Hihi grappige paarden allemaal!
Als de mijne heeft gedronken dan laat hij soms nog een tijdje water in z'n mond zitten en houdt zijn tong tussen zijn tanden en lippen, en hij loopt dan rond met z'n tong uit z'n mond. Als hij zijn tong weer naar binnen doet laat hij het restje water uit zijn mond vallen.
Laatst gingen we zwemmen en deed hij zijn neus onder water en ging toen hard uitblazen zodat er bellen ontstonden, ik dacht "huh zie ik dat goed?!" Hij deed het nog een keer, en jahoor weer bellen blazen.
Hij heeft de gewoonte dat hij zo graag en diep mogelijk door het hoge gras wilt lopen, als hij hoog gras ziet dan duikt hij er er serieus in. Hij loopt ook graag dwars door bosjes heen... Laatst hadden we een grote wilgentak in het land gelegd, alle paarden gaan rustig eten en dan zie je hem als enige druk door die takken bonjouren en staat alles plat te stampen.
Als hij iets stouts van plan is en hij weet dat het niet mag dan spant hij zijn neus en bovenlip aan en zie je een soort spiersamentrekking bij zijn neus, dan weet je al hoe laat t is. En hij bijt bij andere paarden in hun billen, als hij weet dat ze niks terug kunnen doen, bijv als ze vast staan of mee wandelen aan de hand.
En als ik met hem wandel dan houdt hij ook graag zijn eigen touwtje vast.
Laatst bijgewerkt door fjordlinka op 24-06-13 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt