Ninx schreef:Let je bijvoorbeeld ook op de achtergrond van de foto's? (vieze slordige bende, onguur tiep met peuk die paard vasthoudt... of juist een smetteloze omgeving, blij lachende frisse eigenaar erop?) Of kun je dat loskoppelen en kijk je alleen naar het paard?
Ofwel: wegen vooroordelen of veronderstellingen dan ook mee?
Zo van: "kijk nou wat een bende, dat dier is vast nooit goed ontwormt en heeft vast slecht zittend tuig op gehad en goedkoop voer gegeten".
Ik let er wel op, maar probeer er niet té veel rekening mee te houden.
Ik sta zelf op een doe-het-zelf-stal, en tja: daar ligt veel rommel en troep dan op een luxe-stal
Ik rook trouwens ook gewoon op stal, als ik uitmest. Ook als mijn paard bij me staat. Ze sta uiteraard NIET op stro haha, in dat geval zou ik niet binnen roken. Ik let natuurlijk echt wel op waar ik sta, waar ik m'n peuk uit duw (liefst van al in een plas water, en dan de mesthoop, in een bal poep gepropt haha), waar ik ze daarna gooi, ...
Ik knap er niet meteen op af, op een koper die én een sigaret vast houdt.
Als het er was minder netjes is, roept dat natuurlijk ook hier en daar vragen op, maar als ze je dan aan de hand van de papieren kunnen voorleggen dat paard altijd netjes ontwormd geweest is e.d., is het toch ook goed?
Een buitenstal is nu eenmaal iets rommeliger, denk ik. Of als de koper op een manege staat, waar het rommelig is.. Kan de koper toch niks aan doen? Is niet omdat de stalknecht niet dagelijks veegt; dat het tuig niet past. Je kan ook te ver gaan
Voor pijn part parkeren ze het paard bovenop de mesthoop om een foto te trekken... Als het paard er maar gezond uit ziet!