Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
superwoman schreef:Ik denk dat het verstandig is om hem terug te brengen. Niet alleen voor jullie,maar ook voor het paard. Jullue zijn nog zo onervaren,iets wat niet fijn is voor dit paard. Denk aan een chinees,die slecht kan vertellen wat je moet doen. Een paard ziet daarbij het nut niet om iets te leren dus zijn duidelijke hulpen heel belangrijk. Een paaed is een kuddedier,die reageerd uit zijn instinct, die heeft dus een duidelijke leider nodig in deze fase (sommige altijd). Dat kunnen jullie niet bieden. en ook voor jullie...bijleren is leuk, maar niet als je steeds achter de feiten aan loopt en steeds tegen nieuwe problen aan loopt. Dus niet lekker ontspannen rijden,wat jullie bedoeling was... Opgeven is iets waar veel mensen moeite mee hebben,maar ik vind het dapper wanneer je inziet dat je een foute keuze hebt gemaakt en dat op de juiste manier oplost.
Colway schreef:sallandval schreef:Volgens mij is een maand (of een paar maanden) door laten rijden ene heel goed idee!
Inderdaad en dan begeleid zelf op gaan pakken als de basis er goed in zit
kekaro schreef:ik zie dat je een verzorgpaard hebt gehad, dat is toch iets anders dan alleen maar manegelessen...
ik denk persoonlijk dat je er een hoop plezier van gaat hebben als je rustig aan en onder begeleiding met dit paardje verder gaat
als je hem terugdoet en een doodbraaf paardje koopt denk ik echt dat je er over twee jaar geen plezier meer in hebt, je moet nog een hoop leren maar ik denk ook dat de uitdaging er moet blijven.
maar goed dat is mijn idee, heel veel succes in ieder geval ! het is een leukerd om te zien!
Colway schreef:Dat is inderdaad zo. Het is de vraag in hoeverre e in het dier wilt investeren (en kan investeren) met doorrijden hoef je volgens mij niet perse naar een dure trainingsstal, maar kan je ook in de omgeving bekijken of iemand daar handig genoeg voor is en dit ook wil. Is die optie er niet dan zou ik inderdaad over gaan tot verkoop.
kekaro schreef:als je hem terugdoet en een doodbraaf paardje koopt denk ik echt dat je er over twee jaar geen plezier meer in hebt, je moet nog een hoop leren maar ik denk ook dat de uitdaging er moet blijven.
En ja ik heb ook hulp gehad, en nog steeds in de vorm van les en dat mn instructrice er af en toe op gaat om haar te helpen. We moeten samen veel leren en mijn instructice weet precies wat ze moet doen als mijn paard iets moeilijk vind. superwoman schreef:Winnen doet een paard idd niet. Echter is wel gebleken dat dit paard echt een treetje te hoog gegrepen is voor jullie. Hier worden jullie en het paard niet blij van. Alle paarden zijn sterk, daarom moet je met techniek werken. Lichaamstaal herkenen en daarop reageren en precies op het juiste moment. Dat kost veel tijd om te leren en dat hebben julie niet. Dit pasrd verdient ook beter, hoe goed jullie het ook bedoelen..