Steeds meer 'kapotte' paarden op Boktmarkt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:32

Ik heb toen mijn pony ook via Bokt verkocht. Was een enorm braaf beestje en kreeg er ook heel veel reactie op. Uiteindelijk heeft de eerste persoon die reageerde hem ook gekocht en staat hij niet ver van mijn huis vandaan (ik rijd er geregeld langs).

Dat was ook meer toeval en ik vind het best leuk om hem af en toe nog eens te zien. Mocht ze hem willen verkopen is dat haar goed recht, het is immers haar paard. We hebben afgesproken dat ze het ons zou laten weten als ze hem ging verkopen, maar doet ze dat niet, jammer dan. Dan had ik hem maar niet moeten verkopen.

Vind het ook altijd raar dat mensen zeggen; 'Ja, je mag hem in bruikleen, jij betaalt alle kosten en na de winter krijg ik hem weer terug' (<-- Dat heb ik letterlijk gezien op de boktmarkt). Dan vraag ik me toch altijd af wie daar in zou trappen. Maargoed :')

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:32

Cayenne schreef:
_Natasja_ schreef:
Waarom voelen mensen zich eigenlijk zo op hun tenen getrapt over het feit dat een aantal van ons vindt dat je een gebrekkig paard beter kunt laten inslapen??

Zou iedereen dat doen dan zou veel paarden leed voorkomen kunnen worden.

Omdat het paard teveel vermenselijkt wordt door een groot aantal mensen. Dat is hetzelfde als 'ik laat het paard nog van haar laatste zomer genieten en dan laat ik hem in de herfst inslapen'. Een paard heeft het beseft van 'die laatste zomer' helemaal niet maar heeft die hele zomer wel pijn. Van inslapen voelt een paard weinig hoor. Liever dat als in de handel of nog maanden op een land laten verpieteren met pijn.

En er blijft gewoon een taboe rusten op inslapen.

en toch merk ik het aan mijn pony als die een verzorger heeft zonder hoop en die over inslapen spreekt. Sterker nog, de dierenarts had nog wel een idee voor haar en haar vandaag weer voor het eerst door de bak zien rennen en springen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:33

Ik zal wel heel bokt over me heen krijgen maar ik vind het wel een goed bijverschijnsel van de crisis, dat met niet meer eeuwig aanmodderd met kreupele kapotte beesten, maar er eens een definitief einde aan maakt. Een dier heeft geen toekomstbeeld, maar als ze niet meer vrijuit kunnen bewegen, of pijn hebben, of jong doelloos worden, is een snel pijnloos einde vaak het beste imo.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:33

Yv_ schreef:
Even een hele stomme vraag hoor, maar slacht een slager zomaar een paard met een mankement waar hij eigenlijk nog heel oud mee kan worden dan?

Ja hoor. Als jij je paard op de juiste manier met de juiste papierwerk naar de slachter brengt en hem mededeelt: 'dit paard is hélemaal niets mis mee, sterker nog, is Z dressuur en heel veel geld waard, alleen ik ben 'm zat want ik vind z'n kleurtje niet meer leuk', dan kan jij dat paard gewoon de worst in laten draaien.

Of denk je dat ieder schaapje, koetje, kipje ook eerst wat moet mankeren voordat die tot vlees worden verwerkt?

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:34

Mindim schreef:
Salsa schreef:
Tja voor veel mensen zijn het dure cavia's om naar te kijken. Paardenmensen en mensen paarden is kul. Vaak dat aanklooien net dieren die lijden met uitzichtloze situatie omdat het baasje geen afscheid kan nemen vind ik juist voor mensen met paarden ipv paardenmensen

Mwah, ligt er aan wat het paard heeft, een stuk paard hoeft niet te lijden vanzelf. Men noemt het al gauw stuk als je er niet meer op kan zitten, terwijl een paard zonder een ruiter dan heus nog wat kan doen.

Dan is een paard ook niet perse stuk bijvoorbeeld voor de fok. Maar je ziet er genoeg onnodig lijden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:34

Mindim schreef:
Weet ik niet hoor Cayenne, sommige paarden komen de zomer goed door en kwakkelen juist in de winter en hebben het in die periode moeilijk, terwijl het in de zomer eigenlijk goed gaat. Zie artrosepaarden. Die van mij is in de zomer een draak, terwijl dat in de winterperiode minder is, meer op stal, dekentjes om de spekkies er op te houden.

Artrosepaarden, ik weet er alles van :+ Heb zelf een paard op z'n 23ste moeten laten inslapen met artrose, dampigheid, hoefkatrolontsteking en ook moeite om spekkies erop te krijgen. Op dat moment ging hij zienderogen achteruit en de winter stond weer voor de deur. Financieel zat ik ook in een lastig pakket en het was echt een zorgenkind met regelmatig dierenartsbezoekjes en dure ijzers + stalling. Op een gegeven moment moet het dan imo gewoon genoeg zijn. Niet alleen ging hij achteruit maar ook financieel kon ik het niet meer bolwerken. Verkopen/weggeven (wie koopt zo'n paard :+ ) was al helemaal geen optie en in de winter ging hij altijd rap achteruit, dus toen heb ik hem laten inslapen. Genoeg is genoeg. Met zo'n paard ga je niet leuren (ook niet wanneer hij 10 jaar jonger was geweest).

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:35

Salsa schreef:
Onzin. Als jij je baan verliest, hypotheek moet betalen enz wat moet je dan? Medische kosten, stalling enz gaan gewoon door. Je diep in de schulden steken is geen optie lijkt me omdat je nu eenmaal een paard hebt.

Men moet zich soms afvragen ben ik nog wel de beste eigenaar voor mijn paard en wat moet mijn familie en/of gezin er voor inleveren. Ik ken gezinnen waarbij moeder een paard heeft maar waar de kinderen geen fatsoenlijke hobby, kleding, vakantie enz hebben. Maar paardlief ontbreekt het aan niks.

Vergeet niet dat jij meer van je paard houdt dan je paard van jou. Het zijn dieren en geen mensen.

Dat is dus wat ik me afvraag, want wát als dat paardje in het voorbeeld dus een gebrek heeft..
Wat doe je dan? (in mijn geval heeft-ie spat)

Edit: JoyCiej007: Ik heb totaal geen weet over hoe het eraan toe gaat bij een slachthuis, vandaar de vraag ;) :).
Ik dacht meer dat het dieren waren die er echt voor gefokt waren, denk aan koeien en kippen zeg maar.
Gezien een paard meer in categorie hobbydier valt, wist ik het niet :).
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 14-10-13 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

fokfanaat schreef:
Ik zal wel heel bokt over me heen krijgen maar ik vind het wel een goed bijverschijnsel van de crisis, dat met niet meer eeuwig aanmodderd met kreupele kapotte beesten, maar er eens een definitief einde aan maakt. Een dier heeft geen toekomstbeeld, maar als ze niet meer vrijuit kunnen bewegen, of pijn hebben, of jong doelloos worden, is een snel pijnloos einde vaak het beste imo.

Helemaal mee eens.

Sterker nog; komt er misschien eens een einde aan het gigantische overschot van paarden.
En nóg sterker: als ik de ruimte en het geld had, zou ik naar paardenmarkten gaan, daar de gígantische hoeveelheden shetten opkopen, en die allemaal de worst in laten draaien. 'opgeruimd staat netjes', dan zijn er niet meer zoveel en hoeven ze ook niet te lijden.

Snadrem

Mindim, ik denk dat lievebettina het verkeerd getypt heeft: je mag haar paard in pension nemen, en daar gaat zij dan gewoon iedere maand netjes voor betalen.

Anders snap ik de omschrijving gewoon niet, maar dat zal wel aan mij liggen.

Ik ben "blij" dat ik mijn zieke paard destijds de enige eerlijke en paardwaardige optie heb geboden: eerst zelf financieel bijna ten onder gaan om haar goed genoeg te houden ondanks dat ze ziek was en niet meer gereden kon worden, en toen ik besefte dat goed genoeg niet meer goed genoeg was voor haar, heb ik haar laten inslapen. Dat doet ontzettend veel pijn en verdriet, maar het bespaarde haar een leven van lijden.

Lara_Silver

@bello2005: aangezien je zo heerlijk realistisch bent.... Wat als je een ziek paard hebt en je het simpelweg niet meer kunt onderhouden? Wat moet je dan doen? Hem tot de dood houden terwijl je zelf schulden opstapelt of op bijstandsniveau leeft omdat je maandelijks bijna meer te betalen hebt dan binnen komt? Of is vroegtijdig inslapen (zoals ik persoonlijk zou doen in zo'n situatie) wel nog een optie?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:36

Ik heb er al meerdere laten inslapen helaas. Sommige jong, sommige ouder. Maar ik wilde niet dat ze de handel ingingen.
Ik verkoop alleen gezonde paarden, die een toekomst hebben bij een ander. Maar met een gebrek of oud niet, dan moet je je eigen verantwoordelijkheid nemen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:36

Yv_ schreef:
Salsa schreef:
Onzin. Als jij je baan verliest, hypotheek moet betalen enz wat moet je dan? Medische kosten, stalling enz gaan gewoon door. Je diep in de schulden steken is geen optie lijkt me omdat je nu eenmaal een paard hebt.

Men moet zich soms afvragen ben ik nog wel de beste eigenaar voor mijn paard en wat moet mijn familie en/of gezin er voor inleveren. Ik ken gezinnen waarbij moeder een paard heeft maar waar de kinderen geen fatsoenlijke hobby, kleding, vakantie enz hebben. Maar paardlief ontbreekt het aan niks.

Vergeet niet dat jij meer van je paard houdt dan je paard van jou. Het zijn dieren en geen mensen.

Dat is dus wat ik me afvraag, want wát als dat paardje in het voorbeeld dus een gebrek heeft..

heel eerlijk? enkeltje paardenhemel...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:37

denk inderdaad 'crisis' gebonden. Voorheen bleven die dieren tot ze ter aarde stortten bij een eigenaar. Nu zijn het opvreters en moeten ze maar iemand anders' geld opmaken omdat mensen te egoïstisch zijn om zelf de keuze te maken!

Mijn merrie wilden ze gratis hebben om haar te 'redden' van de slacht. Nooit had ik met mezelf kunnen leven als iemand haar nog een dag langer had laten lijden

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:37

Yv_ schreef:
Even een hele stomme vraag hoor, maar slacht een slager zomaar een paard met een mankement waar hij eigenlijk nog heel oud mee kan worden dan?

Als ik naar mezelf kijk.. Heb al 4 jaar geen lol meer in het rijden, heb er al ruim 2 jaar niet meer opgezeten.
Afgelopen jaar is niet al te leuk geweest: heb zonder werk gezeten vanwege crisis, (ondertussen) exvriend bleek schulden te hebben, daarbij ben ik ook weer vrijgezel geworden en heb een koophuis, een auto, een motor en een kat. Al met al is die 315 euro stalling een pittige duit in het zakje, héél pittig!

Poown heeft spat, is hij jaren geleden voor behandeld en loopt eigenlijk vrij goed (muv zn opstarten natuurlijk, maar dat is algemeen bekend), alleen de laatste paar maanden heeft-ie een beetje zitten kwakkelen, al had dat niks te maken met de spat, want de laatste keren was aan zijn voorbeen.

Ik heb een ontzettende leuke/fijne/lieve/geweldige "bijrijdster" die alle lol van de wereld met hem heeft. Ik heb geprobeerd om hem te koop te zetten, maar hij heeft teveel emotionele waarde voor me (kreeg hem van mijn opa die een jaar later overleed), ondanks dat het nu financieel en qua tijd een blok aan mijn been is.
Heb een "regeling" met mijn bijrijdster getroffen, waardoor ze nu eigenlijk een half paard heeft. Ik heb de lol al een hele poos niet meer en gezien dit al zo lang is, denk ik niet dat die ooit nog terug gaat komen.
Want toch, ook al doen we nu samsam, die 200 euro die ik maandelijks "weggooi" aan stalling, daar zou ik zoveel andere dingen mee kunnen doen in de maand!

Maar dan.. Heb gedacht om 'm te koop te zetten, maar inderdaad: straks komt-ie bij een of andere beunhaas terecht en dat wil ik niet. Heb eraan gedacht om 'm gratis weg te geven, als weidemaatje of wat dan ook, maar dan komt weer die beunhaas in mn gedachten opzetten.
En ja, ik heb er zelfs aan zitten denken om een slachthuis te bellen, maar ik kan het gewoon niet. Dat beest is gezond, hij heeft alleen zn beperking.

Dus daar zit je dan...

waarom geef je hem niet aan je bijrijdster dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:38

Cayenne schreef:
Mindim schreef:
Weet ik niet hoor Cayenne, sommige paarden komen de zomer goed door en kwakkelen juist in de winter en hebben het in die periode moeilijk, terwijl het in de zomer eigenlijk goed gaat. Zie artrosepaarden. Die van mij is in de zomer een draak, terwijl dat in de winterperiode minder is, meer op stal, dekentjes om de spekkies er op te houden.

Artrosepaarden, ik weet er alles van :+ Heb zelf een paard op z'n 23ste moeten laten inslapen met artrose, dampigheid, hoefkatrolontsteking en ook moeite om spekkies erop te krijgen. Op dat moment ging hij zienderogen achteruit en de winter stond weer voor de deur. Financieel zat ik ook in een lastig pakket en het was echt een zorgenkind met regelmatig dierenartsbezoekjes en dure ijzers + stalling. Op een gegeven moment moet het dan imo gewoon genoeg zijn. Niet alleen ging hij achteruit maar ook financieel kon ik het niet meer bolwerken. Verkopen/weggeven (wie koopt zo'n paard :+ ) was al helemaal geen optie en in de winter ging hij altijd rap achteruit, dus toen heb ik hem laten inslapen. Genoeg is genoeg. Met zo'n paard ga je niet leuren (ook niet wanneer hij 10 jaar jonger was geweest).

Nou, kijk, hier zeg je zelf ook dat ze in de winter vaak slechter worden. In de zomer vaak beter, vandaar dat men ze soms nog een zomer geeft en voor de slechte periode af laat maken.
Die van mij heeft al jaren artrose in haar voorbeen (kogel), maar zolang de goede dagen erg overheersen, laat ik niet inslapen. Ze doet het goed. Maar idd, die dieren zijn geen optie voor de handel.

@salsa, ligt er aan wat het paard heeft, als een paard onbelast prima zijn ding kan doen, maar belast niet, lijkt het me ook geen goed idee er een veulen in te stoppen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:39

Ik heb de mijne ook moeten laten gaan in mei dit jaar.
Artrose en een peesblessure. Was evt nog jaren te houden, alleen en op een klein stukje grond met pijnstilling. (pijnstilling voor artrose en klein stukje ivm haar peesblessure waarmee ze niet meer te veel mocht bewegen).
En ivm chronische bevangenheid (en door blessure weinig beweging) altijd op dieet en weinig gras....

Toen bleek dat ze niet meer de baas kon zijn over de andere pony (ze had moeite met draven) heb ik haar laten gaan.
Voor een paard maakt het niet uit of je hem nu of over 2 jaar laat gaan, maar leeft vandaag.
Zij kon niet meer een gelukkig paard zijn en dan houdt het (in mijn ogen) gewoon op.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 14-10-13 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:40

lievebettina schreef:
nee ik verkoop haar niet als verkopen kwa geld maar met een contract, een symbolische bedrag dat is geen verkoop maar soort van BRUIKLEEN. de nieuwe eigenaar word nooit geheel eigenaar maar gebruiker van het dier. dus deze heeft er totaal geen zeggenschap over, als ze hem weg(verkopen) wilt doen of wat dan ook.

Aan het contract moet je aanhouden, die heb je getekend en daarom vraag ik geen echt geld maar symbolische bedrag.

Veel mensen vragen geld voor hun dier, dan heb je idd geen zeggenschap meer als hij verkocht is.
op Deze manier wel..

dus bij mij is echt een goed tehuis belangrijk. en totaal geen geld.

maar mensen moeten verdiepen in een contract

Bruikleen moet je er ook geen 1 euro voor vragen, dan is het verkoop.
Vind het ook niet handig om de sportresultaten en die foto's erbij te zetten terwijl dit niet meer medisch verantwoord is, dat trekt toch juist de verkeerde mensen aan?
Wat mag de bruiklener er dan nog wel mee??
Ik vind het een heel ander verhaal als er een klein mankementje is en paard bijvoorbeeld niet meer voor het hogere dressuurwerk geschikt is. Maar alleen als grasmaaier? Dat is vragen om problemen tenzij je toevallig een bekende hebt met een landje waar hij kan staan.
Ik zou echt héél goed uitkijken hoor lievebettina, zeker met zo'n knap paardje!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:41

bello2005 schreef:
en ik blijf zeggen,, je kiest voor een dier tot dat de dood jullie scheidt, helaas niet iedereen houdt zoveel van zijn dieren;)

Dat kan je wel zeggen maar dat is totaal niet realistisch. Weet jij hoe je leven er over 10 jaar uit ziet? Weet jij zeker dat je altijd die baan blijft houden?

Omstandigheden kunnen veranderen waardoor mensen een hele moeilijke beslissing moeten nemen, namelijk het verkopen van hun dier. Een kat gaat vaak nog wel maar een paard kost handenvol geld en als je dat dan door omstandigheden niet meer hebt? Moet je dat paard dan maar verwaarlozen, want geen geld meer en wegdoen is geen houden van? Dat zou ik pas egoïstisch en dierenmishandeling vinden.

Een ziek paard gaat hier niet weg. Ik zou er dan voor kiezen om het dier in te laten slapen en ik zou er geen ander thuis voor zoeken. De oude pony kon ik gelukkig houden en is bij ons overleden. De Shet is er nog steeds omdat het nog kan.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:41

IHN: Heb ik aangeboden, maar ze kan de maandelijkse lasten niet alleen opbrengen.
Ik zit er momenteel aan te denken om een bijrijdster te zoeken, die "mij" overneemt als het ware. Dan wordt mn huidige bijrijdster gewoon eigenaar en heeft alles voor het zeggen. Tuig en alles krijgt ze dan in bruikleen, paard is van haar. Maarja, vind maar zo iemand, want de helft van de stalling is gewoon véél geld in deze regio.

Ik vind het héél erg lastig. Ik kan het nog betalen, maar zodra dit niet meer gaat lukken, zal ik toch een keuze gaan maken. Want mezelf in de schulden stoppen voor een beest vind ik geen optie.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:42

teveel paarden mogen geen paard meer zijn, worden op een landje gedumpt waar ze dood moeten gaan.

Houden van is loslaten, keuzes maken niet voor jezelf en zeker niet ten koste van een ander.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:45

fokfanaat schreef:

Laat dat nou precies mijn complete visie zijn en dus ook de reden waarom ik niet snap dat al die paarden op Boktmarkt staan, vandaar dit topic :+ :D

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:48

lievebettina schreef:
hoi,

mijn paard staat ook op bokt, en heeft totaal niks met de crisis te maken . Maar met mijn toekomst plannen.
ik ben nu nog maar 25 en wil graag ook een keer een gezinnetje stichten, mijn paard is 6 en afgekeurd het is niet reel dat ik denk dat ik haar der hele leven kan blijven houden. want dan zou mijn eigen leven stop worden gezet.

ik ben een sporter en heb mijn paard ook voor de sport ik probeer alles er aan te doen om ze te genezen als ze ziek zijn. ik heb het geld er voor. alleen weinig tijd om 2 paarden te houden 1 voor de sport en 1 die het niet meer kan.

Vooral het dikgedrukte gruwel ik van. JIJ wilt een gezinnetje stichten, JIJ wilt verder met je leven. Ik hoop toch van harte dat je niet - als in bovenstaande geval- een gezond en een ziek kind krijgt. Ga je die dan ook 'weggeven' omdat anders je eigen leven wordt stopgezet??

Echt, dit contract en al je eisen, sorry dat ik het zeg, maar je spoort gewoon niet helemaal....

Wij hadden een paard met spat aan één been en later aan het tweede achterbeen. Had precies hetzelfde kunnen doen: weggeven met een contract dat er niets mee mag. Maar wie doe ik daar een plezier mee? Alleen mijn eigen geweten sussen. Ons paard is toen ze 10 was ingeslapen: ze was verder kerngezond, maar er kon niets meer mee. Niet fokken, niet rijden, niets. Dan neem IK mijn verantwoordelijkheid, hoeveel verdriet het ons ook gedaan heeft. We hebben haar in laten slapen. En ben toch zo blij dat ik niet van de flauwekulverhalen heb hoeven ophangen als die jij hier allemaal neerzet. Voor je sportpaard wil je wel blijven zorgen (hoezo gezinnetje....), maar de rotte appel mag een ander voor opdraaien. Ongehoord !

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:49

Yv_ schreef:
Salsa schreef:

Edit: JoyCiej007: Ik heb totaal geen weet over hoe het eraan toe gaat bij een slachthuis, vandaar de vraag ;) :).
Ik dacht meer dat het dieren waren die er echt voor gefokt waren, denk aan koeien en kippen zeg maar.
Gezien een paard meer in categorie hobbydier valt, wist ik het niet :).

Tja lastig want ik ken je paard niet en ik ken nog wel oaarden die met spat pijnloos lekker uren kunnen bos rijden dus niet echt kapot zijn. Ik zeg niet dat je zo'n paard mits goed bruikbaar en zonder pijn niet kan verkopen maar je bent dan zeggenschap kwijt. Wellicht iets simpelere stalling die goedkoper is en betaalde bijrijder behouden. Is hij niet meer verkoopbaar wellicht met pensioen in de wei. En heeft hij pijn of zeer beperkte bewegingsmogelijkheud dan definitief afscheid nemen

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:49

Mindim schreef:
Volgens mag je 3 maal in de week een stapritje maken.

Nou, maar als dat mag is het dus ook niet zo een rare vraag van mensen....

enfin..niet dat ik er tegen ben voor paarden een beter huis te zoeken of slacht..whatever. Ik heb zelf een paard met kissing spines, een oud manegepaard en een paard met een peesblessure (die ik overigens ook voor een symbolisch bedrag gekocht heb van iemand hier op Bokt, moest naar haar terug mocht ik hem niet meer willen. Paard bleek echter gewoon overbelast te zijn en toen hij weer zijn eigen ik gevonden had kon ik hem met geen mogelijkheid meer rijden...wegens omstandigheden stond hij toen bij mijn rijinstructrice, waar hij ook gereden werd door een andere vrouw en steeds beter ging lopen. Officieel is hij nog steeds van mij, maar heb gezegd dat hij daar mag blijven staan (hier stond hij met 3 andere paarden, daar in een hele kudde en daar is hij zo gelukkig) en zij rijdt hem lekker. Ik heb geprobeerd contact te houden met de vorige eigenaresse zoals afgesproken, maar kreeg de eerste keer pas na maanden bericht terug...na het 2e bericht dat het zo goed met hem ging helemaal geen reactie meer gehad. Ook is ze nooit meer komen kijken wat ze wel zou doen. Nou, doei. Daar gaat hij dus echt niet meer heen. Het paard met ks bleek hier helemaal niet meer gereden te worden. Blijft lekker hier en met oude eigenaresse nog contact en komt ook als er iets met hem is. Zij heeft hem niet in laten slapen, maar wel degelijk veel liefde voor haar paard.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:51

manie schreef:
Voor goede paarden: fokkers, beleer & gerenormeerde handelsstallen
Voor okay paarden, waarbij te handelen valt: sporthorses
Voor recreatiepaarden: marktplaats
Voor slacht en onverkoopbare exemplaren: BOKTMARKT!!!!

Ik ben nog steeds heel blij met mijn paardje van Boktmarkt.
Hij is een super recreatiepaardje !
Zijn toch niet allemaal slacht en onverkoopbare exemplaren ... al moet je wel goed uitkijken.
Maar we hebben ons oogje nu weer laten vallen op eentje van Boktmarkt, weet alleen nog niet of het de ware zal zijn :D