In je eentje naar de paarden..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:19

Ik ga/ben ook meestal alleen op stal. Staan 10 paarden, 6/7 eigenaars, dus dat verklaart een hoop.
Soms gaat m'n moeder als een mee, soms een vriendin. Ik vind het wel fijn, die rust, maar soms is het wel leuk als je gezelschap hebt :)

lolatje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:40

Jaa k ken dat alleen zijn wel! Een jaar lang deed ik 2 paardjes met een vriendin! Dat was altijd erg gezellig! Maar helaas is niet iedereen hetzelfde en verkoos zij jongens en smoesjes boven de paarden... en dat nog wel terwijl zij een paard had waar je zo op kon stappen en mee weg kon rijden en ik een paard heb met een trauma die ik nu pas zo ver heb dat ik er zonder zadel heel voorzichtig op kan stappen... ik vind het nooit zo erg om alleen te gaan maar nu is het rot want ik voel echt een klik met dat paard en wil haar misschien zelf overkopen maar het is vrij onveilig en vervelend om alleen te zijn en op dat paard te stappen dus kom ik nu niet verder.... dus ja das mijn struggle

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:58

Martine_R schreef:
Hoi.

Zijn er meer mensen die alleen naar de paarden gaan? Geen gezellige stalgenootjes, maar altijd alleen je paard uit het land halen, poetsen en opzadelen. Geen mensen die aan de bakrand staan om tips te geven en later mee te kletsen hoe het rijden ging, maar altijd in je eentje je paard aan het werk zetten.
Mij demotiveert het soms een beetje als ik weer alleen moet.. Gelukkig gaat mijn zusje regelmatig mee, maar soms ook niet en dan.. heb ik niet zo'n zin meer.. Ik ben gewoon niet graag alleen.. O:)

Anderen met hetzelfde probleem?

Probleem? Tja, voor iedereen anders denk ik. Ik vind het zálig! Mijn paarden staan aan huis en ben dus eigenlijk altijd alleen bezig. Soms is mijn partner er ook. Enkel wanneer mijn instructrice er is, heb ik iemand om me heen die tips geeft. Maar zoals ik al zei, ik vind het heerlijk. Ik ga, doe, plan. Niemand die zich bemoeit, niemand met commentaar.

Mungbean

Re: In je eentje naar de paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:08

Niets liever dan dat.
Toen ik nog op een grotere stal stond ging ik altijd zo laat mogenlijk. Ik wad altijd de laatste die het licht uit deed.
Ik kom voor mijn paard, niet om te babbelen.
Op mijn huidige stal zijn we maar met z‘n 2en maar die ander brengt werkelijk de hele dag daar door. Die kan ik dus niet echt uit de weg gaan helaas -O-

Baileyxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:37

Ik ben redelijk vaak alleen, en ik vind het heerlijk. het is dan echt mijn paard en ik. Lekker alleen mijn focus voor hem en waar wij op dat moment mee bezig zijn.
Soms vind ik gezelligheid ook wel leuk hoor, maar als ik echt met mijn paard bezig ben, of het nou rijden, longeren, poetsen/wassen is, vind ik het heerlijk om echt al mijn aandacht voor mijn paard te hebben <3 :)