Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Laui! schreef:Het lijkt allemaal aan de ene kant heel snel gegaan, maar aan de andere kant heb ik me er 4,5 jaar op voor kunnen bereiden. Toen werd de hoefkatrol geconstateerd. In september liep hij kreupel, dat leek heel goed te gaan na een quadrisolkuur en rust. Heel voorzichtig opgebouwd, maar nu liep hij al weer weken twijfelachtig en dat werd niet beter. Als hij struikelde liep hij 20 meter écht kreupel, dat was anders een paar pasjes licht onregelmatig. Aan de buitenkant was er niets te zien, maar van binnen zat het dus echt niet goed. Dat wist ik ook wel.
We hebben het er daarna nog eens goed over gehad, tóch een weitje voor 'm zoeken? Ik weet dat lopen zijn lust en zijn leven was, daar bloeide hij helemaal van op, hij kon zich echt doodlopen. Zo'n paard stop je niet als tweederangs grasmaaier (zo voelt dat dan voor mij) in een weitje. Dat is ook alleen maar uitstel en die heb ik al 4 jaar gehad.
Het is ook nog lang niet mooi geweest, en écht nog niet genoeg, maar het is over. Het was vreselijk naar om met een lege trailer naar huis te rijden, geen gestommel in de bochten... of hier vlakbij huis me te moeten realiseren dat hij ook niet thuis in zijn box staat te wachten. Daarna nog verplicht op een ander paard gestapt en door het bos gedwaald en ook daar: geen Jopie. Je wéét het wel, maar met voeren liep ik naar de stal en stond zijn boxdeur nog open, dat doet gewoon pijn.
Wat ik wel het mooiste compliment vond was dat een goede kennis die ook mee was (en die bij Joop gebleven is) tegen mij zei dat hij het zo goed van me vond dat ik mee was gegaan. En ik realiseer het me ook nog niet echt, dat ik nu alles zonder hem moet doen. Naar het bos, dressuren, uitmesten, voeren... 't zijn nu alleen nog maar 2 rarebieren.
Miep"]
[quote="Guinni schreef:Toen ze terug kwamen met een lege trailer, hinnikte Voltrack enthousiast naar de trailer. Toen bleef het stil in de trailer, ik zei tegen 'm: Jopie komt niet meer terug, hij is er niet meer Vollie.
Daarna toen ik met hem naar buiten liep ging hij zelf kijken of Joop nog in de trailer zat, hij keek en zag niets, draaide zich naar mij en keek me zo verdrietig aan...
Ja, hij heeft ook wel door dat zijn vriendje voorgoed is weggegaan.