Shetlander aanschaffen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:45

vivianxkuss schreef:
Ik wil niet bot doen, maar ik vind dat een goed begin van verantwoordelijkheid, beantwoorden van de vragen die gesteld worden is. *\o/*

Nou als mensen achterlijke vragen gaan stellen?
Of het beterweten.. moet je niet eens ingaan op hun?
Verantwoording is dingen op jezelf nemen.. dingen zelf doen.. en het regelen :)
Vragen stellen hoort daar niet in thuis <<)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:11

Viktor238 schreef:
tabaflab schreef:
Ik weet voor in Noord-Holland een hoefsmid die het voor iets van 20 euro doet bij shets.

Heel leuk dat je het opneemt voor TS, maar met €20,- voor de hoefsmid gata ze het nog steeds niet redden...

Misschien moet je zelf ook een beetje dimmen hoor ;)[/quote]

>;)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:14

@Viktor
Tja ze geeft alleen een tipaan TS, en dan reageer je zo bot..
+:)+ vandaar..

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:15

:)

tabaflab

Re: Shetlander aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:54

Is TS eigenlijk nog wel online in dit topic? :+

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:33

BobbieLover schreef:
@Viktor

Ik vertel dat TS het ook dan niet zou redden. Voor het geval ze er eentej koopt omdat de hoefsmid minder duur is.

Confiance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:35

capopjekop schreef:
Je weet toch niet of de ts geen verzorgpony's etc heeft gehad? Ze plaatst hem dan heel verstandig op een stal. Ik neem aan dat daar meer ervaren paardenmensen lopen waar ze met vragen terecht kan. Plus daarbij, niet iedere 11 jarige is hetzelfde. Ik was 10 toen ik mijn pony kreeg en regelde ook alles zelf van de smid tot de dierenarts tot hooi. Mijn ouders betaalde alleen maar. Dus onverstandig op die leeftijd alles zelf regelen ja, maar met begeleiding is het prima te doen. Onverantwoordelijk gaat me een stap te ver.

Ha! Hier gaat je dus de fout in, TS haar ouders betalen alleen de stalling.
Voor derest zoals Voer,Tandarts,Veearts,Hoefsmid,Hooi,Tuig moet TS dus zelf regelen en betalen.
Dit is het punt waar zij verantwoordelijk moet zijn voor haar dier en als zij dit dus niet kan betalen en ouders misschien niet willen inspringen heeft TS een groot probleem.
Inderdaad wij kunnen niet oordelen vanaf een beeldscherm maar TS vraagt tips en hulp die wij dus geven :o

Niet om je af te katten TS maar ik denk dat het beter is dat je nog een paar jaartjes wacht met een eigen pony aangezien je niet genoeg geld hebt voor voer,tuig,tandarts,veearts,hoefsmid etc. :(:)
Waarom zet je eerst niet alles op een rijtje en bespreek je met je ouders.
En stel jezelf de vragen:
- Heb je genoeg geld om voor me pony te zorgen aangezien jouw ouders alleen stalling betalen en derest ik zelf moet betalen?
- Gaan jouw ouders inspringen als je net niet genoeg geld hebt voor weet ik veel wat?
- Wat als jouw pony ziek word en de kosten hoog oplopen, wat ga je dan doen?

Ik wil ook graag dat je een shet krijgt maar de vraag is of je dit kan betalen.
Een shetlander kopen is makkelijk, onderhoudskosten is een ander verhaal <<)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:37

Dat had ik begrepen. Een post eerder heb ik al aangegeven dat het alleen kan als de ouders meer meebetalen en bijvoorbeeld alle dierenartskosten op zich nemen. Het ging er in mijn voorbeeld alleen om dat niet iedere 11 jarige die een pony krijgt onverantwoord bezig is.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:39

Viktor238 schreef:
BobbieLover schreef:
@Viktor

Ik vertel dat TS het ook dan niet zou redden. Voor het geval ze er eentej koopt omdat de hoefsmid minder duur is.

Dat kan je alleen ook ander zeggen etc

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:40

Noem eens een voorbeeld

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:41

Jongens los dat even per pb op. Jullie gaan nu wel heel erg offtopic :)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:41

Viktor238 schreef:
Noem eens een voorbeeld

Vond het gewoon kattig overkomen etc.
Maar zo zou je het wel niet bedoelen :)

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:50

TS, dat gaat je niet lukken. Jij verdient dus 25 euro per maand, met nog af en toe 10 euro. Aller eerst kosten de tuig, halsters, borstels etc. veel geld. Bij elkaar zoiets van 300 euro als je alles hebt. Daarbij de hoefsmid, moet 1x komen in de 4 maanden(minimaal) en daar moet je zeker 2 à 3 maanden voor sparen. Al je geld kwijt. Tegelijk komt de DA. Die is misschien iets duurder. :$

Dan het voer, per maand ben je alles meteen kwijt. Daar boven op komt als je pony ernstig ziek is, je misschien niets voor hem kan doen. :x Zijn je ouders bereid mee te betalen als je in geld nood zit? Als jij dit wilt redden, wordt het moeilijk en heb je de slechtste spullen voor je pony, dat verdient hij niet. Toch? <<)

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:53

Ts, valt hooi ook onder de huur? Want met 25 euro per maand, kom je al een heel eind. Bekappen kan bij een shetlander vaak om de 12wk. Tandarts is meestal slechts om de twee jaar nodig. Tenzij je een hele jonge, of juist bejaarde shetlander heb. Enting is vaak twee keer per jaar, soms één keer. Ligt er aan of je ok bijv. Rhino wilt laten enten. Bijvoeding is meestal niet nodig. Ik praat dan wel over een gezonde shet. Je zou kunnen vragen aan je ouders of ze bijspringen als hij ziek wordt. Het enige waar ik terughoudend van wordt, is het feit dat je snel te groot bent voor een shetlander.... En een grotere pony kopen, brengt ook hogere kosten met zich mee. Als je 15 bent, kun je wat meer gaan werken, verdien je ook iets meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:37

vuurneon schreef:
vivianxkuss schreef:
Ik wil niet bot doen, maar ik vind dat een goed begin van verantwoordelijkheid, beantwoorden van de vragen die gesteld worden is. *\o/*

Waarom?
Ik heb altijd meegekregen; vragen stellen staat vrij, maar men is niet verplicht tot antwoorden. Wat dat met verantwoordelijkheid te maken heeft?
Er is maar 1 vraag van belang voor de ts en dat is aan haar ouders :)

Als je een forum opent waarbij je hulp vraagt en vragen stelt, is het handig om ook vragen van anderen te beantwoorden, zodat ze je verder kunnen helpen. ==> Als je een shetlander koop, kan je hem toch ook niet paar dagen laten staan zonder aandacht te schenken?

NienkeSerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:01

Houd er ook rekening mee dat prijzen zouden kunnen stijgen (zoals met de btw verhoging laatst bijvoorbeeld). Het is niets als je paard weg moet later omdat alles duurder wordt. Ook middeltjes als vliegenspray gaan hier erg hard en zijn al vrij prijzig.

Wel goed dat je het eerst hier vraagt hoor :) en op een dag komt je droom vast uit :)!

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:24

mischien red je het in het begin nog wel, maar later niet meer. in een korte tijd raak je vast al gehecht aan een shet, en dan moet je hem wegdoen??? ik zou gewoon nog even wachten, je kunt beter eerst sparen. ik heb eigenlijk precies hetzelfde probleem, maar ik heb dan wel het geluk dat ik er een met mijn vriendin wil kopen, dus de prijzen worden altijd de helft, en ik hoef dan ook niet zelf DA, HS, TA te betalen, dat betalen mijn ouders(wat ook al de helft is). maar dan nog wacht ik toch nog maar even met alles.

Pascalle_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 19:18

Iedereen, heel erg bedankt voor de tips. Zoals een aantal al zeiden, ' Als je ouders bijspringen, dan lukt het wel ' Ik ga het aan ze vragen! En wie weet! :D

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:23

Heel erg leuk, een eigen shetlander :D
Maar het kost allemaal wel erg veel.
Persoonlijk zou ik aan je ouders vragen of ze ook geld over hebben (ipv die 100 euro/maand stalgeld) voor een pony in halve stal.
Dan zou ik zo beginnen.
Je deelt dan een pony met iemand anders en deelt het stalgeld.
Zo kan je toch een beetje het idee hebben van een "eigen" vaste pony, en kan je op de koop toe sparen voor je eigen pony later.
25 euro per maand is erg weinig, moest er zich onverwacht iets voordoen, dan ben je gelijk helemaal blut.
Zou natuurlijk jammer en dieronvriendelijk zijn als je je pony straks bv de dierenarts moet ontzeggen omdat je het niet kan betalen.
Maar een pony delen lijkt me alvast een leuk begin :D

Pascalle_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 19:26

iedereen zegt zoek eerst een lease pony, hoe dan? op bokt en mp zie ik niks in mijn buurt..

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:34

Maak je ook geen kans om op de stal waar je je pony zou stallen een pony te vinden die in aanmerking komt ?
Misschien dat er iemand heel blij is als de helft van zijn stalgeld betaald wordt ?
Ik zeg maar iets.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:38

Ten eerste: er zijn hier al zo veel topics over, gebruik de zoekfunctie.
Ten tweede: nee, dat gaat je niet lukken en wat is er mis met een verzorgshettie, je kan er mee rijden, poetsen, knuffelen en bovendien hoef je het stalgeld,voer enz niet te betalen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:41

Een pony delen lijkt me juist geen strak plan. Komt geheid ruzie van, het is eerder uitzondering als het goed gaat. Zeker op die leeftijd.

horsedreamxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:58

Ik vind dat het wel kan als haar ouders willen helpen.
TS is nog jong, die ouders weten heus wel dat ze bij zullen moeten springen.
Ik snap echt niet wat er dan zo moeilijk aan is om blij voor haar te zijn, als ze alles alleen zou moeten doen, oke, dan is het niet echt realistisch nee. Maar die ouders zullen wel weten waar ze aan beginnen.

Met leasen raak je ook veel geld kwijt per maand, kun je beter nog even doorsparen TS, tot je echt genoeg geld hebt voor een eigen paardje (Als je ouders dus niet mee willen werken met de kosten)

Ik hoop dat het je lukt!

x Demi

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:02

horsedreamxo schreef:
Ik vind dat het wel kan als haar ouders willen helpen.
TS is nog jong, die ouders weten heus wel dat ze bij zullen moeten springen.
Ik snap echt niet wat er dan zo moeilijk aan is om blij voor haar te zijn, als ze alles alleen zou moeten doen, oke, dan is het niet echt realistisch nee. Maar die ouders zullen wel weten waar ze aan beginnen.

Met leasen raak je ook veel geld kwijt per maand, kun je beter nog even doorsparen TS, tot je echt genoeg geld hebt voor een eigen paardje (Als je ouders dus niet mee willen werken met de kosten)

Ik hoop dat het je lukt!

x Demi

Niet om het een of ander hoor, maar TS schreef vandaag nog dat ze het ging vragen. Dus het lijkt mij dat er nog helemaal niets bekend is over wat haar ouders eventueel gaan betalen. Ze schreef wel eerst dat haar ouders de stalling betalen, misschien doen ze dat ook wel maar het kan ook zijn dat ze keihard nee zeggen. En verder vraagt ze of ze het redt met het geld waar ze in de OP over praat, en daar geven mensen antwoord op ;)