Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Anne_GTI schreef:Met stip op 1 voor mij de paniekhaak aan het halstertouw. Een goede ho aan het halster betekent dat dat ding losschiet met als gevolg paniek door een loslopend paard. Daarom heten die dingen vast ook zo.
Sammyoo schreef:Hebben jullie mijn post op de vorige pagina gelezen?
Ik heb er overigens nooit last van dat een paniekhaak los gaat zonder dat ik het wil. En ik gebruik ze nu toch zo'n 12 jaar.

Sodeletuut schreef:- Bitloos hoofdstel met sperriem

dieketje schreef:Veulen84 schreef:Luchtzuigbanden.
nou sorry maar ik ben blij dat dit er is!
aangezien ik een luchtzuigend paard heb en als die de band niet om heeft om de dag lucht koliek heeft!

Veulen84 schreef:Grappig is die luchtzuig discussie. Je kan er namelijk best veel mee, er zijn behoorlijk wat mogelijkheden om het te verminderen. Maar gek genoeg krijg ik die mensen nooit in me praktijk. Veel paarden hebben een maagzweer en zuigen daarbij lucht en krijgen daarbij koliek. In ieder geval, de lucht die een paard inhaalt komt niet in de maag terecht. Da's die nog steeds fabels vertellen moeten toch eens terug naar school.
Zie geen toepassingen voor zo'n band. Luchtzuigbanden hinderen bv bij het gaan liggen en het plat liggen. Hierdoor zie je meer frustratie ontstaan.
Maar we hadden het over nutteloze producten. Ik vind van die poordgrepen waar je een hangslot door kan doen ook betrekkelijk nutteloos. Dan knip je toch gewoon die draad daarnaast door.
Die luchtverfrissers voor stallen vind ik ook maar vaag. Had ooit een klant die had in haar stal van die automatisch luchtverfrissers voor toiletten hangen. Elk halfuurtje een spraytje lente lucht. Vreselijke stal dat.
Paniekhaken vind ik op trailers niet nutteloos. Heb ook altijd een halstertouw liggen met zo'n haak.
Paarden gewoon lopen doe ik er niet meer mee. Heb ooit een keer een veulen gehad die ik er aan had. Gingen we geregeld mee lopen, maar op een dag liep die los...

Zo hard trek ik niet hoor.