Mijn mooie rooie ros is niet meer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:31

Laui en Guinni, heel veel sterkte, er valt niets te zeggen, wat jullie leed kan verzachten, enkel dat ik je sterkte wil wensen...

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:40

Vandaag toen ik thuiskwam, stonden er geen drie musketiers meer.
Alleen nog maar 2 gekke bieren, 2 schatten, maar totaal anders dan Joop...
Nu hebben we alleen nog maar bruine, geen streepie meer ertussen.
Geen vreetzak die halfonder het hek door kruipt en alles opvreet.
Geen uitbreekert meer, die ertussen uitknijpt en dan in de tuin staat.
Nee, geen Jopie meer.
Het is gewoon onvoorstelbaar, voor mijn gevoel is hij er morgen weer. En dan staat ie daar weer ongeduldig, en bedelent om aandacht. Dan is er weer een streep die in je nek blaast.
Raar, hij is echt weg.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:16

Tjees, bijna ongelofelijk...
Het was zo'n mooi paard...

Heel veel sterkte meiden! Ach gut

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 21:10

Allemaal heel erg bedankt voor de lieve reacties. Het was écht mijn maatje en stiekem een beetje meer dan dat. Ik kon met hem lezen en schrijven en dat doet nog wel het meeste pijn. Dat is namelijk bij mensen onderling ook al speciaal, maar voor een paard... moet ik mijn maatje, die mij opvrolijkte als ik verdrietig was en tegen wie ik altijd aan kon kletsen, gewoon míssen...
Ik zat vandaag op m'n werk en toen ik Sonja's reactie las moest ik heel hard slikken en gauw naar de tissues grijpen. Ik dacht nog: oh, nu moet ik niet meer verder lezen, maar ja, ik ben nou eenmaal een klein beetje eigenwijs. Zat ik daar weer met waterlanders... verder viel het allemaal wel mee, ik realiseer me denk ik gewoon nog niet dat die lege box echt helemaal leeg blijft. Maar nog meer: dat mijn Jopie wég is en ik hem niet meer kan aaien, hij niet meer m'n schoenen opeet of mijn been kriebelt... mijn mooie ventje....

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:31

Verdrietig Soms kun je zoveel voelen en zo weinig zeggen...
Heel veel sterkte met het verlies van je paardje. Ach gut

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:41

Laudine en Guinni, heel veel sterkte!

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:47

Heel veel sterkte.

Liefs,

Lisette

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:48

LIeve, lieve meiden. Ik zit hier met tranen in mijn ogen. Die Jopie. Zo verschrikkelijk geliefd.

Als ik door typ blaat ik onzin. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik weet wat hij voor jullie betekent. Dat was wel duidelijk.

Heel erg veel sterkte en heel erg veel liefs en kracht. dikke knuffel voor jullie en jullie weten als het nodig is je mailt maar.

Verdrietig

Minne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:58

Heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies
It's better to have loved and lost than to have never loved at all...

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:07

Jeetje Lau, en ook Guinni,
dit is wel erg triest.
Heel veel sterkte, in je hart is hij altijd bij je.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 10:52

Heel veel sterkte Laui, Guinni en de rest van de familie Ach gut Het zal zwaar geweest zijn om de beslissing te moeten nemen, maar zonder twijfel heb je de juiste genomen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:25

He gadver gadver gadver... wat een rot bericht meiden... maar mijn petje af dat jullie zo veel van Jopie houden (houden want houden van houdt niet op als je lieve maatje er niet meer is... ) dat jullie hem hebben kunenn laten gaan. Heel veel sterkte de komende tijd en de waterlanders gewoon lekker later stromen als ze komen hoor. Een dikke virtuele knuffel voor jullie allemaal. Ach gut

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:43

Lieve laui. Zulke dingen zijn altijd moeilijk. Ook al is het moment 'gekozen' het blijft heel moeilijk om hem zelf niet meer te zien, te voelen. Julius heeft vast op hem gewacht daarboven.

Earth bound no more, his spirit free to sour.
Roadways never ending, he’s free to explore.
To the friends he left behind remeber his smile,
And all the roads we travelled for a while.
The wind in our hair, riding without care.
Towards the next horizon, just to see whats there.
Remember his voice and perhaps his touch,
Laugh when you think of him, don’t cry to much.
Together again we someday will be,
And ride we will through eternity..

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 14:12

Laui! schreef:
Het lijkt allemaal aan de ene kant heel snel gegaan, maar aan de andere kant heb ik me er 4,5 jaar op voor kunnen bereiden. Toen werd de hoefkatrol geconstateerd. In september liep hij kreupel, dat leek heel goed te gaan na een quadrisolkuur en rust. Heel voorzichtig opgebouwd, maar nu liep hij al weer weken twijfelachtig en dat werd niet beter. Als hij struikelde liep hij 20 meter écht kreupel, dat was anders een paar pasjes licht onregelmatig. Aan de buitenkant was er niets te zien, maar van binnen zat het dus echt niet goed. Dat wist ik ook wel.
We hebben het er daarna nog eens goed over gehad, tóch een weitje voor 'm zoeken? Ik weet dat lopen zijn lust en zijn leven was, daar bloeide hij helemaal van op, hij kon zich echt doodlopen. Zo'n paard stop je niet als tweederangs grasmaaier (zo voelt dat dan voor mij) in een weitje. Dat is ook alleen maar uitstel en die heb ik al 4 jaar gehad.

Het is ook nog lang niet mooi geweest, en écht nog niet genoeg, maar het is over. Het was vreselijk naar om met een lege trailer naar huis te rijden, geen gestommel in de bochten... of hier vlakbij huis me te moeten realiseren dat hij ook niet thuis in zijn box staat te wachten. Daarna nog verplicht op een ander paard gestapt en door het bos gedwaald en ook daar: geen Jopie. Je wéét het wel, maar met voeren liep ik naar de stal en stond zijn boxdeur nog open, dat doet gewoon pijn.
Wat ik wel het mooiste compliment vond was dat een goede kennis die ook mee was (en die bij Joop gebleven is) tegen mij zei dat hij het zo goed van me vond dat ik mee was gegaan. En ik realiseer het me ook nog niet echt, dat ik nu alles zonder hem moet doen. Naar het bos, dressuren, uitmesten, voeren... 't zijn nu alleen nog maar 2 rarebieren.

Huilen Huilen Huilen

Wat oneerlijk is het toch allemaal!! Ik wou dat er iets was dat ik kon zeggen dat het weer wat beter maakte allemaal...ik zeg in ieder geval dit; heel veel sterkte, en ik weet zeker dat iedere paardenliefhebber hier op Bokt met je meeleeft meis! Ach gut

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 15:02

Ik moet ook een traantje wegpinken
Je vertelde altijd zo super over hem laui
Je hebt voor hem gekozen en niet voor je zelf
Daar zal die je dankbaar zijn

Veel sterkte Laui en Guinni

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:20

Heel veel sterkte Laui.

Ik wist niet dat het zo slecht met hem was. Ik had je verhalen over hem wel gelezen en wist dat hij door zn HKO ook eigenlijk niet meer Endurance kon lopen. Op de Tyrza-clinic bij Sjuim zag ik een vrolijk, gezond paard.

Heel veel sterkte komende tijd. De beslissing die je genomen hebt zal erg moeilijk zijn geweest, maar waarschijnlijk wel de juiste Lachen.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:07

Jeetje... echt zow ** dat zoiets kan gebeuren toen ik dat gedicht had gelezen stonden muh tranen gewoon in mijn ogen !!! echt heel veel sterkte !!!!!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:43

Sterkte!!
Ik ken Jopie niet echt goed, heb meer van Patent gelezen. Maar ik ken het gemis. Nogmaals veel sterkte.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:46

Miep"]
[quote="Guinni schreef:
Toen ze terug kwamen met een lege trailer, hinnikte Voltrack enthousiast naar de trailer. Toen bleef het stil in de trailer, ik zei tegen 'm: Jopie komt niet meer terug, hij is er niet meer Vollie.
Daarna toen ik met hem naar buiten liep ging hij zelf kijken of Joop nog in de trailer zat, hij keek en zag niets, draaide zich naar mij en keek me zo verdrietig aan...
Ja, hij heeft ook wel door dat zijn vriendje voorgoed is weggegaan.

En weer moet ik een traantje wegpinken..
Jij ook veel sterkte Guinni Ach gut
[/quote]
ja ik ook Verdrietig
war vreselijk zeg
Zo'n zielig verhaal.
Heel erg veel sterkte, allemaal.... Ach gut

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 21:15

Laui heel veel sterkte Ach gut

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 21:43

ook ik zit met tranen in me ogen... Wat een onwijs kl*te voor je zeg.. Heel veel sterkte... Heel mooi gedicht ook trouwens!! Ach gut

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:11

Laui en Guinni ik wil jullie heel veel sterkte wensen.
Tjee zeg ik schrok me rot toen ik de titel las, wist niet dat het zo slecht met hem ging. Ach gut
Gelukkig was je zo sterk dat je voor jouw Jopie het goede besluit hebt genomen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:55

Net voor het offline gaan zag ik de titel van je topic nog voorbij komen en ik dacht meteen: dat is niet goed. Ben een paar dagen niet online geweest omdat ik ziek was en heb dit dus helemaal gemist, lees het nu pas...

Lieve trouwe grote Joop. Ik zie hem nog zo voor me, vorig jaar op zijn laatste endurancewedstrijd in Katwijk. Jullie hadden zo veel plezier met z'n tweetjes. En nu is het over. De beslissing zal ontzettend moeilijk geweest zijn, maar jou kennende wel de juiste.

Laui en natuurlijk ook Guinni, heel veel sterkte met dit verlies. Het is niet de eerste keer dat jullie afscheid hebben moeten nemen van een paard en het zal vast ook niet de laatste keer zijn, maar dat maakt het verdriet er niet minder om. Ach gut

En Jopie, als je mijn schimmeltje tegenkomt daar bij de Rainbow Bridge, wil je hem dan vertellen dat ik nog elke dag aan hem denk?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:58

jeetje laui wat vreselijk om zon beslissing te moeten nemen. maar ik denk toch dat hij je dankbaar zal zijn. je zult het nog moeilijk krijgen de komende tijd. heel veel stekte!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 10:09

Heel erg veel sterkte voor jullie allemaal.