
Ik vind het allemaal vrij prijzig...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
foxy80 schreef:Ah Lynn, maar dan hebben we elkaar verkeerd begrepen. Ik heb specifiek gezegd dat ik die BR-peesjes gezien had en dat ik dus wilde weten welke maat ik moest hebben voor een A-pony. Dus ik heb echt specifiek naar een product gevraagd dat zij verkopen.
Langs de andere kant: het maakt weinig verschil hoe je het interpreteert. Want als die BR-peesjes nu niet geschikt zijn voor een a-pony, en de klant zegt dan "Goh, hebben jullie dan niks anders", vind je dan niet dat Bol eigenlijk voor L U L staat als ze moeten toegeven geen idee te hebben? Terwijl ze toch producten verkopen uit die branche?
Ik vind het toch een interessante redenering van jou: waarom komt Bol ermee weg minder productkennis te hebben dan een ruitersportzaak?
foxy80 schreef:Ik heb het geprobeerd... althans de simpele vraag welke maat peesjes voor een a-pony passen. Ik had al bij voorbaat medelijden met de man aan de telefoon. Ik wacht 24 u later nog altijd op een antwoord. Daar heb je veel aan hé, een klantenservice die 24 u open is, als ze niks weten!!!
Tigra_ schreef:foxy80 schreef:Ik heb het geprobeerd... althans de simpele vraag welke maat peesjes voor een a-pony passen. Ik had al bij voorbaat medelijden met de man aan de telefoon. Ik wacht 24 u later nog altijd op een antwoord. Daar heb je veel aan hé, een klantenservice die 24 u open is, als ze niks weten!!!
Vindt dat persoonlijk geen vraag voor een webshop zeker niet met vele verschillenden merken. Alle merken zijn toch tikkeltje anders en een standaard antwoord is daar niet op te geven. Gezien ze een groot bedrijf zijn zou je als klant moeten weten dat je zelf je research moet doen als je nu bij een gespecialiseerde webshop komt is dat anders al hoewel daar vast ook mensen bij zitten die het niet weten en dat heb je even goed in de winkel. Vind persoonlijk dat het je taak is als klant om te weten welke maat je nodig hebt. Je kan niet verwachten dat ze daar van elke ding dat ze verkopen iemand hebben zitten die er alles van weet. Ik vind dat klantenservice er is om klanten te helpen informatie te geven over hun bestelling, of lange wachttijd of verkeerde bestelling geleverd. Niet om je info te verschaffen over bepaalde producten en je daarin te adviseren.
foxy80 schreef:Tigra, ik heb specifiek naar de BR peesjes gevraagd die ze verkopen. Dat is ook al naar voren gekomen in dit topic. Sorry als mijn eerste post in deze niet geheel duidelijk was.
Verder, als de klantendienst dan zou zeggen dat BR peesjes niet passen voor een a-pony, kan je dus niet als klant vragen "Oh, hebben jullie dan wel een passend model?"' want als klant behoor jij van alle modellen die een webwinkel aanbiedt te weten hoe ze vallen?
Daarnaast heb ik een in mijn ogen normale vraag gesteld, nl hoe die peesjes vallen. Ik heb niet gevraagd naar de waterdoorlatende eigenschap van het neopreen, of de kleur lime wel bij de kleur lime van merk Huppeldepup past etc.
Wanneer is een webwinkel gespecialiseerd en wanneer niet? Wat is de grens? Als je veel aanbiedt moet je dus weinig van je producten afweten, als je als webwinkel 1 merk aanbiedt wel?
Tigra_ schreef:foxy80 schreef:Tigra, ik heb specifiek naar de BR peesjes gevraagd die ze verkopen. Dat is ook al naar voren gekomen in dit topic. Sorry als mijn eerste post in deze niet geheel duidelijk was.
Verder, als de klantendienst dan zou zeggen dat BR peesjes niet passen voor een a-pony, kan je dus niet als klant vragen "Oh, hebben jullie dan wel een passend model?"' want als klant behoor jij van alle modellen die een webwinkel aanbiedt te weten hoe ze vallen?
Daarnaast heb ik een in mijn ogen normale vraag gesteld, nl hoe die peesjes vallen. Ik heb niet gevraagd naar de waterdoorlatende eigenschap van het neopreen, of de kleur lime wel bij de kleur lime van merk Huppeldepup past etc.
Wanneer is een webwinkel gespecialiseerd en wanneer niet? Wat is de grens? Als je veel aanbiedt moet je dus weinig van je producten afweten, als je als webwinkel 1 merk aanbiedt wel?
Het is toch vrij duidelijk wat ik zeg dat ik vindt dat het geen vraag voor hun is. Hun medewerkers kunnen zich toch niet gaan verdiepen in al die duizenden spullen die ze hebben liggen. Hun hoeven niet te weten of BR groot of klein valt. Dat is wat ik zeg ze hoeven geen gebruikerservaring te weten(valt het groot of klein).
En ik vindt ook niet dat een klantenservice er is voor advies nee die zijn er voor mij betreft echt alleen voor omtrent bestelling, van waar vertraging, of verkeerd geleverd en dat soort zaken eventueel of er een bepaald uitverkocht product nog binnen gaat komen.
Gespecialiseerd is een shop die zich richt op een "tak". Dus of kleding, of elektronica of huisdieren of paarden. Van zulke shops mag je verwachten dat ze meer ervaring hebben in deze richting. Wat ik zeg als klant moet je research doen als ik iets wil zorg ik dat ik weet wat ik koop dat ik van te voren uitzoek of het eventueel groot of klein valt hoe de kwaliteit is.
Dat is gewoon logsich nadenken hoe groter de zaak hoe minder kans je hebt op goede informatie want met zoveel mensen gaat er gewoon snel iets mis.
Je zou maar medewerker zijn en van alle producten op de hoogte moeten zijn dan houden ze geen personeel over.
Tigra_ schreef:Het is geen klantenadvieslijn die er zit maar eentje voor de service die voornamelijk over de bestelling gaat.
klantenservice
de klantenservice zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: ['klɑntə(n)sʏ:rvɪs] Verbuigingen: klantenservice|s (meerv.) afdeling van een bedrijf dat ploblemen van klanten moet oplossen.
Lijkt mij persoonlijk meer gaan over problemen met de betrekking tot het bestelde product dan willen weten hoe het valt?
_San87_ schreef:Tigra_ schreef:Het is geen klantenadvieslijn die er zit maar eentje voor de service die voornamelijk over de bestelling gaat.
klantenservice
de klantenservice zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: ['klɑntə(n)sʏ:rvɪs] Verbuigingen: klantenservice|s (meerv.) afdeling van een bedrijf dat ploblemen van klanten moet oplossen.
Lijkt mij persoonlijk meer gaan over problemen met de betrekking tot het bestelde product dan willen weten hoe het valt?
En daar is Bol het dus niet met je eens.
Het probleem van de klant kan van alles zijn, he. Niet weten welke maat te nemen, bijvoorbeeld. Productkennis is als medewerker van de klantenservice belangrijk. Hoe moet je anders je klanten tot dienst zijn?
Lynn_x schreef:Ik snap het hele punt niet meer. je vraag was toch goed beantwoord door de klantenservice? die jongen moest alleen doorluiken wat dan het advies was. En hij had er geen verstand van. So what?
Jij hebt je antwoord.
Tigra_ schreef:_San87_ schreef:
En daar is Bol het dus niet met je eens.
Het probleem van de klant kan van alles zijn, he. Niet weten welke maat te nemen, bijvoorbeeld. Productkennis is als medewerker van de klantenservice belangrijk. Hoe moet je anders je klanten tot dienst zijn?
Als je niet weet welke maat op te meten dan moet je toch echt zelf als klant toch wat meer ervaring gaan opdoen. Zijn toch echt wel dingen die je zelf zou moeten weten al vorens je aan een paard begint lijkt me.
Je moet soms problemen niet weg leggen bij andere maar zelf eens op zoek gaan dat vind ik.
Ik vindt echt raar dat mensen verwachten dat als je een vraag stelt aan een webshop als deze je ook nog een goed advies wil met toch een vrij specifieke vraag. Ik vindt het gewoon niet passen.
_San87_ schreef:Neemt niet weg dat je als verkoper je producten moet kennen. Of je als verkoper nou een webshop hebt of een tastbare winkel, je wordt geacht je producten te kennen en als een klant dan bij jou komt om te vragen of iets zou moeten passen of niet, dan heb je daar als winkelier én als webshophouder maar antwoord op te geven, dat is immers de klantenservice.
En dan kan jij nog zo vaak 'ik vindt' zeggen (wat overigens 'ik vind' moet zijn), daar heeft de klantenservice van Bol kennelijk lak aan want ze hebben keurig een antwoord gegeven. Zoals het de klantenservice betaamt
.
Tigra_ schreef:Wat doe je moeilijk dan?
Ze hebben antwoord gegeven maar kennelijk niet genoeg? Serieus ik snap werkelijk niet waar sommige zich druk om maken wat klantenservice betreft. Ze heeft gekregen wat ze wilden prima toch. Mag ik toch wel zeggen dat ik het een onzin vraag vindt. Als je goed advies wil moet je ook realistisch zijn dan bepaalde shops nu eenmaal zo groot zijn dat ze dat niet kunnen geven en dat je dat dan wel verwacht vindt ik raar. Ga dan bij een kleinere shop shoppen waar ze wellicht wel beter op de hoogte zijn van hun producten. Ze zijn net open en gaan mensen "moeilijk" doen over dat het lang duurt voor ze een antwoord krijgen.
_San87_ schreef:Tigra_ schreef:Wat doe je moeilijk dan?
Ze hebben antwoord gegeven maar kennelijk niet genoeg? Serieus ik snap werkelijk niet waar sommige zich druk om maken wat klantenservice betreft. Ze heeft gekregen wat ze wilden prima toch. Mag ik toch wel zeggen dat ik het een onzin vraag vindt. Als je goed advies wil moet je ook realistisch zijn dan bepaalde shops nu eenmaal zo groot zijn dat ze dat niet kunnen geven en dat je dat dan wel verwacht vindt ik raar. Ga dan bij een kleinere shop shoppen waar ze wellicht wel beter op de hoogte zijn van hun producten. Ze zijn net open en gaan mensen "moeilijk" doen over dat het lang duurt voor ze een antwoord krijgen.
Ik doe niet moeilijk, jij begrijpt kennelijk het principe van de klantenservice niet, in ieder geval heb je een heel andere definitie, dus ik leg even uit dat je als webshop wel de verantwoordelijkheid hebt je producten te kennen. Ook al ben jij het daar niet mee eens.
joyce2 schreef:Dat is niet realistisch hoor...
Edit: Als je ervoor kiest om iets te verkopen, moet je minimale basiskennis hebben. Interesseert jou dat als verkoper geen biet, dan moet je dat product niet verkopen. Een webshop is geen doorgeefluik, een webshop is een winkel, waar mensen zich ook toe kunnen wenden als ze vragen hebben over pasvorm, materiaal, etc. etc.
Tigra_ schreef:_San87_ schreef:
Als je niet weet welke maat op te meten dan moet je toch echt zelf als klant toch wat meer ervaring gaan opdoen. Zijn toch echt wel dingen die je zelf zou moeten weten al vorens je aan een paard begint lijkt me.
Je moet soms problemen niet weg leggen bij andere maar zelf eens op zoek gaan dat vind ik.
Ik vindt echt raar dat mensen verwachten dat als je een vraag stelt aan een webshop als deze je ook nog een goed advies wil met toch een vrij specifieke vraag. Ik vindt het gewoon niet passen.
Neemt niet weg dat je als verkoper je producten moet kennen. Of je als verkoper nou een webshop hebt of een tastbare winkel, je wordt geacht je producten te kennen en als een klant dan bij jou komt om te vragen of iets zou moeten passen of niet, dan heb je daar als winkelier én als webshophouder maar antwoord op te geven, dat is immers de klantenservice.
En dan kan jij nog zo vaak 'ik vindt' zeggen (wat overigens 'ik vind' moet zijn), daar heeft de klantenservice van Bol kennelijk lak aan want ze hebben keurig een antwoord gegeven. Zoals het de klantenservice betaamt
.