De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:23

Ik was gewoon rustig in de bak aan het rijden, zo ging m'n paard er ineens vandoor en voelde ik m'n zadel schuiven, voor ik het wist lag ik in t zand met zadel en al, was mijn, net nieuwe, singel afgebroken ! Kon er wel heel hard om lachen alleen toch maar even naar de winkel gebeld voor een nieuwe singel

ankehoix

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:27

Ik was aan het springen zonder zadel over mn nieuwe knalgroene hekje.
Mn paard zou springen dus ik vol enthousiasme naarvoren zitten, op het moment in de sprong bedacht ie zich en ik viel dus recht op mn hoofd, cap was gebroken zelfs. :+
Gelukkig was mn paard zo slim om op een of andere manier terug te gaan waardoor hij niet bovenop me sprong.
Ik ben ook eens letterlijk over het paard getilt door mn moeder, op het beton nog wel :')
En een andere keer zat ik op mn shetlander, ik was nog maar klein. Ik reed in het weiland en nouja iedereen kent shetlanders: HOPPA NEUS NAAR DE GROND EN ETEN. Dus ik gleed er voorover af, in het stroomdraad. Heel fijn. Zo ben ik ook eens middenin een plas gevallen. :+

entless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:48

Ik zal het maar eerlijk opbiechten, ik lig er regelmatig af.
Dit jaar al 2x.

2 weken geleden nog, in volle galop over het ruiterpad. Vanuit het niks worden we ingehaald door een buizerd, vliegt vlak voor mn paard (kon de klauwen goed zien zo dicht bij).
Het koste een paar tellen voordat het kwartje viel mijn mn paard. Met een noodstop als gevolg. Met mn knie afgezet op het zadel, en een prachtige koprol over zijn hoofd. Keurig op mijn voeten geland, zoals geleerd :+ Jammer dat ik daarna met een dikke, blauwe knie nog moest werken :roll:

En jaren geleden kampeerden wij in Frankrijk en laten ze nou ook paarden verhuren op de camping. :o
In ruil voor hulp mocht ik gratis mee met buitenrijden. Stijgbeugelriem brak vlak na vertrek af tijdens een drafje, niks aan de hand. Andere stijgbeugelriem om zijn nek gehangen en verder rijden! (Reed toen vaak zonder beugels). 2uur lang door de Pyreneeën gereden in alle gangen. Berg op en af, niks aan de hand.
Komen we terug schrikt het brave dier van een flesje dat word weg gegooid en begint te rennen. Helaas stopte ze ook uit het niks en lag ik in de wijngaard :o

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:50

Wat grappig jullie verhalen!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:51

hahaha goed,
Zonder zadel stappen in de bak, en ik glij er zo naast! -O-
Nou daar lag ik dan in de bak, maar kon er gelukkig wel erg om lachen!

&

Op de manege paar jaren trug:
Ik zat op een paard en we zaten in galop.
Struikelt ze! Dus mw ging mooi op de knieen verder.
MOEST ik me wel laten vallen want ze kwam niet meer omhoog!

x_Maris_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:24

Haha! Zo heb ik ook nog een verhaal:
Ik had een verzorgshetlander waar ik toendertijd nog op kon rijden. Het beugelriemen waren kapot en we dachten die wel even te kunnen maken.
Ze leken heel stevig en ik ging dus vrolijk op de shetlander rijden. Ik wilde net in draf gaan, toen één van de beugelriemen afbrak en ik in een keer met een been op de grond stond, de ander hing nog over het zadel en de pony zat in galop. Je kunt je misschien voorstellen dat je een pony in draf niet met een been op de grond bij kan houden, maar mijn ander voet zat nog in de beugel! En de shetlander wilde niet meer stoppen met draven! Gelukkig schoot mijn voet in een keer los uit de ander beugel en viel ik met mijn hoofd in het zand op de grond. Ik heb nog nooit zo hard gelachen! Vooral toen de shetlander in een keer stopte en achterom keek met een gezicht van 'Wat doe jij nou gek?'! Hahaha!

Of toen ik ging springen met een andere shetlander. Ik was er helemaal klaar voor en ik dacht dit gaat de sprong worden! Ik reed met een big smile op de hindernis af en alles ging goed, totdat de shetlander na de hindernis meteen zijn hoofd naar beneden deed, toen werd ik met een soort van salto van zijn rug gelanceerd en kwam ik op mijn kont in het zand terecht. Dit deed dan wel weer pijn, maar was ook erg grappig! Hahah!

zonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:17

dat ik op een chetlandertje van 35 reed en hij niet wou stoppen ik zat op zijn hals en whoppaa ik viel eraf

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:24

Fortuna22 schreef:
dark_nijnte schreef:
Als klein meisje op de manege gingen we met de ponies altijd zonder zadel rijden in maart. Ik had een geniaal spelletje bedacht om te spelen: estafette met een bekertje water. Het team dat aan het einde van de race het meeste water in zijn bekertje had zitten zou winnen. Waar ik even geen rekening mee had gehouden was dat de haflinger waar ik op reed het niet zo op water had.. in de bocht morste in een paar druppels op zijn schouder en dat beest zette het me toch op een rennen := vastbesloten als ik was hield ik het bekertje nog stevig vast, maar met éen hand was ie echt niet te stoppen. Instructrice roept naar me 'laat dat bekertje maar vallen!' maar ik dacht dat ze riep 'laat je jezelf maar vallen!'. Dus ik dacht ach, zij zal het wel weten.. dus heb mezelf er met een zwiepert in volle galop af gegooid.. nog steeds met dat bekertje in mijn hand, waar wonderbaarlijk genoeg nog water in zat, dus ben toen keihard naar mijn team gerend om het bekertje aan de volgende team genoot te overhandigen :D je had de kop van die instructrice moeten zien..

:')

Haha je hoorde het zeker niet door de wind langst je oren xD
Ik zie het echt helemaal voor me :')

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:27

ik heb ook wat leuke bloopers :)
ik reed een keer op de pony van mijn vriendin (ambervb) en toen ging de pony rollen.... schrok me dood :) snel al eht tuig er afgehaald :+

ik reed een keer op een pony op de manege (een paar jaar geleden) en die schrok. toen viel ik er af aan de zijkant en mijn laars bleef in de beugel hangen... lag ik daar op de grond met 1 laars aan mijn voet :D

een tijdje geleden ging ik op mijn verzorgpony (tumtum) rijden (van l_rivaldo) en de andere (rivaldo) ging voor de sulky. ze reageren nog al sterk op het woordje "ja", :o dan gaan ze uit hun dak :+
laura vroeg aan mij of ik wil galoperen... ik zeg heel blij "ja!" je raad het al, hij schiet er vandoor, ik had hem echt niet meer onder controle.
toen ging hij de hoek om (wonder boven wonder zat ik nog :D ) en toen... zag hij een grasje! aanvalluuuh!!! hij draaide zich om (om zijn eigen achterhand) en ik lag ernaast :') ik viel niet van hoog hoor met zijn 1.08 m :')

deit: dark_nijnte hahaha geniaal _/-\o_ :')
Laatst bijgewerkt door juliedo24 op 03-03-13 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:27

Met paard en al, te krap bochtje op glibberig gras.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:29

umm, ik val er heel vaak vaag af buiten (gelukkig blijft m'n verzorgpaard altijd bij mij staan!) maar een van de domste was wel toen we een heuvel op gallopeerde, en ik ineens op de grond lag door een zijsprong :+ alleen glee ik dus een beetje omlaag, dus zat er allemaal zand in m'n broek & had koppijn, en toen moesten we dus nog een uur terug rijden _O-

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:46

uuuhm... ik zat op een heel klein shetlandertje, 80 cm of zo... en ik was een jaar of 10, paste er prima op, en we waren zonder zadel aan het rijden. we gingen om beurten draven met de lerares er naast. shetlander zorro had er zin in, en net voordat de lerares er bij is vliegt ze er in galop vandoor... en ik stuiterde zo over de nek, halverwege de nek besloot ik dat ik me er beter af kon laten glijden en stond ik er naast... zorro kijkt me aan van: wat doe jij nu? en daarna deed ze het nog een keer.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:50

Ik ging springe, pony weigerde maar sprong toch, ik op de hals tijdens het springen en na de hinderns isnog net deze foto gemaakt :
Afbeelding

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:54

- In het weiland gaan rijden op een ontembare shetlander ~~}>
Zonder zadel en hoofdstel en dan over de geulen gaan springen die voor het waterafvoer zijn :D
En als ik er dan afflikker pony niet meer kunnen vangen.
Kwartier later zit ik weer, om 2 minuten later weer te vallen }:0

- Van shetlander afflikkeren in een koeienweiland, pony gaat tussen de pinken staan, en ik durf die pony niet meer te pakken tussen de wilde stieren :+

- Shetlander die er vandoor gaat, over een smalle brug, ik blijf hangen.
Het meisje waar ik mee op buitenrit ging had niks door, en hoorde mij ook niet roepen -O-

- Pony die er vandoor gaat op een smalle brug af, ik heb nu een bruggenfobie :+ dus ik laat me vallen vanwege mijn bruggenfobie, Pony vind bruggen soms spannend, dus die stopt voor de brug -O-

- Ik reed zonder zadel, en ik maakte m'n dagelijkse val van die pony (Ik heb nog nooit zo'n gladde pony gehad, en als zo'n pony dan ook nog eens steigert als je opstapt... :+ )
Ik was toen 10 ofzo :P
Maar ik flikkerde er dus af, en mijn zus rijd zo met haar pony over me heen, ik had echt mega blauwe plekken van die hoeven van dat beest :+

- Ik als klein 11? jarig meisje op een grote dikke D pony.
Pony doet bok-steiger-bok-steiger met zijn hooft tussen z'n benen, en trekt mij helemaal mee, zo ben ik er die dag 5 keer afgeflikkerd.
Als ik mijn teugels los liet was er niks aan de hand, maar dat bleef moeilijk :+

En dit was maar een kleine selectie uit mijn 8937582379852437589437683478 x dat ik gevallen ben :+

Ohja
Ik deed mee aan een marathon, en moest door de waterbak.
Pony ging dan heel vaak liggen, ik helemaal zenuwachtig :')
Pony gaat niet liggen, maar direct daarna gaat hij er vandoor, ik val en had m'n duim gekneusd :+
Daarna nog samen met mijn zus door de waterbak, en ik keek zo pijnlijk al maar kan, en daarvan is een foto gemaakt :P
En die foto heeft iets van 2 jaar op ons manege blad gestaan :o

EmmelyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:08

haha geniaal lach me echt rot hier!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:11

Ik ging springen met 'm verzorgpony. Ik dacht '' nee, dit halen we niet'' zo stom als ik was .. rem!
Paard dacht ''Dit haal ik! '' en toen struikelde ze over de hindernis en gleed ik er voorover af. Paard begreep maar niet waarom ik op de grond zat. :+

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:54

elise21 schreef:
dark_nijnte schreef:
Als klein meisje op de manege gingen we met de ponies altijd zonder zadel rijden in maart. Ik had een geniaal spelletje bedacht om te spelen: estafette met een bekertje water. Het team dat aan het einde van de race het meeste water in zijn bekertje had zitten zou winnen. Waar ik even geen rekening mee had gehouden was dat de haflinger waar ik op reed het niet zo op water had.. in de bocht morste in een paar druppels op zijn schouder en dat beest zette het me toch op een rennen := vastbesloten als ik was hield ik het bekertje nog stevig vast, maar met éen hand was ie echt niet te stoppen. Instructrice roept naar me 'laat dat bekertje maar vallen!' maar ik dacht dat ze riep 'laat je jezelf maar vallen!'. Dus ik dacht ach, zij zal het wel weten.. dus heb mezelf er met een zwiepert in volle galop af gegooid.. nog steeds met dat bekertje in mijn hand, waar wonderbaarlijk genoeg nog water in zat, dus ben toen keihard naar mijn team gerend om het bekertje aan de volgende team genoot te overhandigen :D je had de kop van die instructrice moeten zien..

Haha je hoorde het zeker niet door de wind langst je oren xD
Ik zie het echt helemaal voor me :')

Oost-indisch doof noemden ze me vroeger, hoorde altijd iets anders dan wat er tegen me gezegd werd..

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:01

Afbeelding

Ik ben in mijn hele leven sinds ik rijd (nu zo'n 17 jaar in totaal) maar een paar keer gevallen. Dit moet ik even afkloppen. Ook nog eens niet heel spectaculair dus ik kom gewoon even meegenieten van de geniale verhalen hier!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:07

Ik laatst van mijn paard, ik had een zadel te leen en dat was een veelzijdigheidszadel, maar die kan ik niet goed aansingelen. Dus ik opgestapt (via krukje, want ik ben wat gezetter en dan vind ik het voor mijn paard niet fijn als ik via de grond op stap), en wilde dus mijn beugelriem wat korter maken, tja zadel was dus niet strak genoeg aangesingeld en ik ging heel langzaam naar de rechterzijkant van het paard.

Ik hing daar dus even en dacht, tja wat nu... toch maar laten vallen :P Paard keek om en dacht waarschijnlijk "wat doe jij nou raar" Daar lag ik dus eerst, daarna zittend en toen toch maar weer opgestapt, nadat iemand anders weer had aangesingeld lol

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:12

Met mijn eigen pony reed ik over een bos pad in galop, viel hij terug in draf en toen hoeste hij, toen lag ik eraf :')
Bij mijn bijrijdpaard werd ik gelanceerd := hij bokte dus gaf ik een schop, werd ik gelanceerd en rende hij zo onder me vandaan haha!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:21

Mijn pony maakt wat rare huppeltjes na een sprong waardoor ik hem voor de volgende hindernis weg stuur, recht op de bakrand af. Pony ziet die niet omdat hij met zijn hoofd tussen zijn knietjes zit en moet een noodstop maken om er niet tegen aan te knallen.
Door zijn rare ronde huppels schuift het zadel naar voren op zijn hals en door zijn plotselinge stop voor de bakrand word ik gelanceerd, maar ik kan me gelukkig met mijn handen aan de bakrand opvangen waardoor ik keurig op mijn voeten land.
Langs de kant stond iemand te kijken, zag het gebeuren en stond al klaar om me op te vangen mocht ik over de bakrand gegooid worden. :D
En mijn pony stond een paar meter verder heel zielig te wachten tot iemand hem bevrijde van het zadel om zijn nek. :Y)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:26

Hier nog eentje.
Ik was een jaar of 14?
De pony die ik reed was rond en had amper schoft, en het zadel wilde weel eens gaan glijden.
Maar die pony blies zich altijd goed op met aansingelen.

En als ze dan haar bui had.... Wegschieten, scherpebocht maken en buik inhouden.....zadel gaat glijden....tja en dan lig je ernaast...

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:18

1x toen ik zonder zadel achterste voren zat en mijn toemalige vz paard besloot een sprintje te trekken. En de andere keer was toen ik op een pony reed waar de singel nietgoed van zat en in de bocht het zadel naar onderen schoof hihi dat waren de 2 gekste keren

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:21

als 4 jarig meisje voor het eerst springen op een onwijs eigewijze shetlander hengst <3
meneer zag een grassprietje en ging uit het niks eten, ik rol vanuit de verlichtezit met een koprol over zijn nek en belande met mijn kont voor zijn hoofd in de brandnetels :+ Ik zal het noooooit vergeten haha.

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:24

Geen beeldmateriaal helaas, dateert dan ook van heeeeeel lang geleden :) Reed als klein meisje op het koppigste paardje van de manege en ik geloof dat we aan het draven waren toen ponylief even besloot bij de C een middenlijn in galop te gaan maken om dan netjes bij de X tot een volledige stilstand te komen.
Ik als kleine uk er helemaal niet op voorbereid dus bij de X hing ik in mevrouw haar nek, waarop zijn even lekker haar manen uitschudde met als gevolg dat ik me helemaal niet meer kon tegenhouden en netjes verder haar nek afgleed :)
Deed helemaal geen pijn, maar was wel een komische situatie :)