Meest waardeloze paardenproduct

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:05

Paardensnoepjes!
Nergens voor nodig, gewoon voer in de voerbak, krijgt het paard ook geen slechte gewoontes van. Als je dan al wat wil geven om te belonen kan je veel goedkoper en gezonder een paar brokjes in je zak stoppen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:06

Op zich een nuttig product, maar gevaarlijk gebruikt dus. Zulk soort muurplaten moeten gewoon muurvast zitten.

Sodeletuut

Re: Meest waardeloze paardenproduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:13

- Bitloos hoofdstel met sperriem :')
- Hulpteugels
- Bandages

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:18

Met stip op 1 voor mij de paniekhaak aan het halstertouw. Een goede ho aan het halster betekent dat dat ding losschiet met als gevolg paniek door een loslopend paard. Daarom heten die dingen vast ook zo.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:20

Denk t ook, is me hier menig keer gebeurd met een puppy belg van 1,70m die voor niemand (behalve voor 4/5 mensen inclusief mijzelf) aan de kant gaat, en dan rent die je tich keer over de weg of over de hof.
En heb ook menig keer bij die paniekhaak dat ding teken mn lip gekregen bij het losschieten, of tegen mijn voorhoofd, hou op :+

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:21

Anne_GTI schreef:
Met stip op 1 voor mij de paniekhaak aan het halstertouw. Een goede ho aan het halster betekent dat dat ding losschiet met als gevolg paniek door een loslopend paard. Daarom heten die dingen vast ook zo.

Inderdaad, ik heb de touwen met paniekhaken ook weggegooid. Ging net iets te vaak een loslopende hengst over het erf...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:22

Sodeletuut schreef:
- Hulpteugels
- Bandages

linkje? _O- _O-

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:23

Hebben jullie mijn post op de vorige pagina gelezen?
Ik heb er overigens nooit last van dat een paniekhaak los gaat zonder dat ik het wil. En ik gebruik ze nu toch zo'n 12 jaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:24

Sammyoo schreef:
Hebben jullie mijn post op de vorige pagina gelezen?
Ik heb er overigens nooit last van dat een paniekhaak los gaat zonder dat ik het wil. En ik gebruik ze nu toch zo'n 12 jaar.

ik speel altijd met dat klipje, en toen had ik ooit opeens alleen en touw in mijn hand. :')

Hier staan ze nooit vast eigenlijk.. ja met een touw om een paal gewikkeld. Ze blijven wel staan. :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:24

Sodeletuut schreef:

Deze komt bij mij ook met nummer 1, ik zie zo weer dat hoofdstel voor me. :')

Ik heb het bij een paniekhaak al meerdere malen gehad. Ik heb mijn paard gewoon geleerd te wachten op commando, hij staat dus eigenlijk altijd los. Eventueel met het touwtje ergens overheen of doorheen, en anders staat hij met een veiligheidsknoop vast (maar liever niet, want hij heeft die sneller los dan ik ze vast krijg).

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:25

Met stip de slofteugel ! Dat is in mijn ogen het meest waardeloze ding wat er maar bestaat in de paardenwereld.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:26

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:26

Mensen, haal 'waardeloos' en 'nutteloos' niet door elkaar. Heel veel mensen noemen bandages, maar zeggen tegelijk dat ze die wel voor de sier gebruiken. Dan zijn ze alleszins niet waardeloos.

Zelf kon ik alleen paardensnoepjes bedenken (lekker, paarden onze eigen slechte gewoonten aanleren!), maar die kunnen niet op tegen, bijvoorbeeld, parfum om je stal op te frissen. Als je paardenstal niet naar paard mag ruiken, dan is het eind zoek...

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:27

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:31

Ik ga mee met het feit dat de paniekhaak waardeloos is, gebruik deze eigenlijk alleen op de trailer en verder niet omdat inderdaad bij het minste en geringste die dingen losschieten. En op de trailer alleen puur uit veiligheidsoverweging

- Dikke zadelbontjes die de pasvorm vh zadel vernaggelen
- En nu ik hoor dat er ook hoefnagellak bestaat, wie verzint het... of luchtverfrisser in stal hoe nutteloos :+

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:32

Bandages zijn voor mij het meest nuttig. Vooral Polo-wraps, maar dat is zo goed als hetzelfde.

Meest onnuttig, al die neopreenbrol.
Neopreenvoorgevormde 3in1 getten, neopreen onderleggers ed.
Trekt niets zweet in, schuift en is irriterend.
Net zoals al die nepwol (prof choice bv).
Waarschijnlijk vooral in de westernsport.

Onnuttig algemeen, lik-its.
En die paardendeo ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:32

dieketje schreef:
Veulen84 schreef:
Luchtzuigbanden.

nou sorry maar ik ben blij dat dit er is!
aangezien ik een luchtzuigend paard heb en als die de band niet om heeft om de dag lucht koliek heeft!

Is bij mij net weer andersom; luchtzuigband moet onderhand op het strakste gaatje, wil ze niet meer er doorheen zuigen, maar dan ben ik echt bang dat ze de moord stikt, dus ik moet wel zonder, ben maar blij dat die van mij nog geen koliek ervan heeft gehad, want ze doet het best heel erg nu, maar band werkt dus niet en kan nog gevaarlijk zijn ook...

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 00:28

Ik ook zonder twijfel luchtzuigband!

De discussie in dit topic over luchtzuigers en gaskoliek... Krijg er rillingen van!
Dat mensen met zo'n paard zich niet meer in dit onderwerp verdiepen, daar kan ik met mijn verstand niet bij, schandalig!

sientje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 00:44

Hier ook bandages pff rotdingen (soms gaan ze ook nog eens los levensgevaarlijk), lang leve de peesbeschermers en 3 in 1 beschermers :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 00:54

Grappig is die luchtzuig discussie. Je kan er namelijk best veel mee, er zijn behoorlijk wat mogelijkheden om het te verminderen. Maar gek genoeg krijg ik die mensen nooit in me praktijk. Veel paarden hebben een maagzweer en zuigen daarbij lucht en krijgen daarbij koliek. In ieder geval, de lucht die een paard inhaalt komt niet in de maag terecht. Da's die nog steeds fabels vertellen moeten toch eens terug naar school.
Zie geen toepassingen voor zo'n band. Luchtzuigbanden hinderen bv bij het gaan liggen en het plat liggen. Hierdoor zie je meer frustratie ontstaan.

Maar we hadden het over nutteloze producten. Ik vind van die poordgrepen waar je een hangslot door kan doen ook betrekkelijk nutteloos. Dan knip je toch gewoon die draad daarnaast door.

Die luchtverfrissers voor stallen vind ik ook maar vaag. Had ooit een klant die had in haar stal van die automatisch luchtverfrissers voor toiletten hangen. Elk halfuurtje een spraytje lente lucht. Vreselijke stal dat.

Paniekhaken vind ik op trailers niet nutteloos. Heb ook altijd een halstertouw liggen met zo'n haak.
Paarden gewoon lopen doe ik er niet meer mee. Heb ooit een keer een veulen gehad die ik er aan had. Gingen we geregeld mee lopen, maar op een dag liep die los...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 01:19

Cribbox vind ik waardeloos: Totaal nutteloos omdat het niet werkte en omdat mijn pony tegen alle randen leunde waar het op zat, plakte hij van alle kanten. :')
Paardendeo (vliegenspul) werkte ook totaal niet, nutteloos spul. :roll:

Teerkwasten in een bakje, zogenaamd om niet meer te knoeien:
Afbeelding

En inderdaad: Paardenmake up, hoef/nagellak enz.

Staartzak vind ik ook nutteloos. :x

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 01:32

Veulen84 schreef:
Grappig is die luchtzuig discussie. Je kan er namelijk best veel mee, er zijn behoorlijk wat mogelijkheden om het te verminderen. Maar gek genoeg krijg ik die mensen nooit in me praktijk. Veel paarden hebben een maagzweer en zuigen daarbij lucht en krijgen daarbij koliek. In ieder geval, de lucht die een paard inhaalt komt niet in de maag terecht. Da's die nog steeds fabels vertellen moeten toch eens terug naar school.
Zie geen toepassingen voor zo'n band. Luchtzuigbanden hinderen bv bij het gaan liggen en het plat liggen. Hierdoor zie je meer frustratie ontstaan.

Maar we hadden het over nutteloze producten. Ik vind van die poordgrepen waar je een hangslot door kan doen ook betrekkelijk nutteloos. Dan knip je toch gewoon die draad daarnaast door.

Die luchtverfrissers voor stallen vind ik ook maar vaag. Had ooit een klant die had in haar stal van die automatisch luchtverfrissers voor toiletten hangen. Elk halfuurtje een spraytje lente lucht. Vreselijke stal dat.

Paniekhaken vind ik op trailers niet nutteloos. Heb ook altijd een halstertouw liggen met zo'n haak.
Paarden gewoon lopen doe ik er niet meer mee. Heb ooit een keer een veulen gehad die ik er aan had. Gingen we geregeld mee lopen, maar op een dag liep die los...

Wij hebben wel boxfresh. Toen we nog op een stal stonden waar de stallen niet grondig genoeg werden uitgemest hadden we vaak een ammoniak geur, wij spoten dan boxfesh (rook naar munt) over de houtkrullen en dat nam de geur weg, rook heerlijk! Inmiddels doen we de stallen zelf en ruikt het gewoon naar verse houtkrullen :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 01:56

Hmm, intressant vraagstuk.

Ondanks dat ik het ermee eens ben dat een bandage niet bedoeld is om mee te rijden, zijn die ze in veel andere situatie's wel nuttig; staartbandage, transportbandage, stalbandage en wat als je paard een forse wond heeft aan zijn been en dat moet beschermd worden? :)*
Imo een product wat bij elke paardenhouder in de kast hoort te liggen maar bij voorkeur nooit gebruikt wordt.

Wbt meest onnuttig ga ik nu even mee met de paniekhaak.
Maar dan wel de traditionele, deze:
Afbeelding
Behoeft verder niet zoveel uitleg denk ik, ze gaan open op momenten dat het niet moet en wanneer het wel nodig is blokkeren ze door de druk erop, ik heb er ooit met moeite een losgekregen toen mijn paard op zijn achterste zat en dat heeft me bijna een vinger gekost vanwege het terugslaan van het metaal.
Maar deze is wel weer erg fijn, dus op zich heb ik niets tegen paniekhaken:
Afbeelding

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 02:46

Dat bitloze hoofdstel met sperriem :+

Paniekhaken inderdaad, ik had ze aan mijn touwteugels en op een dag had ik geen teugels meer := Zo hard trek ik niet hoor.

Paardensnoepjes, hoevenvet, hoevennagellak, stalverfrisser, hangsloten voor poorten idem. Hoefijzers, die vind ik nou écht waardeloos 8)7

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 07:03

Die stal verfrissers vind ik echt waardeeloos :P

Maar hoefijzers niet! Pony had 3 jaar geleden haar hoefbeen gebroken. Ze moest speciaal beslag. En stalrust. Het is goed gekomen alleen moet je wel altijd voor op ijzers!