De afvalrace voor Angel is begonnen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: De afvalrace voor Angel is begonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:57

En anders toch je zadel aan laten passen en over een tijdje weer?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:11

Kun je niet lekker met haar gaan wandelen als afwisseling op het longeren? Lang stappen is ook erg goed voor het afvallen! Werkt beter dan draven :j.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 19:33

Handige site! Heb hem goed doorgelezen maar ik zou dan idd een les moeten hebben.. Want als ik hier alleen mee ga 'klooien' dan heb ik dadelijk nog meer problemen.

Ik ga denk ik toch maar mijn zadelmaker bellen zodat hij het zadel aan komt passen. Als ze weer op een normaal gewicht is komt hij dan maar nog een keer. Dan kan ik tenminste weer onder het zadel aan de slag en ook weer lessen nemen...

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:40

M_hartje_M schreef:
Handige site! Heb hem goed doorgelezen maar ik zou dan idd een les moeten hebben.. Want als ik hier alleen mee ga 'klooien' dan heb ik dadelijk nog meer problemen.

Ik ga denk ik toch maar mijn zadelmaker bellen zodat hij het zadel aan komt passen. Als ze weer op een normaal gewicht is komt hij dan maar nog een keer. Dan kan ik tenminste weer onder het zadel aan de slag en ook weer lessen nemen...

gaat helemaal goed komen, misschien willen je ouders het een keer sponseren als je ze lief aan kijkt?
gaat er zo vanaf!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:45

Misschien heb ik er over heen gelezen hoor, maar heb je al eens overwogen om met haar te gaan fietsen? Dan kan ze mooi onbelast aan het werk, sterker worden en tegelijk wat afvallen. Ook lange stukken wandelen is erg goed voor haar!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 19:45

Nee mijn ouders gaan me niet sponseren :) Ze vinden de osteo en dergelijke een beetje onzin.. Zij denken gewoon dat het aan mij ligt en dat ik meer moet rijden. Het zijn geen echte paarden mensen en ik kan ze dat ook niet kwalijk nemen. Ik wou een paard dus ik draai ook voor die kosten op.. Dat is tenminste wel zo eerlijk :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 20:18

Zadel wordt komende week aangepast en kort erna pak ik al meteen een les *\o/* Ik ben super benieuwd hoe het zal gaan...

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:59

M_hartje_M schreef:
Zadel wordt komende week aangepast en kort erna pak ik al meteen een les *\o/* Ik ben super benieuwd hoe het zal gaan...

gaaaf!
ben benieuwd!

Boraaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:43

nouja het is iig een supermooie haf!!! en te dik vind ik idd ook moeilijk te zien :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:48

Super! Goeie oplossing zo!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 19:39

Begin er nu toch sterk over te denken een boomloos western zadel aan te schaffen. Voor erbij dan wel.. aangezien mn bijrijder gewoon graag in het dressuurzadel rijdt en ik voor dressuurtrainingen ook graag in dat zadel rij. Voor buitenritten zou een boomloos zadel ideaal zijn. De barefoot arizona of nevada vind ik erg mooi!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:44

Tweedehands zijn die zadels prima te betalen dus ik zeg doen!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:22

M_hartje_M schreef:
Haha die arme Natif!

En nee, niet Angel van bokker Shinedown haha, die ken ik ook :D

Hihi! Mijn 'dikzak' is eindelijk op goed gewicht in de zomer. Ze staat op een kale wei met smorgens en savonds hooi en af en toe brood/appels/wortels.

Nu ga ik even de rest van je topic aflezen :D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 17:06

UPDATE

Het gaat super met het afvallen *\o/* ! Haar billen worden al smaller en haar ronde buik ook! Het zadel is trouwens ook al aangepast en vandaag heb ik weer gereden. Het was weer eventjes wennen haha.. Maar het ging best wel lekker. Heb niet te lang gereden maar vanaf volgende week kan ik weer echt flink aan de bak! Moet helaas veel werken en in het weekend ben ik nooit thuis.

Ik heb helaas geen foto gemaakt, ben ik vergeten! Maar die probeer ik morgenochtend te maken :)

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:35

M_hartje_M schreef:
UPDATE

Het gaat super met het afvallen *\o/* ! Haar billen worden al smaller en haar ronde buik ook! Het zadel is trouwens ook al aangepast en vandaag heb ik weer gereden. Het was weer eventjes wennen haha.. Maar het ging best wel lekker. Heb niet te lang gereden maar vanaf volgende week kan ik weer echt flink aan de bak! Moet helaas veel werken en in het weekend ben ik nooit thuis.

Ik heb helaas geen foto gemaakt, ben ik vergeten! Maar die probeer ik morgenochtend te maken :)

fotoooo!

helemaal super zie ook graag foto's van jullie onder zadel! *\o/*

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:45

Heb je haar nu alleen op muesli staan? Hier staat de haflinger ook alleen op muesli, en zelfs dat niet altijd. In combinatie met onbeperkt (of tenminste genoeg) ruwvoer is het bij ons ruim genoeg, zelfs als we vaak rijden en trainen.
Succes! Fijn dat er een goede update is

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 18:49

Ze krijgt voor de ochtend en avond nu een handje muesli. Enkel voor het idee dat ze wat te eten krijgt! Verder krijgt ze wel nog 2 x per dag hooi en als eens 1 dag geen weidegang is dan gewoon 3 x per dag hooi.

Ze doet het hier prima op. Ook tijdens het rijden was ze er vandaag gewoon lekker bij! Ik was echt tevreden *\o/*

Ik denk alleen wel dat het een goed idee is als ik eens iemand lekker haar rug los laat maken.. Dat zou denk ik al heel wat doen voor haar!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 14:41

UPDATE MET FOTO'S

Afbeelding
Voorkant is een stuk smaller

Afbeelding
zijkant

Afbeelding
Billen, sorry kreeg hem niet gedraaid

hondenpoott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:49

Ziet er goed uit :]

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:53

Ziet er goed uit... je doet erg je best ervoor, Nu lekker aan het werk zetten, dan komt het best wel goed

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 14:53

Ja dat is idd het volgende. Spieren kweken!

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:03

Je bent goed op weg! Je ziet al echt verschil, knap hoor. Je ziet toch vaak (helaas) dat eigenaren het tevergeefs proberen en het paard rustig met obesitas laten rondlopen.

Ik vind het overigens wel bijzonder schokkend dat veel mensen in dit topic jouw paard als 'normaal gewicht' beschouwen. Dat zegt wel iets over de graadmeters van tegenwoordig, in Nederland zijn zoveel paarden te dik dat mensen niet eens meer weten hoe een paard met normaal gewicht eruit hoort te zien...

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 15:06

Ik ben blij dat ze zo snel is afgevallen. Maar dat komt wel doordat mijn staleigenaar maar 2 paarden te voeren heeft (die van mij en die van haarzelf) en dus heel precies met het voeren kan zijn. Alles is gelukkig ook bespreekbaar en daar ben ik heel blij om!

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:50

Piera schreef:
Je bent goed op weg! Je ziet al echt verschil, knap hoor. Je ziet toch vaak (helaas) dat eigenaren het tevergeefs proberen en het paard rustig met obesitas laten rondlopen.

Ik vind het overigens wel bijzonder schokkend dat veel mensen in dit topic jouw paard als 'normaal gewicht' beschouwen. Dat zegt wel iets over de graadmeters van tegenwoordig, in Nederland zijn zoveel paarden te dik dat mensen niet eens meer weten hoe een paard met normaal gewicht eruit hoort te zien...

Maar dat is toch ook zo bij de mensen zelf? Hoe vaak hoor je wel niet op de radio of tv dat de Nederlandse bevolking steeds zwaarder word.

Je paardje ziet er al beter uit. Ga zo door!
Ik ga even mee lezen. Die van mij mag ook wel een paar kilo (lees veel!) afvallen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:05

M_hartje_M schreef:
Die is inderdaad dik en hard maar dat komt ook deels omdat ze zomereczeem heeft geloof ik!

Een graasmasker zou ik moeten bestellen. Ze staat momenteel op een korte wei, mag ze dan wel zonder graasmasker? Ze gaan pas over 2 weken terug naar een volle wei, dan wil ik wel een graasmasker hebben natuurlijk

Dik en hard is echt niet wat je wilt inderdaad, dat is gevaarlijk. Een hals is namelijk ook dik en hard bij zaken als insulineresistentie en bij hoefbevangenheid of een paard dat daar dicht tegen aan zit.
Geef je haar al magnesium, want daarmee help je haar erg met de vet- en suikerhuishouding! Dus daarmee help je haar afvallen dan wel slanker worden.
Verder valt me op dat ze geen kuiltjes boven haar ogen heeft. Heb je evt nog een close up van haar gezicht en haar ogen?
Dit vraag ik omdat je ook nog aangeeft dat ze geschoren was omdat ze zo slecht door haar vacht heen kwam.

Hoe gaat het nu met het rijden sinds het zadel is aangepast? En heb je haar al extra kunnen laten werken aan de longeerlijn?