Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:39

Leorah schreef:
Ik heb serieus nog nooit wat moois aan een (s)tinker ontdekt.. grof hoofd, veeeeel haar, absoluut niet mijn smaak qua aftekening.. nehh..

snap dat sommige mensen niet van tinkers houden maar die van mij heeft heel weinig aftekeningen en grof hoofd veld ook wel mee ( als je het haar weg denkt)
Afbeelding

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:40

JustHorez schreef:
Zo'n topic is eerder voor bij gekomen en ik vind het geen handig topic de mening verschilt en ik zie hier ergens ik heb niks met dravers ik heb een draver en ik denk dan dat is niet zo maar menig verschillend ik iedereen heeft een andere mening en ik denk dat dit niet goed afloopt dat iemand zich gekwetst voelt of iets anders of reageert dat is helemaal niet zo en dat zijn geen leuke rassen ik zeg mij menig niet maar ik zeg wel 2 dingen ik vind warmbloeden leuker als koudbloeden en als 2e kan je zo'n topic niet sluiten of is dat een dom idee

Dit is een topic waar mensen hun mening kunnen geven en over smaak valt niet te twisten. Niemand hoeft zich aangevallen te voelen door de mening van een ander. Ik heb al een paar keer reacties voorbij zien komen over 'lompe Tinkers' en daar voel ik me ook niet door aangevallen, zelfs al is dat 'lomp' lang niet altijd waar. Als iedereen elkaars mening respecteert kan dit topic m.i. prima. Natuurlijk zijn er per paard uitzonderingen, maar mensen kunnen best een bepaalde voorkeur voor een bepaald ras hebben. Of juist niet.

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:40

kwpn'ers arabieren friezen en welshponys

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:42

M_D_H schreef:
Kirsha schreef:
Sowieso zijn er verschillende types die echt niet allemaal evenveel haar hebben. Zoek maar eens een Scudder op :D Niet dat je die nou op elke hoek van de straat tegenkomt, maar het gaat om het idee.

Klopt, maar de scudder wordt niet meer in het nsvt opgenomen hé ;)

Ik weet het, maar het was even een voorbeeld om aan te geven dat ze niet allemaal lomp en grof en behaard zijn, er zit verschil tussen :D Maar, dat geldt natuurlijk voor ieder ras. Niet alleen voor Tinkers.

Kaatastrof

Re: Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:48

Jammer dat Tinkers niet echt gewaardeerd worden hier, gelukkig zijn er genoeg mensen die dat gewoon wel doen. Ik moet toegeven, je bent er voor of niet, maar ik heb hier vrienden met 'sportpaarden' die graag eens een rondje op haar rondhobbelen ;)

Ik sta eigenlijk echt open voor veel, ik trek van geen enkel ras echt mijn neus op. Ik vind het karakter gewoon veel belangrijker. Zo vind ik friezen erg mooi qua uiterlijk, maar gewoon niéts voor mij, veel te groot en met dat hoofd altijd de lucht in.. Warmbloeden, tja. Ik heb altijd leren rijden op voornamelijk koudbloeden en pony's, wel zo enkele keren op een KWPN'er of New Forest gezeten. De KWPN'er was me véél te groot, terwijl ik de New Forest wel echt nog fijn vond om mee te rijden :) Hangt puur van paard tot paard af, de één vind ik leuker dan de ander.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:55

Nouja, ik trek er ook niet echt mijn neus voor op, maar ik vind veel warmbloeden gewoon niet zo leuk. Er zitten vast wel heel leuke paarden tussen hoor, maar ik ben meer van de koudbloeden. En dan meer het formaat E-pony, zo rond de 1.50 vind ik wel een mooie maat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:56

fjorden. tinkers. shires. alle trekpaarden. dravers.

(wat ik wel leuk vind; welsh pony [a t/m c], dartmoor, shetlander, paint, quarters, appaloosa)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:00

- friezen

Ze passen totaal niet bij mijn karakter en bouw. Ze zijn zo koel in het hoofd, en alle friezen die ik tot nu ken botste ik alleen maar verschrikkelijk mee :n Ook hun bouw past niet bij mij qua rijden.

- Haflingers

Ik weet niet, ik heb er geen reden voor maar het botst ook verschrikkelijk, sommige vind ik wel leuk, maar de meeste vind ik gewoon niets aan :n

Overigens ben ik zelf juist van de fijn gebouwde paarden, arabieren, nrps, fijn gebouwde kwpners, welshjes, dat is meer mijn type. :j

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:05

Hetzelfde als hierboven,

Haflingers heb ik nooit echt leuk gevonden en Friezen, m'n moeder is er gek op maar ik vind ze daardoor gewoon niet leuk meer *Ze blijft erover doorpraten := *

Anoniem

Ik heb ook niets met Fjorden, daarentegen wel weer met Ijslanders. KWPN'ers vind ik vaak te 'normaal', gewoon het doorsnede paard. Behalve als ze zwart zijn, dan ben ik zo om. Verder heb ik ook niets met Tinkers en trekpaarden (al houd ik wel van bont), ik vind het allemaal te grof.

Arabieren vind ik wel erg mooi, maar vind ik vaak niet mooi lopen onder het zadel.

Ik ben echt van de Andalusiërs, zwarte dressuurpaarden, ijslanders... Iets wat er mooi uit ziet. Ook vind ik Paints erg mooi, al houd ik niet zo van de western stijl... trekt mij niet aan. Onder een Engels zadel vind ik ze werkelijk prachtig!

mang

Tussen elk ras zitten leuke en minder leuke paarden, maar rassen die mij over het algemeen niet aanspreken zijn haflingers, fjorden en andere koudbloeden. Gewoon omdat ik houd van een pittig, oplettend karakter, en vaak (VAAK!!!) zijn koudbloeden wat 'lomper' kwa karakter, dat past gewoon niet bij mij omdat ik daar een veel te kort lontje voor heb.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:12

Friezen en tinkers. Veel koudbloedige rassen, behalve haflingers & fjorden vind ik soms wel leuk. Hoewel deze rassen wel beter bij mijn nerveuze karakter zouden passen. Zelf houd ik van welsh pony's en new forest.
Arabieren hou ik ook niet zo van. Kortweg gezegt hou ik van het type sportpony, van die grof gebouwde paarden vind ik gewoon niet leuk.

Alle paardenrassen vind ik niet zo leuk, heb zelf een zwarte kwpn, maar de meesten zijn allemaal bruin, waardoor ze allemaal op elkaar lijken vind ik :P

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:14

voor mij (er zijn uitzonderingen) sport paarden zie: het kwpn nrps (ja ik rij er zelf ook een ) arabieren heb ik ook helemaal niks mee, de paints kunnen mij ook niet echt overhalen of het moet al een heel leuk dier zijn
geef mij maar koudbloeden lekker mee buiten hobbelen (en ja ik weet dat kan met genoeg sportpaarden ook, alleen met alle die ik tot nu toe gezien en gereden heb niet :P ) mij gaat het meer om het aard van het dier dan wat voor ras eigenlijk

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:43

Jackytje schreef:
Jammer dat Tinkers niet echt gewaardeerd worden hier, gelukkig zijn er genoeg mensen die dat gewoon wel doen. Ik moet toegeven, je bent er voor of niet, maar ik heb hier vrienden met 'sportpaarden' die graag eens een rondje op haar rondhobbelen ;)

Ik sta eigenlijk echt open voor veel, ik trek van geen enkel ras echt mijn neus op. Ik vind het karakter gewoon veel belangrijker. Zo vind ik friezen erg mooi qua uiterlijk, maar gewoon niéts voor mij, veel te groot en met dat hoofd altijd de lucht in.. Warmbloeden, tja. Ik heb altijd leren rijden op voornamelijk koudbloeden en pony's, wel zo enkele keren op een KWPN'er of New Forest gezeten. De KWPN'er was me véél te groot, terwijl ik de New Forest wel echt nog fijn vond om mee te rijden :) Hangt puur van paard tot paard af, de één vind ik leuker dan de ander.

Blingha en Tabby :D

Dieuw mag je ook nog eens op, die is niet zo veel groter dan Tinky, en tja, kop in de lucht steken... Als ze geen zin heeft wel ja :+ Eventjes flippen als ze niemand niet kent is ook een optie :')

Ik vind de meeste paarden waar flink wat bloed achter zit niet fijn om mee te rijden, en paarden die te lui zijn ook niet. Mijn New Forest en mijn Fries kunnen allebei weleens lekker gek doen, daarnet vond de Fries het riet bijvoorbeeld doodeng, terwijl ze dat al een jaar gewend is, en gisteren vond de New Forest dat het tijdens grondwerk toch écht tijd was om als een idioot te gaan springen en bokken :')
Dravers heb ik ook niet echt wat mee, maar daar heb ik nooit mee gereden. De hele oude types paarden, wat meer richting trekpaard gaat, vind ik ook echt niks aan. Moet af en toe voor een Iers trekpaard zorgen als zijn eigenaar op vakantie is, en dat is toch echt een enorme tank(+1m70, hoeven zo groot als borden en durft nog weleens te bijten als het hem niet aanstaat). Als ze me ooit zouden vragen om hem te rijden zou ik toch vriendelijk bedanken, met voeren en in en uit de box halen moet ik al té voorzichtig doen naar mijn zin :P Hij wordt ook altijd met flinke stang en trens gereden omdat hij overal doorheen loopt.

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:51

Ik heb niet zoveel met Friezen, Appaloosa's, KWPN, Dravers, Arabieren en Ijslanders.
Heel gemixt dus. :P
Ik ben DOL op Tinkers <3 Shetlanders <3 Haflingers <3 Hackneys <3 Paints/Pinto's <3 New Forest's <3 en nog wel wat meer haha.

Edit: Ohnee, bijna, vergeten := Ik ben ook gek op Andalusiërs en Lusitano's.
Laatst bijgewerkt door Quiir op 01-06-13 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:52

Een paardenoog kan ook erg veel met mij doen, wat voor ras het ook mag zijn.

Als het oog een beetje "verdrietig" staat zoals dit:
Afbeelding

Of juist heel krachtig zoals dit:
Afbeelding

Doet dat heel veel met mij.

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:56

Resistance schreef:
Een paardenoog kan ook erg veel met mij doen, wat voor ras het ook mag zijn.

Als het oog een beetje "verdrietig" staat zoals dit:
[ Afbeelding ]

Of juist heel krachtig zoals dit:
[ Afbeelding ]

Doet dat heel veel met mij.

Helemaal mee eens ook !

sofieiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:57

Ik heb niks met fjorden. Ze zijn me wat te klein en behoorlijk lomp.
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Doe maar een draver. Had ik eerst ook niets mee tot ik er zelf een kreeg. :)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:58

Qua uiterlijk: Tinkers, friezen, haflingers

Het uiterlijk is gewoon niet mijn smaak. Om te rijden vind ik het altijd wel leuk om eens iets anders te proberen :D

Anoukbegeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:59

Ik heb echt niks met een fries xd

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:01

ZeSteigert schreef:
Dravers, KWPN en Tuigers.
Dravers omdat ik ze gewoon niet mooi vind, KWPN ook en Tuigers eigenlijk ook...

Tuigers zijn KWPNers.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:02

Fair schreef:
- friezen

Ze passen totaal niet bij mijn karakter en bouw. Ze zijn zo koel in het hoofd, en alle friezen die ik tot nu ken botste ik alleen maar verschrikkelijk mee :n Ook hun bouw past niet bij mij qua rijden.

- Haflingers

Ik weet niet, ik heb er geen reden voor maar het botst ook verschrikkelijk, sommige vind ik wel leuk, maar de meeste vind ik gewoon niets aan :n

Overigens ben ik zelf juist van de fijn gebouwde paarden, arabieren, nrps, fijn gebouwde kwpners, welshjes, dat is meer mijn type. :j

Friezen koel in het hoofd? Dat kunnen verschrikkelijke heethoofden zijn.

Ik heb niet specifieke rassen die ik wel of niet leuk vindt. Ieder paard is leuk op z,n eigen manier.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:02

Kirsha schreef:
JustHorez schreef:
Zo'n topic is eerder voor bij gekomen en ik vind het geen handig topic de mening verschilt en ik zie hier ergens ik heb niks met dravers ik heb een draver en ik denk dan dat is niet zo maar menig verschillend ik iedereen heeft een andere mening en ik denk dat dit niet goed afloopt dat iemand zich gekwetst voelt of iets anders of reageert dat is helemaal niet zo en dat zijn geen leuke rassen ik zeg mij menig niet maar ik zeg wel 2 dingen ik vind warmbloeden leuker als koudbloeden en als 2e kan je zo'n topic niet sluiten of is dat een dom idee

Dit is een topic waar mensen hun mening kunnen geven en over smaak valt niet te twisten. Niemand hoeft zich aangevallen te voelen door de mening van een ander. Ik heb al een paar keer reacties voorbij zien komen over 'lompe Tinkers' en daar voel ik me ook niet door aangevallen, zelfs al is dat 'lomp' lang niet altijd waar. Als iedereen elkaars mening respecteert kan dit topic m.i. prima. Natuurlijk zijn er per paard uitzonderingen, maar mensen kunnen best een bepaalde voorkeur voor een bepaald ras hebben. Of juist niet.

Dat klopt
mijn menig is ik heb echt niks met friezen,tinkers,haflingers,fjorden,belgen
ik ben vooral gek op echte welshjes,dravers,new forest,arabieren en nog meer echte warmbloeden k vind shetlanders wel leuk voor de slee en hobby verder zijn ze een beetje oliebol

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:03

ik vind paints ook leuk

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:04

Ik heb niks met fjorden. Kleur nanen en gwn de uitstraling, vind ik niks aan.