Yv_ schreef:Even een hele stomme vraag hoor, maar slacht een slager zomaar een paard met een mankement waar hij eigenlijk nog heel oud mee kan worden dan?
Als ik naar mezelf kijk.. Heb al 4 jaar geen lol meer in het rijden, heb er al ruim 2 jaar niet meer opgezeten.
Afgelopen jaar is niet al te leuk geweest: heb zonder werk gezeten vanwege crisis, (ondertussen) exvriend bleek schulden te hebben, daarbij ben ik ook weer vrijgezel geworden en heb een koophuis, een auto, een motor en een kat. Al met al is die 315 euro stalling een pittige duit in het zakje, héél pittig!
Poown heeft spat, is hij jaren geleden voor behandeld en loopt eigenlijk vrij goed (muv zn opstarten natuurlijk, maar dat is algemeen bekend), alleen de laatste paar maanden heeft-ie een beetje zitten kwakkelen, al had dat niks te maken met de spat, want de laatste keren was aan zijn voorbeen.
Ik heb een ontzettende leuke/fijne/lieve/geweldige "bijrijdster" die alle lol van de wereld met hem heeft. Ik heb geprobeerd om hem te koop te zetten, maar hij heeft teveel emotionele waarde voor me (kreeg hem van mijn opa die een jaar later overleed), ondanks dat het nu financieel en qua tijd een blok aan mijn been is.
Heb een "regeling" met mijn bijrijdster getroffen, waardoor ze nu eigenlijk een half paard heeft. Ik heb de lol al een hele poos niet meer en gezien dit al zo lang is, denk ik niet dat die ooit nog terug gaat komen.
Want toch, ook al doen we nu samsam, die 200 euro die ik maandelijks "weggooi" aan stalling, daar zou ik zoveel andere dingen mee kunnen doen in de maand!
Maar dan.. Heb gedacht om 'm te koop te zetten, maar inderdaad: straks komt-ie bij een of andere beunhaas terecht en dat wil ik niet. Heb eraan gedacht om 'm gratis weg te geven, als weidemaatje of wat dan ook, maar dan komt weer die beunhaas in mn gedachten opzetten.
En ja, ik heb er zelfs aan zitten denken om een slachthuis te bellen, maar ik kan het gewoon niet. Dat beest is gezond, hij heeft alleen zn beperking.
Dus daar zit je dan...
waarom geef je hem niet aan je bijrijdster dan?