Maar dat is niet de mijne idd
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
WolinLotte schreef:Wat een kicke kruising zeg, die Arabier met IJslander!
Ik zou mijn KWPN-merrie wel met een Frederiksborger willen kruisen, om de volgende redenen: Barok type paard, body zonder propperig te worden, wat ik al snel bij de Andalusiér vind. Zeer veelzijdig (net als de KWPN), Frederiksborgers werden vroeger overal voor ingezet. Gehard op het beenwerk, met vaak goede beenstanden. Werkwillig. Mooie uitstraling.
Mocht er een veulentje komen voor mijn paard, dan wordt het veulentje voor mezelf en ik zou alles met m´n kleine frummel willen kunnen doen in de toekomst.. Van een sprongetje, tot mennen en van een pootje over tot dagenlange trektochten! Vandaar mijn keuze. De hengsten van Moravita zijn prachtig!
en dat hebben wij al eens gedaan...
! Def schreef:Ik heb zelf een haflinger x groninger (zie mijn onderschrift voor fotos).
Ik heb niet zo zeer naar de rassen gekeken, ik kende de merrie en de hengst zeer goed en ik ben voor hun karakters gegaan. Ik wilde ook een grotere pony dan de haflinger.
Mijn pony heeft ook niet de karaktereigenschappen die je zou verwachten bij deze kruising. Dat wist ik van te voren ook al, maar ze lijkt echt op haar vader en moeder.
Ik moet zeggen dat ik vaak wel val voor een iets zwaardere kruising met de beweging van een lichter paard.
Kruisingen met fries en fjord vind ik vaak niets. Ijslander met een groter wat lichter paard juist wel.
Het is ook maar net hoe de kruising uitpakt denk ik.
set_elkol schreef:leuk,ook bij Donya zie je duidelijk beide rassen erin terug. Ben je tevreden en is ze geworden wat je had verwacht?

Russische Arabier met een Egyptische Arabier
Is min of meer kruisen hahaha.
) eigenlijk al kruisen 
ravvie schreef:ijsselsteinmaar het is niet dezelfde mijne had een kolletje
hij/zij was wel jong ( ja ben vergeten of het een merrie of een ruin was hahah XD) maar denkt niet dat het hem is . dit was de mijne http://www.youtube.com/watch?v=YwMcRb5f6Ks
Fiffill schreef:set_elkol schreef:goh, vaak zie je bij een fjord-kruising de kleur doorkomen van fjord, nogal dominant. Deze heeft niet heel fjordige trekjeszit bij deze niet ook fries in? zie ik via google haha
Nee, dat is haar dochter, daarvan is de vader een Fries (niet gepland overigens, ze wisten ook niet dat de moeder drachtig was bij aankoop).
[ Afbeelding ]