Je haar te paard...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:31

Wat maakt het nou uit hoe iemand zijn haar heeft op het paard? Al heeft iemand edelstenen in zijn haar gevlochten te paard, so what??? Laat iedereen lekker zijn haar dragen zoals hij of zij dat wilt.
En stop met je ergernis. Nergens voor nodig! Accepteer maar gewoon dat een andere mensen niet dezelfde smaak hebben als jij. :') En laat ze lekker in hun waarde.

onbarefeet

Re: Je haar te paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:33

Tja ik snapte dit hele topic al niet, wrm ie geopend is :')
Maar ach, ik wilde persé men mening geven he _O-

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:35

Nou ik draag het altijd in zo'n laag kakkerig knotje :=
Ik vind dat met mijn lange haren het fijnste,ik kan er ook zeker niet tegen als mijn haar overal onder de cap vandaan komt etc.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 12:21

Gewoon in een staart en alles strak naar achter.

En m'n haar zit nog prima hoor, zelfs na meerdere paarden met cap gereden te hebben.

Even schudden en klaar.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:59

Als ik rij mn haar mn in een staart. Vind het zo enorm lelijk als mensen met los haar hun cap op hebben... vind ik er op de een of andere manier heel onverzorgd eruit zien. Ik klik ook echt srrieus topics weg als ik mensen met los haar onder hun cap zie :+

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 14:05

Bij ons is 't zelfs verplicht om je haar in een staart te hebben. Of in elk geval vast.
Op een jong paard moet 't onder je cap.
Alles wat lost zit kan blijven haken, haren, spagettihempjes, capuchons etc.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 14:09

Ik heb het altijd los, simpel weg omdat ik geen vlecht of staart in kan doen (te kort). Ben het wel weer aan het groeien :D Nu gooi ik gewoon mijn haar na achteren en hup, cap op :+ moet wel zeggen, het ziet er niet uit als ik de cap weer af doe..
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 30-04-13 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 14:10

Staart of knot.
Los gaan er toch met de wind slierten in mijn gezicht en daar word ik maf van, plus ik vind het veel te warm in mijn nek.
Vlecht ziet er niet uit, ik heb krullen dus aan alle kanten pieken eruit, laat staan als die cap af gaat hahaha.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 14:13

44Myrthe44 schreef:
Ik vind het wel lelijk op wedstrijd, dan hebben ze hun haar wel in een knot maar komen er aan de zijkant nog hele plukken uit. Als je al de moeite neemt om een knot te maken, maak het dan af en zet met wat speldjes die plukken ook even vast.
Maar voor gewoon rijden maakt het me niks uit!

Speldjes vind ik keizeer doen onder je cap.
Maar voor mij geen kapsel met laagjes meer want dat werkt dus niet om in een knot te dragen!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 14:17

LoveBodin schreef:
Bij ons is 't zelfs verplicht om je haar in een staart te hebben. Of in elk geval vast.
Op een jong paard moet 't onder je cap.
Alles wat lost zit kan blijven haken, haren, spagettihempjes, capuchons etc.

Waar rijden jullie dan wel niet in, oerwoud? :P
Mijn haar komt tot halverwege mijn rug en ik rijd meer buiten dan in de bak, maar ik ben echt nog nooit ergens achter blijven hangen. :+

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 14:19

Ik heb mijn haar altijd in een staart. Heel handig en veilig. Ik werk hele dagen met paarden en vind los haar heel onpraktisch. Maar hoe een ander zijn haar draagt zal me worst zijn eerlijk gezegd.. := Van sommige mensen vraag ik me serieus af of ze ooit wel eens in een spiegel kijken.. :D

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 14:21

nee hoor, in de bak. Op de oude manege was spagettibandjes ook altijd al verboden :).
Capuchons kunnen klapperen, met hete pony'tjes die nog veel moeten leren is dat nu eenmaal niet zo handig. Voor losse haren geldt 't zelfde.
Ook komt los haar soms in je ogen :). veiligheid gaat soms nogal ver bij ons

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 14:35

Bij mij zit het áltijd vast, laatst knapte mn elastiekje toen in een staart in wilde doen, pfoe daar baalde ik wel van, heb echt een hekel aan los haar :')

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 14:36

Volgens mij maakt het toch niet zo veel uit hoe je je haar hebt, te paard? :')
Maar ik snap dat je je er aan ergert ;)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:03

LoveBodin schreef:
nee hoor, in de bak. Op de oude manege was spagettibandjes ook altijd al verboden :).
Capuchons kunnen klapperen, met hete pony'tjes die nog veel moeten leren is dat nu eenmaal niet zo handig. Voor losse haren geldt 't zelfde.
Ook komt los haar soms in je ogen :). veiligheid gaat soms nogal ver bij ons

Ik probeer echt voor me te zien (allerlei beelddenken scenarios zijn al de revue gepasseerd) hoe spaghettibandjes en haar een veiligheidsrisico kunnen vormen, (de capuchon moeten ze dan maar aan wennen denk ik dan) maar goed ik rijd dan ook al jaren niet meer op een manege. Wel goed dat ze veiligheid zo goed mogelijk proberen te waarborgen, maar sommige dingen snap ik echt niet. :P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:07

Ik heb hem vaak in een scheve staart (en ja, soms schieten er opeens van die plukjes los, naja, niks aan te doen)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:09

Daar hou ik me eeecht niet mee bezig! Ik zet men cap op en stap op mijn paard, simpel :')
Soms zit dat lastig, dan duw ik het gewoon achteruit of doe ik mijn cap opnieuw op.
Zelfs op wedstrijd vergeet ik dat ik mijn haar in een dotje moet doen (wat wel voor minder punten zorgt :P ).

Zou niet weten waarom dat in godsnaam uitmaakt, tis maar haar, en als ik men cap op heb gehad ligt het toch verkeerd dus who cares :D

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:10

Mijn haar zit meestal in een vlecht en anders lage staart.. los haar kan ik niet mee rijden veelste irritant vind ik

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:10

ik heb kort haar, ik zet mijn pet of muts af(ik doe mijn haar nooit 's ochtends als ik ga rijden, want de cap verpest het toch). doe mijn cap op en best. Als ik mijn cap afdoe, gaat de pet meteen weer op :P. toen ik nog lang haar had, deed ik altijd zon breede elastieke haarband in, om het haar achter mijn oren te houden, en dan ging de cap op. een staart ging niet, daar was mijn haar te dik voor en dan paste de cap niet meer goed.

met spagettibandjes rijd ik niet, want dan verbrand ik levend man :P. Ik ga 's zomers alleen rijden met bloesjes of polo's. maar echt gevaarlijke dingen kan ik me niet voorstellen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:14

Bijna al mijn hoogzomershirtjes hebben spaghettibandjes, lekker bruin worden te paard!
Om een of andere reden zijn de vrachtwagenchauffeurs van het transportbedrijf naast ons ook altijd errug blij ermee :+ Hoewel ik niet snap wat schouderbandjes voor verschil maken :+

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:23

ik doe het altijd in een staart, en op wedstrijden in een vlecht of in een netje. los haar onder je cap vind ik afschuwelijk vervelend het wappert alle kanten op behalve de goeie!:D maar ik zou eigenlijk niet weten waarom jij je hier aan ergert.

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:28

Ik heb mn haren meestal los onder mn cap. Erger je maar mooi ;)

Nee grapje.
Ik heb mijn haar los omdat mn cap net ietsje strak zit, bij mn oren. Tot nu toe heb ik nog geen cap gevonden die dat kan verhelpen.
Helaas heb ik namelijk een beetje flaporen aan de boven kant, dus zo kan ik het prettig voor mezelf houden.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:34

Hihi waar je je maar druk om kan maken..
Ik heb nooit lang hetzelfde haar, dus een maat grotere cap gehad voor mijn dreadlocks (bijna 3 jaar dreads gehad) daarna allerlei verschillend kort haar eronder. Dus dan doe ik niks en hup cap erover :P

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:38

Ik kan er ook gewoon niet tegen als m'n haar ergens uitsteekt!
Heb ontzettend dik en lang haar, dat is al warm, laat staan dat als het ook nog los hangt...
Daarnaast vind ik het niet echt fris om je haar los te hebben bij de paarden. :Y) Uitgezonderd van fotoshoots of dergelijke dan. :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:16

maar niemand die bedacht heeft, dat als je een staart in hebt, en daar staat je paard op, dat dan je hele staart weg is... en met los haar alleen wat plukjes...