Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:09

_merel_ schreef:
Ik denk dat ik de meeste kleding wel vind kunnen maar als ik dan terugdenk dat ik vroeger met mn paardrijlaarzen aan, cap op en mn zweep in mn linkerhand (omdat ik rechts fietste en links dan de "binnenhand" was) op de fiets zat, en als niemand keek ik zelfs aan "lichtrijden" deed op de fiets..... OMG!!!

En in de goede galop door de bocht. Dus buitenbeen naar achter, binnenbeen op de singel. Ben blij dat er nog meer van die freaken waren.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:12

DendroFleur schreef:
_merel_ schreef:
Ik denk dat ik de meeste kleding wel vind kunnen maar als ik dan terugdenk dat ik vroeger met mn paardrijlaarzen aan, cap op en mn zweep in mn linkerhand (omdat ik rechts fietste en links dan de "binnenhand" was) op de fiets zat, en als niemand keek ik zelfs aan "lichtrijden" deed op de fiets..... OMG!!!

En in de goede galop door de bocht. Dus buitenbeen naar achter, binnenbeen op de singel. Ben blij dat er nog meer van die freaken waren.

Jup, hier nog één. En de verkeersdrempels waren hindernissen waar je dan in verlichte zit overheen moest 'springen'.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:16

Hahaha ik lig hier helemaal in een kreuk wat vinden jullievtrouwens van de nepbonte zadelvormige beige sjabrakken uit de 70-80er jaren meestal al snel met van die harde aangekoekte klonten brrr

Anoniem

Re: Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:18

In een kreuk liggen. :')

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:19

DendroFleur schreef:
_merel_ schreef:

En dan heel hard op je muil vallen omdat je zweepje tussen de spaken belandde... :+ :o

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:23

Of... met je armen in je zij jezelf aansporen. :j

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:28

Tja je moet wat als kind om de verveling een halt toe te roepen

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:28

Haha nou dat op de fiets heb ik nooit gedaan... Maar wel gespeeld dat ik zelf een paard was :')

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:29

Uren doorgebracht op een muurtje van een meter hoog wat naast het stoepje van de voordeur stond. Met een in zadelvorm geknipt stuk schuimrubber en een touwtje als teugels. Maar stiekem wel een hoop van geleerd!!! Alles wat er in de les niet goed ging qua houding en hulpen trainde ik op mijn bakstenen paard.

Wat kleding betreft: heb een hekel aan blingbling en bij elkaar passende setjes. Ik rij in spijkerbroek, oud shirt en westernlaarzen (rij ook western)

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:34

Ik begrijp nooit zo goed hoe sommige mensen kreuk- en vlekvrij keurig op een blinkend paard kunnen zitten. En inderdaad in setjes.
Ik poets ponykind ook altijd netjes maar meestal zitten mijn schone kleren binnen 3 seconden onder kwijl of wat dan ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:36

Zo'n lelijke verstelbare casco cap vind ik ook echt te erg trouwens. Bah :=

Afbeelding

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:38

Ginger0410 schreef:
Ik begrijp nooit zo goed hoe sommige mensen kreuk- en vlekvrij keurig op een blinkend paard kunnen zitten. En inderdaad in setjes.
Ik poets ponykind ook altijd netjes maar meestal zitten mijn schone kleren binnen 3 seconden onder kwijl of wat dan ook :)

Dat begrijp ik ook niet ik heb ook een paard die altijd zijn vieze neus en kwijl aan mij afsmeerd :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:42

Blinkend paard.. check. Schone kleding.. Nee :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:43

Al smeert mijn paard niks aan me af, ik kom altijd vies van het paard, áltijd. Of ik stap af en loop ergens tegenop waardoor ik een gat in mijn broek hem.

Ik vind overigens die ribbelbroeken echt afschuwelijk, of inderdaad te veel glitters. Heb ook een glitter frontriem en laarzen met een beetje glitter en lak, maar dat is ook gelijk goed hoor!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:43

Kirsha schreef:
Ludique96 schreef:
Van die vuilniszak kleding :') Die lelijke glimmende jassen.... Wat nu heel erg in is. Dat vind ik niet kunnen

Maar die kunnen als dagelijkse kleding ook niet :=

Ja idd haha

diiamondds_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:44

Wat ik vooral dom vind is dat de meisjes op mijn manege allemaal hun t-shirt in hun broek steken.
Ik vind het eerlijk gezegd niet uitzien. :roll:

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:46

diiamondds_ schreef:
Wat ik vooral dom vind is dat de meisjes op mijn manege allemaal hun t-shirt in hun broek steken.
Ik vind het eerlijk gezegd niet uitzien. :roll:

Ik doe dat ook als ik geen singelet eronder heb :P

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:51

Ik vind een ruiteroutfit te paard zonder cap echt niet meer kunnen.

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:55

Die verstelbare casco caps, ribbroeken, die glimmende stoffen die je nu hebt (jassen e.d.) en gaten in je rijbroek.

Ik was vandaag ook wezen kijken op een wedstrijd en daar reed iemand met van die goedkope welkoop rijlaarzen. Dat vind ik dus weer niks :') als je een dressuurwedstrijd bent, hoor je naar mijn mening ook een beetje kwaliteit qua laarzen aan te hebben. Vooral als je je te goed voelt voor de rest op het terrein, maar dat is mijn mening natuurlijk!

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:56

DendroFleur schreef:
Ik vind het blingbling soms te ver gaan. Een beetje is leuk maar tegenwoordig moet het er overal op zitten. Dan hebben ze een blinkend grijs jasje, laklaazen en cap, laarzen, spoorriempjes, hoofdstel met bling. Misschien een idee om elastiekjes te maken met een diamantje erop haha
Het moet bij mij praktisch zijn en een leuk setje voor een clinic op wedstrijdsetje is leuk. Maar soms is het net een modeshow en dan denk ik wel eens of het om het paardrijden gaat of om gezien te worden.

Bestaan al, ringetjes voor om de knotjes heen te doen met diamanten steentjes, heb ze op HE zien liggen! :')

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:59

Lipydo schreef:

Nee hoor gewoon met je vuisten op je dijbenen slaan :')
En natuurlijk een stokje of zweep om je paard aan te sporen waar je dus een hele rode bil van krijgt :=
We hadden zelfs rubbertjes die we in onze mond staken .
Ohja we sprongen parcours , deden ZZZ dressuur , liepen voor de (bolder)kar. ( we hadden zelfs een tuig gemaakt) deden VD , longeren etc.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 01:00

Lipydo schreef:

Ik deed een zo'n rubber springtouw aan mijn stuur en stuurde met die teugels :D

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 01:06

IKbenEllen schreef:
Lipydo schreef:

Ik deed een zo'n rubber springtouw aan mijn stuur en stuurde met die teugels :D

Ik met strotouwtjes :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 01:24

Alles dat matcht en dan bedoel ik dus ook die lelijke, plastic roze hoofdstellen, matchende roze laarzen, bodywarmer enz. Een explosie van wat is hier gebeurd? Als je 10 bent kan dat nog maar als je toch al richting twintig gaat kan ik je niet serieus nemen.
Zo ook die overdreven bling, je gaat paardrijden hoor? Wat moet je in godsnaam met een veel te dure cap vol nep diamantjes? De spullen zouden gewoon niet zo belangrijk moeten zijn. Ik snap dat je bv een leuke pad wilt onder een zadel en af en toe wilt afwisselen maar het blijft rijden en niet een keuring lopen in de vorm van een rijles ofzo? Vind het soms een beetje onnozel.

Maar ik ben een nuchtere western ruiter dus kan aan mij liggen :+

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 01:44

_merel_ schreef:

Hahaha dat deed ik ook altijd! Maakte me niks uit of iemand keek! En drempels waren hindernissen en ging ik in verlichte zit op mijn stalen ros :+
Ik zie kindertjes dat nooit meer doen, jammer. Ik had ook zo'n cap met een kin-kuipje heeeeel charmant.

Ik vind eigenlijk paardrijsokken sowieso nutteloos, maar in de winter heerlijk. Ik vind mannen met gekleurde ruitjessokken en sportschoenen of rijschoenen er onder echt pure wansmaak.