Gert van den Hof, held

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:44

Voorbeeld trailerladen tijdens show. Jawel, probleempaard. En voila, opgelost. Niet blijvend, maar op dat moment wel. Vervolgens is het belangrijk dat je gaat herhalen. Ja, je moet soms harder inkomen dan menig teerbesnaarde ziel lief is. Een goed clinician kan de aandacht van het paard krijgen, ook voor publiek.

http://www.youtube.com/watch?v=q3aKWWB9ZMA

En hoe vaak zien we dit scenario niet op een wedstrijdterrein, waar omstanders uiteindelijk dan een "handje gaan helpen"? Waarom niet op een demo en wel op wedstrijdterrein?

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:48

ik weet nooit zo goed wat ik van hem vind
ik heb veel filmpjes gezien van hem
ik wil hem wel graag een keer in het echt zien
en zou de paarden die bij hem zijn geweest weleens terug willen zien na een jaar ofzo
ook die van een clinic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:53

selyna schreef:
ik weet nooit zo goed wat ik van hem vind
ik heb veel filmpjes gezien van hem
ik wil hem wel graag een keer in het echt zien
en zou de paarden die bij hem zijn geweest weleens terug willen zien na een jaar ofzo
ook die van een clinic

Asther de Jeu, De Sjiem. :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:53

Voordeel van Gert is dat hij in Nederland woont, en hier ook demo's geeft. Dus ik zou zeggen, benader hem en vraag waar hij de volgende keer een demo geeft.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:59

Suzanne F. schreef:
Hij ruimt vaak de zooi op van anderen.
Maar die uit het filmpje was zo groen als gras zo te zien.

Ken ook mensen die de zooi van Gert weer op moeten ruimen......
Waanzinnig knap dat hij zo stil kan blijven zitten hoor, dat doe ik echt niet na!!

Maar doorgaans bouwen de paarden daar geen vertrouwen op en vooral is het opstappen vaak een probleem. Er zijn maar weinig mensen die net zo vlug en lenig erop komen en blijven zoals hij dat doet, dus kunnen veel eigenaren als ze hun paard terug hebben niet op stappen... Als ze er eenmaal op zitten gaat het wel, dan zijn ze meestal wel braaf.
Maar je moet er toch op kunnen komen.. en velen zijn niet soepel (genoeg) :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:11

Cassidy schreef:
Voorbeeld trailerladen tijdens show. Jawel, probleempaard. En voila, opgelost. Niet blijvend, maar op dat moment wel. Vervolgens is het belangrijk dat je gaat herhalen. Ja, je moet soms harder inkomen dan menig teerbesnaarde ziel lief is. Een goed clinician kan de aandacht van het paard krijgen, ook voor publiek.

http://www.youtube.com/watch?v=q3aKWWB9ZMA

En hoe vaak zien we dit scenario niet op een wedstrijdterrein, waar omstanders uiteindelijk dan een "handje gaan helpen"? Waarom niet op een demo en wel op wedstrijdterrein?

En wat is de bedoeling er van dan, dat men dit thuis dan ook zo doet??
Daar beginnen dan juist vaak de problemen, mensen die het thuis nadoen en waar het dan niet lukt, omdat het paard anders reageert dan in de clinic die ze hebben gezien.

Ik heb met geen woord over wedstrijdterreinen gerept.

Cassidy

Re: Gert van den Hof, held

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:28

Als mensen dit thuis gaan nadoen valt er weinig te verklooien met een paard wat sowieso al niet te laden is, denk je niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:35

Cassidy schreef:
Als mensen dit thuis gaan nadoen valt er weinig te verklooien met een paard wat sowieso al niet te laden is, denk je niet?

Je snapt wel wat ik bedoel toch ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:40

Ik geloof dat jullie een beetje afdwalen...

Of je het nu wel of niet met zijn techniek eens bent, we creëren helaas niet altijd het ideale (zadelmakke) paard met suikerklontjes en schouderklopjes. Sommige paarden tonen zoveel verzet dat daar gewoon weg doorheen gebroken moet worden. Je kan voor diverse manieren kiezen, maar over het algemeen gezien lijkt de methode die Gert gebruikt (overrompelen) mij nog altijd beter dan grof geweld en machtsstrijd aan gaan.

Als je ook het filmpje kijkt wat op de eerste pagina staat zie je dat hij heel duidelijk naar de paarden kijkt en technieken heeft (bijv. het naar achter gaan) om problemen te ontwijken zoals stijgeren.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 18:58

Mindim schreef:
Cassidy schreef:

Je snapt wel wat ik bedoel toch ;)

Ik snap je insteek wel, maar in dit geval zie je zulke extreme gevallen tijdens demonstraties, dat ik hoop dat het beetje hersens dat degene heeft die het op grond van demonstraties denkt na te kunnen doen, op tijd op zijn plek schiet en hem ertoe zet om vooral NIET te doen wat Gert voordoet.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:00

Floor_x schreef:
Ik vind hier niks goeds aan, en vind hem ook geen held.

Waarom zou je een paard binnen een half uur zadelmak willen hebben? Dan bouw je toch geen vertrouwen op?
Tja, hij heeft ballen dat 'ie erop stapt, maar het zou mijn manier niet zijn ;)

Voordat je op je paard stapt vind ik ook dat je eerst een band moet hebben anders
berijk je er niks mee

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:01

Jullie gaan helemaal off topic :D

Het gaat om het mensenwelzijn van Franka, die wilde dromen heeft over Gert :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:02

Tja, helaas overschatten veel mensen zichzelf. Maar wat is dan het doel van dit soort clinics, "zie eens wat ik kan?". Wat is de toegevoegde waarde dan van zo'n clinic, niets meer dan reclame dus, evenals al die andere mensen die er met proobleempaarden staan.

Maar goed, wat ik al zei, Gert doet dit op shows ook gewoon met groene paarden, niet alleen probleempaarden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:11

Ik weet dat hij groene paarden doet. Ook tijdens demonstraties. Negen van de tien keer is Gert echt niet voor niets gevraagd om deze dieren in te rijden. Als het goedkoper (of zelfs gratis door een 15 jarige met genoeg lef in het lijf) gedaan had kunnen worden, denk je dan echt dat Gert ingeschakeld zou zijn?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:13

liefpaardjee schreef:
Voordat je op je paard stapt vind ik ook dat je eerst een band moet hebben anders
berijk je er niks mee

En dat is het verschil tussen een prof en een amateur.
Maar goed, definieer "band".
Hoe lang had je uit willen trekken voor het krijgen van die "band"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:39

Waarom zou je groene paarden op die manier laten inrijden tijdens een clinic, omdat het gratis is misschien en zo heeft hij wat te laten zien.
Ik weet waarom dat specifieke paard op zie manier is ingereden en dat was gewoon jammer. Maar dat zet ik niet op internet.
Ik ben daar erg van geschrokken, paard had echt angst, dat had heel anders gekund met hem. Daar vind ik het paard echt de dupe van.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:40

janouk schreef:

Topic is echter inmiddels verplaatst naar paardenpraat...:D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:41

Mindim schreef:
Waarom zou je groene paarden op die manier laten inrijden tijdens een clinic, omdat het gratis is misschien en zo heeft hij wat te laten zien.
Ik weet waarom dat specifieke paard op zie manier is ingereden en dat was gewoon jammer. Maar dat zet ik niet op internet.
Ik ben daar erg van geschrokken, paard had echt angst, dat had heel anders gekund met hem. Daar vind ik het paard echt de dupe van.

Wie is hier schuldig aan het feit dat Gert paarden krijgt om in te rijden tijdens een demo? Gert zelf of de eigenaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:43

De eigenaar omdat ie het aanbiedt en Gert omdat ie er gebruik van maakt om naamsbekendheid te genereren? Dus beide.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:45

Mindim schreef:
De eigenaar omdat ie het aanbiedt en Gert omdat ie er gebruik van maakt om naamsbekendheid te genereren? Dus beide.

En dan het publiek die naar dergelijke demo's gaat kijken.
En de stalhouder die deze demo's toestaat....
Allemaal even medeschuldig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:45

Gert heeft hier wel echt een gat in de markt hoor. Mensen met een probleempaard weten de weg wel te vinden naar hem.
Ik wou dat ik dat zo kon, kon ik goud geld verdienen.
Ik vind het echt heel knap, zo kunnen maar weinig mensen het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:46

Cassidy schreef:
Mindim schreef:

En dan het publiek die naar dergelijke demo's gaat kijken.
En de stalhouder die deze demo's toestaat....
Allemaal even medeschuldig.

Hoofdzakelijk degenen die met het paard te maken hebben. Die zijn degenen die besluiten wat er met dat paard gebeurt op zo'n moment.
Ik ga inderdaad ook niet naar dat soort clinics.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:56

janouk schreef:

Dan rest mij de grote vraag... Zou Gert haar ook kunnen temmen??? ~~}>

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:09

EliseBrouwer schreef:
janouk schreef:

Dan rest mij de grote vraag... Zou Gert haar ook kunnen temmen??? ~~}>

_O-

Nou, ik weet niet of ze gaat bokken als hij haar bespringt, haar met een zweep op de kont kletst, terwijl hij haar berijdt :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:12

Misschien ging het inrijden van franka eerder niet zo goed en kan Gert het fixen?!
Kunnen we haar nog opgeven, ik ga de 12e naar de clinic (ben dus mede schuldig ;-) )