Advertentie-afknappers.... do's en don'ts.... tips!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:45

troi schreef:
Sky_As schreef:
Ik hoor hier regelmatig dat jullie allemaal bewegingsfoto's willen zien, maar weet je hoe "getrickd" die kunnen zijn?
met 7 opjagers
http://www.youtube.com/watch?v=UsRB__GFZNQ

zonder 7 opjagers
http://www.youtube.com/watch?v=rdo27dP_YrE

Maakt niet uit, dan nog zie je wat ze aan mogelijkheden in huis heeft.

Meen je dat echt?
als ik met plastic zakje en 3 aanjagers sta, kan ik zelfs onze slechtste beweger ineens heeeeeel anders laten draven en opstijgen. als dat is wat de mensen willen zien, zal ik tegen de voorrijden zeggen dat ze zich goed vast moet houden, dat we met zakjes in de weer gaan! (nee echt,willen jullie zo voor de gek gehouden worden?)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:47

pinkie87 schreef:
Goede foto`s dat werkt echt stukken beter dan vaak de foto`s die er staan.
het is gewoon zo zonde je kunt zo veel meer geld uit al uit krijgen als je mooie foto`s kan plaatsen.
ik zelf doe ook zulke shoot voor verkoop.

een juiste draf foto is gewoon van belang

Als verkoper ben ik het helemaal met je eens, (tenzij het paard echt slecht draaft) of een springpaard vind ik ook onzin om er een draffoto bij te zetten. Maar als koper zijnde, zie ik echt helemaal NIKS aan een draffoto. Iedere goede fotograaf kan een mooie draffoto van een ezel maken, ik als KOPER wil daar geen conclusie uittrekken....

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:49

Daarom zou ik dus foto's willen zonder ruiter
Ik zie meer waarde in foto's zonder ruiter dan foto's met
Zonder ruiters weet je zeker dat er op jagers bij zitten en kun je een kleine inschatting maken van de potentie van het dier

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:50

Ninx schreef:
Let je bijvoorbeeld ook op de achtergrond van de foto's? (vieze slordige bende, onguur tiep met peuk die paard vasthoudt... of juist een smetteloze omgeving, blij lachende frisse eigenaar erop?) Of kun je dat loskoppelen en kijk je alleen naar het paard?
Ofwel: wegen vooroordelen of veronderstellingen dan ook mee?
Zo van: "kijk nou wat een bende, dat dier is vast nooit goed ontwormt en heeft vast slecht zittend tuig op gehad en goedkoop voer gegeten".

Ik let er wel op, maar probeer er niet té veel rekening mee te houden.
Ik sta zelf op een doe-het-zelf-stal, en tja: daar ligt veel rommel en troep dan op een luxe-stal :D

Ik rook trouwens ook gewoon op stal, als ik uitmest. Ook als mijn paard bij me staat. Ze sta uiteraard NIET op stro haha, in dat geval zou ik niet binnen roken. Ik let natuurlijk echt wel op waar ik sta, waar ik m'n peuk uit duw (liefst van al in een plas water, en dan de mesthoop, in een bal poep gepropt haha), waar ik ze daarna gooi, ...
Ik knap er niet meteen op af, op een koper die én een sigaret vast houdt.

Als het er was minder netjes is, roept dat natuurlijk ook hier en daar vragen op, maar als ze je dan aan de hand van de papieren kunnen voorleggen dat paard altijd netjes ontwormd geweest is e.d., is het toch ook goed?

Een buitenstal is nu eenmaal iets rommeliger, denk ik. Of als de koper op een manege staat, waar het rommelig is.. Kan de koper toch niks aan doen? Is niet omdat de stalknecht niet dagelijks veegt; dat het tuig niet past. Je kan ook te ver gaan :D

Voor pijn part parkeren ze het paard bovenop de mesthoop om een foto te trekken... Als het paard er maar gezond uit ziet!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:51

Ik heb ook naar paarden gekeken op internet en waar ik me vooral aan stoorde was de missende interpunctie, de foutieve spelling en slordige foto's.
Een paar pagina's terug werd gevraagd of er ook werd gekeken naar de achtergrond op de foto's. Ik doe dat zelf wel, als ik daar heel veel rotzooi zie, valt het paard voor mij af.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:53

Sky_As schreef:
troi schreef:

Meen je dat echt?
als ik met plastic zakje en 3 aanjagers sta, kan ik zelfs onze slechtste beweger ineens heeeeeel anders laten draven en opstijgen. als dat is wat de mensen willen zien, zal ik tegen de voorrijden zeggen dat ze zich goed vast moet houden, dat we met zakjes in de weer gaan! (nee echt,willen jullie zo voor de gek gehouden worden?)

Nou, paard kan inderdaad wel lopen, ook al wordt ze hier opgejaagd.
Ligt aan de koper, of die dit uit het paard kan krijgen ZONDER die zwiepende zakken!

Maar ja: ik zou er zelf ook op afknappen :') Mijn paard in vrijheid lijkt soms een ballerina, ze danst echt suuupersierlijk. Maar dat wil niet zeggen dat ik dat er onder het zadel ook uit krijg haha!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:59

Ik ben zelf momenteel ook zoekende.
Advertenties zonder foto kijk ik niet eens naar, bij een advertentie met 'prijs in overleg' houdt ik altijd m'n hart vast, mijn budget is niet zo groot, dus daar reageer ik niet eens op.
Ik zie graag een advertentie met goede foto's, een standfoto op het harde, in een bak heb ik er nog niet veel aan, een spring fimpje (zoekende naar een springpaard haha) en een aansprekende foto van het hoofd. Voor de rest zie ik wel wat ze me nog toesturen.
Hoe de informatie me gepresenteerd wordt, maakt me niet zoveel uit. Beknopt of uitgebreid, maakt me niet zoveel uit. Ja, bij de beknopte stuur ik gewoon even een mailtje en dan maar kijken hoe ze reageren, reageren ze weer beknopt, ja dan is het gauw klaar.
Voor de rest zoek ik een onbeleerd paard, dus dan een foto met een ruiter erop, vind ik not done, dus die zijn zo weggeklikt.
Naar de achtergrond van de foto's kijk ik eigenlijk niet, het gaat me om het paard, ziet deze er gezond uit, dan maakt de achtergrond niet uit, lijkt mij.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:00

Als verkoper van meerdere door ons uitgebrachte dravers wil ik altijd maar een ding, dat is dat mijn paard neergezet wordt als hij is. Niks is rotter dan een paard wat beland bij een eigenaar die hele andere verwachtingen had. Ik ben geen handelaar maar vind mijn naam wel heel belangrijk, toen ik de laatste keer een dravertje moest verkopen kwamen er een aantal mensen in een topic melden dat ze positieve ervaringen hebben met mijn dravers. Dat is wat ik wil, een goed tehuis en daarmee een grotere kans op de volgende keer ook een goed tehuis voor een ander :)

Toch kan ik er geen pijl op trekken, deze twee ad van mij: nul reacties ( echt nul...) , zijn uiteindelijk verkocht aan iemand op stal.
http://www.bokt.nl/markt/ad/27758/lieve ... ezinspaard
http://www.bokt.nl/markt/ad/1449/lieve- ... arige-ruin

Deze: tientallen reacties. http://www.bokt.nl/markt/ad/42574/lieve ... lleskunner
Staat nu bij een bokker :)

Komt dat dan toch alleen door het paard? Type paard is nagenoeg hetzelfde :) , type advertentie ook :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:06

JunkDeLuxe schreef:
troi schreef:

Meen je dat echt?

Ligt aan de koper, of die dit uit het paard kan krijgen ZONDER die zwiepende zakken!

Maar ja: ik zou er zelf ook op afknappen :') Mijn paard in vrijheid lijkt soms een ballerina, ze danst echt suuupersierlijk. Maar dat wil niet zeggen dat ik dat er onder het zadel ook uit krijg haha!

Jullie wil ik graag als kopers! ik denk namelijk dat degene die en paard voor hoog niveau en er veel verstand van hebben, erg af zullen knappen op zulke filmpjes en zulke foto's ;-). Een paard die op groot gaat is niet bepaald per definitie een heel goed paard....maar goed...hihii andere discussie. Ik vind 2 van zulke filmpjes van hetzelfde paard echt een afknapper...

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:24

Sky_As schreef:
JunkDeLuxe schreef:

Jullie wil ik graag als kopers! ik denk namelijk dat degene die en paard voor hoog niveau en er veel verstand van hebben, erg af zullen knappen op zulke filmpjes en zulke foto's ;-). Een paard die op groot gaat is niet bepaald per definitie een heel goed paard....maar goed...hihii andere discussie. Ik vind 2 van zulke filmpjes van hetzelfde paard echt een afknapper...

Dus nu heb ik geen verstand van paarden? :+
Ik bedoelde eigenlijk gewoon dit: het paard KAN lopen, MITS de juiste ruiter.
Maar als ik dan een filmpje zie, waarin het paard alleen loopt door de opjagers, haak ik persoonlijk ook af. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die denken "wat moet het gaaf zijn als ik dit paard zo ver kan krijgen om zo te bewegen zonder dat hij wordt opgejaagd" :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:26

ruitje schreef:
Als verkoper van meerdere door ons uitgebrachte dravers wil ik altijd maar een ding, dat is dat mijn paard neergezet wordt als hij is. Niks is rotter dan een paard wat beland bij een eigenaar die hele andere verwachtingen had. Ik ben geen handelaar maar vind mijn naam wel heel belangrijk, toen ik de laatste keer een dravertje moest verkopen kwamen er een aantal mensen in een topic melden dat ze positieve ervaringen hebben met mijn dravers. Dat is wat ik wil, een goed tehuis en daarmee een grotere kans op de volgende keer ook een goed tehuis voor een ander :)

Toch kan ik er geen pijl op trekken, deze twee ad van mij: nul reacties ( echt nul...) , zijn uiteindelijk verkocht aan iemand op stal.

Deze: tientallen reacties. http://www.bokt.nl/markt/ad/42574/lieve ... lleskunner

Komt dat dan toch alleen door het paard? Type paard is nagenoeg hetzelfde :) , type advertentie ook :)

Je hebt bij allemaal de advertenties enkel rij-foto's, die dan ook nog eens op dezelfde dag lijken te zijn gemaakt.
Daar knap ik persoonlijk ook op af, zo lijkt het alsof het paard maar een enkele keer netjes genoeg loopt om er foto's van te trekken. :)

Daarom IS dat niet zo, maar dat is wél wat IK me zou afvragen.

minka

Re: Advertentie-afknappers.... do's en don'ts.... tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:34

Ik zou dat juist anders zien JunkDeLuxe, als er maar foto's van één dag bij de advertentie staan, zou ik het juist een heel realistisch beeld vinden. Vaak zie je een aantal foto's van verschillende shoots en dan kan het juist de enige foto zijn waarop het paard fatsoenlijk loopt die uit een shoot is gehaald. De keuze is dan immers veel groter :j

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:40

Conclusie is: iedere koper wil wat anders zien :') ?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:41

JunkDeLuxe schreef:
[
JunkDeLuxe schreef:

Dus nu heb ik geen verstand van paarden? :+
Ik bedoelde eigenlijk gewoon dit: het paard KAN lopen, MITS de juiste ruiter.
Maar als ik dan een filmpje zie, waarin het paard alleen loopt door de opjagers, haak ik persoonlijk ook af. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die denken "wat moet het gaaf zijn als ik dit paard zo ver kan krijgen om zo te bewegen zonder dat hij wordt opgejaagd" :)

Nee zo bedoelde ik het juist niet, maar de meeste mensen denken automatisch bij zo'n paard dat dat een paard is voor het hogere werk, terwijl ik juist denk dat dat niet het geval is. (zie vaak paarden met " Negro" of "Ferro" bloed, als jong paard vaak weinig aan door de kracht van achter en het wat korte voorbeen, maar op hoog niveau :~ )
het paard beweegt inderdaad niet slecht, al moet ik zeggen, dat na het andere filmpje, de niet kenners een heel ander beeld van hetzelfde paard zouden hebben.
Wat ik ook een probleem vind, is als je mensen de waarde zou laten schatten van dit paard, naar aanleiding van deze filmpjes, je waarschijnlijk 2 hele verschillende bedragen zijn (uiteraard wel los van elkaar laten zien)
Dan bij het eerst filmpje schatten de meeste denk ik toch op 25.000-50.000 en het tweede filmpje vind ik een paard van 5000-10.000 euro om te "zien"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:05

Standfoto's vind ik inderdaad echt een vereiste in een advertentie! Ik ben momenteel niet op zoek ofzo, maar de keren dat ik keek voor een paard voor mezelf of anderen heb ik amper advertenties gezien waaruit ik kon opmaken hoe een paard er nou eigenlijk uitzag.

Geen prijs willen geven of geen richtprijs in de advertentie zetten; dat bespreken we wel als je komt kijken.... nou niet dus! Tenzij het om een echt toppaard gaat waarbij het echt om grote bedragen gaat, maar voor de rest weet iedereen echt wel wat hij ongeveer voor zijn paard wil.

Geen informatie willen geven over de mail op serieuze vragen. Ik heb gewoon geen zin om iedereen te bellen en l+lverhalen aan te moeten horen. Ik wil gewoon een schriftelijke duidelijke reactie op mijn vraag en als dat me zint bel ik voor een afspraak.

Het verbaasd me dat sommige mensen afknappen op keuringskosten voor de koper.... ik heb dat ook nooit anders gedaan. Ik heb bijvoorbeeld paarden te koop gehad voor 1500 euro en dan zou ik een keuring met foto's ala 600 euro moeten gaan betalen? Of ze willen bij hun eigen kliniek laten keuren die 6x duurder is dan andere klinieken enz? Ik kan altijd best inkomen in de afspraak dat de klinische kosten door de verkoper worden betaald bij afkeuring, maar voor de rest is paarden kopen gewoon een risico.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 17:16

ruitje schreef:

@ ruitje: pfoeh... zijn allemaal erg leuke paarden, goede tekst wat mij betreft.... de laatste advertentie heeft alleen foto's zonder 'tegenlicht'... je kunt het paard iets beter 'zien' naar mijn idee.
Duidelijke foto's met een scheut zon doen wellicht iets.... mensen zijn toch visueel ingesteld.

Persoonlijk was ik juist voor 1 van de andere paarden gegaan... dat je daar geen reactie op hebt gehad is op z'n minst bijzonder te noemen.
Misschien toch nog een, onterechte, 'imago' kwestie (dravers)?

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:26

als er bij de prijs staat: bieden of NOTK :+ dan haak ik al af.
verder goede foto's en correcte spelling en comlete informatie! dus ook schofthoogte, leeftijd en heb zelfs wel eens gezien dat het geslacht niet of verkeerd was ingevuld :=

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:27

No- go
(bij een recreatiepaard)
-in- de -krul foto's (met hulpteugels)
-advertentie zonder foto onder het zadel
- afstamming- afstammeling
- geen prijsindicatie, of de aanduiding: eerst komen kijken
- geen leeftijd, of: een dagje ouder

Wat ik graag zie:
3 foto's : actiefoto, exterieurfoto en foto van het hoofd
extra foto als het een originele is; bv. zwemmen, VD of aangespannen zijn
Foto van eventueel mee te koop staande spullen
Stukje betrokkenheid naar het paard toe: geen handelaren, weidegang belangrijk bijvoorbeeld.

Storend: (als het een interessant paard is zou ik dus toch gaan kijken)
smerige omgeving of harnachement,
binnenfoto gemaakt in een te donkere stal of een mega blubber wei ( zet hem dan even op een schoon stukje grond...)
Smerig paard. Hoeft niet vlekkeloos te zijn, maar mestplakken onder de hoeven ziet er niet uit...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:35

@ ninx, ik heb het maar op het seizoen gehouden :+ . De gene zonder reactie's stonden te koop in januari en maart, de laatste in mei. Buiten dat dat inderdaad gavere foto's geeft, is er denk ik toch meer vraag dan?

Thanks voor het compliment over de advertentie en de paarden btw :) . Ik ben ook veel dank verschuldigd aan degene die ze rijd, zonder haar geen goede paarden op de foto :) .

Zou er nou markt zijn voor een foto/advertentiemaker voor paarden die te koop staan :+ ?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:08

Ik ben er toch wel mee eens dat iedere koper iets anders wil.
Ik ben alle keren heel gericht opzoek geweest naar een paard, en het hoefden geen toppers te zijn die al in het Z liepen oid. Ik heb liever een opknappertje dan een al ver doorgereden paard waar je veel meer moeite in moet steken dan 1 die je zelf alles kan aanleren.

Mijn grootste afknapper was toch echt de vraagprijs. Hebben verkopers dan echt GEEN idee dat er een crisis heerst en dat mensen geen paard zonder afstamming of prestaties voor 10.000 gaan betalen? Heb er zelfs 1 gezien (al bij voorbaat niet naar prijs gevraagd, maar een goeie onderhandelaar mocht het wat zijn) waar ze 20.000 voor vroegen, voor enigszins een afstamming, maar amper in handen geweest, laat staan zadelmak. 'Belofte voor de toekomst', mijn neus. Kan morgen ook een koliekaanval krijgen en er dood aan gaan, weg 20.000.

Van mij mogen er best ***foto's bijstaan, maar dan moet het paard nog niet tot in de puntjes zijn doorgereden, dan kun je er zelf nog iets van maken. Destijds een doorgezakte knol met hangbuik en lelijke lange manen en reeënnekje gekocht voor 2000 euro met zadel. Kon er vorig jaar 12.000 voor krijgen...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:11

Ik zag toevallig gisteren nog een advertentie ''Bijzondere merrie''. Kijk ik in de advertentie... Een leuk dier, maar bijzonder? Nee absoluut niet.

Ook zag ik een advertentie met een foto van een pony... Als je hem een zetje van achter zou geven, dan zou hij op z'n neus liggen. Wat een scheve benen.. Maar of het aan de foto lag of aan het dier? Dat staat er niet bij... Nou dan haak ik al af :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:13

RT-D -> PP

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:36

ruitje schreef:

Ik kan me van Another destijds een erg leuk fototopicje herinneren! Daarin kwam hij erg fraai naar voren ( in elk geval fraai genoeg om in mijn geheugen te blijven hangen terwijl ik redelijk neutraal sta normaal gesproken tot dravers, ben namelijk meer van de dikbil ponys). Ik gok dat dat de reden was dat hij makkelijk verkocht werd!

edit: Bingo [RIJ-ITP] Another 2 weken onder het zadel, nu met 10 jarige Silvana!

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:49

Waar ik echt ontzettend op afknap en de advertentie dan ook direct wegklik, is een hele waslijst van eisen waaraan je als nieuwe eigenaar moet voldoen.
Met daarbij de zin, wij gunnen hem/haar een goed tehuis, dat heeft ie verdiend.
Dan denk ik, hou hem dan zelf en verkoop hem niet.
Heb geen zin een volledige keuring te krijgen, om te zien of je echt wel geschikt bent als nieuwe eigenaar.

En tja wat foto's betreft, als er staat hele lieve kinderpony, en er staat een foto van een angstig kijkend kind, met een pony voor de neus, die de oren plat in de nek heeft....
Je wilt niet weten hoe vaak ze er zo opstaan.

En taalkundig inderdaad, soms zoveel fouten dat je amper kunt begrijpen wat ze nou eigenlijk verkopen.

Oh en ook de advertenties met stuur een verhaaltje over jezelf, en wat je met de pony van plan bent te gaan doen, wat je te bieden hebt etc.

Ik wil heus mensen, als ik de pony inderdaad leuk vind, vertellen waar hij/ zij terecht komt, mailtjes sturen met foto's ook prima, maar van te voren een half levensverhaal ophangen voor je de pony ook maar hebt gezien, vind ik echt overdreven.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:13

cp112 schreef:
jury schreef:
Ik baal er altijd van als er geen prijs genoemd wordt. Is toch wel 1 van de belangrijkste criteria.

Ik zet er dus juist geen prijs bij.

Als ik dan reacties krijg met de vraag:"wat is de vraagprijs", is het 99% van de tijd zo dat mijn paard boven hun budget ligt.

Als ik reacties krijg waarin gevraagd wordt naar meer informatie, en dan in de 3e of latere mails/pb's een keer de prijs naar boven komt heb ik zelf altijd het idee met veel serieuzere mensen te maken te hebben.

Sommige mensen hebben een minder budget dan anderen. Als je maximaal 3000 hebt voor een paard, is het wel zo handig om die prijs er meteen bij te hebben, zodat je meteen weet waar je aan toe bent en welk paardje kan en welke niet.. Ik vraag ook altijd meteen de prijs of in ieder geval een indicatie, want die wil ik gewoon weten, voordat ik helemaal geïnteresseerd raak en allerlei informatie krijg. Leuk dat paard dit en dat kan, leuk al die PB's over dat leuke paard, maar als die dan 5000 blijkt te kosten, dan was het wel erg zonde van mijn tijd en is het ook behoorlijk zuur..
Laatst bijgewerkt door ElineS op 04-03-13 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt