GESTOLEN maraton wagen (uniek in de wereld) en ideal tuig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

herhalen

Re: GESTOLEN maraton wagen (uniek in de wereld) en ideal tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 15:55

hoop het ook ik hou de internet site bij hopelijk zie ik niks over het hoofd. van de week even kijken of ik winkel in buurt kan bellen die handelen in wagens

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:09

Stel er is bewijs dat de aangehouden mannen daadwerkelijk de aanhanger gestolen hebben. Dan weten hun toch waar de wagen is?
Kan de politie dat toch bij hun vandaan halen door middel van verhoor ofzo? Of denk ik te veel richting politieseries van tv :+

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 16:12

Beau_Myrthe schreef:
Stel er is bewijs dat de aangehouden mannen daadwerkelijk de aanhanger gestolen hebben. Dan weten hun toch waar de wagen is?
Kan de politie dat toch bij hun vandaan halen door middel van verhoor ofzo? Of denk ik te veel richting politieseries van tv :+

me vriend is nu de aanhanger halen en die gaat proberen om wat los te krijgen van hoe of wat nu verder.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:14

Hopelijk kunnen ze je verder helpen met de zoektocht.

Enige wat je denk ik zelf kan doen ik marktplaats en al die soort site's in de gaten houden.
Zal het bericht even delen op facebook!

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 16:18

Beau_Myrthe schreef:
Hopelijk kunnen ze je verder helpen met de zoektocht.

Enige wat je denk ik zelf kan doen ik marktplaats en al die soort site's in de gaten houden.
Zal het bericht even delen op facebook!

graag

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:20

Misschien een rare gedachte, maar het kan zijn dat de de inhoud gedumpt hebben in diezelfde straal van 5 km... De wagen zou ook in de buurt in een schuur kunnen staan. Ik kan me namelijk voorstellen dat ze de aanhanger nodig hadden en niet 1-2-3 een koper voor de inhoud.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:20

oo wat erg zeg.....
Hebben die mannen niets losgelaten over waar ze het karretje gelaten hebben?

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 16:21

whoopylover schreef:
Misschien een rare gedachte, maar het kan zijn dat de de inhoud gedumpt hebben in diezelfde straal van 5 km... De wagen zou ook in de buurt in een schuur kunnen staan. Ik kan me namelijk voorstellen dat ze de aanhanger nodig hadden en niet 1-2-3 een koper voor de inhoud.

zou kunnen

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:44

Neeee dit meen je niet!
oliebol he!!

Hopen dat je hem snel terug vindt!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:35

Ik zou inderdaad eens informeren bij de politie, misschien kunnen die ook wat loskrijgen uit die dieven.

En het lijkt me inderdaad sterk dat het boeltje nu al verkocht is. Want dat duurt altijd toch even voor zo'n wagen en tuig verkocht is, zelfs hier op bokt, staan er soms maanden op!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:37

Da's mooi Kl0ten.... Ik hoop dat de politie er nog wat informatie over los kan krijgen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:49

Delen op Facebook is erg effectief!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:12

Aaah dat is balen. ;(

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:22

wat slecht dat de politie niet wat actiever was wb je ponykar, toen ze de dieven oppakten...
hadden ze gelijk in de aanhanger gekeken hadden ze gelijk de omgeving kunnen uitkammen...pfff sloom hoor.
succes! hoop dat je de kar snel terugziet....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 00:03

Ach verdorie, wat ontzéttend jammer zeg!

Amalarab schreef:
wat slecht dat de politie niet wat actiever was wb je ponykar, toen ze de dieven oppakten...
hadden ze gelijk in de aanhanger gekeken hadden ze gelijk de omgeving kunnen uitkammen...pfff sloom hoor.
succes! hoop dat je de kar snel terugziet....

Inderdaad. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het handelen van de politie in deze kwestie toch wel heel erg vreemd vind. En dit was dus precies mijn punt: hadden ze er meteen ter plekke ingekeken toen de aanhanger in beslag werd genomen, dan wist TS meteen waar ze aan toe was én dan had méteen de zoektocht naar wagen + tuig kunnen beginnen, + evt. verhoor voor de dieven/verdachten.

Nu loop je achter de feiten aan, en zijn er een paar dagen overheen gegaan. Wie weet is de wagen wel gedumpt/verkocht/vervoerd (naar buitenland?) en dan heb je alleen maar nadeel van het tijdsbestek tussen het vinden, en het ontdekken.

Persoonlijk, maargoed dat ben ik, had ik ter plekke, toen de aanhanger werd gevonden, van de politie geeist dat ze 'm ff openden om te kijken of wagen + tuig er nog in zaten.
En had ik nu, achteraf, ze eens flink verteld hoe merkwaardig ik hun handelen in deze zaak vind. Ze hadden mij flink pissig gehad op zo'n moment.

Edit:
overigens TS, is dit absoluut geen verwijt aan jou adres hoor, maar puur naar de politie toe. Vind het echt heel onbehoorlijk!
Hier is enkele jaren geleden de hele stal leeggehaald; ruim 2000 euro aan spullen; zadel maar ook compleet mentuig wat helemaal op maat was gemaakt met alle toebehoren. Dieven hebben alleen de waardevolle spullen meegenomen; dingen van weinig waarde (nylon halsters bijv.) hebben ze laten hangen, leren halsters hebben ze wél meegenomen.

Wij (eigenaar v/d wei en ik) hebben vervolgens de gehele dag op het politiebureau doorgebracht om 'ff' aangifte te doen. Vervolgens hebben wij een hele dag gespendeerd aan een lijst maken met alle gestolen spullen er op, heel gedetailleerd, met bepaalde (unieke) kenmerken en de waarde per artikel.
Er werd geen sporenonderzoek of niets gedaan, terwijl dat zówiezo wat had opgeleverd, want ze zijn gewoon via de staldeur binnengekomen.

Politie deed niets, hélemaal niets. Heb zelf nog maanden MP/speurders etc. in de gaten gehouden, maar niets terug kunnen vinden.
Dan voel je je wel echt soms niet helemaal serieus genomen door de politie hoor. Wij hebben er verdorie ontzéttend veel tijd in gestoken en hen alles op een presenteerblaadje aangegeven, maar er werd gewoon helemaal niets gedaan. We moesten zelf maar steeds bellen en contact opnemen, en zelf zoeken. Het opstellen van die lijst met missende spullen was ook allemaal ons idee en ons initiatief, politie was blijkbaar zo dom dat ze niet eens op dat idee kwamen. _-:(
En daar betalen wij dan mooi met z'n allen belasting voor?! :x _-:(

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 01:40

Het waren snelle jongens en dat kan haast niet anders dan door kennis uit de buurt.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:24

Mooi balend dat die leeg is. Misschien hebben ze je wagentje ergens in het bos gedumpt of een sloot.

Ik zal me ogen en oren open houden..