Rare gewoontes van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:10

Mijn poowny is ook nogal een apart geval..zo wil hij overal op rollen.. :')
Op de kruiwagen, die gooit hij dan om en probeert erop te rollen...wat dus niet zo goed lukt. :?
En met zijn hoofd in een emmer en dan rollen.. :+
Met spelen met mijn andere paard steekt hij altijd zijn tong uit en de ander moet hem dan proberen te pakken..
En hij klimt ook graag op dingen, probeert soms zelf wel eens over het hek te klimmen,als de stroomdraad even los is, is ie zó met zijn voorbenen over het hek! 8)7
Hij is opgegroeid met een paar geiten erbij en daar lijkt hij meer op dan op de paarden eigenlijk. :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:22

MirandaFuego schreef:
Mijn poowny is ook nogal een apart geval..zo wil hij overal op rollen.. :')
Op de kruiwagen, die gooit hij dan om en probeert erop te rollen...wat dus niet zo goed lukt. :?
En met zijn hoofd in een emmer en dan rollen.. :+
Met spelen met mijn andere paard steekt hij altijd zijn tong uit en de ander moet hem dan proberen te pakken..
En hij klimt ook graag op dingen, probeert soms zelf wel eens over het hek te klimmen,als de stroomdraad even los is, is ie zó met zijn voorbenen over het hek! 8)7
Hij is opgegroeid met een paar geiten erbij en daar lijkt hij meer op dan op de paarden eigenlijk. :D

_O- _O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:25

Hier een foto van hem hoe hij voor Fuego staat om hem uit te dagen.. Pak mijn tong dan als je kan!!
Afbeelding
Afbeelding

Babbelaar20

Re: Rare gewoontes van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:32

bedenk opeens dat ik ook nog een haflinger ken die als je poep uit de weide gaat halen naar de kruiwagen loopt er voor gaat staan en dan heel sneaky met haar achterbenen de kruiwagen omgooit, zo grappig om te zien _O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:12

nu al 2 keer gebeurd, en wil er geen gewoonte van maken dat mijn hele motorkap bekrast is door de paarden,mijn beide auto`s hebben het helaas
Afbeelding
Afbeelding

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:37

:oo

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:37

Onze paarden mogen niet in de buurt van de auto komen.. :=

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:41

staat je auto in het weiland dan? hoe moet hij dat anders in godsnaam voor elkaar krijgen? 2 keer zelfs? :oo

de mijne maakt altijd het touw los als ik hem vastzet met moesten,, is het touw eenmaal los is het goed en blijft hij braaf stil staan.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:44

altijd als ik gepoetst heb en met mijn paard de stal uit loop om te rijden, longeren, wandelen of maakt niet uit wat moet ie eerst altijd even poepen op hetzelfde plekje op het erf. De stal eigenaar moet er altijd om lachen en weet precies wanneer ik met mijn paard bezig ben. Want dan ligt er op dat stukje mest.
Ruim het altijd braaf op als ik hem weer terug in zijn paddock of stal zet :)

Exito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:58

Ik doe het zadel op, beenbescherming om en breng hem als eerst naar zijn stal. Hij gaat dan uitgebreid staan plassen en dan pas kan ik het hoofdstel om doen om te gaan rijden. Routine werk :')

Als het een regenachtige dag is, moet ik niet te veel van hem willen. Wat een stuk chagerijn is het dan ^)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:31

wat grappig om dat te lezen! :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:31

Mijn pony loopt altijd weg, een gewoonte als ze water ziet. Ze denkt dan dat ik haar nat wil maken :P

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:34

Tijdens het longeren moet ik vooral geen "goedzo" zeggen, want dat is in haar ogen "ho", als ze het goed doe moet ik braaf zeggen, en ho is ook echt ho bij haar :')

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:34

als ze gaat liggen heeft ze een aparte gewoonte! eerst zegt ze prrrrrrr, dan loopt ze een rondje, en vervolgens ploft ze neer en gaat ze lekker slapen! _O- <3

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:43

De ergste gewoonte is dat mijn merrie gaat bries aanhalen/briesen als ik nies :'). Verder staat ze graag op dingen liefste verhogingen. Is verzot op mijn telefoon.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:44

Het is niet raar maar wel typisch.. Mijn hengst die hinnikt altijd heel zachtjes als ik opstap :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:44

marlonFloris schreef:
staat je auto in het weiland dan? hoe moet hij dat anders in godsnaam voor elkaar krijgen? 2 keer zelfs? :oo

de mijne maakt altijd het touw los als ik hem vastzet met moesten,, is het touw eenmaal los is het goed en blijft hij braaf stil staan.

rode auto doordat de bijrijder het paard zonder toezicht los liet grazen waar de auto geparkeerd was
met de zwarte auto was ik hooi aan het brengen, en ik stapte snel uit om een poort open te maken zodat ik door kon, ik was nog geen 15 seconden uit de auto en stond er gewoon naast maar ze was erg snel

xsanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:02

Mijn pony moet altijd voordat we beginnen keihard gerend hebben door de bak, daarna ze neus in het zand steken en dan uitgebreid rollen.

en owee als ik dat niet doe, dan krijgen we wraak, en gaat die rollen wanneer ik aan t rijden ben -,- .. hij is er nu zo master in, dat als ik ze hoofd hoog hou dat ie zich zelf laat vallen & als nog gaat rollen.

Dus pony wint het weer, we beginnen met de leuke dingen...
~

Als ik naar ze weiland toe loop, gaat ie altijd hinniken en loopt die op ze gemakkie naar me toe, dan kom ik ook het weiland in, en ik draai me om om het hek dicht te doen, en ja hoor weg is pony. Dan mag ik weer als een kip zonder kop achter m aanrennen.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:14

Paard waar ik nu op de manege op rijd wil bij het hoevenkrabben zijn linkerachterbeen eerst helemeaal strekken voordat je verder kan.
En met de neus spelen met het kraantje van de automatische drinkbak.
:')

Geweldige verhaaltjes hier trouwens! Raaare pownies af en toe :))

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:27

Die van mij zit altijd een paar minuten zo na het rollen:
Afbeelding. Op deze foto schud ie zn koppie nog, maar hij kan echt zo blijven zitten en kijken :').

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:31

Bij mijn vorige verzorgpaarden was een pony die altijd een kuil groef in de wei. Zag er iedere keer heel raar uit als hij er weer in stond.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:33

Stro in de voerbak leggen, daar hebben we ook een pony van. :))

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:33

Mijn merrie doet zich altijd even uitrekken als ik aankom. En dan ook echt helemaal door haar voorbenen met dr kont omhoog zegmaar haha..

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:34

Op de manege reed ik eerst op een paard dat altijd kreunde als hij moest poepen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:34

mijn paard wilt eerst knuffelen en dan pas zijn hoofdstel om :+