja... snap dat je liever anders woont ;))

Tieneke

Re: Moeilijke keuze paard kopen, of toch laten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:51

Wat zegt je vriend er van?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:59

Ik heb alleen de eerste 2 pagina's gelezen maar het valt mij op hoeveel mensen vrij egoïstisch zijn door te zeggen, blijf toch nog even wonen waar je woont.

Als je in je relatie al dusdanig aan het nadenken bent over woongelegenheden met oog op kinderen, schuif je dat niet zo even aan de kant. Ik kan mij de twijfels van TS goed voorstellen.

Persoonlijk zou ik het aan je vriend voorleggen, wat vind hij er van. Als hij jou keuze zou steunen tja, dan kan je het proberen. Maar staat hij er niet achter, ga dan voor je relatie en laat het paard gaan. Help de eigenaren desnoods met een plekje vinden.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 01:09

Ik heb niet alles doorgelezen, maar volgens mij heb je je keuze al gemaakt.

Ik ben dan ook niet van plan om je advies te gaan geven, maar wat ik me wel afvraag, wat vind je vriend hiervan? Je zegt het zelf ook al, hij betaalt het huis/schuld, en jij gaat je geld uitgeven aan een luxe ding als een paard. Als hij daar geen probleem mee heeft dan is de keuze makkelijk gemaakt lijkt mij.
En als hij daar wel een probleem mee heeft, tsja, dan is de keuze ook al gemaakt.

Fayve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:36

Ik geloof ook heilig in ''volg je hart''. Natuurlijk moet je er wel goed over praten met je vriend, maar eerlijk gezegd denk ik dat als hij weet hoe belangrijk het voor je is hij er wel achter staat als het allemaal ook maar enigszins haalbaar is.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 13:56

Update!

Nou de spannende tijd is aangebroken..

De mensen van mijn paard hebben het voorlopig koopcontract van hun woning getekend dus de verkoop is hoogstwaarschijnlijk rond.

Gelukkig is onze situatie ook aardig wat veranderd.

We hebben ons appartement verkocht! Eindelijk :)
We wonen sinds januari in ons nieuwe huis. We zijn hierdoor al ons spaargeld kwijt. Maar we beginnen nu opnieuw met de teller op nul.

Ik wil mijn paardje dus hoe dan ook houden.
Donderdag gaan we naar een stal kijken waar ik waarschijnlijk met 2 andere stalgenootjes naar toe wil gaan.

de spannende dingen voor nu zijn.. wat gaat de vraagprijs worden? Hopelijk is deze reëel.. en op welke termijm? Ik hoop dat het nog even een half jaartje duurt voordat we definitief weg moeten zodat ik nog even een buffer op kan bouwen..

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:09

Woow super joh, wat een goede ontwikkelingen! Ik vind het onwijs stoer dat je je hart volgt. Meestal is het advies inderdaad om het niet te doen als je niet zeker weet of je het kunt opbrengen, maar in dit geval is het alternatief (markt) zo treurig dat je het net zo goed kunt proberen. Ik hoop dat jullie samen nog heel veel fijne jaren hebben!!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:12

hou je ons op de hoogte? :D erg fijn dat je je appartement verkocht hebt en je in je huisje woont!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 14:13

Ja en we kunnen wel weer flink sparen nu we in ons nieuwe huis zitten dus de verwachting is dat we binnen niet al te lange tijd weer een spaarpot hebben.

Daarnaast heb ik afgelopen jaar nogal wat wat meegemaakt waarbij mijn paard echt mijn steun en toeverlaat was.

Ik heb borstkanker gehad dus daarmee is ook de kinderwens voorlopig uitgesteld en misschien überhaupt niet meer mogelijk (ligt aan de hormoon therapie.)

Dus in een jaar tijd kan je leven er ineens heel anders uitzien..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:16

Des te meer reden om niet te laten waar je je heel erg happy bij voelt.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:18

TS; ik wilde adviseren om te laten gaan, omdat je een kinderwens hebt en je het daar ook druk genoeg mee krijgt, (misschien minder werken, dus minder inkomsten, maar wel meer geld kwijt voor kids). Maar nu ik je laatste reactie lees, denk ik, meid, het leven is maar kort en soms moet je gewoon een risico nemen. Laat je echter niet een poot uitdraaien met de koop, zorg dat je haar zo goedkoop mogelijk kunt kopen en ga heerlijk genieten van het leven! Als er toch kinderen komen, kun je altijd nog weer opnieuw naar je situatie kijken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:18

misschein moet je even alles lezen ;) dat was de situatie ene jaar gelden!

Ts wat erg dat de situatie op zo'n anier veranderd is! dan zal je nu zeker nog meer genieten van de mooie dingen!

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:54

Aangezien school altijd zo super interessant is, mij de moeite genomen om je hele topic te lezen!

Wat een ellende als je niet weet wat je nou moet doen, als je het aan de ene kant heel graag wilt, maar van de andere kant ook weer niet, omdat het weer niet eerlijk is tegenover andere (i.d.g jouw vriend).

Meid aller eerst heel veel sterkte met het herstel van de borstkanker en alles wat daar nu nog bij komt kijken! :(:)

En als 2de, gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje en het verkopen van het oude! Wat super fijn, nu hopen dat je een leuke, goede, maar zeer zeker ook een betaalbare stal kunt vinden!

Ik wens je het allerbeste toe, heel veel succes met alles en een {:} toekomst gewenst, als ik dat zo lees komt dat wel goed!

Houdt je taai en bokt staat voor je klaar!

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:39

Als eerste, wat een moeilijke periode heb jij achter de rug! Sterkte! Ik heb het hele topic gelezen, in eerste instantie had ik gezegt; niet doen. Maar ik lees dat jou situatie nu inmiddels weer is veranderd. Wat vind je vriend ervan als je haar koopt? Alles gebeurd met een reden, dus ik zou nu zeggen: Ga ervoor!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:50

olafgek schreef:
misschein moet je even alles lezen ;) dat was de situatie ene jaar gelden!

Volgens mij geef ik dat ook duidelijk aan in mijn reactie. Misschien mijn reactie beter lezen? ;)

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 21:34

Dank jullie voor de lieve reacties en adviezen.

Mijn vriend vindt het veel geld voor een hobby, maar weet en ziet oog hoe erg het mij aan mijn hart zou gaan als ze weg zou moeten dus die gunt het mij.
Dus hopelijk is de vraagprijs reëel dan ga ik absoluut voor d'r!

xDaninex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 08:54

Ik ben benieuw wat je gedaan hebt.. Hopelijk je hart gevolgd . Je kan namelijk altijd een bijrijder zoeken die mee betaald natuurlijk. Ken zat mensen die dat dol graag willen doen en vooral op een Fries!!!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 11:57

Nou voor alle mensen die zo lief met me meegeleefd hebben.

Ik heb haar officieel gekocht! Ik laat haar nog een paar maanden staan tot de overdracht van het huis van de mensen is waar ze nu staat en dan gaan we verhuizen. Dat zal ergens in augustus worden denk ik zo.

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:05

Dat is mooi nieuws. Komt je paard in de buurt van je huis te staan ?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:10

Af en toe las ik je topic even mee, maar wat fijn dat ze nu echt van jou is! Heeeel veel plezier en geluk samen!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 12:16

Dank je!
Ik heb een hele mooie pensionstal gevonden in odiliapeel. Is ongeveer even ver als waar ze nu staat alleen de andere kant op.

Stal verstegen gaan we naar toe. Ik en nog 3 andere stalgenootjes. Dus dan blijvenbonze 4 paarden ook mooi bij elkaar!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:41

Gefeliciteerd en heel veel plezier samen!!! (en ook met je vriend in jullie nieuwe huis natuurlijk,....)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:43

Ik heb ook even de moeite genomen om heel het topic te lezen (studie ontwijkend gedrag). Wat is er veel gebeurt in dat jaar zeg :(:) Hopelijk gaat het nu beter met je gezondheid!
En wat geweldig dat jullie oude appartement verkocht is en jullie alweer een poosje in jullie nieuwe huisje zitten. Dat moet een hele hoop rust geven.
Ik vind het zo tof dat je haar gekocht hebt en een goede stal gezocht hebt! Echt een eind goed al goed gevoel. Ik moest glimlachen van je laatste paar posts. :) Veel plezier en geluk gewenst!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:48

Als ik zo tussen de regels door lees is bij jou vooral het heikel punt dat ze naar de markt gaat.

Is het niet mogelijk dat jij nu zelf al een nieuw baasje voor haar gaat zoeken? Uiteindelijk zal je vanzelf merken wat je gevoel gaat doen als er bijvoorbeeld kopers komen...

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:11

Gefeliciteerd meis! Het klinkt als een nieuwe start, maar toch ook weer vertrouwd. Ik wens jullie heel veel plezier toe met zijn drietjes :)